Goedendag allemaal!!
Graag deel ik met jullie het verhaal van mijn micra.
Het begon met een verkleurde, volledig originele super S, met de volgende opties:
elektrische ramen.
centrale vergrendeling.
remschijven rondom.
ABS.
kort stuurhuis met bekrachtiging.
maar uiteraard was hij niet in goede staat, namelijk:
koppeling versleten.
beide dorpels en voorbalk verroest.
niet werkende handrem.
lekke schokdempers.
Dus we hadden wat te doen! Hier sta ik bij Lamens nissandealer, het hele zooitje demonteren nadat we een nieuwe koppeling, filters, stabilisators en de nodige onderhoudsdelen binnen kregen.( voor de gein ff de overall van mn maat aangetrokken, net écht! haha)
(http://i38.tinypic.com/2ebgz7s.jpg)
Dat verliep allemaal prima, en voor we t wisten had de micra een 2e leven gekregen! hoe meer we eraan deden, hoe leuker ik het begon te vinden.
De zoektocht was nu naar de juiste upgrades.
Als eerste de sloop op, om op zoek te gaan naar een bumperlip. dit is er een van een astra G geworden, en na wat knippen, popnagelen en vloeken zat hij eronder. bij mn maat zijn SRI is de renault onderlip te zien.
(http://i35.tinypic.com/n6t2ip.jpg)
(http://i35.tinypic.com/15a985.jpg)
vanwege de originele vering was het bochtenwerk nog niet veel soeps, dus kreeg ik voor een zacht prijsje een paar nieuwe eibach 35mm verlagingsveren om het wat interessanter te maken.
toen moesten de 14inch wielen er onder uit, dus opzoek naar een apart setje 15inch.
dit zijn uiteindelijk, na lang twijfelen, nieuwe gbw Gold geworden. uiteraard met nieuwe 195-45-15 banden (milestone greensport, ben er erg over te spreken!).
(http://i33.tinypic.com/5n8ao7.jpg)
Het motorblok had al 235000 gelopen, maar na de nieuwe koppeling, gasklephuis, snaren, filters, bougies en olie liep het weer als een zonnetje! toch moest er meer vermogen uit gaan komen. een kennis van de verkoper van Cas Lamens hoorde dat ik vele plannen had met de micra en stelde het volgende voor:
'als jij bij mij een origineel spruitstukkie wilt monteren, mag je mijn janspeed hebben'. :cheer: whoehoe!! dat laat ik me geen 2e keer zeggen natuurlijk, en een week later had ik gratisch een mooi janspeed gruppe A spruitstuk!! gelijk een flexibel deel gehaald, zodat het geheel wat meer mee kan geven.
(http://i36.tinypic.com/2djt728.jpg)
(http://i37.tinypic.com/351g5eh.jpg)
Ik natuurlijk helemaal blij, en de vermogenstoename was enigzins te merken.
The search goes on... en ik kwam uit bij een hele relaxte man in amsterdam die zijn intrax schroefset en carbon airbox verkocht. Ik was per direct verkocht en moest en zou dat setje hebben :) uiteindelijk was ik de trotse eigenaar van een (over)complete intrax schroefset, originele nismo panhard rod en een carbon airbox!
(http://i38.tinypic.com/2e3u685.jpg)
voorkant met schroefset gemonteerd. gaat nog ongeveer 2 cm naar beneden.
(http://i38.tinypic.com/2937zgm.jpg)
achterkant met eibach veren :P nog hoger als origineel door het leeghalen haha
(http://i35.tinypic.com/2e68tjm.jpg)
inmiddels is de achterkant ook voorzien van schroefset en een flink stuk lager.
Gezellig zoveel nieuwe leden in de laatste paar weken. Moet wel zeggen dat ik jou plannen het gaafst vind, hou dit zeker wel in de gaten.
Ook welkom natuurlijk :)
Mooi verhaal O0
Bekende wagen! Ik zag hem van de week nog staan naast het gele broertje. Ziet er met de huidige goudkleurige velgen echt supermooi uit hoor!
Ik kom al jaren bij Cas Lamens (woensdag ben ik er weer voor de Micra - grote beurt).
Hou ons op de hoogte! Mooie Micra in ieder geval! ;)
Wat een gave bak ! en die bumperlip ook je ziet er enorm laag en badass uit !
thnx mannen!! dacht al wel dat hier gewaardeerd zou worden :)
eind vd dag zal ik nog het een en ander toevoegen..
Welkom en lekker bezig O0
waar blijven die toevoegingen :)
Je hebt al een paar mooie upgrades gescoord zeg, super
Mooie micra!
was al een uur bezig en had de update geschreven met vele foto's maar door een internet crash was t voor niets.
hierbij iig een aantal fotos dus, morgen weer opnieuw uploaden >:(
beginpost ook wat aangevuld.
(http://i37.tinypic.com/6zx5ky.jpg)
(http://i38.tinypic.com/4r2r9s.jpg)
(http://i36.tinypic.com/2wg66n8.jpg)
(http://i38.tinypic.com/21alm9w.jpg)
(http://i38.tinypic.com/hsomqh.jpg)
(http://i33.tinypic.com/5n8ao7.jpg)
(http://i37.tinypic.com/2lkcmkx.jpg)
Hey Ken,
Volgens mij mis ik nog iemand op het forum......
Jouw vriend van de Gele K11 die bij Cas werkt.
Laat hem er ook bij komen..... gezellie!
En we hebben ook een facebook pagina, dus als je facebook hebt like de pagina dan even ;)
wow ik ben zeer onder de indruk :o
en ik vooral benieuwd naar nog meer foto's en verhalen van deze micra
zou je ook een foto kunnen uploaden van de achteras met de schroefset ?
of was dit mislukt om te uploaden ?
ga vooral zo door :D
Amsterdam, dan heb je de schroefset van Erwin gekocht ?
Welkom op het forum.
Misschien leuk als je vriend/collega me die gele K11 zich ook hier voorstelt. Ik ben ook benieuwd naar die wagen. ;)
Die velgen zijn echt een apart en goede keuze. Ze doen mij erg denken aan de Advan RS http://www.rexnet.com.au/forum/index.php?/topic/131046-advan-rg-gold-16x75-5x100-60kg-wheels/ Altijd een mooi model gevonden!
Nogmaals, supernette Super S! ;)
Welkom op het forum je bent erg goed bezig met de Micra O0
De foto's doen mij herinneren aan m'n gele K11 :)
Welkom hier!
Mooie Micra heb je en al heel wat achter de rug.
De gele Micra is ook lang niet slecht om naar te kijken, ook een mooi ding!
Ik mis hem hier alleen nog? ;)
Welkom hier! Nette super s, leuke upgrades. Ziet er goed uit@ O0
die er goed uit die Super S.
leuke front lip staat goed ;)
bedankt voor de leuke reacties mannen!! :cheer:
schroefset is inderdaad van erwin gekocht. :)
de bedoeling was eigenlijk dat er een setje rota velgen zou komen, maar nadat ik deze bij velgenshop.nl gezien heb was de keuze snel gemaakt ;)
nismo? kon het niet laten een paar stickers te plakken haha
(http://i36.tinypic.com/34ys6sl.jpg)
de voorste schroefpoten en de panhard rod.
(http://i34.tinypic.com/urpms.jpg)
de schroefpoten vóór het monteren flink schoongemaakt, draad weer gangbaar gemaakt en ingevet.
(http://i33.tinypic.com/2ceiw74.jpg)
de achterste draadbussen waren helaas niet best meer. dit heb ik met erwin netjes op kunnen lossen, en ik was even later eigenaar van een verdomd mooi setje draadbussen voor in de achteras!
(http://i34.tinypic.com/aku2xe.jpg)
foto's van hoe het op de achteras gemonteerd zit houden jullie nog even van me te goed.
ik kan iig wel zeggen dat ik gevochten heb om de achterkant enigzins laag te krijgen. de hulpveren onder-, en de dikke rubbers bovenin moesten ertussen uit. dan merk je pas echt hoeveel gewicht er verwijderd is >:D
de panhard stang, daar zat dus een sticker RHD op. ik natuurlijk zo nieuwschierig als een aap, en MOEST weten waar dat voor stond ::)
(http://i36.tinypic.com/ezh086.jpg)
urenlang gezocht, niets kunnen vinden... tot ik op een compleet japanse site terecht kwam met op de voorpagina dezelfde sticker! kon er geen wijs uit, maar ik neem aan dat het nismo is, geen whiteline iig.
nog eentje van de voorkant vd stoel. nice 'nd clean
(http://i33.tinypic.com/33zbls5.jpg)
Ziet er goed uit supergaaf :)
....
en omdat ik nu toch zo lekker bezig ben, nog een paar!! :o
moet er wel bij zeggen dat op deze foto's het interieur er nog inzat, en hij op eibachs stond.
(http://i33.tinypic.com/213m0ki.jpg)
(http://i36.tinypic.com/14n1rmg.jpg)
(http://i36.tinypic.com/2zipwzn.jpg)
de volgende foto is de meest recente, en tegelijkertijd ook de meest onduidelijke >:(
hier is wel de schroefset ook achter gemonteerd, en leeg!!
(http://i36.tinypic.com/2zegnk2.jpg)
het is dus ook echt karten en stuiteren!! O0
Staat mooi zo met die velgen
ik vind dit echt een gaaf ding gewoon haha , hopelijk kom ik hem ooit nog eens tegen op een meet ..
Waar ik me op dit moment nog niet op durf te vertonen ivm met 4x4 uiterlijk haha .
ik ben totaal nog niet op de hoogte van meetings oid, maar als er een leuke komt binnekort, ben ik (met jordy) zeker aanwezig!!
:cheer:
Mooi ding zeg! Rode micra's zijn natuurlijk automatisch dik :D Was vooral fan van de combinatie rood met zwarte accenten/velgen enz. maar dat goud staat 'm goed.
Het lijstje met aanpassingen kunnen ook alleen maar lof ontvangen. Lekker laag. Jaloers :P
Oh, en welkom! :)
Leuke fotos
Kun je ook wat meer vertellen over je stoelen ?
Ik vind de standaard stoelen niet erg prettig maar geen idee hoe ik daar andere op moet krijgen :(
oeehh ja dat is een hele opgave hoor! als je het goed wilt doen iig.
de originele stoelen zitten heel raar gemonteerd. de 'balk' waarop de voorkant vd stoel gemonteerd word zal eruit moeten. anders komen de kuipstoelen nooit laag genoeg.
als deze er uit is, heb je dus geen montage punten meer. om het zo clean en stevig mogelijk te houden, zullen er van de tunnel naar de dorpel aan elke kant 2 kokers tussen gelast worden, waarop de rails vd kuipstoel dan weer gemonteerd word.
op die manier is het én stevig, én zit je lkkr laag op de grond.
zodra dit gaat gebeuren zal ik uitgebreid fotos maken! misschien een howto als het meezit.
ohja, zodra de kuipstoelen erin zitten, is het complete superS is te koop :P tot en met het laatste stukje plastic! dat zit al een stuk beter, dus misschien wat voor jou xleonl?
(http://i36.tinypic.com/2im2cg7.jpg)
(http://i36.tinypic.com/15mzfc4.jpg)
(http://i37.tinypic.com/23t5irk.jpg)
Woww goed bezig man!
gave super s welkom!
eeyeey...
hierbij wilde ik nog even een paar foto's delen van het interieur, of iig het niet aanwezig zijn van.. :P
heb voor de gein eens een stoel erin gezet, maar helaas omdat de balk er nog inzit kan ik de preciese plaatsing niet opmeten. je ziet alle kabels ed lopen. dit gaat nog weggewerkt worden.
stoelen wegen overigens (als het me goed herinner) maar 8.4 kilo. wat de originele weegd nog geen idee maar ik denk minimaal het dubbele. evenals het stuur, deze is zelfs met de naaf minimaal de helft lichter als het originele.
(http://i37.tinypic.com/16l8n4.jpg)
(http://i35.tinypic.com/m8pf7s.jpg)
(http://i36.tinypic.com/19lpi.jpg)
(http://i35.tinypic.com/153mpau.jpg)
(http://i33.tinypic.com/68gcjn.jpg)
ook nog een leuk reserve wieltje gefixt!! erg licht, alleen ben ik bang dat hij misschien iets te breed zal zijn ;D
(http://i33.tinypic.com/35029vb.jpg)
foto's zoals de schroefset achter nu gemonteerd zit. ik heb de dunne 'hulpveren' weg gelaten dus het zijn enkel de schroefbussen, veren en bovenste dunne rubbers.
