hallo,
heb een vraagje.
aangezien ik m'n micra nog wel een tijdje hou, zat ik te denken om tzt wat aan het vermogen te prutten.
open air filter is onderweg.
maar nu is mijn vraagje, hoeveel vermogen kan ik winnen met een janspeed uitlaat systeem?
ben ik dan ook de de-cat nodig?
hoor het wel :)
grt thom
korte samenvatting van de powertest dag voor 1.3 tuning
begin met openlucht filter dan ga15 gasklephuis
http://www.ebay.nl/itm/JDM-Nssan-GA15-THROTTLE-BODY-SENSORS-1-5L-Pulasr-Vergaser-/271184098518
ook handig om eens langs jeroen te gaan en je micra af te stellen wat dan zal je wat meer koppel hebben en rond de 80 pk zitten met bovenstaande opties.
dan zoals je zelf aangeeft zoeken naar een andere uitlaat systeem.
je hebt een micra uit 98 en vanaf 97 zijn de regels voor je lamba waarde aangescherpt
een full group A janspeed uitlaat kun je dus maar beter niet inbouwen tenzij je deze elke keer voor je apk wilt omruilen. daar zit wel veel winst in overigens zeker 10 a 15 pk.
ik zou het een beetje op safe spelen en voor deze gaan
http://www.ebay.co.uk/itm/Nissan-Micra-1-0-1-3-Hatch-1992-1999-Replacement-Sportex-Performance-Exhaust-/230985811914?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35c7d3c7ca
na uitlaat lijn is de ecu aan de beurt om deze te chippen. de 1.3 heeft een wat oudere ecu dus dat gaat niet bij de gemiddelde chiptuner, kwarkie heeft dat laten doen en dat gaf een mooie 11 pk winst als ik me niet vergis :)
na ecu blijft eigenlijk nog alleen andere nokken assen over maar deze zijn schaars
je kunt je vliegwiel laten afdraaien voor een betere respons
of je moet al zin hebben in n turbo set up ;D
kort om genoeg te doen hangt puur af van je budget
kijk, hier kan ik wat mee :)
moet er iig niet aan denken elk jaar voor een dag het complete uiltlaat systeem te vervangen.... die laat ik achterwege dus :P
zijn er btw ook losse knalpijpjes voor de micra te koop? vind dit zo'n saai geluidje, haha
doe eerst het uitlaatspruitstuk maar vervangen daar zit de meeste winst
Citaat van: thom-micra op 07 juni 2013, 21:02:12
kijk, hier kan ik wat mee :)
moet er iig niet aan denken elk jaar voor een dag het complete uiltlaat systeem te vervangen.... die laat ik achterwege dus :P
zijn er btw ook losse knalpijpjes voor de micra te koop? vind dit zo'n saai geluidje, haha
ik hoop dat iemand mijn verhaal nog wat verder kan aanvullen, we hebben momenteel niet zoveel actieve 1.3 facelift tuners op het forum naar mijn idee :(
dit is de losse einddemper,
http://www.ebay.co.uk/itm/Nissan-Micra-92-00-Sportex-Exhaust-Tailbox-Single-3-/350806946115?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3ANissan%7CModel%3AMicra&hash=item51adb93143
ik heb dezelfde besteld maar dan voor een 1.4 (ik heb een lagere bumper)
Voor prijs/vermogenswinst is afstellen het gunstigst..
Vervroegd levert dat je zo een aantal PK op en een toename in koppel..
Das voor 40 euro geen geld en heeft zich afgelopen dyno meeting keer op keer bewezen..
Uitlaat en inlaat is stap twee.. Decat is niet nodig..
Nu krijg ik dus meerdere dingen waar ik mee kan beginnen, maar wat is iets waar ik het best mee kan beginnen.
.
