K11
Lekker lijstje met onderhoud... ;D Maar goed dat je zoveel vrije tijd hebt... :P
Succes, maar dat gaat wel goed komen O0
Heb nog wel een airco filtertje liggen, mocht je dat nodig hebben
Citaat van: Luuukske op 12 maart 2015, 08:01:24
Heb nog wel een airco filtertje liggen, mocht je dat nodig hebben
Dat gaat denk ik ook wel handig zijn
Citaat van: Jeroen330 op 10 maart 2015, 17:10:52
En dan nu de eerste mankementen die ik opgemerkt heb nog zonder de auto grondig te inspecteren:
- Lucht Massa Meter defect
Nog een goed werkende LMM nodig?
Citaat van: cHoc op 13 maart 2015, 00:57:10
Citaat van: Jeroen330 op 10 maart 2015, 17:10:52
En dan nu de eerste mankementen die ik opgemerkt heb nog zonder de auto grondig te inspecteren:
- Lucht Massa Meter defect
Nog een goed werkende LMM nodig?
Thnx voor je aanbod maar ik hen er zelf nog wel wat liggen
Citaat van: Jeroen330 op 13 maart 2015, 07:47:18
Citaat van: cHoc op 13 maart 2015, 00:57:10
Citaat van: Jeroen330 op 10 maart 2015, 17:10:52
En dan nu de eerste mankementen die ik opgemerkt heb nog zonder de auto grondig te inspecteren:
- Lucht Massa Meter defect
Nog een goed werkende LMM nodig?
Thnx voor je aanbod maar ik hen er zelf nog wel wat liggen
Nog een stuk of 6... ;D
Vandaag de auto maar even meegenomen naar het werk.. de deadline voor de APK komt rap dichterbij...
Van onder de brug kon ik eens goed een kijkje nemen.. gewapend met schroevendraaier en staalborstel..
Direct roest te pakken! Dorpels zijn al eens gelast, maar mogen wat mij betreft helemaal opnieuw..
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-NRJJG7WT.jpg)
De beste tijd van de voorbalk was ook jaren geleden..
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-JLPK3XTB.jpg)
De achteras is hard, maar heeft wel aandacht nodig.. dit direct aangepakt!
De hele as ontdaan van alle schilvers en met de staalborstel op de boormachine verder kaal gemaakt.. toen behandeld met Owatrol.. Lekker even in laten werken op de roest
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QW8IS7TE.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-MMSVGWOX.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-N4KPILOL.jpg)
Kleur erop (mat zwart) en vervolgens roestwerende behandeling!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-XGPIWRAO.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-4IQU7AOI.jpg)
Een zijde van de bodem is nog netjes.. de vliegroest behandeld met staalborstel en vervolgens Owatrol... klaar om getectyleerd te worden na het lassen!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-6PYQSPJK.jpg)
Links achter:
- Wielkast schoongemaakt
- Rem trommel verwijderd
- Remmen schoongemaakt
- Remcilinders schoongemaakt en geinspecteerd
- Handrem gesteld
- Trommel kaal gemaakt en gespoten
- Boel netjes terug gemonteerd
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-6TCWHZY6.jpg)
Rechts achter:
- Wielkast schoongemaakt
- Rem trommel verwijderd
- Remmen schoongemaakt
- Remcilinders schoongemaakt en geinspecteerd
- Handrem gesteld
- Trommel kaal gemaakt en gespoten
- Boel netjes terug gemonteerd
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-Q7AG4KPO.jpg)
Koplampen weer gemaakt zoals ze horen:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-MGXMZXSH.jpg)
Andere velgen gemonteerd:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-AZM47YF4.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-KYFRXLL8.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-U7NKJIJO.jpg)
Wat dient er spoedig te gebeuren:
- Dorpels/bodem lassen (as maandag gaat de auto naar Piet natuurlijk!!)
- Nieuwe voorbalk (doe ik lekker zelf)
- Bodem tectyleren
- Kleine olie lekkage aan motor verhelpen
- Nieuwe ruitenwissers
- Paar roest puntjes wegwerken
Wat is er nog goed aan de auto:
- De luchtmassameter is gereviseerd en de auto loopt als een trein!
- Uitlaat is pas geleden vervangen en oogt heel mooi
- Remschijven en remblokken voorzijde zijn pas geleden vervangen. Remklauwen ga ik nog demonteren/inspecteren/spuiten
- Remleidingen vertonen 0% sporen van roest!!
- Koppeling is in goede staat
- Interieur zal na opfrisbeurt als nieuw ogen
Kortom, ik denk dat we de streefdatum van 7 april APK wel gaan halen. daarna gaan we lekker bezig met dingen als de grote beurt, motorruimte netjes maken, interieur schoonmaken, nummerplaten vervangen, polijsten, Airco fixen.. etc etc..
gaat lekker jeroen, ga zo door O0
is dus hoofdzakelijk een roest probleem waar deze micra last van heeft :)
Is gelijk ook al een ander gezien met velgjes!
Autotje komt er wel weer bovenop hoor.. maar er moet gewoon een hele hoop uren in..
@leo: is niet alleen roest hoor..
Homokineet, kachelweerstand, schokbrekers, motorkap en grill, kapotte airco, her en der missen kapjes etc...
gewoon een goede overhaul tot een karretje wat zonder hoge kosten nog jaren mee kan..
