Micrafanclub.nl

Alles over de micra => Tuning/Performance => Topic gestart door: Jozkaa op 30 mei 2013, 21:38:38

Titel: K11 1.3 turbochargen
Bericht door: Jozkaa op 30 mei 2013, 21:38:38
Hey gaste,

ik ben van plan mijn micra te turbochargen met een garrett t15 maar k vraag me af, MOET ik m'n koppaking dikker maken? of kan ik die standaard laten tot een 0.5 a 0.6 bar(of meer)?

Groeten uit Etten ;)
Titel: Re: K11 1.3 turbochargen
Bericht door: Jeroen330 op 30 mei 2013, 21:51:24
0,5 bar schijnt te kunnen op de standaard compressie
Titel: Re: K11 1.3 turbochargen
Bericht door: thieme op 30 mei 2013, 21:55:28
Hey welkom Jozkaa
antwoord op je vraag moet ik je schuldig blijven, heb paar maanden terug van alles opgezocht over turbo rijden met een micra maar ben het bijna allemaal weer vergeten ...
Wij zouden het als club wel fijn vinden als je jezelf ook even voorsteld in het show your face/show your car gedeelte. Vind het zelf altijd zo raar als mensen zo binnenvallen en vragen stellen ^^

Op het Engelse Micra forum staat trouwens vrij veel informatie over turbo micra's moet je wel even de zoekfunctie gebruiken daar. Of er moet van te voren al iemand reageren die het antwoord zo weet :)
Ahh Jeroen ^^
Titel: Re: K11 1.3 turbochargen
Bericht door: Leo op 30 mei 2013, 21:57:35
rob heeft nog een nismo turbo pakking liggen :)

http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=48024.0

en jeroen heeft volgens mij ook nog een paar onderdelen liggen ;)
Titel: Re: K11 1.3 turbochargen
Bericht door: Jeroen330 op 30 mei 2013, 22:06:07
Daarmee moet je een heel blok open halen en weet je nog niet exact welke compressie je krijgt..

Dan beter werken met de compressie die je wel weet, de standaard compressie..
Ik neem aan dat de TS geen apparatuur heeft om de vulling en compressie te berekenen..

Een turbopakking is leuk als je exact weet wat het met je compressie gaat doen.. Daar bouw je namelijk je set-up voor
Titel: Re: K11 1.3 turbochargen
Bericht door: Leo op 30 mei 2013, 22:10:40
Citaat van: Jeroen330 op 30 mei 2013, 22:06:07
Daarmee moet je een heel blok open halen en weet je nog niet exact welke compressie je krijgt..
Dan beter werken met de compressie die je wel weet, de standaard compressie..
Ik neem aan dat de TS geen apparatuur heeft om de vulling en compressie te berekenen..
Een turbopakking is leuk als je exact weet wat het met je compressie gaat doen.. Daar bouw je namelijk je set-up voor

dat is idd wel een belangrijk punt ja, thanks voor de info O0
Titel: Re: K11 1.3 turbochargen
Bericht door: Michiel op 31 mei 2013, 09:39:33
Ik heb op 0,5 en later op 0,6 bar gereden met een Garrett T20 turbo op een 1.3.
Vermogen was zonder ECU afstellen op zo'n 135 pk uitgekomen.

Voor meer druk is wel een lagere compressie nodig, bij 0,8 bar scheurde mijn blok/koppakking namelijk.
Titel: Re: K11 1.3 turbochargen
Bericht door: Roadrunner op 31 mei 2013, 16:36:06
Welkom hier!

Als je je compressie omlaag wil halen ga dan alsjeblieft niet je koppakking 'dikker' maken, of 2 normale koppakkingen op elkaar of weet ik het.

Ik zou beginnen met de standaard compressie en die mooi draaiend krijgen.
Het is een mooie maat turbo voor wat lol in ieder geval.

Als je de druk wil opvoeren zou je, als je wil, er echt een mooi projectje van kunnen maken met om te beginnen het losse blok in de woonkamer bijvoorbeeld :D

Als je je in de hele turbo wereld gaat gaat verdiepen heb je in ieder geval de komende paar jaar genoeg te lezen O0
Titel: Re: K11 1.3 turbochargen
Bericht door: S.hermsen op 04 juni 2013, 13:53:21
Ik heb mij er al aardig in verdiept, maar moet nu naar mijn werk. Zal je rond 12uur vanavond wel wat info geven over wat ik weet. Ben rond die tijd pas thuis van mijn werk dus....
Gr. En tot later Sjoerd.
Titel: Re: K11 1.3 turbochargen
Bericht door: S.hermsen op 05 juni 2013, 00:30:10
Hallo ik ben uitgewerkt voor vandaag.  was voor mijn 4 jaar geleden ook even omschakelen van automonteur dagdienst 8 tot 17:00uur, maar mijn 21% ploegentoeslag maakt dat allemaal wel weer goed :) heb afgelopen jaar het 1 en ander uitgezocht. Schijnt dat de cg13de motor zonder! aanpassing van lagers, koppakking, veilig tot max 0.6 bar turbo of (supercharger) druk kan draaien. Ik wil zelf straks aan de lage kant zitten 0.4/0.5bar want wil hem graag heel houden want hij rijd al zo lekker ;)  ik ga denk ik zelf voor een complete set als het natuurlijk niet al te gek word :-\of voor een zelf aangepast systeem met een garrettT20. Als je nog vragen hebt, misschien kan ik je verder helpen.
Gr.sjoerd.
Titel: Re: K11 1.3 turbochargen
Bericht door: Jozkaa op 06 juni 2013, 21:37:53
Ik wou zelf ook rond de 0.4bar-0.5bar gaan zitten, wil er dagelijks mee door blijven rijden =)
enigste setje dat ik zo snel kon vinden die pasklaar was koste 1800 pond(HKS) vandaar dat ik liever zelf een dagje of 2 a 3 aan het lassen ga
hoop dat ik rond de 100 a 110 pk uitkom

Gr!
Titel: Re: K11 1.3 turbochargen
Bericht door: Leo op 06 juni 2013, 21:54:21
dat zijn al leuke plannen O0

100 pk krijg je al uit een 1.3 door een openluchtfilter, ga15 gasklephuis, volledige janspeed uitlaat lijn en ecu chippen :)
Titel: Re: K11 1.3 turbochargen
Bericht door: MaStErTuNeR Q op 06 juni 2013, 21:54:42
der was laatst nog een kit met een opel turbo dacht ik .
Titel: Re: K11 1.3 turbochargen
Bericht door: Leo op 06 juni 2013, 21:58:17
Citaat van: MaStErTuNeR Q op 06 juni 2013, 21:54:42
der was laatst nog een kit met een opel turbo dacht ik .

klopt das deze,

http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,14952.0.html

is wel al verkocht maar staat wel veel handige info :)