Dit weekend begon er voor mij een nieuw tijdperk...
De Audi TT Quattro
Zo stond ze vorige week nog bij de dealer:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-WVLKZR3V.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-JNIS6ZOQ.jpg)
En zo stond ze voor de deur bij mijn maatje..:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-TGBCLN34.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-UDNANAZU.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-BCNWXLRQ.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-SFEWYXN6.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-UBN68RKE.jpg)
De opties zijn eindeloos! Van ABS, ESP, Xenon en Traction controle met vermogenssturing over de vier wielen tot aan Lederen bekleding, stoelverwarming, Bose Audio systeem met ingebouwde CD wisselaar, Cruise controle, en 6 bak.. De auto heeft alles wat ik wilde hebben.
De keus stond al een tijd vast voor een Coupé. de 180PK voorwielaandrijver was voor de portemonnee een betere keus maar ik had drie goede redenen een Quattro te zoeken:
1. Als je toch het geld uitgeeft, dan maar direct de tofste uitvoering
2. De 1.8T van de Quattro is hetzelfde blok als die in de S3 met 265PK.. Dit blok is betreft internals sterker dan de 180PK uitvoering.
3. Quattro heeft een 6 bak wat op de snelweg iets meer rust en comfort geeft
Aangezien er enorm veel gesjoemeld wordt met kilometerstanden wilde ik geen risico nemen... ik vond mijne bij Remco Nieuwenhuis, DE audi TT specialist van Nederland. Als type specialist en tevens Bovag garage gaat hij de hele geschiedenis van de auto na.
Mijn TT kwam met NAP rapport, Audi Dealer historie en een stapel facturen wat de vorige eigenaar netjes bijgehouden heeft. Daarnaast is het een orgineel Nederlandse TT met een lage kilometerstand. Distributieriem met toebehoren en koppeling zijn een maand geleden vervangen!
Kortom, je betaalt wat meer dan een auto die je op Marktplaats koopt, maar de zekerheid van het kopen van een goede auto wordt vele malen groter. Mij was snel duidelijk dat ik hier moest wezen.
De Quattro zit momenteel op 225PK standaard vermogen. Aankomende twee maanden ga ik lekker wat cruisen met de auto en daarna wordt bij bij dezelfde specialist gechipt naar 265PK en 370+ NM koppel.. Deze service zat bij de prijsafspraak in.
Hoe rijdt de auto? Geweldig!
De ervaring met de vierwiel aandrijving is werkelijk fenomenaal en de auto is in alle versnellingen fel en levendig. accelereren vereist geen terugschakelen maar gewoon gas geven en in luttele tellen kom je aan bij de toerenbegrenzer.. Heerlijk!
Natuurlijk heb ik ook wat (kleine) plannen. Zo zijn de velgen niet na mijn smaak. Ook de rijhoogte mag wat lager en de koplampen moeten even goed gepolijst worden. drie kleine putjes moeten weggetoverd worden en ik wil de auto upgraden naar facelift spec, dus de 2003 grilletjes in de neus..
Verder? GENIETEN!
Mooie audi Jeroen. Mooie uitvoering. Heel veel plezier met de TT. 8)
Ze ziet er goed uit!
Echt gave bak en de plannen zijn zeker niet mis.
Nu je hier zo in rijdt wordt een micra dan niet erg langzaam? ^^
In ieder geval heel veel rijplezier!
Citaat van: thieme op 18 mei 2014, 19:57:08
Ze ziet er goed uit!
Echt gave bak en de plannen zijn zeker niet mis.
Nu je hier zo in rijdt wordt een micra dan niet erg langzaam? ^^
In ieder geval heel veel rijplezier!
Het is gewoon niet een vergelijking die je moet willen maken..
Natuurlijk wordt een Micra erg langzaam, is een Micra minder comfortabel en is de Audi een heel ander segment auto...
Aan de andere kant: De Micra is goedkoop in alles... rijden, onderhoud, noem maar op.. Rij ik 300KM met de Micra dan kost mij dat een kleine 20 euro.. pak ik de audi dan kost dat makkelijk meer dan 50 euro (zonder dat ik dan echt doorrij).. Audi rijden is Audi prijzen hahaha
Maar je krijgt er wel een hoop voor terug
Veel veilige km met deze toch wel mooie bak!
Ik had hem natuurlijk al op foto gezien, maar het blijft een geweldig mooie auto.
is Lin het er ook nog steeds mee eens ?
Wat een hemelse bak :D
Mooie audi jeroen :)
Citaat van: Jeroen330 op 18 mei 2014, 20:01:13
Het is gewoon niet een vergelijking die je moet willen maken..
Natuurlijk wordt een Micra erg langzaam, is een Micra minder comfortabel en is de Audi een heel ander segment auto...