Citaat van: Riesh op 07 juni 2013, 21:03:55
doe eerst het uitlaatspruitstuk maar vervangen daar zit de meeste winst
Hierbij kan hij wel door de apk?
waar je mee wilt beginnen hangt puur van je budget af en wat je wilt bereiken
kijk hier maar eens rond voor een indicatie van de prijzen :)
http://dealerservices.autotrader.co.uk/22922/download/rally-parts.pdf
Wat Jeoen zegt: eerst zorgen dat de afstelling in orde is, dan daarvandaan verder werken.
Wat ik zou doen:
1. af stellen
2. uitlaatspruitstuk
3. inlaat, maar dan ook meteen zorgen dat je niet te arm gaat lopen dus meer brandstofdruk
vooral bij 3: meten is weten om te voorkomen dat je iets stuk draait.
Juist.. Wat deze jongen zegt
Maar is het ook mogenljjk om een spaghetti zelf te maken?
Alle gereedschappen heb ik namenlijk wel.. freesbank, pijpbuiger, draaibank enzz
dat kan zeker daar zou je eventueel nog iets meer info over kunnen krijgen van Chrismo die heeft dat ook zelf gemaakt.
Is zeker zelf te maken.. Leuk project
Ik neem mijn woorden terug met het "saaie" geluid...
Net stukje gereden met het open lucht filter :)
Wat een lekker geluidje als je wat het gas intrapt,,, daaaaamn
Chipje met open lucht filter 14 pk winst.
Gaat er zelfs nog iets zuiniger van lopen
maar, wie of wat kan dit chippen dan, en hoeveel kost zoiets ongeveer?
Citaat van: thom-micra op 12 juni 2013, 22:48:46
maar, wie of wat kan dit chippen dan, en hoeveel kost zoiets ongeveer?
250 euro voor het chippen :) word een chipje bijgezet
Ik kan bijna niet wachten om mijn k10 te voorzien van zijn nieuwe k11 hart. :P
eens kijken of we boven de 100pk kunnen komen
Citaat van: Riesh op 12 juni 2013, 23:14:29
Ik kan bijna niet wachten om mijn k10 te voorzien van zijn nieuwe k11 hart. :P
eens kijken of we boven de 100pk kunnen komen
joa, thieme en jordy hadden beide 99 pk met de powertestdag :)
Citaat van: thom-micra op 12 juni 2013, 22:48:46
maar, wie of wat kan dit chippen dan, en hoeveel kost zoiets ongeveer?
k11 kan je toch niet zomaar chippen?of maakt dat nog uit welk model?
Citaat van: crash_750 op 13 juni 2013, 10:46:19
k11 kan je toch niet zomaar chippen?of maakt dat nog uit welk model?
klopt er word een module bij gezet :)
dit is de link van het bedrijf
http://www.datatechnic.nl/chiptuning/nissan/micra/
voor de 1.3
http://www.datatechnic.nl/chiptuning/nissan/micra/1.3_75_pk/
kijk weer wat geleerd :P
Citaat van: xleonl op 13 juni 2013, 11:27:33
Citaat van: crash_750 op 13 juni 2013, 10:46:19
k11 kan je toch niet zomaar chippen?of maakt dat nog uit welk model?
klopt er word een module bij gezet :)
dit is de link van het bedrijf
http://www.datatechnic.nl/chiptuning/nissan/micra/
voor de 1.3
http://www.datatechnic.nl/chiptuning/nissan/micra/1.3_75_pk/
Daar heb ik hem ook laten chippen !!!
Werkt goed :p
ik zit zelf nog een beetje te twijfelen wat te doen,kheb namelijk een volledig(nl'er) oem super s met alle optie's uit die tijd,vind het aan de ene kant wel zonde om daarmee te gaan rommelen,zelfs de dealer vond het een unieke micra :D
Citaat van: crash_750 op 15 juni 2013, 09:51:04
ik zit zelf nog een beetje te twijfelen wat te doen,kheb namelijk een volledig(nl'er) oem super s met alle optie's uit die tijd,vind het aan de ene kant wel zonde om daarmee te gaan rommelen,zelfs de dealer vond het een unieke micra :D
begin dan eerst met kleine dingen, afstellen, einddempertje, openlucht filter en kijk dan of je verder wilt.
