Zoals beloofd hierbij een plaatje van mijn lieve brikkie:
(http://www.mupload.nl/img/ohw7dplw7fi.jpg)
(http://www.mupload.nl/img/yf0neseoma9.jpg)
Een Micra K10 1.0, augustus 1990.
De motor snort heerlijk maar er moet nog wel eea aan gebeuren. De vorige eigenaar heeft niet zo goed voor haar gezorgd :-(
We rijden nu nog vooral rond in Delft en vanaf maart hopelijk in Zwolle.
Leuk een topic
Hoop dat je na de pech die je hebt gehad nu zonder al teveel problemen lekker van dit auto'tje kan genieten.
K10 leuk leuk. Veel plezier ervan
leuk je eigen topic, dat is wat makkelijker, veel plezier ermee :)
plaats je nog fotos van de schokdemper reparatie ?
Yeah een snail :)
:-)
Leo, er staat een foto in het topic bij alles over k10!
Citaat van: Elline op 21 november 2014, 13:22:06
:-)
Leo, er staat een foto in het topic bij alles over k10!
Gezien :)
Dag allen,
Ik wil binnenkort mijn distributieriem/waterpomp etc vervangen. Hebben. Jullie nog tips en tricks over waar (en welk merk?) ik de onderdelen het beste kan aanschaffen en tips voor tijdens de vervanging?
Dank alvast!
Als je dat nog nooit zelf gedaan hebt zou ik het vooral laten doen ...
Welkom!
Ik kan je distributie vervangen als je het niet zelf kan..
Groet, Jeroen330
Ha jeroen en leo,
het is juis leuk om te leren :-) goede vriend en mijn man hebben handige handen en het haynes klusboek. Is het dan nog steeds niet te doen of handiger om een ervaren oog erbij te hebben?
@Jeroen: we zijn van donderdag-zondag in zwolle...
een distributie ketting riem lijkt me toch echt een stap te ver als je pas net begint met sleutelen
begin eens met een grote onderhoudsbeurt zelf te doen dat is makkelijker :)
In min k10 zit een riem toch en geen ketting?
Citaat van: Elline op 30 november 2014, 20:55:30
In min k10 zit een riem toch en geen ketting?
foutje riem ...
Ik zal jeroen maar es lief aankijken per pm ;-)
Nog een paar goede foto's bij daglicht
(https://photos-2.dropbox.com/t/2/AAA0tm8o5R7y-yVGaz4DM72ZZNA_KsWB6POMFJE1tAdtww/12/20732948/jpeg/1024x768/3/1420412400/0/2/IMAG3192.jpg/CJS48QkgASgBKAI/lp-suS1PlUpgJ2Axtf2FT66sf0X8xRYiQv1unC1zt_c)
(https://photos-3.dropbox.com/t/2/AAA2Z6FIUQ0_HInc_kARVx8SjkLSFw9eWO6YIyyB9-sxZg/12/20732948/jpeg/1024x768/3/1420412400/0/2/IMAG3194.jpg/CJS48QkgASgBKAI/SNXmF0CvjelVQhuBkpFRmXLC3K4492zFBBjY9BbPzzU)
Dat ziet er al een stuk beter uit :)
Ik zie geen foto's? :O
Ik ook niet. Op dropbox gezet en daarna van dropbox verwijderd?
Ik zie ook geen foto's
Alleen Leo ziet weer dingen (as usual) ;)
Citaat van: Kevertje-SYS op 05 januari 2015, 18:34:53
Alleen Leo ziet weer dingen (as usual) ;)
Ik zie alles

(http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/05/7b1bedf34a8f267c2176177c9b830a6a.jpg)
Ha bedankt Leo, ik denk dat Hermen(manlief) inderdaad de foto's even op dropbox had gezet en toen weer verwijderd.
Twee nieuwe vragen:
1) vorige week hebben we de 200.000 voorbij zien komen op de teller en toen vroeg ik mij af wat de gemiddelde levensduur is voor een K10? Ik weet dat het toerental niet altijd alles zegt maar het kan wel een indicatie zijn...