Aan de andere kant: De Micra is goedkoop in alles... rijden, onderhoud, noem maar op.. Rij ik 300KM met de Micra dan kost mij dat een kleine 20 euro.. pak ik de audi dan kost dat makkelijk meer dan 50 euro (zonder dat ik dan echt doorrij).. Audi rijden is Audi prijzen hahaha
Maar je krijgt er wel een hoop voor terug
Dat is wel een flink verschil, scheelt natuurlijk wel dat je micra op LPG rijdt.
Is dus meer een zondagse auto ;)
Gefeliciteerd Jeroen! Wat voor velgen ga je voor kijken?
Citaat van: Psydan op 18 mei 2014, 21:16:40
Gefeliciteerd Jeroen! Wat voor velgen ga je voor kijken?
BBS :P
Citaat van: xleonl op 18 mei 2014, 21:23:20
Citaat van: Psydan op 18 mei 2014, 21:16:40
Gefeliciteerd Jeroen! Wat voor velgen ga je voor kijken?
BBS :P
BBS Le mans zou ik zeggen :)
Jeroen kennende zal het in ieder geval iets unieks zijn dus ik ben benieuwd
Mooie bak Jeroen, heb het altijd al bijzondere auto's gevonden!
Citaat van: Riesh op 18 mei 2014, 20:04:12
Ik had hem natuurlijk al op foto gezien, maar het blijft een geweldig mooie auto.
is Lin het er ook nog steeds mee eens ?
Lin wil niet anders dan dit Riesh... Als een kind zo blij is ze
Citaat van: Psydan op 18 mei 2014, 21:24:58
Citaat van: xleonl op 18 mei 2014, 21:23:20
Citaat van: Psydan op 18 mei 2014, 21:16:40
Gefeliciteerd Jeroen! Wat voor velgen ga je voor kijken?
BBS :P
BBS Le mans zou ik zeggen :)
Jongens, jongens, jongens... Het is geen GOLF... BBS vind ik veelal velgen voor petjeswagens.. daarnaast veel te gesloten waardoor je de remmen niet ziet.. zonde
Wat velgen betreft blijf ik in het segment van Audi want zij hebben keuze zat..
Bijvoorbeeld Antraciet TT RS Rotor velgen?
(http://www.ausmotive.com/images2/Audi-TT-RS-Drive-Thru-01.jpg)
In combi met dikke remmen en subtiele verlaging een van de mooiste combinaties..
Of S8 velgen..
(http://www.audiblog.nl/wp-content/tt-s8-velg-2.jpg)
Ook dik...
De enige mooie BBS wielen zijn de CH velgen, maar nog zijn deze na mijn mening niet de mooiste wielen die je onder een TT kan zetten
(http://www.audizine.com/gallery/data/500/Audi_TT_Sept_2009_012.jpg)
Keuze 1 is heeft mijn voorkeur, prachtige wieltjes O0
Citaat van: Milo op 18 mei 2014, 22:32:25
Keuze 1 is heeft mijn voorkeur, prachtige wieltjes O0
+1
Mooie wagen hoor Jeroen! Daar kun je goed mee voor de dag komen lijkt mij zo!!
Gefeliciteerd Jeroen met je aankoop. Ziet er goed uit en dat genieten moet sowieso gaan goed komen hierin!
eigenmerk velgen zijn altijd +1 ;)
>1<
Vooral even op onderzoek gaan of er remmen van een RS variant passen onder de TT 8n..
Iets van RS4 remmen ofzo.. staat dik..
had hem al gezien maar mooie wagen man ! net een kleine R8
Ziet er goed uit Jeroen! Gefeliciteerd!
Heel veel plezier met deze mooie blauwe audi!
Nu snap je waarom ik een Micra rijd naast mijn 350z ;) precies dezelfde reden. Lekker goedkoop, zuinig en toch dikke fun.
Het mooie weer is aanwezig dus je komt wel vooruit denk ik!
Mooie bak man!
Ik vond deze velgen ook wel dik staan Jeroen!
Echter is dit natuurlijk een persoonlijke smaak ;)
(http://i57.tinypic.com/ax1e74.jpg)
Dat zijn parabool velgen..
Ook wel dik alleen vaak zijn ze vergaan van de oxidatie...
Citaat van: Jeroen330 op 06 juni 2014, 18:01:17
Dat zijn parabool velgen..
Ook wel dik alleen vaak zijn ze vergaan van de oxidatie...
Deze zagen er van dichtbij ook best wel wat slecht uit.
Alsof er veel stoprandschade op zat en de lak/chrome los liet ofzo.
Maar waarsch bedoel je dat ;D
zijn gepolijste velgen met daaroverheen alleen een blanke laklaag.
onder die blanke laklaag gaat het alumium oxideren (roesten).
het beste is om dat soort velgen te laten hoogglans verdichten
Gaaf Jeroen!!
Veel plezier
Al met al ben ik bijzonder blij met de TT..
Belangrijkste zaak was de auto droog binnen te zetten en daar staat hij nu.. nu kunnen we gaan kijken naar wat overige zaken..