:o wat een lijst :o
respect hoor
Flink mee aan het sleutelen dus. Knap werk hoor
Citaat van: Jeroen330 op 13 maart 2015, 07:47:18
Citaat van: cHoc op 13 maart 2015, 00:57:10
Citaat van: Jeroen330 op 10 maart 2015, 17:10:52
En dan nu de eerste mankementen die ik opgemerkt heb nog zonder de auto grondig te inspecteren:
- Lucht Massa Meter defect
Nog een goed werkende LMM nodig?
Thnx voor je aanbod maar ik hen er zelf nog wel wat liggen
Citaat van: Marco330 op 13 maart 2015, 12:42:08
Citaat van: Jeroen330 op 13 maart 2015, 07:47:18
Citaat van: cHoc op 13 maart 2015, 00:57:10
Citaat van: Jeroen330 op 10 maart 2015, 17:10:52
En dan nu de eerste mankementen die ik opgemerkt heb nog zonder de auto grondig te inspecteren:
- Lucht Massa Meter defect
Nog een goed werkende LMM nodig?
Thnx voor je aanbod maar ik hen er zelf nog wel wat liggen
Nog een stuk of 6... ;D
Dacht ik al wel, maar je weet maar nooit ;)
Morgen gaat de SLX naar Piet...
Dorpels gaan eruit, lassen en netjes in kleur zetten!
Ook gaat een deel van de bodem eruit.
Als de auto weer in Zwolle is ligt het nieuwe front klaar, komt de grote beurt er overheen en ga ik wat motorische zaken vervangen zoals de kettingspanners en geleiders. Ook versleten onderstel zaken worden vervangen en dan kan de auto voor keuring!
Na keuring ga ik denk ik een nieuw baasje zoeken voor dit wagentje!
Citaat van: Jeroen330 op 15 maart 2015, 18:52:55
Morgen gaat de SLX naar Piet...
Vergeet Snowball niet mee terug te nemen!! :D
Citaat van: Marco330 op 15 maart 2015, 21:14:34
Citaat van: Jeroen330 op 15 maart 2015, 18:52:55
Morgen gaat de SLX naar Piet...
Vergeet Snowball niet mee terug te nemen!! :D
Als 330 eindelijk "klaar" is dan is piet wel al z'n klanten kwijt :D
Mooi vooruitzicht Jeroen! Nu is het aan Piet
Ik raak maar niet van team 330 af..... ;D En hoeft ook niet want ze hebben steeds leuke plannen... 8)
Lekker bezig weer
Nog voordat ik foto's durf te plaatsen bedank ik Piet alvast..
De rechter zijde heeft een hoop werk.. echt een hoop
sommige geheimen weten lang bewaard te blijven...
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-66IMTWFH.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-XDNLH4ZH.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-GB8EPGKA.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-DCKOKTHQ.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-NVHGRG8O.jpg)
Gelukkig is Piet ook met wat leukere zaken bezig..
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-OWUAWC6A.jpg)
er komen weer nette gespoten strips op de deuren!
Kolere wat een gatenkaas.... Maar in goede handen!
Wat ik me nou afvraag, kunnen we 17 mei het gehele RT330 wagenpark bezichtigen?
17 mei staat Smoothy er, Darth, snowball en de TT..
De ze SLX zal denk ik ook wel komen, eveneens als de zwarte facelift die ik vanavond ophaal. Gaan allemaal in kennis en vriendenkring door..
Cool :D
Is er nog wel plaats voor de andere auto's? ;D
Jeroen, mischien zijn er meer mensen in geinterresseerd mischien niet helemaal het juiste topic ervoor maar zou je wat meer kunnen vertellen over dat owatrol wat je gebruikt?
Damn crispy hoor :o
De roest was vooral van de binnen naar buiten aan het werk Jeroen?
Of kon je er wel meteen gaten in prikken?
Gisteren weer een telg opgehaald!
Nieuwste lid in de familie met wederom een berg werk wat verzet moet worden.
(http://i1083.photobucket.com/albums/j389/noobzie1/20150318_110436_zps7amdqiyh.jpg)
(http://i1083.photobucket.com/albums/j389/noobzie1/20150318_110415_zpsigugq8dk.jpg)
(http://i1083.photobucket.com/albums/j389/noobzie1/20150318_110304_zpsp6afkltf.jpg)
Het doel is de auto terug te brengen naar origineel.
Open luchtfilter eraf, GA15TB eraf, stoelen en gordels eruit en alles netjes maken zoals het hoort.
Motorisch:
De motor loopt werkelijk als een krant. Geen power, geen voordele van het luchtfilter of what so ever.. kortom: Onderhoud, afstellen en waarschijnlijk een paar slecht functionerende sensoren
Uiterlijk:
De auto heeft wat putjes en krasjes dus kan een flinke detailing gebruiken. De motorkap heeft wat roestplekjes dus daarvoor maar even kijken naar een vervangende.
Carrosserie:
Dorpels en originele front zijn gelast, maar hopelijk zijn de dorpels niet net zo gedaan als de delen in het front.. Het is een beetje bak en braadwerk.
Front balk ga ik sowieso vervangen en laswerk aan dorpels bekijken/beoordelen en dan bijwerken of opnieuw laten doen.
Dit soort wagentjes hebben gewoon wat liefde en kennis nodig om weer een hele tijd mee te gaan! Het is leuk als mensen upgrades aan de auto doen maar ik zeg altijd: Begin bij een goede basis, dan heb je er veel meer lol van!
Das balen dat ie niet lekker loopt.