(http://i38.tinypic.com/2d8hlow.jpg)
(http://i35.tinypic.com/2150lfp.jpg)
goed te zien hoe de bus echt ín de achteras valt, en door de druk vd veer mooi op zn plaats blijft.
ook, heb ik nog een einddemper die ik op de sloop gevonden heb. hij zal weinig dempen dus ben niet zeker of ik deze wel wil gebruiken. het moet iig exact zoiets gaan worden. rond 90mm.
(http://i37.tinypic.com/301k4lw.jpg)
volgende update zal waarschijnlijk het plaatsen van de stoelen worden, dit weekend de buizen op maat maken en volgende week lassen.
grtz!!
jesus wat een kachelpijp ! wel cool maar wel enorm .
en die stoelen zijn zeer gaaf en tja die velg stukkie uit de afdekplaat dan maar ?
afdekplaat? :o
Citaat van: KenSuperS op 25 april 2013, 23:03:23
afdekplaat? :o
heb jij geen mooie afdekplaat om je reserve wiel af te schermen dan ??
Ik heb ook zo'n pijp van 90 mm en dat maakt genoeg herrie zeker in combinatie met janspeed spruitstuk
Citaat van: MaStErTuNeR Q op 25 april 2013, 23:07:10
Citaat van: KenSuperS op 25 april 2013, 23:03:23
afdekplaat? :o
heb jij geen mooie afdekplaat om je reserve wiel af te schermen dan ??
uiteraard komt er geen enkele plaat meer terug in ;) van het wiel wil ik een tafeltje gaan maken, maar kon het niet laten hem er even in te zetten
Goodmornin' !
er is weinig interessants gebeurd aan de micra laatste tijd, dus helaas kan ik niet veel laten zien dit keer.
wél zitten de kuipstoelen gemonteerd, en wat rijd dat héérlijk zeg!! je zit zo vast als een huis. het is nogal een gekloot geweest om de originele stoelframes zo te bewerken dat de rails er op kan, maar t zit, en goed 8)
(http://i40.tinypic.com/1gkhfr.jpg)
(http://i43.tinypic.com/33dxrb4.jpg)
(http://i39.tinypic.com/2ppfxba.jpg)
paar foto's van mn jeugdliefde waar ik maar geen afstand van kan doen (A)
origineel heeft deze scooter (zip) zo'n 1,5 tot 3pk. na de nodige uurtjes sleutelen heeft dit monster zo'n 20 a 21 paarden en is sneller op de 100kmpu dan welke auto dan ook...
(http://i40.tinypic.com/30ue6i8.jpg)
(http://i44.tinypic.com/99m8aa.jpg)
Wat zal jij nu lekker snel de bocht om kunnen gaan :P
malossi selecta
yasuni c...
vlakschuif carb 24 mm ??
iig lekker bezig geweest en die stoelen vind ik gewoon enorm gaaf hoe dat erin zit !! enorm cool
thnx mannen!!!! ben dr zeer blij mee!!
van de zip is de setup alsvolgend:
mhr speed 70cc 7poorter.
yasuni c21 uitlaat.
mhr eprom ontsteking
28mm keihin pwk carburateur.
ohja, zie je de verenset op de zip zitten? dat zijn aangepaste mhr rs24-10. daar zou ik twee bc-schroefsetjes van kunnen halen ;D
Citaat van: KenSuperS op 09 mei 2013, 10:01:14
thnx mannen!!!! ben dr zeer blij mee!!
van de zip is de setup alsvolgend:
mhr speed 70cc 7poorter.
yasuni c21 uitlaat.
mhr eprom ontsteking
28mm keihin pwk carburateur.
ohja, zie je de verenset op de zip zitten? dat zijn aangepaste mhr rs24-10. daar zou ik twee bc-schroefsetjes van kunnen halen ;D
ja is leuk spul maar jij rijd niet meer op openbare weg denk ik . en vooral niet als het nog een brom is .
er was nog iemand op SF die had em toen omgebouwd naar een met motorkenteken .
Citaat van: KenSuperS op 09 mei 2013, 10:01:14
thnx mannen!!!! ben dr zeer blij mee!!
van de zip is de setup alsvolgend:
mhr speed 70cc 7poorter.
yasuni c21 uitlaat.
mhr eprom ontsteking
28mm keihin pwk carburateur.
ohja, zie je de verenset op de zip zitten? dat zijn aangepaste mhr rs24-10. daar zou ik twee bc-schroefsetjes van kunnen halen ;D
Jaaa daaag, ga weg man. Je maakt een geintje? :o
Zijn die dingen zó duur dan?? Een BC Racing Schroefset is bekant €1000.
Race stoelen zien er overigens érg gaaf uit man, iets wat ik ook graag nog eens wil!
haha helaas maak ik echt geen geintje :( komt eerder ergens rond de 1,75 setjes eigenlijk.
nieuwwaarde van de verenset is 1200 euro. aanpassingen twv 500 zijn gedaan door HK suspensions. ipv de 24 ingaande en 10 uitgaande verstelmogelijkheden (vandaar 24-10) zijn dat er nu 36 ingaande en 20 uitgaande. zelf niet nieuw gekocht! ben niet helemaal gek natuurlijk haha >:D
de stoelen is echt een super upgrade!! heb nu (met jordy) 2 versch kuistoelen, op 2 versch manieren icm de originele rails gemonteerd en dat is goed te doen, dus absoluut een aanrader voor iedereen, omdat je met de originele ophangingen gewoon je bekleding kan laten zitten als je wilt.
Citaat van: Milo op 09 mei 2013, 11:26:13
Citaat van: KenSuperS op 09 mei 2013, 10:01:14
thnx mannen!!!! ben dr zeer blij mee!!
van de zip is de setup alsvolgend:
mhr speed 70cc 7poorter.
yasuni c21 uitlaat.
mhr eprom ontsteking
28mm keihin pwk carburateur.
ohja, zie je de verenset op de zip zitten? dat zijn aangepaste mhr rs24-10. daar zou ik twee bc-schroefsetjes van kunnen halen ;D
Jaaa daaag, ga weg man. Je maakt een geintje? :o
Zijn die dingen zó duur dan?? Een BC Racing Schroefset is bekant €1000.
Race stoelen zien er overigens érg gaaf uit man, iets wat ik ook graag nog eens wil!
op mijn brommer zitten anders ook twee voorvorkpoten van bij elkaar 500 euro en dan reken ik het kroonstuk nog niet eens mee .
ttrouwens ken gebruik jij die verstellingen dan ook wel want zit er uit alsof dit een beetje een sprintertje is .
of ben je er ook mee op het circuit te vinden ?
nope geen circuit rijden voor mij, puur voor de fun.
maar als ik iets opbouw, wil ik het goed doen, dus dan kan je er eiglk niet meer omheen ;D
Citaat van: KenSuperS op 09 mei 2013, 08:54:07
Goodmornin' ! er is weinig interessants gebeurd aan de micra laatste tijd, dus helaas kan ik niet veel laten zien dit keer. wél zitten de kuipstoelen gemonteerd, en wat rijd dat héérlijk zeg!! je zit zo vast als een huis. het is nogal een gekloot geweest om de originele stoelframes zo te bewerken dat de rails er op kan, maar t zit, en goed 8)
(http://i40.tinypic.com/1gkhfr.jpg)
wauw mooie stoelen, zoiets wil ik ook nog wel eens :D
maar ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten aanpakken :(
hierbij weer een mini update!!
de stoelen zitten er nu al een tijdje in, maar nog steeds moest ik t doen met de originele, grijze, gordels >:( geen porum natuurlijk, dus we gingen t interweb afstruinen.
vandaar de volgende aanwinst: sparco 4punts gordes..
(http://i40.tinypic.com/9j1zx5.jpg)
montage in een micra is waarsch het makkelijkst, vergeleken bij andere wagens, de montagepunten van de achtergordels lenen zich hier prima voor.
(http://i40.tinypic.com/abjejl.jpg)
(http://i39.tinypic.com/15fkg2f.jpg)
(http://i42.tinypic.com/2yzmyx5.jpg)
ook heb ik brakemax gti schijven en blokken binnen, dus nu de geleidepennen nog, dan kunnen deze er ook onder 8)
Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad dit is geniaal . geen achterbank kuipstoelen 4 punts gordels !!! geweldig !
dit moet ik ook hebben .
dan kan 1 mijn oma niet meer mee dus geen gezeik meer met je rijd te hard (past niet in kuipstoel )
ten tweede kan ik dan ook mijn oma's zus niet meer meenemen die altijd wel wat te klagen heeft over de micra ! ( hij is wel klein , hij is wel laag )
hahaha waar wacht je dan nog op!! ;D
leeghalen dat ding
ziet er goed uit O0
Mooi man O0
nou weet ik ook gelijk waarom ik de gti remklauwen voor weinig kon krijgen.. :(
op de sloop geweest voor de geleidepennen, maar van geen enkele auto zijn ze hetzelfde.
uiteindelijk besloten om ze nieuw te bestellen, kosten die krengen bij elkaar 100eu!!
En de rubbers waar ze in horen kosten 62 euro....
jeetje wat een prijze .
Citaat van: KenSuperS op 21 april 2013, 10:40:44
The search goes on... en ik kwam uit bij een hele relaxte man in amsterdam die zijn intrax schroefset en carbon airbox verkocht. Ik was per direct verkocht en moest en zou dat setje hebben :) uiteindelijk was ik de trotse eigenaar van een (over)complete intrax schroefset,
wat heb je nu eigenlijk 'over' van je schroefset ???
halo heb sinds kort ook een micra mag je ales leeghalen en kuipstoelen steken want ben van belgie greetz tom
bij de schroefset heb ik 2 extra setjes veren voor de voorkant en 3setjes voor de achterkant. deze hebben verschillende sterktes en hoogtes, dus hiermee zou ik de hardheid en hoogte nog verder mee kunnen aanpassen.
in belgie mag je geloof ik geen f*ck ;D
Citaat van: KenSuperS op 24 mei 2013, 13:49:40
bij de schroefset heb ik 2 extra setjes veren voor de voorkant en 3setjes voor de achterkant. deze hebben verschillende sterktes en hoogtes, dus hiermee zou ik de hardheid en hoogte nog verder mee kunnen aanpassen.
ok je hebt dus alleen de veren over, ik dacht namelijk dat je een complete set voor de achterkant overhad ::) wat voor schokdempers heb jij op de achteras ???
Citaat van: micratje op 24 mei 2013, 13:38:25
halo heb sinds kort ook een micra mag je ales leeghalen en kuipstoelen steken want ben van belgie greetz tom
welkom misschien leuk als je zelf een show your car topic aanmaakt ?
onze vorige k11 belg is nog niet eens aan verlagen toe gekomen want dat moet met attest :D
http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,14475.0.html
Goed bezig weer! :)
goeiedag allemaal,
we hebben een heerlijk weekend gehad, autotje gewassen en gepoetst, dus wilde weer even een paar foto's delen :P
bn laatst ook op de testbank geweest bij de meeting wateringen, en ben erg verrast!
mn micratje heeft al flink wat km's gemaakt dus k had wat vermogensverlies verwacht.
echter bleek dat mn gebakkie nog 90pk's had haha!! 8)
het zit allemaal even tegen met de gti remmerij, dus dat laat nog op zich wachten
(nieuwe pennen erin, revisiesetje nodig die vandaag aanwezig is).
(http://i43.tinypic.com/idxg8z.jpg)
(http://i44.tinypic.com/2larc74.jpg)
(http://i43.tinypic.com/2vxq0sz.jpg)
(http://i40.tinypic.com/so8qid.jpg)
(http://i44.tinypic.com/jiezas.jpg)
grtz Ken
Mooi man O0
hij staat er goed bij :) 90 pk door middel van janspeed uitlaat en openluchtfilter?
Staat er netjes bij je wagen, ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op leon z'n vraag. ;D
er zit inderdaad alleen een janspeed spruitstuk op en een airbox, dus met 240k km's vind k dat absoluut niet tegenvallen
Dat is zeker niet verkeerd!
Welkom! Kan ik nu ook zeggen, ben net zelf ook 1 dagge lid ^-^.
Maar je bent al aardig bezig geweest, keurige start en ziet er allemaal gelikt uit : :P. Keep up the good work! Ik moet nog beginnen met mijn project, nu net sinds 1 week ook micra eigenaar. ik heb alleen helaas weinig klus tijd ivm. Mijn Werk, zoontje enz. Maar ga zeker binnen kort beginnen.. Want als ik dit zie begint het aardig te jeuken.
Gr.
hahaha bedankt mannen!!
hermsen, ik ben benieuwd wat je allemaal gaat doen dan!! goed om t horen dat k je jeuk heb bezorgd ;D
blijft een lekker bakkie..
doet mij denken aan mijn eerste Super S.. net zo
Das wel heel wat anders dan de eerste S he?