Volgende week wil ik even goed gaan detailen.. daarbij aandacht besteden aan wat kleine zaken:
- Ruiten behandelen met X Rain
- Twee kleine putjes in de deuren uit laten deuken
- Bodem eens goed inspecteren
Verder ben ik eerst wat zaken aan het regelen om de auto van 99% weer naar 100% te krijgen
- Druk op zoek naar originele blauwe vloermatten
- Bezig met Colourlock om de stoelen een nieuwstaat behandeling in kleur te geven
- Lakstift bij Audi besteld om de enkele plekjes steenslag aan te stippen
- afspraak maken om koplampen professioneel te laten polijsten
- Facelift MK1 grill monteren om de look van de neus een paar jaar te verjongen
- lampjes in koplampen vervangen voor LED om wat luxere uitstraling te krijgen
Als de auto 100% Origineel en strak is dan staan er wat veranderingen op de planning.. Deze hebben geen haast, maar gaan wel gebeuren:
- In Augustus Chippen naar 265pk en bijna 400nm koppel!
- BC Racing schroefset
- 18" of 19" Audi velgen
- huidige velgen laten verchromen!
Elke keer dat ik de garage open doe dan komt er een hele dikke glimlach tevoorschijn!
weet je het zeker, dat verchromen ?
Dat schijnt op velgen nogal snel weer te gaan bladderen.
ik zou dan eerder kiezen voor hoogglans verdichten of chroomlook poedercoaten.
verder mooie ideeën voor een mooie auto !!
Het wordt chroomlook poedercoat hoor Riesh..
Ik weet een hele goede coaten hiervoor via Wielfix!
Ik zie het nu pas, maar mooi ding Jeroen! Hoop dat je er lang plezier van mag hebben. Moet zeggen dat ik de A3 ook een heerlijke wagen vond, maar je moet idd het geld er wel voor over hebben.
ps. ben wel benieuwd hoe lang je deze houd, want je wisselt toch regelmatig door ;)
Vermogen went snel he :P
Vandaag gewassen en uitlaatjes gepolijst:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-SZ7FRG3N.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ZL8EAODP.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-JOI3DO3G.jpg)
Ik zit tegen twee dingen aan te hikken... De rijhoogte van de TT vind ik te hoog en de wielen vind ik afgrijselijk.. Kortom, er moeten andere wielen onder en er moet verlaagd worden..
Ik wil 19" wielen hebben met een goed merk/type band en ik wil een schroefset die zowel in hoogte als hardheid instelbaar is..
Voor beide upgrades zit je rond de 1000 euro per ding..
Nu de vraag;
Eerst verlagen? of eerst velgen...
Persoonlijk zou ik de als eerst de velgen kiezen :)
Waar stoor je je het meest aan?
Persoonlijk zou ik zeggen de velgen.
eerst verlagen, dan kun je daarna passende velgen zoeken :)
ik zou er een vmaxx of kw set onder leggen
Tja velgen is alleen optisch en verlaging geeft ook betere rijeigenschappen. Ik zou het dus wel weten.
Citaat van: xleonl op 28 juni 2014, 19:23:30
eerst verlagen, dan kun je daarna passende velgen zoeken :)
ik zou er een vmaxx of kw set onder leggen
Vmaxx en KW vallen in mijn ogen onder de goedkope slechte sets... Er komt gewoon een BC racing of Billstein, ook al kosten die drie/vier/vijf keer de prijs van Vmaxx of KW..
Geen troep op deze wagen
Zoiezo eerst verlagen, met deze velgen eronder ziet het er dan ook al nog dikker uit.
Maar das mijn mening 8)
(http://i347.photobucket.com/albums/p467/resp4wn/zwarttlaag_zpsb7b2414b.jpg)
(http://i347.photobucket.com/albums/p467/resp4wn/antracietlaag_zps2099c178.jpg)
Velgen andere kleur mischien voor zo lang? plastidip?
ow en de gewone kleur en verlaagd
(http://i347.photobucket.com/albums/p467/resp4wn/grijslaag_zpse6f47a87.jpg)
Ligt een beetje aan de staat van je huidige banden. Als die nog prima zijn, dan eerst verlagen. Anders eerst de wielen.
Dankjewel Respawn!
Banden zijn nieuwe pirelli's
We gaan eerst verlagen dus!
Je vind de hoogte van je wagen te hoog, maar je vind de velgen afgrijselijk.
Dan lijkt het mij dat je eerst voor de velgen zou moeten gaan.
EDIT: Ja, als er nieuw rubber onder ligt is de keuze gelijk een stuk minder moeilijk xD
verlagen en dan Bentley's eronder, weet ik zeker dat je de bombshit bent in nl
Never ever bentleys...
Nooooit
Bentley velgen zijn echt ontzettend lelijk ...
Ik vind de TT al erg mooi zo (ja, dus ook met deze hoogte!) Maar goed, daar zal ik dan wel de enige in zijn...
Netjes gepoetst! Nog genoten gisteren?