Maar dat zal helemaal goed komen O0
Wordt al een aardig Micra wagenpark zo! De wagen is in goede handen dus gaat helemaal goedkomen. Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! O0
Groene SLX
Een flinke update!
Er was iets mis met de kleur uit de spuitbus die ik Piet had gegeven. Kennelijk foutje bij Motip ofzo. In ieder geval, er moest een ander kleurtje komen. Piet wist het te regelen.
Hier de stootstrips in kleur. Deze moeten natuurlijk wel weer terug op de auto.
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-WH67WYQJ.jpg)
En op de auto:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-AHK47T7K.jpg)
tot zo ver het goede nieuws... Nu de rest, te beginnen met grondig slijpwerk..
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-63ZPRU8V.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-WRR4ZLCP.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-UINSQZLT.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ZLNGBKS3.jpg)
Je ziet meerdere zaken:
1. er is een hoop roest...
2. er is al eens aan gelast, ook aan de binnenzijde van de dorpel
3. de roest is al flink omhoog gekropen
Nu zijn er 2 keuzes
1. Dichtmaken zoals het nu is en het gewoon volspuiten met ML
2. Alles verder eruit halen, binnenbekleding eruit en de auto een stukje constructief opbouwen
Natuurlijk gaan we voor optie 2!!
Geen consessies, gewoon netjes (als nieuw) maken voor de nieuwe eigenaar straks!
Piet gaf wel aan: dit was de ergste dorpel tot nu toe........
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-7PJMVFHX.jpg)
Dat is wel bijzonder, dan zal hij door de chassis stevigheid straks wel harder door de bocht kunnen haha.
Ben benieuwd naar het eindresultaat O0
Wauw goed bezig Jeroen
volgens mij staan er minder rotte op de sloop, jeetje die was wel heel erg
Door een eerdere reparatie is deze erger gaan roesten omdat ze niets behandeld hebben achteraf.
Omdat je veel warmte in het materiaal brengt met lassen is de meeste coating weggebrand en roest het veel heviger.
Ik gebruik daarom een lasprimer die blijft zitten op het materiaal tijdens lassen.
Daarna roestwerende wax in de dorpels en je kan jaren vooruit.
Deze dorpel is een tegenvaller maar hij wordt gemaakt.
ik heb ook nog 2 spuitbussen met lasprimer staan, die zal ik wel meenemen de volgende keer :P
Twee grote updates:
Groene SLX:
Piet is lekker bezig met lassen! Dit zorgt voor mooi werk!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-IYM7FUJH.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-JWMSKFCY.jpg)
Kleur!!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-RHGKA4ON.jpg)
Ook wat plekjes op de deur netjes gemaakt en de stootstrips staan super!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-EDYZT8IE.jpg)
Ergste kant gehad, nu de andere zijde!
Zwarte facelift SRI
Het interieur is weer helemaal compleet en goed gepoetst!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-4UW4U8CO.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-FGGVRHEK.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-VMELS4E8.jpg)
Marco330, nogmaals dank voor het extra handje!
Auto even gewassen, zodat ik aankomende week kan zien wat ik moet gaan nalopen met een lakstift (gisteren besteld bij de Nissan Dealer). Uiterlijk heeft deze Micra helaas redelijk wat gebruikssporen.
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-NHRDABMW.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-AWWZIVAQ.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-6MQOMPHE.jpg)
Morgen komt een kennis van mij kijken en proefrijden in de SRI. Ze wil hem eigenlijk heel graag hebben. Eerst maar eens een rondje sturen. Als zij hem wil hebben dan gaat er aankomende week nog een hoop gebeuren:
- Nieuwe voorbalk
- Grote beurt
- Dorpels/front preventief behandelen
- MAF preventief reviseren
- Bodem behandelen
- Uiterlijk polijsten
- Aandachtspunten nalopen met lakstift
Twee middagjes dus en dan is deze klaar!
Voor het werk van aankomende weken ook nog wat onderdelen ontvangen:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-CAZG8HEF.jpg)
Team330 is heerlijk relaxt bezig
Schiet al lekker op met de SRI.. O0 Mooi gezicht die frontbalkjes zo op een rij.. :)
Omdat de SRI twee kleine sterretjes heeft heb ik weer geïnvesteerd in een nieuwe dienst:
(http://www.superfast-ltd.co.uk/images/repair-kit.jpg)
5 jaar geleden werkte ik bij een ruiten reparatiebedrijf (de Korte) in Zwolle. Hier heb ik geleerd sterretjes en ruitschades te repareren. Nu zelf maar een koffer aangeschaft! Heb een oude voorruit geregeld dan kan ik even oefenen en dan kan ik zelf die beschadigingen repareren!
Altijd leuk om te kunnen
Tof man! Inderdaad leuk om zelf te kunnen :D
Groene SLX:
Tot de bodem gezonken:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QOP88TIA.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-HK8CVLWF.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-MGVJIU3G.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-NYX3MYI7.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-33CBZNOE.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ILU7AUFI.jpg)
En de afwerking:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-7OIRBSJ3.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-KOD6YNIT.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto540-OBCVAKZ7.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-VPOMXU7L.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-RTHGKMN4.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ZIEYWVR6.jpg)
Roest? Komende tijden niet!!
Ohhh handig uitbreiding diensten pakket!!!
jeroen echt dikke pluim voor jou O0
ga zo door :)
Update SLX
De SLX heeft een mat zwarte motorkap..
Nu is dat niet zo erg, maar de motorkap bevat behoorlijk wat roest aan de binnenzijde.
