.
Heel mooi man, allemaal erg netjes gedaan en gaaf dat je het zelf kunt!
Leuk verslag bas. Is een erg gave bmw geworden O0
leuke bak!
O0 Lekkah!
Erg mooi project en write-up. :)
;D Met een minigraver, haha vet!
Ik vond het al een mooie auto om te zien Bas nu ook erg leuk om het verhaal erbij te lezen :)
Mooi hoor. Top dat je veel moeite in de 4-cilinder steekt. De meeste pakken toch de 6-cilinder uit de E36.
Gaaf man, leuk om te zien dat er zoveel werk in die auto is gestopt!
Prachtig, en knap dat het je is gelukt om hem knalrood te houden.
Ooit wil ik ook een e21 of een e30 uit duitsland importeren maar, dat komt na mijn studie wel...
Tof om te zien, iemand uit de buurt had ook zo'n project. Van n 318i waar die n 328i blok in had gelepeld.. Ofzo iets..
http://www.youtube.com/watch?v=Fx_HpaxKQb8&sns=em
Die
nette e30!
maat van me heeft een daily e30 325i, sper, powerflex bussen.. rijd super.
zijn in 2 maanden ongeveer 4 setjes banden doorgegaan haha.
ga je ook wel eens haaks?
Citaat van: PW-performance op 10 juli 2014, 17:10:49
Mooi hoor. Top dat je veel moeite in de 4-cilinder steekt. De meeste pakken toch de 6-cilinder uit de E36.
Eigenlijk hoort in een E30 geen 6pitter, dat is qua gewicht veel ongunstiger. Het is niet voor n iks dat de E30M3 ook een 4 pitter is...
Ik vind dit ook een schitterende oldskool Bimmer om te zien, met netjes de chromen randjes langs de ramen en niet teveel aftermarket poespas. Me like it a lot
Citaat van: Riesh op 11 juli 2014, 00:30:31
Citaat van: PW-performance op 10 juli 2014, 17:10:49
Mooi hoor. Top dat je veel moeite in de 4-cilinder steekt. De meeste pakken toch de 6-cilinder uit de E36.
Eigenlijk hoort in een E30 geen 6pitter, dat is qua gewicht veel ongunstiger. Het is niet voor n iks dat de E30M3 ook een 4 pitter is...
Ik vind dit ook een schitterende oldskool Bimmer om te zien, met netjes de chromen randjes langs de ramen en niet teveel aftermarket poespas. Me like it a lot
ligt er natuurlijk aan wat je ermee doet
voor driften is een 325 ideaal.
maar als je echt vermogen nodig bent kun je beter s14 nemen
Citaat van: Milo op 10 juli 2014, 12:09:12
Heel mooi man, allemaal erg netjes gedaan en gaaf dat je het zelf kunt!
Dankje! Enige waarvoor hij naar de garage gaat is APK en een keertje uitlijnen binnenkort, de rest doe ik zelf ;)
Citaat van: ReSp4wN op 10 juli 2014, 16:24:11
;D Met een minigraver, haha vet!
Gaat prima! Alleen stond dat ding bij een klant toen het blok er weer in moest.
Citaat van: SA053 op 10 juli 2014, 18:12:20
Prachtig, en knap dat het je is gelukt om hem knalrood te houden.
Ooit wil ik ook een e21 of een e30 uit duitsland importeren maar, dat komt na mijn studie wel...
Knalrood is hij inderdaad wel, alleen jammer dat het 5 verschillende tinten zijn >:(
Maar overspuiten komt ooit nog wel eens, voorlopig heb ik betere dingen om geld aan uit te geven.
Citaat van: thom-micra op 11 juli 2014, 00:21:50
ga je ook wel eens haaks?
Gaat niet zo gemakkelijk met een open diff en het remt alleen maar af ;D
Alhoewel, sommige bochten hier waren sneller te nemen als je dwars ging
https://www.youtube.com/watch?v=aO45Xwv5un4
Citaat van: Riesh op 11 juli 2014, 00:30:31
Citaat van: PW-performance op 10 juli 2014, 17:10:49
Mooi hoor. Top dat je veel moeite in de 4-cilinder steekt. De meeste pakken toch de 6-cilinder uit de E36.