om eerlijk te zijn vind ik de super s niet zo uniek het zijn puur andere interieur en exterieur delen meer niet :( ik neem aan dat je trommelremmen en geen schijfremmen hebt op de achteras ?
zoizo zijn afstellen en openlucht filter écht wel aan te raden!
dan loopt hij echt super fijn, plus een lekker geluid bij het gassen :)
Citaat van: xleonl op 15 juni 2013, 12:30:24
Citaat van: crash_750 op 15 juni 2013, 09:51:04
ik zit zelf nog een beetje te twijfelen wat te doen,kheb namelijk een volledig(nl'er) oem super s met alle optie's uit die tijd,vind het aan de ene kant wel zonde om daarmee te gaan rommelen,zelfs de dealer vond het een unieke micra :D
begin dan eerst met kleine dingen, afstellen, einddempertje, openlucht filter en kijk dan of je verder wilt.
om eerlijk te zijn vind ik de super s niet zo uniek het zijn puur andere interieur en exterieur delen meer niet :( ik neem aan dat je trommelremmen en geen schijfremmen hebt op de achteras ?
wel schijven achter.en dat voor een org nl'er :P verder ook airco,abs elek ramen cv op afstand met (stil)alarm(de hoorn is er ooit uitgehaald)
openluchtfilter heb ik er al opzitten,maar ivm me stuurbekrachteging kon ik die niet achter me accu kwijt,dus trekt nu warme lucht :-\ ga deze er denk ook weer afhalen,wand hij lijkt er zelfs trager door te worden.
en jeroen had m vorig jaar al nagelopen,maar was niks op aan te merken ;)
Of de accu verplaatsen ?
Citaat van: crash_750 op 15 juni 2013, 09:51:04
ik zit zelf nog een beetje te twijfelen wat te doen,kheb namelijk een volledig(nl'er) oem super s met alle optie's uit die tijd,vind het aan de ene kant wel zonde om daarmee te gaan rommelen,zelfs de dealer vond het een unieke micra :D
Ik zie niet echt in waarom chiptuning zonde zou zijn van de Super S, het is niet alsof je de bumpers vervangt voor aftermarket.
Citaat van: Joery-Joery op 15 juni 2013, 23:31:09
Citaat van: crash_750 op 15 juni 2013, 09:51:04
ik zit zelf nog een beetje te twijfelen wat te doen,kheb namelijk een volledig(nl'er) oem super s met alle optie's uit die tijd,vind het aan de ene kant wel zonde om daarmee te gaan rommelen,zelfs de dealer vond het een unieke micra :D
Ik zie niet echt in waarom chiptuning zonde zou zijn van de Super S, het is niet alsof je de bumpers vervangt voor aftermarket.
dat is ook zo,maar zou dan wel meer willen ;) ik hou deze gewoon lekker orgineel,mischien dat er ooit nog wel 1tje bijkomt,kan ik die wat aanpassen ^-^
als je een super S hebt met schijven ed. dan ben je bijna VERPLICHT om hier en daar te upgraden!!! :cheer:
t is wel leuk natuurlijk dat hij specialer is als andere, maar t word pas uniek als je er naar eigen smaak wat moois van maakt.
+1 voor Ken O0
eigelijk wel he ;) ik zit alleen dan met me airco die er dan uit zal moeten voor een ander spruitstukje,maar das best warm in een zwarte auto :-[ en m'n vrouwtje is het daar niet zo mee eens :'(
remuprade heb ik trouwens al 1,5 jaar in de schuur liggen ::)
ik zou de airco idd laten zitten
is genoeg leuk spul om mee te beginnen :)
Citaat van: KenSuperS op 17 juni 2013, 18:02:23
als je een super S hebt met schijven ed. dan ben je bijna VERPLICHT om hier en daar te upgraden!!! :cheer:
t is wel leuk natuurlijk dat hij specialer is als andere, maar t word pas uniek als je er naar eigen smaak wat moois van maakt.