Nu ben ik begonnen met een vervangende..
Alleen de vraag is: welke kleur zal ik die maken.....
Schuren:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-LAIELVRC.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-3IIH4R7D.jpg)
Verder schuren, filler gebruikt (steenslag vullen) en weer geschuurd
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-MIU7HNEO.jpg)
Misschien binnenzijde zwart, en buitenkant goud ofzo?!
Wat jullie...
Buitenkant goud!? Hoe kom je daar dan op? (zomaar benieuwd)
Tja, je moet wat..
Kan er ook een rising sun op maken... ook wel gaaf
Citaat van: Jeroen330 op 29 maart 2015, 11:46:23
Omdat de SRI twee kleine sterretjes heeft heb ik weer geïnvesteerd in een nieuwe dienst:
(http://www.superfast-ltd.co.uk/images/repair-kit.jpg)
5 jaar geleden werkte ik bij een ruiten reparatiebedrijf (de Korte) in Zwolle. Hier heb ik geleerd sterretjes en ruitschades te repareren. Nu zelf maar een koffer aangeschaft! Heb een oude voorruit geregeld dan kan ik even oefenen en dan kan ik zelf die beschadigingen repareren!
Altijd leuk om te kunnen
Houd dit in dat 17 mei ook sterreparaties plaatsvinden?
In principe wel Luuk. Al moet ik nog even wat opstellen mbt eigen risico enzo.. In uiterste gevallen wil een ruit nog wel eens scheuren tijdens de reparatie.
Dit geeft dan direct aan dat de breuk dusdanig was dat de ruit zelf ook wel binnen afzienbare tijd gescheurd zou zijn maar toch is het fijn daar duidelijke afspraken over te maken.
Heb in het verleden wel meer dan 250 ruiten gedaan en heb het maar een keer gehad maar het blijft vervelend.
Binnenkant zwart. Motorruimte is ook zwart.
Buitenkant tja...1e keus kleur van de auto en anders goudkleur. Staat wel goed bij groen.
Ik.zou het std houden, 1 verkoopt makkelijker 2 anders denken mensen dat je van een.goude de motorkap erop geflikkkerd heb, en das den haag style
goud = fout
Gewoon oem kleurtje en dan heel groot het nissan logo erop :D
Miss wrappen?
Goed bezig daar!
Ik zou hem zelf groen houden als je hem nog wilt verkopen dan.
Ik denk dat Jeroen aan het trollen is en de motorkap word gewoon groen
Een motorkap in kleur spuiten is geen goedkope aangelegenheid en de SLX kost naast de aanschaf een bak geld om weer 100% te worden..
Vandaar mijn twijfels.. in kleur blijft het mooiste.. Tja
Om goud te delen:
Goud chroom 3D carbon ;)
(http://www.wrapfolie.nl/plakplastic-folie/goud-chroom-3d-carbon-folie.jpg)
Mooie dienst weer Jeroen! En ik zou wrappen ;)
als je wrapt zou ik het niet opzichtig doen, gewoon 3d zwart carbon
Gisteren de reparatieset voor de voorruit binnen gekregen!!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-CCBYQRFA.jpg)
Vandaag getest op de zwarte SRI. Deze had twee opvallende sterretjes:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-WGSXQ4VM.jpg)
Voorzichtig inboren:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-KXE4P8WN.jpg)
Vullen onder druk:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-JEHMRHWK.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-T6XHCS4K.jpg)
Uitharden. Je ziet al dat het sterretje niet meer zichtbaar is!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-APKAZZPV.jpg)
Weer iets van de lijst afgestreept! Geen ruitschade meer voor de SRI!!
Vind gaaf dat je dit doet!
Wauw netjes hoor!!
Zo, de groene SLX is terug van zijn operatie en de dorpels zijn heel netjes geworden!
Wat een opluchting dat dit gefixt is zeg! Kan er weer jaren tegenaan! Piet: Bedankt!
Vandaag loopt de APK af. Morgen maar eventjes schorsen dus tot nader orde.
Voor APK moet nog gebeuren:
- Nieuwe voorbalk
- Schokbrekers achter en homokineet voor
- Wat kleinigheden
Ook vandaag de airco leeg laten halen bij Renselaars Cars Zwolle.
Na het leeghalen (was praktisch leeg) het systeem laten afvullen met stikstof om te gaan zoeken naar lekkages in het systeem. Mocht dit gevonden worden kunnen we kijken wat er nog vervangen moet gaan worden aan de airco. Al met al een hele dure grap zo'n airco fixen.
Na APK moet nog:
- Nieuwe motorkap erop (in kleur of zijdeglans zwart, weet ik nog niet)
- Airco gerepareerd (pffffff)
- Kachelweerstand
- Hoogteverstelling van koplamp fixen
- Afstellen en sensor check
- Grote beurt
- Thermostaat vervangen
enz.... enz.... enz....
Het is het eigenlijk niet waard de auto helemaal te restaureren, maar nu we zo ver zijn wil ik het ook eigenlijk goed doen voor een nieuwe eigenaar. Dus nog maar even goed doorzetten. Hopelijk deze maand nog een complete 1998 SLX met alle opties erop en eraan!
Zaterdag gaat de zwarte SRI weer weg.
Hij is ingeruild voor een 2000 K11 SE die een nieuwe achteras nodig heeft omdat hij afgekeurd is op gaten in de achteras.