2) hoe weet je welke distributieriem/waterpomp/spanrol je moet hebben? als ik op zo'n onderdelensite mijn kenteken invoer zie ik nog steeds riemen van verschillende afmetingen/tanden staan. In het Haynes boek kon ik ook geen aanwijzingen vinden, is het iets met het type motor en hoe kun je hiervan de gegevens vinden?
Gisteren trouwens met vlag en wimpel door de APK-keuring gegaan, ik ben dan zo trots op mijn brikkie haha.
Gefeliciteerd met de apk. Das toch knap voor zn oud beestje
Km stand is niet altijd een indicatie voor levensduur. Beetje algemene regel is dat wanneer zn blok veel olie begint te verbruiken hij redelijk op is. Schat dat hij met goed onderhoud de 250 k wel moet kunnen halen
Op riemen e.d. staat vaak een nummer of aantal tandjes maar je moet de kap er dan even afhalen
Gefeliciteerd met de apk! Ik heb ook een K10 gehad die ook zo door de apk ging met steekproef. Echt om trots op te zijn haha
ahh dat is inderdaad leuk! grappig he zulke emoties bij een auto :-)
Zojuist is de K10 weer opgehaald bij Team 330!
Nieuwe distributie en grote beurt was het plan!
Autotje heeft zijn ouderdomskwaaltjes maar ik heb genoeg nieuwere auto's en zelfs K11's gehad die in een veel slechtere staat waren.. Kortom: hij kan nog zeker even mee!
Onder de auto direct drie olielekkages gevonden:
- Lek bij oliefilter
- Lek bij kleppendeksel
- Krukaskering bakzijde lekt (olie tussen blok en bak uit)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-NW86IHZR.jpg)
Lek bij filter en kleppendeksel gefixt! Krukaskering werd mij teveel als service ;)
Overige lekkages allemaal opgelost...
Helaas liet de distributie set lang op zich wachten, maar vanmiddag kon ik uiteindelijk aan de slag
Schoonmaken van de motor, ook boven de carterpan aan distributiezijde een hoop smeer en olie weggehaald..:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-3HTO8GZB.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-3J8WKAON.jpg)
Na verwijderen van de motorsteun, krukaspoulie en een hoop overige delen, de distributie:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-KXC7TRLQ.jpg)
Timing gezet, spanrol ontspannen en de distributieriem kon eraf
Direct de waterpomp meegepakt:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-SZGABB8O.jpg)
Nieuwe Distributieriem, waterpomp en spanrol.. alles op juiste kracht volgens WPH vastgezet
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-DT64HBDQ.jpg)
Toen alles in omgekeerde volgorde weer terug en beginnen met de grote beurt:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-KBWK8XGY.jpg)
Ook de bougies even meegepakt..
Er zat ook geen ruitenwisservloeistof meer in de tank.. reden? tank lek bij de vloeistofpomp.. boel geprobeerd te fixen met goede dichting.. tot op heden houdt het!
Toen nog de reden voor het hogere verbruik gevonden: Brandstoflekkage.... :'(
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-XH8OUUXN.jpg)
Gefixt en wel..
Toen weer starten 8) 8)
Tot slot het stationair.. deze was vanaf aankoop al veel te hoog... Motor reageerde niet op de idle schroef.. toen maar de carburateur aangepakt en ik kwam een hoop shit bij een klepje van de automatische choke tegen.. deze schoongemaakt, choke gecontroleerd en iets bijgesteld en de motor reageerde weer op de idle schroef!!
Dus stationair weer strak gezet! Licht pruttelend vanwege de carburateur, maar schattig! :D
Nu weer een tijdje lekker rijden Eline en Hermen!
top dat je dat allemaal hebt weten te fixen jeroen O0
Citaat van: Leo op 05 maart 2015, 20:53:25
top dat je dat allemaal hebt weten te fixen jeroen O0
K10 was nieuw terrein, maar eigenlijk lijkt alles wel op elkaar...
Stond vanmiddag ook nog te assisteren bij een distributie van een Slopel Astra, leek er exact op....
Gaaf hoor Jeroen hoe je alles zo goed aanpakt O0
goed bezig lange
Netjes Jeroen! O0
Zeker netjes. Goed bezig