Volledig juist gezegd.
je hebt janspeed spruitstukken voor blokken met airco. hiervan loopt de linker pijp dan bijna over de tweede heen.
Jordy heeft er zo één, zal binnenkort ff foto opzoeken.
je heb ze wel ja,maar daar hangt dan ook weer een prijskaartje aan :furious3:
dat heb ik dus precies zo, super mooie spruitstukken,, maar te duur.
ik zit hier en daar al te kijken, als het maken van die dingen nou zo moeilijk is. lijkt mij namenlijk niet. als je maar een freesbank, pijpenbuiger, slijptol en lasapparaat hebt, moet dat niet onmogelijk zijn.
ik zal eens kijken hoeveel zoiets gaat kosten :) alle gereedschappen heb ik wel tot beschikking
zelf bouwen van materialen die je op de sloop vind :cheer:
er is genoeg performance materiaal te vinden op de sloop, zeker qua uitlaten en uitlaatspruitstukken ala spaggetti.
ben gister heel lang bezig geweest met het lezen over hoe je een spruit kan maken.. maar blijkt dus lang niet zo simpel te zijn als het lijkt!
je moet namenlijk met best veel dingen rekening houden, waaronder:
-dikte buis
-lengte buis
-4-2-1 / 4-1
aangezien ik wat meer vermogen wil bij het optrekken, wil ik voor 4-2-1 gaan, 4-1 is voor meer in hogere toeren.
als je dus niet de goeie lengte voor de buizen hebt, kan het dus zo zijn, dat de "schokgolf" van de uitlaat, door de buis gaat, bij de Y-splitting uitkomt, en dan weer terugkaatst naar de uitlaatpoort, waardoor je dus foute tegendruk krijgt..
dus als de buizen van cilinder 4-1 en 2-3 niet gelijk zijn, heb je dus al foute tegendruk volgensmij.
4-2-1 heeft dus cilinder 4 en 1 gekoppeld, en 2 een 3. en die 2 komen dan weer tesamen als 1..
en dan is het nog, kies ik voor RVS of staal?
Roest vast staal heeft de eigenschap dat het veel sneller afkoelt als staal, maar is ook duurder
en staal, trekt de warmte dan niet terug naar de kop?
Neem eens contact op met ter beek racing in leidschedam
Misschien willen ze hun kennis met je delen
Ik heb toen mijn uitlaatspruitstuk bij hun vandaan (ter beek heeft toen de rally micra's ontworpen {motorisch} en gebouwd )
Het is idd niet zomaar een paar buizen aan elkaar lassen
Maar je hebt rekening te houden met diameter / pijplengte / zelfs hoeveel graden bocht er als eerste na de uitlaatpoort komt
Als je toch de keuze hebt tussen staal of rvs zou ik voor rvs kiezen
Nooit geen omkijken meer naar roest e.d.
En mocht je de warmte vast willen houden kan je de pijpen altijd nog intapen
bedoel je beek auto racing?
en met het maken van zo'n spruit wil ik natuurlijk berijken, dat het goedkoper kan als eentje uit engeland halen..
dus denk dat ik maar begin met staal. als het niet goed gaat is het nog maar staal.
het moet namenlijk vast goedkoper kunnen als een uit Uk halen.
Heb jij foto's van dat spruitstuk? ben benieuwd of er veel verschil inzit met het janspeed spruitstuk zal iig kwalitatief een stuk beter zijn.
Nee foto staan op een gecrashte desktop
heb een mailtje gestuurd, hopen op reactie :)
Dit is weer zoiets van: "gewoon doen"
Je merkt vanzelf of iets werkt..
Wel beginnen met RVS
iemand die een spaghetti heeft, welke diameter heeft hij? 1.5" of 2" ?