Eigenlijk hoort in een E30 geen 6pitter, dat is qua gewicht veel ongunstiger. Het is niet voor n iks dat de E30M3 ook een 4 pitter is...
Ik vind dit ook een schitterende oldskool Bimmer om te zien, met netjes de chromen randjes langs de ramen en niet teveel aftermarket poespas. Me like it a lot
Precies! Een zescilinder is veel te zwaar en heeft veel sneller onderstuur.
Daarbij gooit iedereen er al zescilinders in en zie ik maar weinig opgefokte viercilinders. En ik wou liever iets unieks. Daarbij komt dat ik die gereviseerde viercilinder erg goedkoop kon krijgen.
In bovenstaande filmpje rij ik een tijd van 41,75. Een kennis met een 4.0 V8 in zijn e30 (286pk, 400Nm) reed er 41,43 omdat hij zijn neus maar niet de goede kant op kreeg ;D
Natuurlijk rijd hij me op ieder normaal circuit het licht uit de ogen maar goed.
Citaat van: thom-micra op 11 juli 2014, 11:33:03
ligt er natuurlijk aan wat je ermee doet
voor driften is een 325 ideaal.
maar als je echt vermogen nodig bent kun je beter s14 nemen
S14 (e30 m3 blok, voor de niet kenners) is erg duur, is een swap uit een e36 325i of 328i een stuk betaalbaarder en evenveel/meer vermogen.
s14 is duur, dat klopt.
maarja, zoals ik al zei is het net wat je ermee doet.
zo'n 316 wil prima voor daily e.d.
s14 is bijvoorbeeld perfect blok voor drag.
ken iemand met een e30 s14 swap waar 800pk in zit nu, voor drag. mooi licht en retesnel
maarja, mooie bmw!
Citaat van: thom-micra op 11 juli 2014, 12:06:23
s14 is bijvoorbeeld perfect blok voor drag.
ken iemand met een e30 s14 swap waar 800pk in zit nu, voor drag. mooi licht en retesnel
Doe Tim de groeten van me ;D
haha volgensmij kent half nederland die man al ofniet? :P
Ik ken hem niet persoonlijk hoor, maar ik volg zijn project op het e30 forum wel
Tim Maatman ?
Inderdaad!
Goh die ken ik ook :)
Citaat van: Riesh op 13 juli 2014, 01:58:51
Goh die ken ik ook :)
Ik zal meer verbaasd zijn op het moment dat jij iemand niet kent ;)
.
Dikkkk!
Ziet er goed uit bas :D
Pfff, alsof het niets is... :P
Maar gaaf man, vind die oude BMW's echt wel ruig.
Dikke bak ziet er goed uit
Mooie auto. Goed dat je hem hersteld hebt. O0
Netjes gedaan. e30 staat er goed bij zo
Mooie daily zo!
Dank jullie!
Ik vertel het hier zo even in 1 post maar eigenlijk ben ik er 2,5 maand aan bezig geweest tussen de andere werkzaamheden door :)
Dikke micra lange.
Ik heb hier nog ergens een mooi filmpje over. Zal ik die ook posten?
Voor je verjaardag krijg je een kinderzitje :P
Citaat van: sunny1600 op 29 oktober 2014, 12:14:01
Dikke micra lange.
Ik heb hier nog ergens een mooi filmpje over. Zal ik die ook posten?
Voor je verjaardag krijg je een kinderzitje :P
Ooh dat filmpje van de accu eruit krijgen met de veerpootbrug nog gemonteerd? Nee laat die maar achterwege, was geen succes :nocheer:
En voor de verjaardag een kinderzitje en Labrador toch? ???
Owjah die ook nog. Bedoelde eigenlijk het starten van het motorblok :P
Labrador erbij wordt te duur. Recessie.
Ooh dat heb je ook gefilmd ::)
Dat was een mooie ja, sleutel omdraaien en niks gebeuren. Hmmm, misschien moeten we de startmotor ook aansluiten...