Citaat van: chiba_kun op 30 juni 2014, 15:25:18
Ik vind de TT al erg mooi zo (ja, dus ook met deze hoogte!) Maar goed, daar zal ik dan wel de enige in zijn...
Netjes gepoetst! Nog genoten gisteren?
Gisteren was super!
De auto zal eerst verlaagd worden.. De velgen die ik wil hebben zijn momenteel alleen tot 18" te krijgen en ik wil 19"... Wanneer deze leverbaar worden is nog onbekend.. leverancier heeft op dit moment ook geen voorraad..
Eerst maar een schroefset aanschaffen dus!
Zo wordt je hand in de goede richting geforceerd ;)
De Auto is alweer een half jaar in bezit!
Tijd voor een update:
- Chippen is verplaatst tot na de winterslaap
- Voor het chippen komt er een Neuspeed inlaat en Forge Diverter valve op om de turbo wat mooier te laten zingen
Tot die tijd zoeken naar velgen en verlaging!
Vandaag het eerste item gescoord... 5x100 19" R8 velgen!
(Let niet op de naafkapjes... hahaha)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-E6VRK7F6.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-DKB8UJ43.jpg)
Direct Wielfix.nl gebeld en zij gaan voor mij aan de slag met deze wielen..
resultaat zal zoals gebruikelijk bij hen erg gaaf worden!
Mooie velgen!
Nice, ben benieuwd O0
Hey volkswagen naafkapjes.... oh ja niet letten op de naafkapje :)
Leuk ben benieuwd!
Ben benieuwd wat je met ze gaat doen? Opknappen of verbeteren :D
Citaat van: MartinAir op 10 december 2014, 09:37:51
Ben benieuwd wat je met ze gaat doen? Opknappen of verbeteren :D
Beide?
Mooi hoor. Heeft een tt standaard 18" ?
17 volgens mij.
Dikke wielen Jeroen, ben benieuwd wat je er van gaat maken
Quattro had standaard 17".. ik heb nu 18" maar wil 19..
Wellicht in de toekomst nog eens 20" proberen
gave velgen !!
Daar gaat jeroen in z'n Audi TT :D
https://www.youtube.com/watch?v=EpZZWy3dU7c
Hahahaha... was het maar zo'n feest..
Ik zit op een 280pk.. daarmee haal ik dit nooit!
Best bizar eigenlijk...
ik zie nu zelfs filmpjes voorbijkomen van lanzer evo's met 2000+pk , gaat nergens meer over
Citaat van: Riesh op 09 februari 2015, 14:34:17
Best bizar eigenlijk...
ik zie nu zelfs filmpjes voorbijkomen van lanzer evo's met 2000+pk , gaat nergens meer over
mee eens, maar dat spul kan toch niet heel blijven lijkt mij ?
Turbo druk omlaag schroeven op dagen dat je gewoon een buiten ritje maakt.
Goed onderhouden.
Alles checken op slijtage na elke rit of voor elke rit
Goed warm laten draaien voor je begint te rijden
rijden.
Dan moet et wel heel blijven, t zijn natuurlijk geen std onderdelen
Citaat van: Leo op 09 februari 2015, 15:33:32
Citaat van: Riesh op 09 februari 2015, 14:34:17
Best bizar eigenlijk...
ik zie nu zelfs filmpjes voorbijkomen van lanzer evo's met 2000+pk , gaat nergens meer over
mee eens, maar dat spul kan toch niet heel blijven lijkt mij ?
jahoor.
maar zoals die evo, dat zal geen daily zijn gezien de parachute ook.
Maar kijk bv maar naar de Supra van Jimmy uit Frankrijk.
Ding heeft 1352pk, maar rijdt er daily mee op low boost met +-600pk.
Dan kun je er zat mee rijden hoor.
En het zijn natuurlijk net als q als zei geen standaart blokken.
Alles is versterkt e.d. alles uitgebalanceerd etc etc.
Het zijn gave hebben dingen maar ik weet niet of ik zelf zoiets zou willen..
Ik vind mijn TT nu ook snel zat.. ik haal op de GPS 260 km per uur, ga als een malle van de streep door de Quatto en das gewoon meer dan zat.. De trekkracht is perfect en op dit moment super uitgebalanceerd met de verhoudingen van de versnellingsbak.. Het zou het niet waard zijn meer vermogen te willen
Binnenkort maar eens wat updates plaatsen.. oa 19" velgen, onderstel, remmen etc..
Citaat van: Jeroen330 op 09 februari 2015, 18:53:19
Het zijn gave hebben dingen maar ik weet niet of ik zelf zoiets zou willen..
Ik vind mijn TT nu ook snel zat.. ik haal op de GPS 260 km per uur, ga als een malle van de streep door de Quatto en das gewoon meer dan zat.. De trekkracht is perfect en op dit moment super uitgebalanceerd met de verhoudingen van de versnellingsbak.. Het zou het niet waard zijn meer vermogen te willen
Binnenkort maar eens wat updates plaatsen.. oa 19" velgen, onderstel, remmen etc..