Waar de 4 delen samen komen is volgens mij 1,75" bij Janspeed
Dan zou ik de diemeter van de losse poorten 1,5" nemen
alvast een begin van het ontwerpje gemaakt.
dit is nog zonder maten oid, gaan gewoon om de opstelling van de pijpen.
(http://i44.tinypic.com/2yvqhjn.jpg)
denk ook aan de plaatsing tov de dynamo
bij een Janspeed plaats je de dynomo omlaag naar de plek van de aircopomp, anders past het niet
als je een concept kan maken waarbij je de dynamo op de huidige plek kan laten dan is het spruitstuk ook zeer interessant voor alle mensen met Airco. die kunnen zij dan ook laten zitten..
hiervoor moeten de spruitstuk pijpen zo snel mogelijk de kant van de versnellingsbak op..
zal ik op gaan letten! (heeft iemand een duidelijke foto van een compartement mét airco?)
hoe zit het trouwens met de cat?
kan die verder naar achteren, aangezien ze verplicht zijn voor zover ik weet..
Citaat van: thom-micra op 24 augustus 2013, 23:16:27
zal ik op gaan letten!
hoe zit het trouwens met de cat?
kan die verder naar achteren, aangezien ze verplicht zijn voor zover ik weet..
Er zitten er 2 op.
Als het goed is kan de de voorste weg laten en nog door de keuring komen.
Als de eerste lambdasonde maar in het gedeelte zit NADAT de spruitstukken samen gekomen zijn!!
In deel 1 van het 4-2-1 principe
Dat heb ik wel. Maar de 1e kat kan dus gewoon weg.
Citaat van: Jeroen330 op 24 augustus 2013, 23:13:25
denk ook aan de plaatsing tov de dynamo
bij een Janspeed plaats je de dynomo omlaag naar de plek van de aircopomp, anders past het niet
Zit er dan zoveel verschil in die spruitstukken of heb ik iets verkeerd gedaan? Ik hoefde alleen de dynamo even los te halen omdat ik het spruitstuk anders niet in de goede plek kreeg maar de dynamo zit nu gewoon weer op zijn eigen plek.
Volgens mij bedoelt Jeroen in het geval dat je een airco hebt
ahh ja ik trek weer eens te snel conclusies :/
ik hou dit in ieder geval wel bij heb zelf al Janspeed maar vind het toch reuze interessant.
heb even gevraagd, maar de bijde katalysatoren moeten blijven zitten? maar dan zou ik toch ook gewoon de 1e een stuk verder naar achteren kunnen maken? dan blijven er 2 op zitten, of klopt het dan alsnog niet?
De eerste mag je laten vallen
klopt
dan is het alweer een stukje simpeler :P
ga zodra ik weer op school zit, zoeken naar materiaal e.d.
heb al lamba moer en flens voor einde gevonden, nu nog kijken naar rvs pijp van 1.5''
bericht terug gekregen van Beek Auto Racing, maar ze konden me verder niet helpen.
was wat lastig uit te leggen..
dan zelf maar wat uitvogelen :P
Ik heb nog wel een half gare 4-2-1 liggen. Die mag je van mij wel gebruiken als voorbeeld.
Een vriend van mij kwam hem tegen op de sloop. Maar hij is te gaar om er wat van de maken. Hij heeft al een beetje geprobeerd met een las apparaat maar brand er alleen maar gaten in.
voor de micra? dat zou top zijn!
Voor een k11 zonder airco.
Pm anders ff je adres kan ik hem morgen na herwerk wel ff langs brengen.
dit kan nog wel eens super dik worden zon custom spruitstuk .
mocht je er meerdere maken ben ik ook van de partij xD
ga hem eerst even voor mezelf maken, kijken als alles wil lukken met buigen, tig lassen, flens frezen e.d.
al is dat eingelijk nog m'n enige probleem... een flens. nu kan ik op de sloop kijken naar een standaart flens, maar staal op rvs is niet echt wat.. iemand een idee hoe ik dit kan gaan doen? (zonder laten cnc snijden?)
met een kolom bor en dan een freesbor erin ??