Zijn er al updates ken?
Jij hebt vast niet stil gezeten ;)
mohge heren,
ja ja ik heb zeer zeker niet stilgezeten!! 8)
er is weer een hoop gerommeld.
van een vriend van me heb ik deze (toch wel zeldzame) 'spatbordjes' gekregen, in ruil voor een paar stnd zwarte. achterste heb ik ook, alleen moeten die nog gespoten worden.
(http://i39.tinypic.com/15xc3k.jpg)
(http://i39.tinypic.com/mrz7ev.jpg)
aangezien 'impulsaankopen' mijn 2e naam is, heb ik het volgende gekocht. kon ze gewoon niet laten liggen ;D
Wilwood forged dynalite 4piston!! nieuwstaat met nieuwe crossovers en nippels.
(http://i44.tinypic.com/230ho9.jpg)
(http://i42.tinypic.com/2l9kqyx.jpg)
(http://i42.tinypic.com/vpf42d.jpg)
eerst maar eens proberen om deze op de 257mm gti schijven te passen, als dat niet wil komen er alsnog clio 280mm of fiat coupe 294mm schijven.
tevens heb ik de volgende remklauwen op de sloop gevonden voor 4 tientjes, en zojuist verkocht voor 350.
(http://i42.tinypic.com/vu7th.jpg)
dat maakte weer een paar euro's vrij voor een bestelling, dus wat doe je dan?
juist, wiechers aluminium rolkooi met kruis bestellen!! 8)
mooie updates
niet verkeerd :o :D
Wowwwww !!!
Nice :D suc6 met je rolkooi plaatsen :)
Netjes. Die remvondst is ook niet verkeerd!
Dat is overigens een gedachtegang die ik kan waarderen :D
Vast kruis overigens?
haha ja die remklauwen vinden was mooi meegenomen! als je een beetje weet wat geld waard is kun je mooie winst maken op onderdelen vd sloop.
weet niet precies wat je met vast kruis bedoel, maar het kruis is iig gelast.
kan niet wachten op de kooi!! zal waarsch een maand duren voordat hij er is maargoed..
k moet nog steeds de gti klauwen reviseren, weinig zin in gehad.
dan zal ik eerst dat setje monteren, en wanneer ik een grotere hoofdremcilinder en een remkrachtverdeler heb, komen de wilwoods er onder.
Netjes man, ziet er goed uit.
En wat betreft die remvondst: lol, owned! xD Dikke shit man :P
Citaat van: KenSuperS op 16 juni 2013, 16:01:58
.... als je een beetje weet wat geld waard is kun je mooie winst maken op onderdelen vd sloop.
...
yep, heb ik ook al een paar keer mazzel mee gehad :P
de lockheed remklauwen werden ook wel ´forrest brakes´ genoemd. zijn gemaakt door AP.
veel gebruikt in de jaren 80 in de rally wereld. vooral ford mk1
wauw netjes hoor hele nette updates! O0
Daar bedoelde ik inderdaad een volledig gelast kruis mee ja :P
ben ik weer.
van de week heb ik me toch maar weer eens bezig gehouden met de gti remklauwen.
compleet uit elkaar gehaald, ontroest en geschuurd. ze zagen er niet uit, maar na een beetje primer begon t al ergens op te lijken. ::)
(http://i44.tinypic.com/s5y5bb.jpg)
lkkr aant verven met 2 vrienden. heb hammerite gebruikt, superspul!
(http://i42.tinypic.com/bip65i.jpg)
(http://i39.tinypic.com/2unyjgo.jpg)
(http://i40.tinypic.com/ip8opg.jpg)
zuigers waren nog erg netjes, alleen beetje vies. met ontvetter en staalwol waren ze weer als nieuw. op de foto nog vies.
(http://i41.tinypic.com/2pyzvnt.jpg)
hier zit alles er weer in, lekker vers.
(http://i41.tinypic.com/vil6l1.jpg)
volgende dag met Jordy gelijk gaan monteren. 1 klauw liep aan op de bovenkant vd schijf, maar dat was zo verholpen en even later had ik de heerlijke remmen dr onder 8)
(http://i41.tinypic.com/8y6ovc.jpg)
(http://i39.tinypic.com/2ldaja0.jpg)
(http://i40.tinypic.com/2ziwile.jpg)
t moet nog ingeremd worden, maar remt nu al stukken beter als voorheen.
als t mooi weer is, ga ik eens testten wat het doet wanneer ik de abs uitschakel.
ziet er netjes uit O0
past goed bij de auto die rode klauwen !!
Netjes hoor en heb ik trouwens iets gemist? je staat hier op het forum als (http://www.micrafanclub.com/Themes/MFC_Thema/images/Female.gif) ? :p
ziet er goed uit O0
Nice! O0
wat voor een remblokken, schijf en klauwen zijn dat ?
ik zoek 4 klauwen en schijven en de bijbehorende blokken, gebruikt mogen de klauwen zijn maar de rest niet.
Klauwen zijn ad22vf, komen van de 100nx gti, gtir en almera gti.
Schijven en blokken zijn brakemax sport.
T remt echt super kan ik je vertellen! Moet er gewoon aan wennen om een stuk later te remmen nu.
Ik heb ook nog gti klauwen liggen die nog een keer schoongemaakt moeten worden.
Hoe slijten je blokjes? Of ben je nog niet zo ver? :)
Tjonge wat netjes zeg!
thnx mannen!!
(http://i44.tinypic.com/z6915.jpg)
(http://i41.tinypic.com/35lgeiv.jpg)
(http://i43.tinypic.com/2lmt7gn.jpg)
ik ben trouwens op zoek naar een hoofdremcilinder van een primera gt of '97 sunny automaat.
deze passen beide zonder aan te passen op een micra. iemand eentje liggen, of die weet waar ik m (nieuw) kan kopen?
wowww ziet er gaaf uit ken !
dikke Pôrno
Mooi gedaan ziet er top uit!
netjes maat en nu op naar willwood
Netjes! Staat erg gaaf ook die rode klauwen! Zal wel merkbaar zijn.
Moet binnenkort ook mijn remblokken en schijven vervangen dus goede kans om ook te kijken naar een upgrade.
ik ben op de gok voor brakemax gegaan, maar het is goed spul.
piept niet en remt constant. moet wel zeggen dat ik nu erg veel remstof heb, ben 3x per dag mn velgen aant schoonmaken haha ;D
Gaaf O0
Citaat van: KenSuperS op 24 juni 2013, 22:06:52
ik ben op de gok voor brakemax gegaan, maar het is goed spul.
piept niet en remt constant. moet wel zeggen dat ik nu erg veel remstof heb, ben 3x per dag mn velgen aant schoonmaken haha ;D
Thnx voor de info, ik ga dat setje ook maar eens aanschaffen dan! ;D
mooi hoor,ik vind je velgen echt wel gaaf O0
Citaat van: KenSuperS op 24 juni 2013, 13:48:11
ik ben trouwens op zoek naar een hoofdremcilinder van een primera gt of '97 sunny automaat.
deze passen beide zonder aan te passen op een micra. iemand eentje liggen, of die weet waar ik m (nieuw) kan kopen?
Lamens zal deze toch wel kunnen leveren. ;)
hahaha ja indd :-X laat ik t eerst maar eens proberen bij mn eigen werkgever..
heyheey.
een tijd niets van me laten horen, maar we blijven uiteraard gewoon bezig 8)
ik heb een paar dagen vrij genomen om mn micratje voor te bereiden op de rolkooi.
ten eerste natuurlijk de stoelen, zonnenkleppen en alles er uit.
betumen er uit gehaald met een plamuurmes en een fohn, wat een rotklus...
(http://i41.tinypic.com/dfersy.jpg)
dat eenmaal er uit, dan de gehele auto afplakken ;D
(http://i40.tinypic.com/34hzaev.jpg)
bginnen met primer. uiteindelijk 2 flinke lagen gebruikt omdat de ondergrond rood was.
(http://i39.tinypic.com/10z0fw0.jpg)
(http://i41.tinypic.com/33nxpat.jpg)
hier was de primer droog, dus ff met 1000 schuren en daarna 2 lagen hoogglans wit
(http://i41.tinypic.com/2i1ihc9.jpg)
hier is ook gelijk de originele nissan rally sticker te zien :cheer:
(http://i40.tinypic.com/11trby0.jpg)
na de hoogglans wit, 2 lagen blanke lak aangebracht, en dan begint het leukste, namelijk uitpakken!
(http://i43.tinypic.com/nd0iz8.jpg)
(http://i43.tinypic.com/2d98g2v.jpg)
Ziet er netjes uit zeg!
wow dat ziet er strak uit zo O0
thnx mannen, ben er ook zeer tevreden over!! het is even vloeken geweest, maar resultaat is gelukkig erg strak
kan niet wachtten om de kooi en de braces van noddie te gaan monteren!
Oeh verdorie dat is strak
Woww wat een werk!
Maar ziet er top uit!
potverdikkie wat mooi, top zeg
lekker bezig !!!
lekker bezig man!
Keurig! O0
nog 1 dan om het af te leren, met het totaalplaatje...
(http://i40.tinypic.com/2lvl5kg.jpg)
ook heb ik van kevin (lurtz) de raceland demper met dikkere middenpijp gekocht, dus deze zal hier egens volgende week weer te zien zijn 8)
super dik zo O0 is lurtz goodies aan het uitdelen of hoe zit dat ???
als ik straks een groene ms design spoiler te koop zie staan dan weet ik genoeg ;D
Ziet er perfect uit Ken!
Ken naar aanleiding van je verkoop topic ben ik wel benieuwd wat je nieuwe plannen zijn ^^
Heb je de rolkooi er ondertussen ook in? met wat mooie foto's misschien :D
hey!!
uitlaat plannen kan ik helaas nog niet erg veel over zeggen, maar dat word over waarsch een maand pas duidelijk.
zoizo staat er nog steeds om te planning om er uiteindelijk een ga16deT in te hebben, dus het gehele uitlaat gedeelte moet dan toch custom worden.
rolkooi had er 2weken geleden moeten zijn, hoop m deze week nog wel te krijgen.
ben ik weer!!
het heeft even flink tegen gezeten met ontvangen van de rolkooi, maar k heb m nu gepolijst en hij zit!! :cheer:
ook zijn er weer een aantal onderdelen gekocht, en plannen gemaakt.
volgende 'project' wordt waarsch de wilwood bigbrakes, hydraulische handrem, stalen remleidingen en de p11 gt hoofdremcilinder ( is binnen).
hierbij een aantal feuteu's...
(http://i39.tinypic.com/2mhvll2.jpg)
(http://i40.tinypic.com/34e2qmu.jpg)
(http://i44.tinypic.com/10r7bz7.jpg)
(http://i41.tinypic.com/11b5dom.jpg)
(http://i39.tinypic.com/2yw7q8o.jpg)
grtzz Ken
ziet er erg gelikt uit zeg
Erg netjes weer!
mooi werk zo O0
erg netjes!
Gave kooi man!
Geweldig!
had hem al gezien ziet er goed uit kerel
heeyhey..
tijd geleden dat hier ns wat heb neergezet!
we zijn uiteraard nog steeds flink bezig, en de plannen zijn weer drastisch omgegooid.
ten eerste de nismo einddemper.. ben er echt superblij mee, staat m goed en klinkt heerlijk ;D
(http://i41.tinypic.com/2j4elao.jpg)
(http://i40.tinypic.com/vh6mww.jpg)
(http://i40.tinypic.com/2gxg3o2.jpg)
de plannen:
het GA16DE T plan is van de baan. ik ga opzoek naar een vers 1.3 blokje (met een ton of minder) en daar gaat een turbo op komen.
over een week of 2 zal ik foto's hiervan kunnen maken, maar de parts zijn geregeld!!
er zit een 2,5inch uitlaat bij van voor naar achter, dus mijn eigen nismo demper mag dan weer weg hahaha 8)
dit zal ik zelf op gaan bouwen, en waarschijnlijk dat ik divalo dan de computer/afstelling wil laten doen.
ook de wilwood bigbrakes schrap ik voorlopig nog even. eerst de hoofdremcilinder, stalen leidingen, hydraulische handrem en remdrukverdeler fixen.
ik rem voorlopig met de ad22vf klauwen hard zat!!
mooie einddemper O0
en leuke plannen :D
Leuk man! De turbo micra van Marktplaats gekocht?
Das een leuke set-up om mee te beginnen!
Nu nog een goede computer vinden om de boel te regelen!
Citaat van: Jeroen330 op 11 oktober 2013, 10:28:46
Leuk man! De turbo micra van Marktplaats gekocht?
Das een leuke set-up om mee te beginnen!
Nu nog een goede computer vinden om de boel te regelen!