Oewh, ik ben benieuwd :)
Tijdens de meeting gebruik gemaakt de TT te ontdoen van enkele putjes.
De beukentovenaar heeft wederom perfect werk geleverd!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-4KSLWTKL.jpg)
Vandaag de auto meegenomen naar het werk.
Auto op de brug en eigenlijk voor het eerst de bodem eens grondig kunnen inspecteren.
Gelukkig er achter gekomen dat alles in zeer goede staat is!
Enkele beugeltjes vertoonde wat vliegroest maar dat mag naar 16 jaar. alles netjes behandeld en nagelopen!
Ook zag ik laatst een druppel groene vloeistof onder de auto hangen. Ik maakte mij al druk om het koelwater maar wat blijkt: Het is airco lek detectie vloeistof. Aangezien de auto 11 juni naar de TT specialist gaat laat ik dit daar direct controleren en zo nodig fixen. Airconditioning blijft iets waar een auto liefhebber liever niet zelf aan werkt.
Verder de auto motorisch en technisch nagelopen en werkelijk waar niks gevonden!
vervolgens keuring, en die maakte mijn bevindingen waar..
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-SHAHZ8XR.jpg)
Geen opmerkingen, geen gekke zaken gevonden, in een keer APK!
Nu cruisen! 8) 8) 8)
HOPPA
Altijd lekker Zonder problemen door de apk.
dat is fijn jeroen, ff naar de airco specialist om te laten fixen en dan kun je gaan cruisen van de zomer :)
Mooi, altijd fijn in 1x apk O0
Mooi man, je kan er weer tegen aan! Blijf het een mooi wagentje vinden ook!
Eventjes offtopic: Dat airco doen enzo, wil ik ook eens doen. Kan dat gwn bij een "normale" autogarage of moet ik hiervoor naar een speciale zaak ofzo?
Wil de airco eens goed na laten kijken, heb het idee dat hij veel kouder moet kunnen.
Citaat van: Milo op 21 mei 2015, 08:13:01
Mooi man, je kan er weer tegen aan! Blijf het een mooi wagentje vinden ook!
Eventjes offtopic: Dat airco doen enzo, wil ik ook eens doen. Kan dat gwn bij een "normale" autogarage of moet ik hiervoor naar een speciale zaak ofzo?
Wil de airco eens goed na laten kijken, heb het idee dat hij veel kouder moet kunnen.
Ik heb het laten doen bij Pagee banden in Kruiningen.
O en gefeliciteerd met de APK!
Airco check kan bij bijna elke garage. Als ze de apparatuur er voor hebben tenminste.
Mooi dat er weer APK op zit !
Mijn airco moet ook gemaakt worden, hij was helemaal leeg.
Afspraak is reeds gemaakt, ik verdenk zelf de condensor...
Citaat van: Riesh op 21 mei 2015, 16:39:00
Mijn airco moet ook gemaakt worden, hij was helemaal leeg.
Afspraak is reeds gemaakt, ik verdenk zelf de condensor...
Condensor is 9 van de 10 keer de oorzaak.. Dit deel vangt steenslag en met de kleinste steenslag heb je al een lek.... helaas zwakke punt van het systeem..
Wat betreft de TT zijn deze klussen gewoon uitbesteed.... Staat ook beter met rekening in de onderhoudshistorie dan zelf proberen..
ga ik zelf ook niet aan kloten, mogen ze bij de garage doen
beste lui ! mag ik u er allen op wijzen dat als u een onderdeel van de airco vervangt of laat vervangen dat jullie het airco systeem laten spoelen met de daarbij behorende vloeistoffen .
in een micra gaat 134A en het is van levensbelang van het systeem dat het eens in de zoveel tijd gespoeld wordt .
een hoop garages doen dit niet en servicen alleen maar .
ook een airco filter zou om de 3 jaar vervangen moeten worden en elke keer dat er een component aan het systeem wordt vervangen .
ik weet dat het een schijt klus is maar het helpt het airco systeem gezond te houden .
Q zet dat ff in een whatsappie naar mij aub
Ondanks dat het beestje niet veel zonlicht ziet gaat het prima met de TT Quattro!
Dit jaar staan er wat plannetjes op het programma:
Uiterlijk:
- Polijstbeurt samen met Luukske
- Cancoat om de lak beter te beschermen
- Professionele interieur behandeling
- Facelift grill
- Koplampen polijsten
Onderstel:
- Nieuwe velgen en banden
- Verlaging (H&R veren of BC schroefset)
Overig:
- Grote beurt
- beschermkapje accu onder de motorkap vervangen
Vandaag een stap in de goede richting gedaan en nieuwe velgen opgehaald.
Vanwege het verbod op imitatie Audi velgen was het ineens verdomde lastig om aan aftermarket rotor velgen te komen.