Verder nette auto (foto's volgen nog)
Een micra minder, een micra voor een nieuwe uitdaging!
Voor de groene SLX heb ik een motorkap en grill in kleur gevonden! Kost niet niks maar maakt het geheel wel weer af!
Langzaam aan wordt het weer wat!
Foto's van de SE :)
Vandaag dan de SRI ingeruild.
Het is een beetje halsoverkop gegaan want vandaag want de APK van de inruiler liep af. De kopers moesten dus snel een vervangende auto vinden want hun Micra komt niet spoedig meer door de keuring.
Snel de auto van binnen schoongemaakt, gewassen, dorpels van binnen en buiten behandeld, bodem en remleidingen behandeld, remmen nagelopen en wat kleine slijtage delen vervangen voor nieuwe.
In mei komt de zwarte SRI nog even langs voor wat afrondende punten waar nu geen tijd meer voor was:
- Voorbalk vervangen
- (lichte) polijst beurt
- Wax behandeling
De inruiler is een 2000 K11 1.3 CG13DE Lima met veel extra's
- Airco
- Elektrische ramen
- Subwoofer voorbereiding erin
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-OPA68NEA.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-Z6HM6TH6.jpg)
Natuurlijk is niet alles rozengeur en maneschijn:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QQPAGPMB.jpg)
En waarom deze auto niet door de keuring komt:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-WRNPBS4N.jpg)
Achteras helemaal verrot.
Vreemd voor een auto die zo weinig roest bevat. De originele voorbalk is op het eerste oog nagenoeg strak, de dorpels hebben geen roest of bloemkoolvorming en de bodem is super strak.. enkel de achteras aan een zijde. Dit doet mij denken aan het beschadigen van de as in het verleden wat voor extra snel roesten gezorgd heeft. Zonde.
Maar! geen zorgen, deze auto komt weer helemaal bij!!!
Voor APK mag er niet aan de achteras gelast worden, dus we gaan gewoon voor een complete vervanging van de achteras.
Auto is nu geschorst. Even kijken wanneer er een achteras is.
Luxe lima, jammer van de scheurtjes in de bumper.
Vandaag de groene SLX maar eens naar mijn keurmeester gestuurd. Ik heb de voorbalk nog niet kunnen vervangen maar wilde gewoon even weten of er verder nog addertjes onder het gras zaten voor de keuring..
Auto afgekeurd:
- Voorbalk
Thats it!
Deze auto is van ver gekomen maar het blijkt dat het harde werk niet voor niets is en ik zelf ook niets over het hoofd gezien heb!
Chill!
Goed nieuws...Nieuw balkie ervoor en klaar......
Citaat van: PW-performance op 21 april 2015, 17:11:59
Goed nieuws...Nieuw balkie ervoor en klaar......
Keurmeester vroeg nog: "misschien een gekke vraag, maar hoe kan de voorbalk zo rot zijn en de dorpels nog in perfecte staat?"
toen had ik iets uit te leggen Piet.... :D
Citaat van: Jeroen330 op 21 april 2015, 17:13:43
Citaat van: PW-performance op 21 april 2015, 17:11:59
Goed nieuws...Nieuw balkie ervoor en klaar......
Keurmeester vroeg nog: "misschien een gekke vraag, maar hoe kan de voorbalk zo rot zijn en de dorpels nog in perfecte staat?"
toen had ik iets uit te leggen Piet.... :D
Haha...die is grappig ja...
hij zag dus niet eens dat ze gelast waren, goed werk van PieWie
Lol haha, goed bezig Piet!
Goed bezig!
Wat moet ik me voorstellen bij "subwoofer voorbereiding achterin"? Dat er een kabel getrokken is?
Kabels en al liggen door de auto heen
Top
De Zwarte SRI heeft een goed huisje gevonden!
Technisch 100% maar het uiterlijk had hier en daar wat aandacht nodig en dat hebben de nieuwe eigenaren direct ook goed aangepakt!
Vandaag wat foto's ontvangen:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-WSVFZMGU.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-TPSUCMDO.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-7MVCVG43.jpg)
is dat gespoten of met plasidip ?
ziet er best gaaf uit O0
Plastidip
Dat ziet er best wel goed uit eigenlijk.
Heel cool!
ziet er wel cool uit zo :)
Dat is leuk spul... O0
De 2000 lima is onder voorbehoud verkocht aan Conodinho!
Dat laat mij alsnog geen reden de auto niet extra aandacht te geven..
Allereerst heb ik de auto gewassen voor de meeting en tijdens de meeting is de Lima ook deukvrij gemaakt!
De jongens van de Deukentovenaar hebben de hele auto rondgelopen!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-I434AKMB.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-63UD8NCM.jpg)
Dit is weer helemaal strak geworden!
Ook was de koppeling van de auto recent vervangen maar de kabel was te strak gesteld. Gevolg: het druklager is zo nu en dan hoorbaar... :-\
Direct een compleet nieuwe koppeling gekocht met plaat, drukgroep en nieuw lager. Deze komt er ook nog onder zodat er geen gekke dingen meer aan schelen!
Binnenkort voorbereidingen treffen voor de nieuwe achteras en dan APK!
Maak er wat moois (en goed) van! :)
Dat komt vast goed!