Jaa heb je dat gedaan? Ben ik wel benieuwd naar.
Hoop dat je het goed en fatsoenlijk draaiend krijgt!
Net uitlaatje, hangt er mooi onder! Ben wel benieuwd naar het geluid dat eruit komt! ;D
Verder mooie plannen, die turbo van mp heb ik wel eens in het echt mogen zien (oude eigenaar was Xander). Was een 1.0 dus ben benieuwd met een 1.3! O0
Wat een prachtige einddemper!! :)
jep, het gaat om de 1.0 turbo die op marktplaats stond ;D
de setup zal hier en daar wel aangepast gaan worden, en ik moet eens kijken met wat voor ECU/stand alone/ piggyback ik moet gaan werken.
heb er een klein stukje mee gereden donderdag, en hij liep mooi.. hield niet in of deed geen rare dingen dus ik ben heel benieuwd wat het setje gaat doen met een 1.3!
nu nog even kijken of ik het blok stnd houd, of misschien met een stalen koppakking of dubbele originele oid ga rijden om de boost iets omhoog te kunnen doen.
Ik zou nooit mer dubbele koppakkingen gaan werken... de druk tussen kop en onderblok wordt al hoger vanwege de turbo. Stalen koppakking vraagt een gevlakt onderblok en gevlakte kop. Het liefst ook sterkere kopbouten om de boel goed op elkaar te houden.
Als je voor stalen koppakking gaat dan worden je zuigers het volgende zwakke punt in de motor, samen met je lagerwerk. Misschien is dat fijn direct mee te nemen als de motor toch open ligt.
Wat ik in jouw geval zou doen... turbo op je huidige motor zetten, 0,4 a 0,5 bar boost draaien en kijken hoelang het heel blijft. in de tussentijd een nieuw blokje opbouwen die je kan plaatsen als het klaar is/je andere blok kapot gaat.
Turbo rijden is ervaring opdoen en het zou zonde zijn je eerste negatieve ervaring op een vers gebouwd blok te hebben. Ik heb dat gehad met een compleet nieuw gebouwde SR20DET en ik kan je vertellen, dat voelt niet fijn..
Beter eerst wat proberen, en je ervaringen direct meenemen/aanpassen in een nieuw blok!
Groetjes!
het probleem is dat mijn huidige blokje (na 248000 km) best wat olie verbruikt ::)
dus er moet zoizo een ander 1.3 blokje komen.
ik ga het inderdaad eerst proberen met zo'n 0,4 bar op een stnd blok , ik probeer niet gelijk het onderste uit de kan t halen om alles aan bonken te blazen haha.
dit word mijn eerste turbo project dus het zal met vallen en opstaan een leerproject worden
thnx voor je info iig jeroen!!
Graag gedaan!
Het is gewoon handig te weten dat een turbo project in 99% van de gevallen niet in een keer lukt. Zelfs niet als je er een flinke klap geld tegenaan gooit.
Daarom kun je beter op een goedkopere manier informatie en ervaring opdoen en van daaruit verder werken.. Check maar eens op NCN hoeveel turbo projecten er binnen no time kapot zijn gegaan.. Ik was er een van.. (en dat met 0,7 bar druk)
Ik raad je aan zoveel mogelijk zelf te doen, daar leer je van en als er dan iets kapot gaat is het je eigen schuld ;)
Ik heb nog een 1.3 blok liggen met 120.000 op de teller. Is het blok dat uit de Duky komt van Jeroen. ik heb het destijds gekocht om in een k10 te bouwen, maar de k10 is ondertussen naar Diana gegaan. Kortom: het blok is over en in uitmuntende staat.
Mag weg voor weinig
Citaat van: Riesh op 11 oktober 2013, 19:03:37
Ik heb nog een 1.3 blok liggen met 120.000 op de teller. Is het blok dat uit de Duky komt van Jeroen. ik heb het destijds gekocht om in een k10 te bouwen, maar de k10 is ondertussen naar Diana gegaan. Kortom: het blok is over en in uitmuntende staat.
Mag weg voor weinig
idd een zéér goede staat..
Vorige eigenaar was enorm zuinig op zijn auto's, pleegde goed onderhoud en ik heb het motorblok nog aan de computer gehad, geen complicaties of what so ever! lage km stand en geen gedonder!
ben ik weer...
zoals de meeste wel weten is het turbo project inmiddels begonnen! ;D
de 1liter is uit elkaar, de rest gaat naar de sloop als niemand er nog onderdelen van wilt hebben.
hierbij een aantal foto's van de parts die ik ga gebruiken:
uitlaatsysteem. dit is echt supernetjes gebouwd. simons einddemper en van voor tot achter minimaal 2,5inch, ook de katvervanger.
(http://i39.tinypic.com/1zl7rso.jpg)
intercooler + piping. ook hier is goed over nagedacht. de piping is minimaal om turbolag tegen te gaan. alles heeft een diameter van 2inch geloof ik.
een grotere intercooler ziet er uiteraard erg dik uit, maar er moet ook aan het formaat vd turbo gedacht worden, dus deze blijft er lekker bij. met Forge dumpvalve btw.
(http://i40.tinypic.com/2zi8mq9.jpg)
spruitstuk, turbo, olie- en waterleidingen. om welke turbo het hier gaat is me nog niet helemaal duidelijk, maar aangezien hij een AR.48 heeft staan, neem ik aan dat dit een Garret T20 is. turbo is olie en watergekoeld, dus iig een originele garret! spruitstuk is gegoten, dus superstevig. water word tussen 2 kachelslangen vandaan gehaald. olie vanuit de sandwichplate achter de oliefilter, en afvoer gaat de carterpan in.
(http://i44.tinypic.com/2qsavz4.jpg)
(http://i42.tinypic.com/21e4v9k.jpg)
(http://i40.tinypic.com/2mpeo8o.jpg)
de D1spec brandstofdrukregelaar. niet erg boeiend, maar ach...
(http://i42.tinypic.com/254yn81.jpg)
foto's van de ga16injectoren, filter, sparco voor en achter veerpootbruggen komen nog..
Zondag komt Riesh met een versvers 1.3 blokje, dus ik ben van plan de week erna mijn blok eruit te gaan trekken en een begin t maken eraan. hier gaat gelijk mijn eigen koppeling in, die is nu 4K oud.
to do's: ecu..afr meter..stevigere motorsteunen..vast nog veel meer 8)
grtzz
ohja... helemaal vergeten te melden ;D
ik heb het ding gekocht zonder in de achterbak te kijken. 'daar zal niks boeiend liggen' nam ik aan.
wat blijkt nou, de achterbak lag gewoon helemaal vol!! een aantal nokkenassen (1.0 en 1.3), 2e brandstofdrukregelaar, silicone slangen, setje schijven met klauwen, 1.4 topfeed brandstofrail, hitachi gasklephuis (geen idee waarvan), ori injectoren en misschien nog wel het mooiste: en 2mm stalen koppakking! deze is licht gebogen, dus ben bang dat ik er niets aan heb, maar dit was wel even een aangename verrassing.
ook ligt achterin een dubbele bodem voor versterkers ed. erg mooi gebouwd. mag gratis afgehaald worden voor de liefhebber!! evenals de nokkenassen en de rest.
Wauw, enorm vet die turbo en het ziet er zeker netjes uit allemaal! Ik weet toevallig van Xander dat hij zelf die uitlaat gebouwd heeft. Kwam een lekker ruig geluid uit toen de tijd. Ben erg benieuwd naar dit project blijf het met interesse volgen! O0
Zelf ben ik nog op zoek naar 1.3 nokkenassen voor mijn 1.0, dus mocht je die kwijt willen let me know! Volgens mij kwam je ook uit de buurt bij mij toch? Ik hoor het wel.
Gaaf man!
Wat voor koppeling steek je erin?
Ik heb nog een Helix 3 Puck race koppeling die 250KM gedraaid heeft..
Die kan de power van de turbo wel overbrengen..
Als je interesse hebt PM je maar
thnx mannen!! ben blij dat jullie het interessant vinden ;)
uitlaat klonk iig onder de 1.0 zeer goed, stationair behoorlijk hard maar zodra de turbo gaat draaien eet deze al het geluid zowat op en word het lekker zwaar.
Een turbo absorbeert energie hé? dus niet alleen uitlaatgassen wat hij in draaiende energie omzet, ook geluid absorbeert hij..
Mijn SR20DET destijds klonk op lage toeren zwaar en als de turbo in kwam dan ging het uitlaatgeluid opeens omlaag tot aan de toerenbegrenzer.. dan kwamen de vlammen uit de uitlaat :P
Dit was de turbo set van michiel, het project daarvan staat hier ook nog wel op het forum, misschien staat daar wat extra info over de turbo?
mooi spul ken. maar wat moet je nou met een bransstofdruk regelaar ???
hahaha goeie vraag leon. hij zorgd voor een wat hogere druk in de brandstofrail, zodat de injectoren geen moment moeite krijgen met het leveren van de benzine wanneer de turbo begint te drukken bijvoorbeeld. (als ik t goed begrijp hoor!)
eigenlijk is dit overbodig, maar aangezien het er op zat, ga ik hem zelf ook gebruiken.
volgens michiel zn page is dit een T20, maar hijzelf wist het geloof ik ook niet zeker.
Citaat van: KenSuperS op 28 oktober 2013, 12:55:38
hahaha goeie vraag leon. hij zorgd voor een wat hogere druk in de brandstofrail, zodat de injectoren geen moment moeite krijgen met het leveren van de benzine wanneer de turbo begint te drukken bijvoorbeeld. (als ik t goed begrijp hoor!)
eigenlijk is dit overbodig, maar aangezien het er op zat, ga ik hem zelf ook gebruiken.
De drukregelaar zet idd meet druk op de brandstofrail. Deze druk zorgt ervoor dat de duty cycle van de injectoren (hoever de injectoren open staan) laag blijft. Injectoren hoeven korter en minder ver open te staan als de brandstofdruk hoger is. Hiermee spaar je de injectoren, geef je ze hogere capaciteit en voorkom je dat de over hun maximale leverkracht gaan op standaard brandstofdruk
kijk, duidelijk! thnx jeroen aka micrapedia O0
@KenSuperS,
Een brandstofdrukregelaar is alleen positief voor zwaar aangepaste motoren, alleen dan heb je een hogere brandstofdruk nodig. Een hogere duty cycle (80%) kan maar liever niet met standaard injectoren, deze kunnen het dan niet meer bijhouden.
Een mooie uitleg over de duty cycle :
http://injector-rehab.com/shop/idc.html
Wat ik in de praktijk vaker ben tegen gekomen bij dit soort regelaars is dat mensen gewoon niet weten waar ze mee bezig zijn, en dan gaat het mis.
Zo had iemand zijn brandstofdrukregelaar verkeerd afgesteld (te laag) waardoor de auto niet door de co meting kwam en hij voor 1000+ euro aan onnodige reparaties heeft gedaan voordat hij even advies vroeg aan iemand die er wel verstand van heeft.
Grtz,
Eigenbilzen
hierbij nog een paar foto's van hoe het turboHOK eruit zag..
(http://i44.tinypic.com/xek7wy.jpg)
(http://i44.tinypic.com/2nupszp.jpg)
(http://i43.tinypic.com/11so0hg.jpg)
dit tellerhuis, stuurnaaf en stuurtje zijn dus nog te koop
leg dat tellerbakje maar ff apart tot zondag
prima, doe ik!
we komen steeds dichter bij het monteren van de turboooo
Riesh heeft een mooi blokje gebracht, welke flink compleet is.
van Jeroen heb ik een Helix 3puck koppeling en drukgroep overgenomen. eerst de standaard koppeling maar eens opbranden, dan de Helix erin!
ben nog heel erg aant twijfelen hoe ik het met de ecu ga oplossen.
zal ik genoeg hebben aan een SAFC om lucht en brandstof te regelen, of zal ik toch naar een nistune ecu of een stand alone management moeten kijken... ik weet t nog niet.
iig hoop ik over een week of 3 een keer vrij te kunnen krijgen om het blokje (met jordy) over te hangen en lopend te krijgen met de turbo eraan. dan kijken of er veilig mee gereden kan worden (niet te arm oid), anders zal ik hem toch stil moeten laten staan tot het computerwerk geregeld is.
Als je een wideband lambda plaatst kun je het wel met een Apexi af..
De oude eigenaar van Lurtz zijn auto (the Legend) reed op NOS en later een turbo kit, beiden met een Apexi SAFC als ecu..
Apexi kun je leuk zelf doen, Nistune moet je laten doen..