Dit was voor mij de enige optie want de originele Audi rotor velgen zijn 5x112. De TT heeft steek 5x100..
https://www.audiblog.nl/2013/07/replica-5-arm-rotorvelgen-verboden/
Dus..
Zoektocht gestart en heel Nederland rond gebeld.
Mijn enige mogelijkheid was een leverancier vinden die toevallig nog een set in zijn magazijn heeft staan die hij/zij aan mij WIL verkopen ondanks de strenge regels en hoge boetes.
Via via via is het gelukt!
Een nieuwe set 5x100 Rotor velgen (Italian made dus kwaliteit) in antraciet.
8J breed en 18"
genoeg geluld, foto's!
(http://myalbum.com/photo/ZIiu7KK37dqJ/1k0.jpg)
(http://myalbum.com/photo/YmtPczIHfegH/1k0.jpg)
(http://myalbum.com/photo/kXRGjrBVNIPK/1k0.jpg)
(http://myalbum.com/photo/KYEnL4iVrOBC/1k0.jpg)
Bandjes worden Pirelli GT banden of de nieuwe Dunlop RXX (beste uit alle tests)
Italian made betekend in de oudheid toch meestal dat het gelijk uit elkaar dondert.
Flauw. Mooie velgen hoor Jeroen. Wel even wat mooie plaatjes als ze eronder zitten hè ;)
een verbod op het verkopen van een velg ? bizar.
en wat betreft verlagen. schroefset natuurlijk. is genoeg keus voor de vag groep :)
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Citaat van: Leo op 03 juni 2016, 18:35:05
een verbod op het verkopen van een velg ? bizar.
en wat betreft verlagen. schroefset natuurlijk. is genoeg keus voor de vag groep :)
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Genoeg keuze zelf maar zo'n stuiter setje van 200 euro gaat het voor mij niet worden hoor... ik wil kwaliteit en comfort
Binnen de vag groep zijn er idd heel veel imitatie velgen.
Ik vind het dan ook niet zo gek dat Audi bepaalde modellen wil beschermen. Mooi setje
Ziet er goed uit!
Citaat van: Jeroen330 op 03 juni 2016, 18:47:53
Citaat van: Leo op 03 juni 2016, 18:35:05
een verbod op het verkopen van een velg ? bizar.
en wat betreft verlagen. schroefset natuurlijk. is genoeg keus voor de vag groep :)
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Genoeg keuze zelf maar zo'n stuiter setje van 200 euro gaat het voor mij niet worden hoor... ik wil kwaliteit en comfort
Haha ja zoiezo je heb n audi als het nou n golf was :D
Citaat van: ReSp4wN op 03 juni 2016, 20:02:32
Citaat van: Jeroen330 op 03 juni 2016, 18:47:53
Citaat van: Leo op 03 juni 2016, 18:35:05
een verbod op het verkopen van een velg ? bizar.
en wat betreft verlagen. schroefset natuurlijk. is genoeg keus voor de vag groep :)
Genoeg keuze zelf maar zo'n stuiter setje van 200 euro gaat het voor mij niet worden hoor... ik wil kwaliteit en comfort
Haha ja zoiezo je heb n audi als het nou n golf was :D
Geen commentaar (A)
Strakke velgen Jeroen, ben benieuwd naar het totaal beeld O0
Eergisteren banden besteld voor de nieuwe TT velgen..
Het zijn Dunlop Sport Maxx RT banden geworden in 225/40/18. Uiteraard met velgrand bescherming
(https://www.dunlop.eu/content/dam/gydu/products/SPTMAXXRT_NORMAL.jpg.transform/product-normal/image.jpg)
Label A op nat wegdek en hele goede reviews!
Vanochtend originele Audi naaf kapjes gekocht die naadloos in de imitatie velgen passen. Nu is het niet meer van echt te onderscheiden!
Na mijn vakantie banden omleggen en monteren!
Imitatie :D
Enniehoe, duurt lang :P Heb je al wel een schroefset gevonden voor de linkerbaan-cruiser?
Citaat van: Roadrunner op 27 juli 2016, 16:52:53
Imitatie :D
Enniehoe, duurt lang :P Heb je al wel een schroefset gevonden voor de linkerbaan-cruiser?
Ik ben van alles aan het vergelijken.. Wil ik een schroefset of wil ik A merk veren met A merk dempers..
En als ik een schroefset koop dan wil ik geen stuiter set van 220 euro ofzo.. schroefsets waarna ik kijk hebben een prijs categorie van 900 tot 1600 euro.. klap geld voor een goede wegligging.
Veren en dempers kosten bij elkaar ook een ruime 600 euro hoor..
Keuzes keuzes
Vandaag was net zo ver. De TT mag de benen weer strekken!
Ik wilde hem al eerder tevoorschijn halen maar heb het toch even uitgesteld tot de nieuwe wielen er direct onder konden.
Zo is ze vandaag uit de loods gekomen..
