hey,
Hoe zou het gaan als ik 1 liter zuigers in een 1.3 stop?
beide zelfde boring, en de 1 liter heeft een vlakke kop, wat meer compressie geeft.
iemand suggesties?
groeten thom
Is al eens gedaan door Chrismo..
Theoretisch zou je een hogere compressie moeten krijgen omdat de relatief vlakkere zuigers voor een kleinere verbrandingskamer zorgen en daarmee een hogere compressie ofwel einddruk..
Chris heeft het niks opgeleverd toen.. Misschien had hij iets niet goed gedaan ofzo.. Ik weet het niet.
Overigens zijn de zuigers van een CG10DE van 2000-2002 compleet vlak. De zuigers van de CG10DE 1992-2000 zijn volgens mij niet helemaal vlak..
Waarom niet gewoon een kop pakken en deze laten bewerken? dan kan je nog kiezen hoeveel compressie je wilt en hoeveel kleplift je wilt overhouden..
heb even gekeken, als je met een standaard blok cg10 zuigers neemt, heb je een compressie van 11.86:1
alleen das wel superhoog....
ik dacht dat jij turbo wilde rijden?
dick van loon heeft dit een keer uitgelegt op de dyno power meet
maar daar was ik niet bij xd
@jeroen ik wil/wou wel turbo rijden jah, maar ben dat allemaal eens aan het kijken met de prijzen e.d. en dat zit atm nog niet mee...
want als ik een turbo wil, moet het ook goed zijn, en niet wat aanprutten e.d.
gewoon direct goeie spullen nemen en geen namaak rotzooi e.d...
Op de uk en Aussie fora zie ik het wel eens voorbijkomen, wat ik begrijp heeft het pas zin met wildere nokkenassen
ik lees het ook net jah :P
en dan als je standaart koppakking doet, de zuiger ook de kop kan raken,, en dat moeten we niet hebben haha
dan lijkt me het bewerken van de kop zinvoller, alhoewel ik van Chrismo wel eens heb gehoord dat dat ook niet altijd winst oplevert. Je moet wel een beetje weten wat je doet zeg maar
Rob is bezig met zo'n compressie blok.
Hij heeft geloof ik alle spullen bij elkaar vergaard inmiddels.
Waarschijnlijk kan hij meer hierover uitleggen.
alleen hij gaat turboën, en ik atm nog niet
Citaat van: thom-micra op 12 november 2013, 18:20:18
alleen hij gaat turboën, en ik atm nog niet
ben jij niet in de war met Ken ?
ohhjah, Ken gaat turboën, alleen wat doet Rob dan??
Citaat van: thom-micra op 12 november 2013, 18:39:09
ohhjah, Ken gaat turboën, alleen wat doet Rob dan??
dat weet ie zelf volgens mij nog niet....
wou die geen 1.6?
Die wil van alles maar doet niks definitiefs..
Die is bezig met een 1.6 ombouw en daarnaast wil hij 1.3 compressie als ik het goed heb ;)
Ik wil ook graag een SR16VET in de Micra......
...maar ik doe het niet..
Citaat van: Jeroen330 op 12 november 2013, 23:38:40
Ik wil ook graag een SR16VET in de Micra......
...maar ik doe het niet..
je kunt het projectje van mojo (ncn) overnemen :P
LMFAO... mijn micra krijgt gewoon een 1.6
ik ben alleen overspannen na alles wat in 3 maanden is gebeurd dus mijn koppie staat er niet naar
alle parts liggen op de plank blok staat klaar etc
ben nu opzoek naar een droge sleutel plek nog want de winter staat voor de deur in nl ;)
en anders van het voor jaar heel simpel
me auto staat op eigen terrein van een kennis onder zijn hoesje.
dus JEROEN ik doe heus wel wat
owja de nokken assen, zuigers, chrismo spruitstuk en nismo pakking komen wel los binnen kort maar die gaan naar iemand die ik het gun (riesh heeft intresse getoond al alleen ik moet er nog een prijs aan hangen)
Wat jij wilt Rob..
zoals ik al eerder zij ik mijn project jij het jouwe.
denk dat dit topic aan opschoning toe is nu
jongens suc7 met on topic!