Jeroen bouw alvast een cobb in de achterbak, dat is handig voor op de meetings :D
Awesome!
mocht er ooit nog een keer een shell van een k11 over zijn bij iemand dan wil ik alsnog een carbq aanhanger maken
Citaat van: Riesh op 22 mei 2015, 00:25:51
mocht er ooit nog een keer een shell van een k11 over zijn bij iemand dan wil ik alsnog een carbq aanhanger maken
Heb ik binnenkort voor je...
we keep in tutsj
Tegenslag bij de Lima....
Het geluid wat van de koppeling bleek te komen komt niet van de koppeling... het komt van de versnellingsbak..
- De olie uit de versnellingsbak was dikke stroop..
- aan de magneet op de aftap plug zaten veel metaal snippers...
- Koppeling ziet er netjes uit en is goed gangbaar..
Dus......
- Vervangende versnellingsbak zoeken
- Koppeling alsnog wisselen omdat we er toch zijn nu
nog meer kosten... GRRR
De SLX gaat eindelijk weer bergopwaarts!
De Airco heb ik eruit gegooid want zowel de poulie op de pomp als de condensor was aan het einde... Samen met wat je nog meer aan kosten ziet was het niet rendabel te houden. daarom zwaai zwaai!!
Ook is er hard aan het front gewerkt en eindelijk met resultaat!
Kant 1 netjes afgelast en strak gemaakt. Voor het lassen lasprimer aangebracht!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-OOYCYYPE.jpg)
Vervolgens roest omvormer erop, primer en dan afwerken met strijk kit voordat er een kleurtje op kan
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-EAVZZX7U.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-KA8L8Y6V.jpg)
Nu zo spoedig mogelijk opbouwen en dan apk!
jammer van de airco, maar de kosten moeten wel rendabel blijven.
verder puik werk zoals altijd :)
Dank riesh.. probeer de kwaliteit hoog te houden!
Mooi gedaan Jeroen. Weer lekker roestvrij. O0
Langzaamaan komen we ergens!!
Vandaag alles nogmaals geprimeerd en strak in de lak gezet!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-HKBXJSNE.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ENX6TFL8.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-PJKP8ZAP.jpg)
Laatste airco delen eruit en voorbumper ervoor
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-LJKD8QV4.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-3XCG3IVI.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-DONB3FJK.jpg)
En natuurlijk kwam het weer aan op het bestellen van nieuwe onderdelen..........
De koplampen waren onherstelbaar kapot gegaan tijdens de demontage.
Aangezien er voor tweedehands een hoop geld gevraagd wordt en er aal al die lampen wel wat scheelt heb ik ervoor gekozen gloednieuwe te bestellen..
Hopelijk snel binnen!
To do aan de SLX:
- Koplampen monteren
- Nieuwe motorkap in kleur zetten
- Nieuwe grill in kleur zetten
- Motorkap, grill en koplamp montage
- Afmelden voor APK
- Schoonmaken / polijsten?
Bijna de SLX klaar voor verkoop!
En ja.... Ook nieuwe kentekenplaten
Erg netjes allemaal!!
Vorderingen aan de motorkap:
De oude was mat zwart en had uiteraard roest aan de binnenzijde..
Weg ermee... we bedenken wel wat nieuws
heb een groene kap voorbewerkt en vandaag de binnenzijde ontvet, geschuurd, ontvet en in de zijdeglans lak gerold
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QRAMLAM4.jpg)
Resultaat binnenkant:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-C8OWUQKD.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-6UFHDWA8.jpg)
Roestvrij!
Nu nog de buitenkant afschuren en dan ook die lakken!
de SLX is er bijna!
Vandaag motorkap en nieuwe koplampen erop.. alleen nog ff een grill regelen
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-XCVXZ8VG.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-N7VTM6XB.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-PXIQUV6A.jpg)
Hopelijk morgen al op voor APK!
Blijft de motorkap zwart?
Citaat van: chiba_kun op 18 juni 2015, 16:01:04
Blijft de motorkap zwart?
Ja Marco..
Het mooiste zou zijn een motorkap in kleur maar deze is niet tweedehands te vinden. Een motorkap binnen en buiten laten spuiten is een dure aangelegenheid en met alle kosten reeds in deze auto valt er al niets meer aan te verdienen...
Maar.... er is wel weer een Micra van de sloop gered!
heb je deze nu al verkocht ?
Grill is verplicht bij de apk quincy had er afkeur op bij de rooie (en nog wat andere punten...)
Citaat van: Riesh op 18 juni 2015, 17:41:39
heb je deze nu al verkocht ?
Deze is nog niet verkocht en staat ook nog niet te koop Riesh.. maar als hij APK heeft en een goede poetsbeurt gehad dan gaat hij wel in de verkoop..
Citaat van: Leo op 18 juni 2015, 17:49:47
Grill is verplicht bij de apk quincy had er afkeur op bij de rooie (en nog wat andere punten...)
Heb nog wel ergens een grilletje liggen voor tijdelijk. Ik hoop er een in kleur te hebben gevonden
Zwarte grill staat ook mooi hoor... O0
Heb volgens mij ook nog wel n grilletje liggen jeroen. Mag je zo overnemen
Citaat van: Luuukske op 19 juni 2015, 09:29:56
Heb volgens mij ook nog wel n grilletje liggen jeroen. Mag je zo overnemen
Een groene? Ik heb zelf nu een zwarte erop zitten die ik nog over had
Helaas een zwarte
Vandaag de SLX voor keuring gehad.
Het was inmiddels de 4e keer dat ik naar het keurstation moest en telkens weer was er iets mis met het remdruk verschil achter...
Onze remmenbank op school werkte niet dus ik moest even pendelen.