(http://myalbum.com/photo/TC31Q4jRHzQ9/1k0.jpg)
(http://myalbum.com/photo/dStdkew0PFDi/1k0.jpg)
Na wat check-ups de velgen er onder gezet en de remgerij even geïnspecteerd/nagekeken.
(http://myalbum.com/photo/cyuy7QBtQX4L/1k0.jpg)
(http://myalbum.com/photo/m2gQ4KY999FD/1k0.jpg)
(http://myalbum.com/photo/mXLUbLOHfxH1/1k0.jpg)
(http://myalbum.com/photo/yiDlXsClWGfL/1k0.jpg)
(http://myalbum.com/photo/eQp6QR7ahczG/1k0.jpg)
(http://myalbum.com/photo/CCRoyhdfy0X7/1k0.jpg)
(http://myalbum.com/photo/PWbEEhqrOpOO/1k0.jpg)
Volgende stap is verlagen en een nieuwe grill.
Echter ben ik echt een twijfelkont als het om verlaging gaat.
Een schroefset heeft mijn voorkeur, alleen hebben de velgen ook al een lieve smak geld gekost en wil ik niet teveel comfort inleveren. Ik heb dus het plan eerst met een A-merk set veren te gaan rijden en deze wellicht aan te vullen met Bilstein B6 of B8 schokbrekers. Deze zijn gemaakt om te combineren met verlagingsveren.
Maar dan is er zoveel betreft hoogtes.. van 20/20 tot 55/40 etc etc..
Ik wil de achterzijde niet lager hebben dan voor. Het beste is zelfs als voor een halve tot een cm lager ligt, net zoals bij Micra verlagingsveren..
Keuzes keuzes....
Koop 2 setjes verlagings veren. De hele lage voor en de wat minder lage achter.
Of pak een degelijk s hroefset met een heel wijd arsenaal aan hardheid instellingen.
Plus dan nog een setje veren daarvoor met een iets minder draagvermogen.
Zit nu ook te kijken naar Eibach..
https://www.stroevemotorsport.nl/H-Verlagingsveren/156086/E1570-140--Audi-TT-Eibach-Verlagingsveren/
kan via eBay nog goedkoper gevonden worden hoor
Ik vond de oude velgen zo op het eerste gezicht mooier staan.
Miss dat ze met de verlaging er mooier uitspringen.
Ben benieuwd wat je met de verlaging gaat doen O0
eibach veren zijn prima en comfortabel :)
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Citaat van: Milo op 25 augustus 2016, 21:17:46
Ik vond de oude velgen zo op het eerste gezicht mooier staan.
me 2
Verlagen gaat denk ik nog wel wat style erin brengen. Ff afwachten dus.
Gelukkig is er verschil in smaak! Anders zouden we allemaal.met hetzelfde rondrijden!
Vandaag de Eibach Pro kit veren besteld.
25/25 verlaging, maar volgens meerdere fora wel de veren die je wil hebben als het om prestaties VS comfort gaat!
Staan goed die velgen ;D
APK vervaldatum was 01-06-2016
Maar omdat de TT tot 25 augustus geschorst stond was dit geen probleem.
Vanmorgen heb ik de TT achtergelaten bij een paar kennissen (broers) die een garagebedrijf runnen.
- APK
- Nieuwe 5w30 fullsynthetic olie
- Nieuw oliefilter
- Nieuwe carterplug met magneet
Niet dat ik de olie zelf niet kan, maar als aanvulling op de al bestaande onderhoudshistorie vind ik het prettig om zaken als oliewissel enzo aan te kunnen tonen met een garage bon. Dit houdt de onderhoudshistorie up to date en alles blijft aantoonbaar.
Eind van de ochtend stond de TT weer klaar.
In een keer door de APK zonder aandachtspunten of reparaties! en dat alweer voor het tweede jaar op rij.
Happy me, happy car!!
(http://myalbum.com/photo/6XHQ7QOmKPph/1k0.jpg)
(http://myalbum.com/photo/t5RzMklYR9nk/1k0.jpg)
(http://myalbum.com/photo/tes1M6Ksyta6/1k0.jpg)
Nu kan de aandacht weer naar El Cheapo uit gaan!
Gefeliciteerd met de APK, altijd fijn als je inspanningen weer beloond worden!
Heb je trouwens nog plannen op het gebied van vermogen? Als ik het mij goed herrinner van een maatje die ook de 1.8T quattro had, was dat blok vrij gemakkelijk over de 300 paarden te tillen.
Hij heeft momenteel 270pk. Dit is met een k&n inleg en een andere chip.
Daarbij wil ik de motor nog wat optimaliseren met een ander uit en inlaat systeem en een Forge Diverter valve. Dit geeft weinig directe PK's maar zorgt er wel voor dat de motor heel fel en sportief reageert.
270pk met Quattro is zat! Meer vermogen is echt niet nodig
een diverter valve is een betere dump valve zonder de lucht de motorruimte in te blazen ?
ivm de ecu of om het psst geluid te beperken ?
