ik heb een 1.4 Micra uit 2002 en ik wil weten hoe je meer vermogen uit dit motorblok kunt halen heeft iemand tips?
neem hier eens een kijkje
http://www.micrafanclub.nl/index.php?topic=16074.0
kort samengevat neem een openluchtfilter set
http://www.ebay.nl/itm/98-01-NISSAN-MICRA-1-0-1-3-1-4L-AIR-INDUCTION-KIT-/190462261337?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2c586f7859
en ga opzoek naar een uitlaatlijn met een grotere diameter
voor de 1.4 word meestal gekozen voor een 2.5'' BN2 demper
wil je echt meer vermogen dan moet je gaan zoeken naar een janspeed 4-2-1 uitlaat :)
alleen dat gaat niet zomaar op een 1.4 door de dubbele kat/lambda sonde
Maar verwacht geen top prestaties te halen uit dit blokje, ze zijn gebouwd voor zuinigheid en niet om te tunen.
Dan was je beter af met de 1.3.
Citaat van: Riesh op 04 juni 2014, 17:37:44
alleen dat gaat niet zomaar op een 1.4 door de dubbele kat/lambda sonde
en airco
Citaat van: Milo op 04 juni 2014, 17:37:54
Maar verwacht geen top prestaties te halen uit dit blokje, ze zijn gebouwd voor zuinigheid en niet om te tunen.
Dan was je beter af met de 1.3.
1.4 is mooi voor turbo heb ik het idee. Je ziet bijv. op het Engelse forum bijna geen mensen een 1.4 N/A tunen
Citaat van: Riesh op 04 juni 2014, 17:37:44
alleen dat gaat niet zomaar op een 1.4 door de dubbele kat/lambda sonde
1e kat en lambda kan gewoon weg blijven toch?
die werken toch alleen bij een koude motor
alvast bedankt voor de snelle reacties als er meer tips zijn dat hoor ik die graag. O0
De beste manier is gewicht lozen
Citaat van: ex streetlegal micra op 04 juni 2014, 17:54:28
De beste manier is gewicht lozen
En goedkoop :) Geen idiote audio installaties erin enzo (A)
Voor de micra is het zowiezo wegligging > meer PK's
Weet niet precies wat je al hebt gedaan aan de wegligging?
wegligging is nog standaard maar wou eerst even kijk voor meer vermogen zo dat ik hier later beter op kan inspelen als ik weet hoe veel meer vermogen er bij komt +-
Citaat van: thom-micra op 04 juni 2014, 17:47:09
Citaat van: Riesh op 04 juni 2014, 17:37:44
alleen dat gaat niet zomaar op een 1.4 door de dubbele kat/lambda sonde
1e kat en lambda kan gewoon weg blijven toch?
die werken toch alleen bij een koude motor
Dan krijg je dus wel een motorstoring, vraag maar aan MSTQ
Ik rijd nu met een openluchtfilter en andere einddemper. Voornamelijk meer koppel wat wel echt te merken is.
Maar wegligging is echt wel prio 1, anders kom je eigenlijk niet eens weg bij het stoplicht :D
Meer vermogen met standaard wegligging is leuk als je snel rechtdoor wilt en dan houdt het op.
Leuke van een micra vind ik toch echt het bochtenwerk. Bochten waar jij met je standaard wegligging met 30-40 doorheen gaat ga ik lekker 50-60. Zo lang je een beetje weet wat je auto doet en waar de meeste power zit kan je zo nog aardig veel plezier hebben zonder extra PK's.
Citaat van: Riesh op 04 juni 2014, 18:09:07
Citaat van: thom-micra op 04 juni 2014, 17:47:09
Citaat van: Riesh op 04 juni 2014, 17:37:44
alleen dat gaat niet zomaar op een 1.4 door de dubbele kat/lambda sonde
1e kat en lambda kan gewoon weg blijven toch?
die werken toch alleen bij een koude motor
Dan krijg je dus wel een motorstoring, vraag maar aan MSTQ
ik bedoelde eingelijk de 1e kat weg, lambda overzetten naar 4-2-1
aangezien de lambda voor de kat zit, moet dat geen probleem zijn
was nog even aan het rondkijk of ik iet kon vinden op het internet en kwam wat anders tegen namelijk een micra uit 2001 1.4 89 op de klok voor de mensen die benieuwt zijn hier is de link: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/nissan/m811706161-nissan-micra-1-4-miracle.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Bijna 3.000 voor een auto zonder toerenteller. Veels te duur
dat is dus precies wat mtq gedaan heeft
Citaat van: xleonl op 04 juni 2014, 18:28:27
Bijna 3.000 voor een auto zonder toerenteller. Veels te duur
Bijna? zeg maar precies 3000... Afleverkosten 250,-...
Citaat van: Riesh op 04 juni 2014, 20:32:05
dat is dus precies wat mtq gedaan heeft
klopt !
1.4 tjes werken met twee lambda's
1 meet voor de kat en 1 meet erna in de voorpijp .
Wil je echt meer vermogen uit een 1.4 blok dan wordt het flink verbouwen .
zoals een 1.3 kop op een 1.4 blok zetten .
ook zal je dan de ecu over moeten zetten en een stuk kabelboom moeten aanpassen .
op deze manier kan je makkelijker aan scherpere nokkenassen komen , werk je met het obd1 systeem waardoor de 1.4 ineens wel via de ecu aan te passen is .
Ook wordt het nu een stuk makkelijker om een 1,5 TB te plaatsen icm 1.3 inlaat spruitstuk .
en aangezien je dan 1.3 ecu draait heb je maar 1 lambda nodig en ben je ook van je motorstoring af .
in feite heb je dan een opgeboorde 1.3 met een hogere compressie verhouding .
Das wel gaaf. Had ik zelf nog niet eens aan gedacht. :D