Citaat van: MaStErTuNeR Q op 26 augustus 2013, 15:05:52
met een kolom bor en dan een freesbor erin ??
verekt jah! haha had ik nog helemaal niet zo over nagedacht :P
en dan de originele flens gebruikken om te kopieren (met een kopieerfrees)
Op die van mij zitten wel flenzen die kun je er zo af slijpen en kopiëren
zojuist kwarkieboy langs geweest een giga gare spaghetti gebracht :P
als het grootste deel daarvan origineel van janspeed is, lijkt me het niet top kwaliteit, als je sommige lasnaden bekijkt..
maarja, ik ga opzoek naar de spulletjes!
Heeft iemand een idee waar ik RVS buizen kan krijgen?
vind veel groothandels of buis is minimaal 6meter..
Van de most ijzerhandel ?
http://ijzerhandel.most.nl/referenties/item/107/164/Buizen.html
die heeft RVS niet in die maten :(
kan ik toch nergens buis vinden! :S
deze maten moet ik hebben:
38x1.5mm 2M
40x1.5mm 1M
50x1.5mm 2M
als iemand iets weet, laat het me maar weten!
kan je hier wat mee:
http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-uitlaat-onderdelen/
Eindelijk buis gevonden en besteld!
nu nog een lamba moer en 3 y-stukken bestellen, en dan is het alleen nog maar flens kopieeren!
krijg een hydraulische pijpenbuiger thuis te staan, en tegen de tijd dat ik 18 ben (13 sep) neem ik de hele meuk mee naar school om alles te lassen, en de flens te kopieeren!
a.s. maandag komt er dus een vrachtwagen met rvs :P
als het lukt denk ik wel dat je een paar liefhebbers vind voor een Thomspeed spruitstuk ;D
haha mischien wel! :)
waar ik ondertussen al achter ben, is dat het een stuk goedkoper is!
heb de vorm al op papier gezet, aangezien het niet zo wat pijpjes aan elkaar lassen is heb ik even flink moeten na denken over de vorm.
heb geprobeerd rekenschap in eerste instantie te houden met de hogere dynamo voor micra's met airco.
de primaire pijpen wordt verbonden aan de secundaire pijpen dmv een flens met pakking, dat omdat y verbindingen er niet in deze maten zijn, en het is een stuk makkelijker te verzenden e.d.!
zo komt het er ongeveer dus uit te zien:
(http://i42.tinypic.com/2a9r4f5.jpg)
groeteeh!
Dat ziet er netjes uit ;)
leuk...
Netjes!
RVS is binnen! tis 340 geworden (geborsteld rvs) aangezien 304 best moeilijk in een winkel voor particulieren te vinden is.
(http://i40.tinypic.com/2lwoho1.jpg)
het ziet er iig erg goed uit
netjes mocht je er meerde maken
wil ik er 1
ik hou me dan ook wel aanbevolen :wave:
ik ook wel
uiteindelijk wil ik voledig rvs rijden
Mag dat wel i.v.m. verblinden hele auto RVS? :P:P
Zo.
Heb nu ook de RVS strippen voor de flenzen besteld, en een lambamoer.
dat even afwachten, en dan maar eens rustig aan beginnen :)
Alle onderdelen binnen nu!
Dat zijn:
Pakking voor tussenflens
lambamoer
buis
rvs strip voor de flenzen.
kan de hydraulische pijpenbuiger van de buren lenen, dus daarvoor hoef ik niet meer naar school toe :)
Ook het stalen spruitstuk dat ik van kwarkie heb gekregen in stukken geslepen voor enkele reverentie maten e.d.
deze wordt later weer in elkaar gelast tot een werkend stalen spruitstuk.