Ik was toen voor nistune afstellen (dagje banken 600 a 700 euro kwijt)
Gaat heel wat tijd in zitten
wat voor een turbo is het eingelijk? t04 ofzo?
turbo is een garret T20. ar.48 dus komt wel redelijk in de buurt van een t04 geloof ik
ohh oké.
een T20 komt indd overeen met een t04
gewoon omdat het kan.... nog even 2 fototjes...
(http://i42.tinypic.com/1zg5c9l.jpg)
(http://i43.tinypic.com/1dthj.jpg)
Ziet er wel cool uit hoor, ben benieuwd hoe het strax bij jou gaat lopen!
ga je het blok ook uit je micra halen en dan opbouwen? of gewoon er in laten zitten?
anders kun je je motorruimte mooi tucken :P
er komt een ander blokje in, deze ligt al thuis te wachten op de ombouw.
aan het blok zelf ga ik niets doen. in eerste instantie nog niet iig.
ik zal t onder de kap best een beetje netter maken, maar daar wil ik niet al teveel werk van maken, gaat mij erom dat het ding goed loopt. hoeft geen showcar te worden 8)
eigenlijk alle upgrades die ik heb gedaan en nog van plan ben te doen, zijn bedoeld om prestaties of wegligging te verbeteren. mooi zijn geef ik niet veel om haha ;D
Citaat van: KenSuperS op 06 november 2013, 14:44:59
eigenlijk alle upgrades die ik heb gedaan en nog van plan ben te doen, zijn bedoeld om prestaties of wegligging te verbeteren. mooi zijn geef ik niet veel om haha ;D
een super S is van zn eigen al mooi :)
jaajaa daar ben ik weer!!
we zijn flink bezig geweest, en hebben het voor elkaar gekregen...
oude blok eruit gehaald, motorblok van riesh erin gegaan (in de hoop dat deze gewoon goed was natuurlijk) en hierna is het turbofeest begonnen!
het was nog even spannend of het blokje gelijk wou lopen natuurlijk, maar zoals een echte micra was het tikken en lopen :cheer: klonk goed dus de turbo kon er aan..
we zijn een complete dag bezig geweest met alles netjes ophangen, beugels aanpassen, sandwichplate plaatsen en leidingen voor de olie en water tbv turbo leggen.
complete 2,5inch uitlaat er onder gehangen. gelukkig was dit allemaal al op maat!! ;D
ik heb het momenteel zonder brandstofdrukregelaar gemonteerd, maar wel met de 1.6 injectoren.
hier een aantal foto's van de operatie:
oude blok deels losgemaakt al
(http://i42.tinypic.com/rbd3ed.jpg)
oud blok op tafel!! samen met mn trouwe sidekicks jordy, zn broer en nog een beunhaas die graag mee wilde helpen
(http://i44.tinypic.com/2dtohu.jpg)
van het plaatsen van het blok hebben we geen fotos gemaakt. we zijn gelijk doorgestoomt haha..
intercoolertje en turbo
(http://i41.tinypic.com/2rdcght.jpg)
(http://i41.tinypic.com/s4p6hz.jpg)
turbotje zelf
(http://i41.tinypic.com/30i9644.jpg)
hoe loopt het? het loopt geweldig!!
ik was erg bang dat hij te arm zou lopen of stotteren, inhouden, gek doen maar dit valt reuze mee gelukkig 8)
we hebben hem bij cas lamens even aan de mengselmeter gehad en dit is verrassend in de buurt van perfect. hij trekt als een bezetene en het koppel lijkt wel verdubbeld.
voorheen had ik altijd 90pk.. ik durf nu wel grofweg te schatten op een 120pk's en we gaan niet stoppen voordat het er 140 a 150 zijn dus een testbankdag staat in de planning
gaaf dat het bloje goed loopt :D
ik heb het gisteravond geprobeerd te filmen maar helaas valt er weinig op te zien haha...
goeie foto's en filmpjes komen dus nog
en godver wat is dat verslavend zeg.... de blowoff blaast prachtig af, maar ook de turbo heeft een onwijs gaaf surge geluid..
d blowoff is misschien iets te strak dus dan komt het geluid uit de filter zelf omdat hij het terugblaast langs de turbo...niet erg goed maar wel een superdik geluid
Damn !!
Ziet er allemaal goed uit ken !
Ben benieuwd hoeveel pk hij nu heeft, misschien wel leuk om te laten ziet bij de Dyno meeting :p
Wordt super vet! Ben benieuwd naar het eindresultaat straks. Als je dan eens op een meeting bent wil ik wel een stukje meerijden ;D
Keep up the good work! O0
Wow Ken! Gaaf zeg! Ben benieuwd naar het geluid!! Dus schiet maar op met dat filmpje ;)
Gaaf man! Mooi werk
Erg stoer 8) Lekker subtiel weggewerk zo.
Op hoeveel druk draait die nu?
thnx mannen!!! ben dr ook echt super blij mee
druk is maximaal 0.5bar.. meer als genoeg voor het standaard motorblok.
als ik de apexi safc van jeroen heb gaan het fijne afstelwerk beginnen en dan kan ik pas echt serieus het gas er op houden en op de bank om af te stellen.
en TeSprout... dat meerijden gaat helemaal goed komen 8)
Dus als ik het goed begrijp eigenlijk verrassend simpel om te doen (totnogtoe) ?
Als ik de vuistregel pak die ik wel eens heb opgevangen, dan zou je inderdaad rond de 120 paarden moeten hebben.
tsja ik heb natuurlijk geluk dat het een kant en klaar spruitstuk is, en de uitlaat al op maat was, evenals de intercooler piping.
zou je zelf een spruitstuk,uitlaat ed. moeten maken gaat er ff flink wat meer tijd in zitten.
ook heb ik gelijkwaardige projecten gezien die maandenlang niet normaal wilde lopen en allerlei gekkigheid uitgehaald moest worden.. bij mij was het direct raak ;D
ontsteking staat nu op zo'n 16graden voorontsteking en wat er dan verder nog aan verbeterd kan worden gaan we pas zien als die eens goed op de bank gezet word..
mn baas en onze vertegenwoordiger, die beide rally hebben gereden met micra's, hebben ook een stukje gereden en vonden het geweldig. vermogen nagenoeg gelijk, maar een flinke bak koppel extra..
Erg gaaf hoor! Ben benieuwd.
En ik wil je niet ontmoedigen ofzo hoor, maar juich nog niet te vroeg he?
Dat het nu allemaal netjes draait kan prima, maar het blokje gaat vanaf nu op zijn donder krijgen en kan er dus nog vanalles gebeuren (lijkt mij).
Verder ben ik érg benieuwd wat dit nu op de bank presteert :)
lekker bezig kerel
kom snel ff langs bij je of jij bij mij ?
Gaaf Ken!
Ik ben benieuwd naar de gegevens op de bank.
Potdomme zeg ff in een dag en dan op eerste gezicht alles goed
Nice hoor ik ben jaloers mijn auto loopt nog steeds niet helemaal lekker na de nokkenassen erin zetten.
thnx heren...
ach, het gaat op een standaard blokje dus als ik deze op zou blazen hang ik er gewoon weer een ander blokje in ;D dat is het voordeel wanneer je geen dure zuigers, nokkenassen ed hebt. middagje sleutelen en je kan weer verder.
lurtz we moeten weer ns wat afspreken inderdaad!! even kijken hoe het gaat lopen met afstellen, maar dan kunnen we ns een stukkie gaan toeren.
Onwijs gaaf zeg O0
gisteravond maar even verder gegaan met de tellers die ik bij de 1.0 kreeg.
vind de meterhouder en de plaatsing zelf niet zo heel mooi, al kan ik me er eerlijk gezegd ook niet aan storen. zolang ik maar kan zien dat de druk en temp. goed zijn 8)
zaten er trouwens echt binnen een 3kwartier in.. dat scheelt als de sandwichplate al geplaatst is haha.
tip: wil je zelf een sandwichplate gaan gebruiken? haal dan een oliefilter van een qashqai.. deze heeft hetzelfde draad maar is iets korter, een micra oliefilter krijg je er niet meer op namelijk.
zoals je ziet.. oliedruk..olie temp..turbodruk, en ze werken perfect
(http://i43.tinypic.com/szxyyo.jpg)
nog een paar fotos.. grill past trouwens gewoon nog, alleen geen zin gehad om hem terug te zetten haha
(http://i40.tinypic.com/ess0g5.jpg)
(http://i41.tinypic.com/2eowewn.jpg)
(http://i39.tinypic.com/sdzeon.png)
goed bezig O0
Vind die tellers erg gaaf! Je auto ziet er in negatief ook tof uit ;) mooi kleurtje
Ps. Waar blijft het filmpje? :)
Oh nee, het is geen negatief. Wat is het dan?
Citaat van: Psydan op 05 december 2013, 15:23:25
Oh nee, het is geen negatief. Wat is het dan?
een taxi :P
Wel zuinig zijn op het oude blok van Duky he?
wel een olie filter van een 2 liter nemen anders pas die niet
hahah ik ga er uiteraard zuinig op zijn jeroen ;)
bij de blokwissel ook gelijk motorolie, versn.bak olie, koelvloeistof, bougies (iets koudere) snaren en gasklephuis verwisseld voor nieuwe dus we beginnen goed!
scheelt natuurlijk dat ik het lekker bij cas lamens in de garage kon doen en alles kon gebruiken wat ik wou. zo heeft hij ook nieuwe brandstofleidingen, slangenklemmen, boutjes ed. gekregen.
misschien dat ik zondag nog een filmpje ga maken!!
ohja!
gister nog een nieuw druklager uit engeland mogen ontvangen van Rallynuts..
helix druklager tbv helix sport/rally koppeling 8)
deze zal ik binnenkort van Jeroen mogen ontvangen, samen met de apexi safc neo (nogmaals bedankt!) en de koppeling zal er in gaan als de huidige begint te slippen.
Wat is dit supergaaf! Een turbo op een Micra. Ik spreek uit ervaring (van de Skyline) dat turbo's echt verslavend zijn. In een lichte auto als een Micra moet het verschil helemaal te merken zijn.
wat of hoe ga je het doen met de BOV eingelijk?
hoe bedoel je?
BOV zit gewoon goed monteerd nu, alleen omdat er een strakke veer in zit blaast hij echt alleen af wanneer ik volle druk draai, en niet eerder.
voorlopig laat ik het zo. wel ga ik nog een terugslagklepje in de vacuumleiding proberen om te kijken of dit wat uitmaakt.
minder strakke veer kan altijd nog
je laat de lucht gewoon de ruimte in?
aangezien als je het terug de aanzuigpijp inblaast, je altijd druk houd, en dus veel sneller gaat spoelen in de volgende versnelling.
nee hij blaast nu gewoon de ruimte in inderdaad.
ik heb gemerkt dat wanneer ik 3kwart tot volgas geef, hij bij zo'n 2000toeren begint te 'drukken' en voor de 3000toeren al op 0.5bar is, dus aan opspoel snelheid geen gebrek haha
Klinkt lekker :D tot de hoeveel toeren draait ie mee?
Of eigenlijk anders gezegd waar "voel" je dat je powerband ongeveer ligt?
nou dat is dus nog een beetje het punt nu..
hij blijft wel goed doortrekken zo, maar je merkt het vermogensverschil vooral tussen de 2 en 4500 a 5000 toeren. omdat ik de afstelling nog niet helemaal op orde heb ga ik meestal niet veel verder.
omdat ik denk dat ik daarboven nog brandstof mis om echt vermogen te maken, zal eerst de apexi neo safc moeten installeren om boven de 5000toeren vermogen te maken
af en toe is het natuurlijk wel leuk om m even naar de begrenzer te trappen 8) lekkere klappen en een goeie vlam haha
Ben benieuwd wat die met de safc doet dan :D
Alhoewel de micra heeft toch ook 3d maps? omdat de apexi volgensmij alleen het MAF signaal veranderd is dan de kans niet groter bij een turbo setup dat het dan toch niet lekker loopt? Heb me er niet zo heel erg in verdiept maar met het aanpassen met de gegevens van de MAF krijgt ie meer brandstof maar wordt toch ook de "load" map anders waardoor de ECU andere timings gaat gebruiken?
Dat is in ieder geval wat ik van internet af heb geplukt weet niet in hoeverre het ook van toepassing is op de micra maar het heeft mij doen kiezen voor een nistune bordje.
Weet niet of je der zelf al wat onderzoek naar hebt gedaan of dat Jeroen hier misschien iets meer vanaf weet.
ik begrijp er ook nog niet het fijne van hoor!!
maar zoals ik het nu begrijp gaat de timing inderdaad iets veranderen wanneer ik met de apexi safc het MAF signaal ga 'tricken'.
ik verwacht niet met heel veel procent het signaal te hoeven aanpassen, dus ook de timing zal volgens mij niet veel verspringen dan.
het liefst had ik ook een compleet andere (stand alone) ecu of een nistune board, maar dit ga ik eerst maar eens proberen. mocht het inderdaad zo zijn dat ik teveel moet aanpassen met de safc dat de timing te ver uitloopt en hij niet meer lekker wil lopen, zal ik alsnog aan een ander management moeten geloven helaas.