Toen was ik het zat.. de remmenbank doet het inmiddels weer en ik kon vandaag uitvoerig testen en afstellen
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ZDKUDGJU.jpg)
Direct de voering maar even vernieuwd.
De remvertraging nagekeken en de boel opnieuw ontlucht
en ja hoor.. eindelijk goed!
Dat betekent APK op de SLX (vervaldatum: 29 juni 2016)!!
direct daarna de motor verder nagelopen, kachelweerstand gewisseld, van binnen en buiten schoongemaakt en afgesteld.
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-DPSB4HOE.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-PEKDERDS.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-7UXE7AWM.jpg)
De auto wilde stationair niet lekker lopen.
Ook was er onregelmatig een schok tijdens het rijden.
Een revisie van de luchtmassa meter maakte geen verschil, dus verder zoeken dan maar. Een vlugge inspectie van de bougiekabels bracht uitkomst:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-44V7Y6U7.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-VXF7RNWX.jpg)
Direct gewisseld voor een setje Nissan bougiekabels en de auto rijdt naar behoren!
To do:
- Nieuwe kentekenplaten
- Ander reservewiel
- homokineet vervangen
- rammeltje in de achterophanging opsporen en verhelpen
Vanavond neemt Mark (Woudam) de auto mee als ik aankomende week zijn auto even grondig aanpak.. Daarna maar eens kijken wat we met de SLX gaan doen!
Gefeliciteerd met de apk.
Best handig zn leen auto :)
En ik ben benieuwd naar de micra van woudam :D
Vandaag een wat grotere klus voor mezelf aangepakt.
Ik had dikke tegenzin om dit te doen maar het moet nou eenmaal gebeuren dus 'gas op die lolly'!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-HOVSLBHA.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QCQ7FJSG.jpg)
Slijpen, slopen, breken, demonteren, handen die ergens tussen komen en een shitload aan WD40 verder kwam de verrotte achteras er onder vandaan.. Werkelijk ALLES zat aan elkaar vastgerot..
Laatste stukjes...
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-MWBKSFXZ.jpg)
Dag dag as...
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-PO4EVL4X.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-CGCUFCRV.jpg)
Afkeur vanwege dit:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-YNJ77Y6J.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-DXGOLL6Q.jpg)
Mijn collega automonteur gaf advies gewoon een stukje er in te lassen, goed af te werken en dan voor APK te sturen.. Ik zit echter niet zo in elkaar... Naast dat er aan de achteras niet gelast mag worden kun je er donder op zeggen dat de as verder zal rotten naast het laswerk wat je er in legt.. Daarbij wil ik geen gezeur ermee..
Voor de kapot geslepen draagarmen moest wat nieuws komen..
dus nieuw:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-OHJB7BYZ.jpg)
De vervangende as is helemaal schoongemaakt met de staalborstel, afgebroken boutjes opnieuw getapt, as in de roest omvormer en de bovenzijde en delen waar de draagarmen in komen zijn al afgewerkt met tectyl. De rest van de as doe ik als hij er goed en wel onder zit.. dit zal het geheel netjes maken voor het oog..
Daarna remmen monteren en afstellen en dan gaan we maar eens kijken voor een verse APK op de Lima!
Wow die was goed gaar zeg :o
Nog een nieuwe(re) bak erin? Lekker bezig alvast.
Ja Marco. Bak met 100.000km erin en een nieuwe koppeling. Foto's volgen nog..
Auto is dus bijna klaar
Mooi zo. Filter(s) liggen nog achterin?
Liggen netjes voor je apart
Thanks! Maak een keertje afspraak bij je voor afstelbeurtje/check-up maar das een ander topic :-)
Citaat van: Conodihno op 01 juli 2015, 21:06:47
Thanks! Maak een keertje afspraak bij je voor afstelbeurtje/check-up maar das een ander topic :-)
Geen probleem kerel.. Je bent van harte welkom!
Lekker bezig!
Absoluut
Gisteren wat werk aan de Lima gedaan, vandaag de auto op voor APK..
Front netjes gemaakt:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-HI4ML77P.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-4DZ3QYM7.jpg)
Natuurlijk ook alles netjes in de tectyl
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-EPVEWR6M.jpg)
Nu kijken of de Lima een APK verdient!
Gefeliciteerd met de nieuwe APK Jeroen.
Scherp!
De Lima heeft inderdaad APK tm 7 juli 2016!!
Laatste zaken afhandelen en dan gaat ze weer!
Nice. Bij mij ist hrle voorfrond vervangen een poos terug. Nrt nieuw haha
Gefeliciteerd !
Gefeliciteerd. Sneller gegaan dan verwacht.
Mooi!
Citaat van: Conodihno op 07 juli 2015, 20:42:24
Gefeliciteerd. Sneller gegaan dan verwacht.
Ik heb de laatste weken veel tijd voor de auto vrij gemaakt dus er is ook een giga werk gedaan.. net zoals wat schade wegwerken enzo.. ik ben echt blij dat deze auto zo goed als klaar is
gefeliciteerd met de apk :)
Nice apktje gescoord
De Lima is klaar!