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Zo, Hier ook maar eens een update..
De TT staat nu al een jaartje schoon en droog binnen. Ik heb afgelopen tijd mijn aandacht op andere zaken gehad, dus de TT staat lekker even in de ijskast totdat ik ermee verder ga.
Er staan voor het voorjaar een aantal zaken op de planning, want in op 13 juli 2018 ga ik trouwen en dan dient de TT uiteraard als trouw auto.
Planning voorjaar:
- Grote beurt & APK
- Nieuwe Airco radiator en aircopomp + afvullen
- Eibach verlaging monteren + 1cm spacers achter
Ook heb ik al het een en ander aan spullen aangeschaft afgelopen maand:
(https://myalbum.com/photo/qAbEWOb7RRJr/1k0.jpg)
(https://myalbum.com/photo/WStkMXkNRpxr/1k0.jpg)
Een originele Audi TT 8n V6 voorbumper!!
Ultra zeldzaam en tweedehands duurder dan een hele strakke K11, maar absoluut de moeite waard! Komt uit GB en het heeft me een moeite gekost dit in Nederland te krijgen... pfff
(https://myalbum.com/photo/L6LRjDbCYMOw/1k0.jpg)
(https://myalbum.com/photo/HB3s08oSGyAf/1k0.jpg)
En als de bumper toch gewisseld wordt kan ik direct bij de aircodelen en intercooler..
Dat geeft mij de kans dit direct te upgraden met een dikke FMIC..!!
(https://www.kwe-racing.de/images/product_images/popup_images/723_0.JPG)
Deze is ook al binnen!
Buiten dat alles heb ik nog een nieuwe set 19" velgen klaarliggen waar nieuwe Dunlop Sport MAXX RT2 banden op komen! Dus dat wordt weer een feestje!
Netjes jeroen! Wat is nou precies het verschil tussen een normale bumper en deze?
Mooie plannen jeroen :)
Citaat van: Luuukske op 21 december 2017, 17:40:02
Netjes jeroen! Wat is nou precies het verschil tussen een normale bumper en deze?
Dit dus, ik zat ook al eventjes snel te kijken. Ben benieuwd.
Citaat van: Milo op 21 december 2017, 21:24:14
Citaat van: Luuukske op 21 december 2017, 17:40:02
Netjes jeroen! Wat is nou precies het verschil tussen een normale bumper en deze?
Dit dus, ik zat ook al eventjes snel te kijken. Ben benieuwd.
Dit zijn mooie opmerkingen, want de verschillen zijn niet direct herkenbaar maar het geheel laat wel een andere look zien EN het is origineel Audi!
(http://www.thettshop.co.uk/images/products/701510.jpg)
De V6 bumper:
- Heeft een open grill (facelift)
- matchende ondergrill
- is lager dan de Quattro 225 bumper
- heeft grotere openingen in de ondergrill
- heeft 'haaien kieuwen' aan de zijkanten
Ter vergelijking mijn bumper:
(https://myalbum.com/photo/yiDlXsClWGfL/1k0.jpg)
Op de auto ziet de V6 bumper er zo uit..
(http://i33.tinypic.com/29b28m9.jpg)
Om de originaliteit te behouden wil ik zoveel mogelijk met Audi spullen werken en geen aftermarket bumpers monteren..
Ook de grotere V6 kofferbak spoiler komt er op. De auto heeft al de V6 diffuser achter..
(http://rsmg.pbsrc.com/albums/v337/russ9898/TT%201st%20Clean/IMG_0436.jpg?w=480&h=480&fit=clip)
Ja oke, nu zie je duidelijk het verschil. Subtiel, maar zeker aanwezig. Ziet er goed uit O0
Gaaf hoor
Van harte met jullie voorgenomen huwelijk! ;)
Gaaf, het totaalplaatje doet het hem altijd

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Je moet er wat voor over hebben. Ach, als je het dan doet...
Vind ook niet dat de TT zich leent voor al te overdreven aanpassingen, visueel dan. Dus deze zal 'm wel goed doen. Ben benieuwd.
Citaat van: Arjan op 23 december 2017, 13:47:40
Van harte met jullie voorgenomen huwelijk! ;)
Thanks!
Citaat van: Roadrunner op 23 december 2017, 17:01:13
Je moet er wat voor over hebben. Ach, als je het dan doet...
Vind ook niet dat de TT zich leent voor al te overdreven aanpassingen, visueel dan. Dus deze zal 'm wel goed doen. Ben benieuwd.
Als je Micra verbouwen gewend bent dan is dit qua prijs wel een klap in het gezicht hoor.. 1000 euro voor een tweedehands bumper betaal je bij geen enkel merk snel..
Enig voordeel is dat de marktwaarde van de TT met deze bumper ook een flink stuk meer.. nadeel is wel: rijdt iemand jouw bumper in de prak (of nog erger, jij zelf) dan ga je geen replacement vinden..
Tsja. Jij wilde per se een Audi :P