Goedendag... ben ik weer.
omdat ik al een tijd niets geupdate heb, betekend natuurlijk niet dat we niets meer gedaan hebben 8)
ding loopt nog als een zonnetje, en menig weggebruiker heb ik de stuipen op t lijf mogen jagen hahaha... geweldig om die verbaaste gezichten te zien als ze een micratje niet kunnen bijhouden.
in de tussentijd zijn er weer andere banden omheen gekomen, is de helix koppeling met drukgroep geplaatst en vorige week heb ik nog een nieuwe voorbalk erin gefixt.
in de planning staat nu om de apexi afc neo te instaleren en op de testbank te gaan om hem verder af te laten stellen (waarsch toch bij rica, dick van loon.)
een aantal plaatjes bij de praatjes!!
hier de brug in. wielen dr af, olie uit de bak, assen er uit, steun onder het blok, bak losschroeven en aan de slag met de koppeling.
(http://i41.tinypic.com/x0r3v4.jpg)
originele er uit.
(http://i41.tinypic.com/bi4269.jpg)
helix 3paddle clutch erin.
(http://i42.tinypic.com/34ffehx.jpg)
(http://i40.tinypic.com/2cdd4ro.jpg)
nieuw druklagertje in de bak.
(http://i43.tinypic.com/otot4g.jpg)
en nee... het rijd niet lekkerder met een race/rally koppeling ;D zeer spartaans.. bokken en stoten bij langzaam opkomen, maar absoluut geen slip meer. dus gewoon lekker snel loslaten en bij terugschakelen een dot tussengas.
voorbalk was een mooi klusje.. voorbumper was er denk nog nooit vanaf geweest dus bijna alle boutjes en schroefjes braken af. toen bleek de ori voorbalk al eens te zijn dichtgeplakt dus we hadden iets meer nodig van het nieuwe voorfront als dat we eigenlijk dachten.
oude balk.
(http://i41.tinypic.com/2me648z.jpg)
en de nieuwe. zoals je ziet ook gelijk alles van binnen en buiten gespoten. die gaat voorlopig niet meer roesten!
(http://i43.tinypic.com/vpkjkk.jpg)
Goeie updates man! Ik ben echt benieuwd naar je auto in het echt!
Goed bezig Man!
Vorige keer toen de Micra van mijn vrouw bij de dealer stond stond die lekker stationair te pruttelen buiten, helaas was je al (snel!)weg toen ik weer terugkwam... :)
Is dat trouwens vuil tussen de lamellen van je radiateur? (kan het niet goed zien op de foto) En zo ja, kan dat geen kwaad voor de broodnodige koeling?
lekker bezig ken O0
Mooie update
Citaat van: chiba_kun op 20 januari 2014, 15:31:18
Goed bezig Man!
Vorige keer toen de Micra van mijn vrouw bij de dealer stond stond die lekker stationair te pruttelen buiten, helaas was je al (snel!)weg toen ik weer terugkwam... :)
Is dat trouwens vuil tussen de lamellen van je radiateur? (kan het niet goed zien op de foto) En zo ja, kan dat geen kwaad voor de broodnodige koeling?
thnx mannen voor de leuke reacties!!
haha ik heb je dan niet gezien man!! jammer.. volgende keer doen we ff een praatje! O0
wanneer denk je weer ns bij Lamens te zijn?
neeee deze radiateur zit vol met steenslag en omgebogen lamelen helaas. het verbaast me ook dat hij nog niet lek is. ik heb totaal geen koelproblemen gelukkig dus een nieuwe radiateur is nog geen prioriteit voor mij tenzij iemand een nieuwe voor me heeft tegen een leuke prijs.
trouwens chiba... kan t zijn dat k jou vanmorgen in hillegersberg zag rijden in je skyline?
de eerstvolgende meeting zal ik er weer bij zijn, de uitdeukmeeting iig!
Goed bezig!
Heb je al een wideband lambda?
In combi met de apexi kun je zelf al heel veel doen!
Serieus banken is duur maar wel beter.. Al kun je zelf ook al een hoop..
Citaat van: KenSuperS op 20 januari 2014, 16:37:38
trouwens chiba... kan t zijn dat k jou vanmorgen in hillegersberg zag rijden in je skyline?
chiba heeft zijn skyline een tijdje terug al verkocht aan kevin (radium69) :P
maar een witte 4 deurs skyline is wel makkelijk te herkennen overigens ;D
Thnx jeroen!!
Ik heb geen wideband lambda, was ook eigenlijk niet van plan deze nog aan te schaffen. Ik verwacht dat wanneer hij goed staat afgesteld je de wideband eigenlijk onnodig erin hebt zitten. Altijd goed om in de gaten te houden natuurlijk maar ik betaal liever wat meer voor een goede afstelling op de bank. Dan neem ik aan dat het daarna ook gewoon in orde blijft.
Citaat van: KenSuperS op 20 januari 2014, 18:47:01
Thnx jeroen!!
Ik heb geen wideband lambda, was ook eigenlijk niet van plan deze nog aan te schaffen. Ik verwacht dat wanneer hij goed staat afgesteld je de wideband eigenlijk onnodig erin hebt zitten. Altijd goed om in de gaten te houden natuurlijk maar ik betaal liever wat meer voor een goede afstelling op de bank. Dan neem ik aan dat het daarna ook gewoon in orde blijft.
Ook heb ik de wideband lambda van lurtz in actie gezien en k denk dat k helemaal gek zou worden van de flikkerende lampjes en cijfers haha ;D no offence kevin
dat ding is net een discolicht
Je kan toch ook gewoon een wideband hebben zonder meter in de auto?
Citaat van: thieme op 20 januari 2014, 19:10:02
Je kan toch ook gewoon een wideband hebben zonder meter in de auto?
Ja, maar wat helpt dat als je hem niet kan monitoren?
Via laptop of tijdelijk een meter aansluiten
Citaat van: thieme op 20 januari 2014, 19:13:35
Via laptop of tijdelijk een meter aansluiten
Je wilt een wideband lambda hebben tijdens afstellen of als je complicaties krijgt... dat kan bijvoorbeeld tijdens het rijden als je brandstofdruk wegvalt, of je luchtmassameter het begeeft enz.. dan moet je juist die meter hebben.....
Met een auto met zijn aanpassingen wel handig ja maar als hij zelf aangeeft niet van plan te zijn om er een aan te schaffen omdat hij een slechte ervaring heeft met het discoding van Lurtz dan geef ik toch alleen opties (misschien niet de juiste).
Ik persoonlijk zou eerst kijken naar wat verschillende merken en types meters zodat ik geen discoding heb en als het toch nog te storend is zou ik er een schakelaartje op zetten. Als je dan het gevoel hebt tijdens gewoon rijden dat er iets mis is kan je hem alsnog aan zetten.
Het is zowiezo niet alsof je echt altijd op dat ding aan het kijken bent lijkt mij.
Met mijn SR20DET 100nx deed ik niet anders dan de wideband in de gaten houden..
Zelfs die ging kapot..
Dan heb ik er misschien niet genoeg kaas van gegeten achja ieder zijn ding lijkt me.
ik hou van me disco car
mooie upjes lekker bezig kerel
Leuk projectje!
Boostmeter en AFR meter (wideband) kan ik je ten alle tijde aanraden bij een turbo auto!
Citaat van: KenSuperS op 20 januari 2014, 16:37:38
trouwens chiba... kan t zijn dat k jou vanmorgen in hillegersberg zag rijden in je skyline?
Dat ben ik niet geweest. De Skyline heb ik 10maanden geleden verkocht. ;)
Wellicht dat ik 1 februari weer bij Lamens ben en anders ben ik op de uitdeukmeeting. :)
thnx mannen voor de reacties en het meedenken! O0
hij is uiteraard voorzien van een boostmeter, oliedruk- en olietemperatuur meter. maar wideband is in mijn ogen gewoon niet nodig wanneer hij op de bank goed is afgesteld.
kan zijn dat ik nog van mening verander hoor, en wanneer ik geen andere dingen echt nodig heb dat ik alsnog een wideband lambda ga opzoeken.
eerst maar ns op de bank en kijken wat hij zegt en hoever ik kom met de apexi.
dan gaat denk de remmerij weer ns onder handen genomen worden. praktisch het eerste wat ik aanschafte was een hydraulische handrem, en deze ligt nog steeds ingepakt ;D
k heb en primera gt hoofdremcilinder dus k moet rvs remleidingen hebben om door de auto te leggen, een remdrukverdeler en voor t mooie ook de 4 remslangen rvs. deze blijken trouwens moeilijk te vinden voor een super S met schijven, of kijk ik ergens overeen en kan k bijvoorbeeld van een 100nx gebruiken?
Wauuww mooie upgrade die koppeling man, is het pedaal indrukken nu ook zwaarder of is dat hetzelfde gebleven??
Ken:
Er zijn bedrijfjes die gevlochten remslangen op maat maken van Goodridge. (zoals Nicosport)
Goodridge nederland zit trouwens niet zo heel ver van je vandaan (Pijnacker)
pedaal indrukken is wel iets zwaarder geworden inderdaad maar niet echt zwaar te noemen gelukkig.
dat van goodridge wist k niet! daar ga ik tegen die tijd dan maar ns contact mee opnemen, thnx
Ik heb wel een adres voor de remslangen...
Heb daar twee sets besteld voor k11 met schijven achter..
Komen ergens deze week binnen.. Zal fototje maken want je kan ze in gewenste kleur bestellen...
Citaat van: Jeroen330 op 21 januari 2014, 09:15:28
Ik heb wel een adres voor de remslangen...
Heb daar twee sets besteld voor k11 met schijven achter..
Komen ergens deze week binnen.. Zal fototje maken want je kan ze in gewenste kleur bestellen...
Das wel cool zal het pedaal gelijk een stuk directer aanvoelen
nog even 2 feuteu's van mn telefoon geplukt!!
de kachelpijp die eronder hangt.. ook katvervanger goed te zien..
zeer blij met deze uitlaat, super mooi gemaakt.
(http://i44.tinypic.com/jtap84.jpg)
n die nodspeed troep is toch nog ergens goed voor haha.. kon prima verhuizen met mn micratje (op mezelf gegaan 2weken geleden). alleen t bed kreeg k er nét niet in ::)
(http://i39.tinypic.com/2s1p538.jpg)
Die pijp staat er zeker netjes onder! Vlammen met dat ding! O0
Ja in de Micra past nog verbazingwekkend veel in de laadruimte, ik heb hier ook al veel profijt van gehad.
Uitlaat ziet er inderdaad erg netjes uit zeg O0
wauw die uitlaat is gaaf O0
Mooie updates weer O0
Lekker hè, zo'n koppeling 8)
ik zie overigens nu pas dat je ook een veerpootbrug achter, onder hebt :D
zat die toevallig op de sloop auto ???
als je nu ook nog een C pillar mount zoekt dan heb je ze allemaal ;D
Hahaha jup die zat in de 1liter .. Mooi meegenomen natuurlijk O0
Eiglk wil ik wel echt graag een B C pilaar bar!!
Ook heb ik zitten kijken naar een Miracle cross. Bij een paar projecten en sites als nengun.com maar 400 voor extra kruis vind k beetje teveel van t goede
Red racer heeft ook een voor de C pilaar. Volgens mij via buyee gekocht
Heeft Jeroen ook liggen. Komt idd van Buyee.
voor een leuke prijs mag het altijd aangeboden worden.
echter zijn dat dingetjes die redelijk gemakkelijk zelf te maken zijn dus wie weet ga ik nog wel eens hobbyen..
heeeey even en fotoloze update!!
veel gebeurd de laatste maand, voornamelijk met apk bezig geweest wat toch meer tijd kostte als gedacht.
wat is er gedaan:
-nieuwe remklauw rechtsachter.
-nieuwe remblokjes achter.
-eibach achterveren ipv schroefveren (stonden los in de brug = apk afkeur).
-nieuwe bolletjes overal (xenon look shit voorin, wel geinig).
-deel remleiding vervangen (vorig jaar al gebeurd maar niet goed dus garage heeft t gratis opnieuw gefixt).