(http://i40.tinypic.com/j8kwg9.jpg)
(http://i42.tinypic.com/v3elpw.jpg)
nice nice nice !!!!
dacht op een stukje rvs even met een HSS boortje een gat proberen te maken, aangezien RVS super taai is. bijna overal lees je dat boortjes knappen, kapotsmelten oid...
lukt best, lage toeren + overdosis koeling/snijolie + hoge aanzet. mooi rustig aan, lukt net zo mooi!
hoef ik waarschijnlijk dus ook geen dure rvs boren tekopen :)
Citaat van: thom-micra op 07 september 2013, 14:50:32
dacht op een stukje rvs even met een HSS boortje een gat proberen te maken, aangezien RVS super taai is. bijna overal lees je dat boortjes knappen, kapotsmelten oid...
lukt best, lage toeren + overdosis koeling/snijolie + hoge aanzet. mooi rustig aan, lukt net zo mooi!
hoef ik waarschijnlijk dus ook geen dure rvs boren tekopen :)
kijk daar heb jij geen CNC machine voor nodig hoor xD
Lekker ouderwets metaal bewerken .
techniek van tegenwoordig is mooi maar oldskool handwerk is nog altijd het beste !
idd de boor op erg lage toeren houden en wat geduld dan komt het zeker goed O0
ik zit hier en daar nog ff weer wat info op te doen enzo, maar wil nog even zeker weten.
1e kat mag gewoon weg, en dan kan hij nog door de apk met een rechte pijp?
en zitten er in de uitlaatlijn 1 of 2 lambda's?
1e kat kan gewoon weg, heeft janspeed zo ook, die kan je toch aansluiten op de tweede kat?
laatste facelift heeft er 2, 1 voor de 1e kat en 1 na de 2e (dacht ik) kat.
zit jij wel eens stil thom hahah ?
Citaat van: lurtz op 08 september 2013, 22:47:43
zit jij wel eens stil thom hahah ?
haha, als ik eenmaal met zoiets begin, hou ik niet snel een pauze oid :P
pas als het af is, en goed is haha
Wat ga je met die stalen spruitstuk doen als die weer werkend is ?
Daar heb ik eventueel wel belang bij voor een cross auto
ik ga er niets mee doen, ik hoef hem iig niet aangezien ik rvs heb dan :P
zodra hij klaar is krijg je wel even een berichtje!
Citaat van: thom-micra op 13 september 2013, 14:48:46
ik ga er niets mee doen, ik hoef hem iig niet aangezien ik rvs heb dan :P
zodra hij klaar is krijg je wel even een berichtje!
Thnx O0
Dan kan ik die gebruiken in de cros micra.
Zelf wil ik ook wel graag rvs hebben :P
ben zojuist iemand op het pad gekomen, die waarschijnlijk voor een schappelijk prijsje de flens kan waterstralen :) dat zou wel tof zijn natuurlijk!
Dat is geweldig !
watersnijden bedoel je denk ik.
waterstralen komen uit mijn gieter ook :P
haha foutje bedaaaankt :P
eindelijk zo goed als klaar met de flens tekening... nu nog maten en dan kan hij worden gesneden/gefreest.
(http://i44.tinypic.com/rcps8n.jpg)
Netjes hoor. Alsof we wachten op sinterklaas :P
haha :P
ik ga me niet overhaasten oid, wil het wel goed hebben natuurlijk :)
laatste tijd weinig bezig geweest met 't spruitstuk, ben alleen nog opzoek geweest naar iemand die voor een schappelijk prijsje kan frezen, aangezien de kopieerfrees op school weg is :S
de goedkoopste die ik tot nu toe heb gevonden is 60€
ik hou jullie op de hoogte ^^
er zit weer leven in de tjoeningscene!
uiterlijk dit weekend wordt de flens besteld!
2 weken vakantie, en dat ga ik goed gebruiken denk ik.
ons mig/mag lasapparaat staat tekoop, aangezien we naar TIG willen kijken.
dat wordt tzt dus ook weer goedkoper voor de uitlaten.
Hoe staat het inmiddels met dit project? ? :D
weinig gebeurd, heb eerst een ander project