Qua kosten kan het echt totaal niet uit maar voor de liefhebberij is het een mooi wagentje geworden! een overzicht wat er allemaal vervangen is:
Motorisch:
- Koppeling vervangen
- Versnellingsbak vervangen vanwege bijgeluiden
- Kettingspanner vervangen
- Vloeistoffen gecontroleerd, waar nodig vervangen/bijgevuld
- Afgesteld
- rotor en verdelerkap contactpuntjes behandeld
Optisch:
- Schade rechtsvoor recht getrokken (bumper en voorscherm waren ontzet, nu niet meer)
- Verf van de schade (geel) eraf gepoetst/gekleid
- Auto uit laten deuken door de deukentovenaar
- Wat lampjes gewisseld
- Nieuwe Bosch flatblade ruitenwissers
Onderstel:
- Achteras vervangen voor een behandeld exemplaar
- Nieuwe draagarmen achter
- Remmen achter compleet nagelopen, gedemonteerd en slijtage delen vervangen
- Remmen voor nagelopen en ingevet op de juiste delen
- Remleidingen achter behandeld regen toekomstige roest
Interieur:
- Nieuwe kachelweerstand
- Schoonmaak beurt
Foto's:
Zo goed als schadevrij!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-8VVVUQKE.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-7MXGVCHH.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-LCUWTVKW.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-MPN67PVK.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-GOMGUO6T.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-MJXLJFBL.jpg)
Een paar weken terug belde de oude eigenaren mij op.
Zij hadden de auto wegens de verrotte achteras ingeruild op de zwarte SRI. Nu de Lima zo goed als klaar was wilde ze eigenlijk hun oude auto wel weer terug. Dus het een en ander geregeld en vandaag nog halen ze de Lima weer op!
De SRI staat inmiddels door hun te koop op Marktplaats
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/nissan/m947387178-nissan-micra-k11-sri-1-3-1999-matzwart.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
top werk jeroen O0
leuk dat ze de oude micra weer terug willen :)
Aangezien de Lima terug is naar de vorige eigenaren en de SLX momenteel als multi personal leenauto gebruikt wordt zal er weinig meer gepost worden in dit topic... of toch niet?!
Met de SLX in de verkoop en Smoothy de deur uit was de enige micra in bezit de Darth... Hier is dan straks ein-de-lijk tijd voor!
Maar dan, krijg je een telefoontje van een K11 uit 1997 met ruim 3 ton op de teller in de buurt van je huis. Auto is een SLX, kleur is dezelfde kleur groen. Enkel heeft deze wagen een plus en een minpunt..
Pluspunt: LPG!
Minpunt: Kleppen cilinder 1 verbrand..
Dit betekent dat ik vandaag de auto gekocht heb! :cheer: :cheer:
Wat hebben we nu weer:
- Micra SLX 1.3 groen 1997
- APK ergens oktober
- KMstand ruim 3 ton
Wat gaat ermee gebeuren:
- Vervangende motor (heb er gelukkig nog wat staan met een ton erop)
- Dorpel en bodem behandeling bij PW natuurlijk
- Nieuw front
- Grote beurt motorisch en LPG
Daarna kan ik lekker tijdelijk met deze goedkope auto rondrijden tot ik de nieuwe daily gevonden heb die 100% naar mijn smaak is!!
Dus.. het bloed kruipt waar het niet gaan kan, er is weer een LPG Micra in de familie
Foto's:
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-FN8GEPQG.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-D7RSNEJW.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-REZ3FUCB.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QCFUVGCO.jpg)
Morgen meer over de auto
Haha geweldig. Kun je weer lekker sleutellen.
Volgens mij kun je nu bijna elk soort onderhoud dromen ;D
Hahaha! Er komt ALTIJD weer een Micra tussendoor he. :)
Gefeliciteerd met de aankoop O0
Is die van Mark geweest?
Ik ben trouwens mbt de motorwissel wel benieuwd wat je van de oude motor moet overzetten/wat je aan de donormotor moet aanpassen ivm lpg. Is het een Koltec installatie?
Citaat van: Leo op 31 juli 2015, 19:07:58
Haha geweldig. Kun je weer lekker sleutellen.
Volgens mij kun je nu bijna elk soort onderhoud dromen ;D
Een Micra kan mij niet meer verassen.. ik zou de kop kunnen wisselen maar het proces motor wisselen is minder werk.. heb ik direct ruimte de motorruimte netjes te maken/te spuiten
Citaat van: chiba_kun op 31 juli 2015, 19:20:06
Hahaha! Er komt ALTIJD weer een Micra tussendoor he. :)
Hoe raad je het zo...
Citaat van: Fin San op 31 juli 2015, 19:43:14
Gefeliciteerd met de aankoop O0
Is die van Mark geweest?
Ik ben trouwens mbt de motorwissel wel benieuwd wat je van de oude motor moet overzetten/wat je aan de donormotor moet aanpassen ivm lpg. Is het een Koltec installatie?
Morgen ochtend haal ik hem op.. weet niet wat voor installatie maar dat zal weinig uitmaken.. het blok en kop moet overgezet worden, de rest kan ik uitwisselen dus lpg zal geen moeite geven met overzetten!
Koop nou eens een auto zonder rotte dorpels... :P
Citaat van: PW-performance op 31 juli 2015, 20:38:50
Koop nou eens een auto zonder rotte dorpels... :P
Ik ben de grootste aandeelhouder in PW performance... ;-)
hahahaha
Dit topic doe ik op slot, de lpg micra stop ik in een nieuw topic..
Gisteren een sleutel laten bijmaken voor de SLX.. Incl transponder was ik €40,- verder.... redelijk te dien denk ik zo
Van de week nog even een rammeltje uitzoeken en een homokineet wisselen en dan kan hij echt weg..
Vanaf dan ook op Marktplaats