-apexi safc neo geinstalleerd en op gevoel deels al afgesteld. nu nog ff mooi plekje vinden om te plaatsen, staat nu in mn asbak hahaha..
apk zit er eindelijk op, na veel gekloot met uitstoot hahaha,, raar he? ::) ::)
steekproef gekregen dus t zit wel goed zo!
dus we zijn weer klaar om verder te gaan met t hok...
waarschijnlijk ga ik als eerst de brandstofdrukregelaar plaatsen, heb hier alleen een brandstofrail adaptor voor nodig. vorige eigenaar had hem gewoon achter de originele drukregelaar geplaatst..voor saus dus..
Verse APK erop. Congtraz! :)
hoppa met turbo door de apk gefeliciteerd O0
Netjes hoor !!
Lekker bezig!
goed bezig Ken. loopt ie nu al wat rijker ?
Netjes Ken, gefeliciteerd met je APK! Kun je in ieder geval weer een jaar knallen! O0
hahahaha jaa thnx mannen!! ben dr wel blij mee hoor.. begon me al bijna zorgen te maken...
ik heb wel het idee dat ik hem iets rijker gekregen heb, maar waarsch nog niet genoeg..
wil met de apexi ook niet op 50% gaan spelen ivm de timing veranderingen dus eerst de brandstofdrukregelaar ertussen en daarmee spelen.
liefst heb ik nog een custom brandstofrails met sr20 injectoren of een cga3de inlaat en brandstofrail zodat ik met topfeed injectoren kan gaan spelen (oude model supra 440cc injectoren passen hier direct in als het goed is). in dat geval hoef ik met de apexi misschien alleen wat terug te regelen op punten dat hij dan weer te rijk is.
ben ik weer...
wederom niet veel gedaan aan het micratje.
apexi safc neo is in de middenconsole weggewerkt en de kabels en kabelboom zijn wat netter gelegd.
wel had ik een paar plaatjes geschoten 8)
naast de nieuwe cabrio van m'n baas
(http://i62.tinypic.com/dq2nts.jpg)
met mn meissie op de kap.. we waren ff aant lunchen en k kon t niet laten haha
(http://i57.tinypic.com/300trnp.jpg)
(http://i57.tinypic.com/2jadp2x.jpg)
en mn oude setje wielen mag de verkoop in!!
banden kan mee gereden worden maar voor het mooie ff 4 nieuwe eromheen doen
(http://i62.tinypic.com/dvslxx.jpg)
(http://i62.tinypic.com/2dbm52g.jpg)
(http://i60.tinypic.com/30uehwo.jpg)
volgende week wil ik 2 nieuwe voorbanden gaan bestellen (195-45-15).
moeten kwalitatief echt heel goede banden zijn! met de turbo krijgt hij het al zwaar zat haha.
wie heeft er aanraders voor mij??
Vredestein Sportrac 5 195/45r15
Aanradertje ;)
Onder mn Mazda had ik die en hij trok zeker lekker. Voor de grip rechtuit zeker eerst een goede 4k inrijden. maar zijdelings ook heerlijk.
Goodyear eagle f1 banden veel grip en doen et ook goed in de regen .
Toyo proxes R1R ook heerlijke banden en enorm veel grip op alle vlakken .
Federal 595 RSR!
Als je in de regen goed wil wegkomen, ga dan voor Dunlop Sport Bluerespons..
Geniale band!
Anders Uniroyal.. Ook erg goed!
De Falken Ziex914 willen in de regen ook lekker weg komen..
Genoeg keus zo ondertussen! :P
Citaat van: KenSuperS op 21 maart 2014, 12:11:18
volgende week wil ik 2 nieuwe voorbanden gaan bestellen (195-45-15).
Vallen de toyo 1r1 en de Dunlop bluerespons al af, of je zou 195/50 nog willen overwegen.
Maar Ken aangezien er niet zo heel veel micra's zijn met veel PK, heb je al eens geprobeerd wat info te zoeken op andere forums?
Een band die ik ook veel tegenkom is de toyo t1r.
Lijkt me echt een band voor jou want ze schijnen het veel beter te doen als je ze goed warm rijdt en je ze flink "misbruikt".
Ben normaal niet van de reclame maar kreeg net toen ik bij profile was deze info:
+-300 euro voor 4 banden incl. montage als je nog deze maand via internet besteld. Maar als jullie bij Cas Lamens een bandenmachine hebben zal je het nog wel wat goedkoper kunnen.
Gewoon semi slicks nemen :P
Citaat van: xleonl op 22 maart 2014, 15:14:29
Gewoon semi slicks nemen :P
en dan in de regen geen grip hebben :D
Heb gister zelf nog even wat rond gekeken en de T1R lijkt me meer voor een hobby auto die je rijdt als je weet dat het droog is.
Dus sluit me bij de andere aan en zeg Vredestein Sportrac 5, Falken Ziex 914 of de Uniroyal Rainsport 3
Het is moeilijk om die 3 banden goed met elkaar te vergelijken maar de uniroyals slijten volgensmij wel iets sneller en voor de rest zal het niet veel uitmaken.
De goodyear eagle F1 zie je ook vaak goed uit testen komen maar je hebt daarvan een symmetrische en a-symmetrische band. De 195/45/15 maat is symmetrisch terwijl de a-symmetrische overal vrij goeie reviews krijgt.
Ik heb zelf de falken ziex 912
Super bandje !
Ik heb 1x gehad net hevige regen dat de auto begon te zweven, aquaplaning. Verder geen problemen mee gehad. Ik heb de 195/45/15.
ZIEX912 heb ik ook eens gehad..
Ik vind deze heel anders dan de 914.. Reviews zeggen dat ook..
Maar Falken staat wel voor kwalitatief goede bandjes hoor!
ik heb ooit ook eens ziex912 gehad, dat heeft me doen besluiten geen Falken meer te kopen....
Moet je ook de FK452 kopen, en niet die Ziex... :P
naam zegt et al Zie-X van die band ga je sterretjes zien
thnx voor het meedenken mannen, volgende week waarschijnlijk bestellen!
gister stap ik in de auto om naar mn werk te gaan en na 50meter rook ik een flinke benzinelucht..
dacht nog 'jezus dr heeft dr eentje gemorst hier op de weg' maar t was nog te vroeg om helder na te denken waarschijnlijk.
kilometer verder en lucht nog steeds niet weg (wel een halve tank euro98 ::) ) en k ging toch maar eens onder de motorkap kijken..
slangetje van de brandstoffilter naar de brandstofrails gescheurd en stond álles onder te spuiten!!!
hahaha mooi klote dus de rest maar gelopen, slang en klemmen bij lamens meegenomen en na t werk gefixt 8)
verder is er helaas nog geen f*ck gedaan aan t micratje haha ik moet weer even zin/financien/tijd/ideeen krijgen....
Zonde van de Euro98 man!
Maar gelukkig geen brand gekregen en was het redelijk simpel te verhelpen. ;)
geluk bij een ongeluk dat het niet erger is dan dat maar alsnog klote.
het zit me allemaal niet mee jongens... hahaha
vond hem al wat raarder lopen en kwam een aantal dagen geleden erachter dat hij behoorlijk wat olie en beetje rook uit de rechter carter ontluchting gooide...
dit werd steeds erger dus vandaag maar eens de olie vervangen voor 10w40 ipv de 10w30 die mij aangeraden werd..
ook gelijk een compressie test gedaan omdat hij niet zomaar een hoge carterdruk krijgt en wat blijkt, 1 cilinder heeft nagenoeg geen compressie meer!! :'(
volgens de monteurs bij lamens kan dit niet zijn door de turbo, dan zouden de overige cilinders ook een optater gehad hebben. deze cilinder was dus al gaarder toen ik het blok van riesh kocht, voordat hij erin ging zegmaar
(http://i61.tinypic.com/2nvuhrc.jpg)
en nog een paar mooie plaatjes om het enigzins positief af te sluiten
(http://i57.tinypic.com/sbsylw.jpg)
(http://i57.tinypic.com/30ures1.jpg)
zoektocht word nu dus naar een goed motorblok!!!
iemand die wat moois heeft? moet zo vers mogelijk zijn, met zo min mogelijk km's
Blok had een mooie compressie toen deze de auto uit kwam hoor.. Deze was gemeten. .
Je hebt denk ik Door de wat warme ontsteking Door het arm lopen de kop gelift waardoor je verbranding een stuk koppakking weggevreten heeft..
Slechte zuigerringen kunnen nooit ineens zo'n compressie drop geven...
Gat in de zuiger kan overigens wel... gebeurt ook veelal bij te arm turbo rijden
aai daar zeg je me wat inderdaad jeroen, niet aan gedacht dat er mogelijk een gat in de zuiger zit.
hij zet niet het koelsysteem onder druk dus koppakking verwacht ik niet. en ineens zo een drop in compressie is wel erg groot.
lopen doet hij nog iig
Een arm mengsel of toevoegingen aan brandstof als Lachgas zorgen altijd voor een warmte toename van het zuigeroppervlak..
Standaard zuigers kunnen hier makkelijk door smelten..
Extra brandstof inspuiten zorgt niet alleen voor de extra pks. . Het geeft eveneens koeling..
Balen Ken :(
Ben wel benieuwd wat het veroorzaakt
Ai...!! Auto staat er mooi bij, maar dat van je motorblok is geen goed nieuws. :(
kan het dan toch dat er wat meer stuk is gegaan toen je benzine slang gescheurd was?
1.0 zuigahs der in en weer gaan! Haha
Citaat van: MaStErTuNeR Q op 18 april 2014, 17:25:09
1.0 zuigahs der in en weer gaan! Haha
niet doen in een turbo
Citaat van: MaStErTuNeR Q op 18 april 2014, 17:25:09
1.0 zuigahs der in en weer gaan! Haha
Juist geen 1.0 zuigers (wat Riesh zegt)
Deze verhogen de compressie (einddruk) voor de ontsteking.. Hoe hoger de compressie, des te eerder het mengsel uit zichzelf ontbrand door de druk. Te vroege verbranding zorgt ervoor dat de zuiger niet door- maar terugslaat (pingelen) Dit levert lagerschade op.
De vulling die de turbo geeft zorgt al voor een hogere compressie (meer lucht + meer brandstof = meer vulling in dezelfde ruimte = hogere einddruk = hogere compressie)
daarom werken ze bij turbomotoren vaak met lagere compressie zuigers.. Deze zorgen voor het stukje extra veiligheid. het verschil in compressie tussen standaard en lager wordt dan mooi opgevuld met de extra vulling.. Uiteindelijk is je compressie met turbo altijd hoger dan OEM, maar je wilt het niet TE hoog hebben...
1.3 zuigahs dan maar ! haha
heb inderdaad gelijk rondgebeld voor revisie onderdelen en de prijzen daarvan zijn niet eens zo verkeerd.
koppakkingset 68,50.
zuigers + zuigerveren 4 x 39euro (geen originele nissan zuigers uiteraard)
kopbouten 37euro.
drijfstanglagers waren niet leverbaar, via hofland iig
vreemd ook trouwens dat mijn oliedruk wel nog steeds hetzelfde is en niet weggevallen of juist heel hoog.
ach ik laat m lekker stilstaan nu tot ik een blokje heb, dan kan ik deze gaan open maken en dan komen we er vanzelf achter
Oliedruk valt pas weg als je lagers eruit gelopen zijn of de pomp kapot is..
Gat in je zuiger zou niks te maken hebben met je oliedruk in je systeem..
Ik zou overigens wel uitkijken wat voor zuigers je terug zet.. goed alles op (laten) meten..
Eigenlijk moet je gaan kijken naar turbo zuigertjes.. ze bestaan zelfs van Nismo!!
En als je blok open ligt, check de cilinderwand tussen cilinder 2 en 3 op scheurtjes... dat willen deze blokken ook wel eens gaan doen
Wat mij nog te binnen schoot van de tijd dat ik nog een turbo wilde (en al vrij veel research gedaan heb) dat er mensen zijn geweest die hun "ringlands" kapot hadden.
Nu heb ik daar nooit compressie ratio's van gezien dus het kan alsnog wat Jeroen zegt dat de compressie te laag is voor zoiets maar ik dacht ik meld het even, zeker weten doe je het toch niet totdat de motor open is.
Wat foto's uit het thread van SirChris op het Engelse forum:
My little "Knitting Needles SW7672" 1.3 turbo (http://www.micra.org.uk/threads/my-little-knitting-needles-sw7672-1-3-turbo.52965/page-2#post-544026)
Stukje daaronder staat ook een mooi Lijstje van Pollyp met mogelijk oorzaken van detonatie
Citaat van: Pollyp
How to avoid DET
high octane fuel
high boost could max out the stock MAF and cause dangerous lean-out so may require bigger MAF to cope
anything to keep inlet air temps low (big intercooler, insulated inlet components)
upgraded fuel pump & injectors to supply enough fuel upto max load to prevent dangerous lean out
maintain a suitable AFR by richening fuel map and retard timing as boost & load increases (done various ways such as ecu remapping)
correct cooler spark plugs for the specific setup so its not too hot to pre-ignite and not too cool that it fouls up
Jeroen heeft gelijk wat betreft het oliedruk verhaal! De rest ben ik niet helemaal met hem eens, arm lopem of pingelen kan niet voor headlift zorgen.. Headlift komt door te hoge cilinderdruk door te veel boost..
Het enige gat dat ik recent in een zuiger heb gezien was door eem injector die open was blijven staan.. Arm lopen loopt voor hoge temperaturen, rijk lopen met een late ontsteking ook.. Pingelen zorgt inderdaad voor detonatie schade op je zuiger en in ergere gevallen gebroken ringlands, hoer verlies je veel compressie op..
Mijn gok? Ringlands weg doordat je je motortje nooit hebt afgesteld (een safc instellen is geen afstellen!!!)
Dan liggen we toch aardig op een lijn Chris..
Feit dat ze motor nog niet afgesteld was heeft de grootste invloed
ooh maar daar ben ik me ook zeker wel van bewust hoor!! ::)
uit laksheid heb ik er gewoon te lang mee gewacht dus eigen schuld, dikke bult en een gat in je zuigert...
ben behoorlijk aan het twijfelen wat ik met het wagentje moet gaan doen..
1. nieuw blok erin, goed laten afstellen en erin blijven rijden.
2. nieuw blok erin, verkopen en de rest aan de nieuwe eigenaar overlaten.
3. complete turboset verkopen, stnd maken (motorisch) en houden of verkopen.
4. helemaal in onderdelen weg gaan doen.
ik kan het samen met mijn vriendin prima af met 1 auto dus twijfel twijfel... :-\
ik zeg 1 !! zonde om weg te doen .
knallen met dat ding !
turbosetup aan mij verkopen :P
nieuw blok erin en knallen
moch je ander je auto weg doen ik wil je kooi maar dat wist je al haha
Niet opgeven man ik zou hem ook houden
Een vervangende motor heb ik nog wel...
Alleen kmstand is 155.000. .
Niet verkopen man! Lijkt mij geweldig om met een Micra die Impreza GT-Turbo van Jordy bij te kunnen houden (want dat kan die toch?). Gewoon lachen die Micra van jou, alleen ja het moet wel hobby blijven natuurlijk. Een ruilblokje hoeft op zich niet zoveel te kosten lijkt mij.
Fatsoenlijk blokje erin en rondkijken naar een ECU waar je de timing van in kan stellen. Tot die tijd zou je als lapmiddel de timing omlaag kunnen gooien. Wordt de auto in de lage toeren wel iets slomer van maar dan heb je in de hoge load gebieden minder kans op DET
fixen en afstellen die hap :)
heb een tijdje met dick van loon aan de telefoon gehangen en hij vertelde me het volgende:
nistune, apexi safc en al die ongein is nergens voor nodig. de ontsteking 5graden terug is genoeg als je 0.5 bar wolt blijven rijden en dan de 1.6 injectoren met originele drukregelaar. dan een 5e injector in je inlaat die opend als je druk creëert en dan heb je voldoende.
klinkt erg aannemelijk maar toch maak ik me zorgen over de sparkmap en of het dan alsnog wel veilig/voldoende genoeg is.
iemand nog ideeën?
twijfel twijfel hahaha
Hoge load zal toch spannend blijven denk ik.
Je hebt het verschil nu zelf gezien op het Engelse forum lijkt me niet dat 5 graden veel verschil maakt daar
nee dat leek mij dus ook, vandaar dat ik zo verrast was dat dick van loon zo zeker van zn zaak is.
ik leg het nog even voor op micra.au aangezien daar wel een paar oudgediende micra turbo beunen zijn.
voorlopig is er nog geen blok dus erg haast hoef ik nog niet te hebben
In UK rijden er ook nog wel geblazen K11's rond. (micra.org.uk), maar dat zal je waarschijnlijk al weten. Misschien dat je daar nog wat wijzer kan worden?
Ik heb het Frank wel eens zien schrijven als tijdelijk middel als je een turbo nog niet kan mappen maar hij had het dan over -10 graden dacht ik. Wordt de auto onderin wel een stuk slomer van.
Ik vind het geen nette oplossing iig.. Sorry :p
hahaha oke dan zijn wij dat dus met elkaar eens, zo is het geen ideale oplossing 8)
ik volg het advies van degene die er zelf al mee gestoeid hebben en ga het volgende uitproberen.:
-cga rails met sr20 topfeed injectors (stationair schroef moet dan wel wijken)
-luchtmassameter achter de filter, voor de turbo plaatsen.
(niet perse nodig, wel aan te raden)
-nistune. dit wil ik hoogstwaarschijnlijk wel bij skye engineering laten doen. gezien de eerdere projecten heb ik wel vertrouwen dat zei dit in goede banen kunnen leiden.
Nistune is te verkrijgen bij Ed van Fusionsport in de UK, hij kan er ook gelijk een basis mapping op zetten geschikt voor turbo Micra's.
klopt inderdaad. ik had hem ook al gemaild maar nog niets terug gehad helaas. dat zou natuurlijk wel het mooiste zijn als ik een board met een goede base mapping zou krijgen maar ik geloof dat Ed het erg druk heeft.
Frank van micra.com.au rijd met zijn turbo micra met cga rails, sr20 injectoren en nistune met base mapping van Ed al 20 maanden zeer tevreden rond :cheer:
Gewoon 1 keer goed laten mappen hebt helemaal geen basemap nodig
Die 5/10 graden lagere ontsteking is naar mijn mening ook geen goede permanente fix maar je kan het wel tijdelijk gebruiken om rustig naar sky-engineering toe rijden.
Dan de ontsteking terugzetten op 15 graden en fatsoenlijk laten mappen.
Heb je gewoon een keer kosten ipv 2 keer en omdat het bij sky-engineering toch een vaste prijs is maakt het voor jou toch niet uit hoe lang ze er werk aan hebben.
Klinkt als goede plannen!
Maf verhuizen is idealer en een goede mapping is echt een pre! Zorgt niet alleen voor een veiliger blok, het geeft tevens een mooier verloop van je vermogen, en MEER vermogen! !
thnx mannen!! ik had even mn twijfels over hoe en of ik verder moest maar we gaan er gewoon weer vol tegenaan en maken er dit keer wat moois van.
zoals het er nu voor staat ga ik het blok uit jeroen zn oger kopen, deze cleanen en spuiten waar nodig.
dan inbouwen, netjes dit keer, en als het even kan zoveel mogelijk uit t zicht wegwerken.
wil de accu ook naar achter plaatsen om meer ruimte te creëren voor een goede cold air intake. .
Super! :mfc:
Citaat van: KenSuperS op 02 mei 2014, 18:49:28
wil de accu ook naar achter plaatsen om meer ruimte te creëren voor een goede cold air intake. .
Dat doe je toch niet :P
Soms duurt het even voordat je de motivatie/inspiratie weer gevonden hebt.
Mooie plannen weer, ben benieuwd O0
Is een ncvt blok dus de basis is het beste..
Hoop wel dat je het heel houdt!
Citaat van: Jeroen330 op 02 mei 2014, 19:44:01
Is een ncvt blok dus de basis is het beste..
Hoop wel dat je het heel houdt!
Dat hopen we allemaal ;)
Wie niet waagT blijft maagd ;D,
Maaruh, wat heb je nou aan een 5e injector op je inlaat? er zitten er toch al 4 op die brandstof met lucht vermengen, wat voegt een 5e op een andere plaats daaraan toe dan? ongecontroleerde brandstofnevel extra?
Die 5e injector zou dan via een druksensor pas in gaan spuiten wanneer de turbo druk creëert. Daaronder blijven de 4 stnd injectoren dus gewoon hun normale werk doen.
Wil weer supergraag rijden met dat hok, maar motivatie is ver te zoeken helaas.
Vorige zaterdag een feest gegeven en na afloop bleek dat mijn vriendins telefoon en mijn portomonee en zonnebril gestolen waren.... van vrienden moet je t hebben he...
Maargoed juni ben ik 3weken op vakantie en heb besloten om het daarna weer op te pakken en rustig aan dit keer gewoon alles te doen wat k wil, zoals netjes inbouwen, accu naar achter etc etc
echte vrienden noemen ze dat die bergen het alvast voor je op nee echt heel kamsloos en klote voor jullie
wel super dat je ermee veder gaat
Bizar.... "vrienden"
Bouwen komt vast goed
met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig...
Pfft dat staat toch ook haast gelijk met een flinke stomp in je maag. Damn
Voor zulke dickheads heb ik hier nog wel wat hokjes over hoor. Wel met rvs toilet... Echter zonder bril, eten wordt gebracht voor de rest alles vragen.
SR20 erin. Heb je die turbo niet nodig.
Wil je dat nog wel dan is dat alsnog mogelijk :P
pfff... vrienden. :(
Citaat van: KenSuperS op 07 mei 2014, 19:08:25
Die 5e injector zou dan via een druksensor pas in gaan spuiten wanneer de turbo druk creëert. Daaronder blijven de 4 stnd injectoren dus gewoon hun normale werk doen.
Dus dan hoef je niet 4 grotere injectoren te kopen wat normaal wel zou moeten? Maar alleen 1 gewone extra, snap ik dat goed?
Dan zou je inderdaad alleen een extra injector en aansturing daarvoor nodig hebben. Maargoed volgens velen is de brandstof niet het probleem wanneer je turbo wilt rijden, echt de ontsteking is het probleem dus als ik dan toch een nistune nodig ga hebben kan ik net zo goed gelijk alles meepakken en de injectoren goed fixen.
Ik heb begrepen dat sr20 wel topfeed is, maar dit gaat dan om de modellen na 2000.
In principe maakt het weinig uit, voor beide heb ik een andere (custom) fuelrail nodig dus ik sta nog voor alle opties open
@ sunny1600, sr20 is niet interessant meer en een micra is gewoon te topzwaar dan, dus dat is zoizo geen optie.
Tenzij het een sr20det word en je toch alleen nog maar hard rechtdoor wilt haha
terug van de dood en met een minder positief bericht:
ik ga de micra weg doen :(
erg veel over nagedacht en het moet nu toch maar gebeuren.
ik heb 2 daily drivers (2013 aygo en 2002 1.4 micra) en heb de tijd en zin niet meer om dit project af te maken.
doet me pijn want k ben nog steeds helemaal verliefd op t gebakkie maar het is niet anders
jammer van je project auto ken, heb je ook fotos van je 1.4 micra :)
hahaha ja binnekort... t is een blauwe 8)
model uit de laatste productie maand, 110 K gelopen, maar omdat de radiateur en waterpomp vervangen moeten worden en hij apk nodig heeft mocht k hem voor weinig kopen
kuch....150 eu.. kuch
voor die prijs kun je dat zeker overwegen
150 eu? :o das geen geld
Citaat van: KenSuperS op 27 juni 2014, 18:59:48
hahaha ja binnekort... t is een blauwe 8)
model uit de laatste productie maand, 110 K gelopen, maar omdat de radiateur en waterpomp vervangen moeten worden en hij apk nodig heeft mocht k hem voor weinig kopen
kuch....150 eu.. kuch
150 euro...?? Wow, dat doe je goed man!
Zooo nou de eerste delen zijn de deur uit hoor :'(
Hahaha... turbokit en schroefset is opgehaald door team330 en vrijwel direct stond er een witte 2liter achter om een paar stoelen en gordels mee te nemen... mini meet!
Remmen liggen klaar om ingepakt en verzonden te worden, kooi en gasklephuis van jeroen liggen klaar voor Lurtz
K zal waarsch morgen een paar foto's plaatsen van hoe t er nu bij staat en even inventariseren wat er eigenlijk nog over is want dat is noet veel meee.
Grtz!!
Sterkte! :(
We zullen er goed voor zorgen hoor :-[
Zeker weten!
een paar fototjes van hoe ze er nu bij staat.... best een zielig gezicht hahahaha
(http://i61.tinypic.com/2vmingl.jpg)
(http://i61.tinypic.com/o89kie.jpg)
(http://i57.tinypic.com/6toak7.jpg)
(http://i61.tinypic.com/x5w6z6.jpg)
(http://i62.tinypic.com/30b07le.jpg)
zo even uit mn hoofd nog te koop:
body, achterklep, sparco rear brace, remcilinder-reservoir, abs, achteras met schijven, toerenteller, ingekorte eibach veren achterkant, kleppendeksel, versn.bak, 3klauws helix koppeling,goede aandrijfassen apexi safc, klapraampjes gestickerd, accu, water reservoir.....
en dan nog een foto uit betere tijden:
(http://i59.tinypic.com/29gh89d.jpg)