Hoi! Ik ben kjeld, 21 jaar en na een alfa romeo 146 1.6 twin spark en een lancia delta hpe 1.6 heb ik nu sinds 2 weken een nissan micra 1.4 uit 2002 gekocht :) heb de lancia er op ingeruild, de reden, de parkeervakken op schiphol (waar mijn vriendin werkt) zijn zo achterlijk smal dat je niet zonder kleine auto kan, vandaar.
De micra staat op 121000 kilometer en is volgens mij niet heel netjes behandeld door de vorige eigenaar, vol met deuken, beschadigingen en volgens mij nog nooit het interieur schoongemaakt. Wat was dat smerig zeg, pfff. Maar nu langzaam de auto opknappen en naar mijn zin maken :) heb de olie al ververst en een nieuw filtertje en nieuwe ruitenwissers gemonteerd, die waren op. Ook de radio vervangen, daar zat een cassettespeler in. Paste wel bij de rest van de wagen, daar zitten volgens mij helemaal geen opties op, haha maar dat heeft ook zijn charmes vind ik en kan er ook weinig stukgaan. Verder andere speakers geplaatst in de deuren, sub met versterker achterin en speakers in de hoedenplank gemaakt, die moet ik nog aansluiten. Foto's volgen nog! Ik ben in ieder geval superblij met mijn micra :cheer:
Groeten, kjeld
welkom!
Welkom Kjeld
Welkom!
Welkom
Welkom op het forum.
Toch geen zilvere hè??
Citaat van: jasperdut op 23 november 2015, 19:32:14
Citaat van: MaStErTuNeR Q op 23 november 2015, 19:12:54
Toch geen zilvere hè??
die had toch meer km's???
en die is uit 2001 :P
welkom kjeld, dr zijn genoeg spulletjes voor de 1.4 te vinden in het te koop gedeelte :)

gelukkig maar
Welkom hier!
Welkom!
Citaat van: jasperdut op 23 november 2015, 19:32:14
Citaat van: MaStErTuNeR Q op 23 november 2015, 19:12:54
Toch geen zilvere hè??
die had toch meer km's???
Haha, wel degelijk een zilvere, gaat lekker op in de massa, haha hopen dat de kmstand goed is dan :p
Wat onderdelen betreft, wil m opleuken met velgen, liefste origineel nissan. Vind de almera velgen wel mooi staan, heb er ook een op note velgen gezien (misschien van dit forum) en dat zag er ook blits uit.
Een einddempertje is misschien ook wel leuk, gaat dan ook om de looks he, ziet er nu ook zo lullig uit.
En dan misschien de nissan almera airbox, maar weet niet of dat veel scheelt en of die auto dat wel aankan, heb veel gelezen over dat de 1.4 gauw de neiging heeft om te arm te lopen? Of heeft een andere setup meer zin?
Wil er een beeje een sportuitvoering van maken, een nismo :p
Ohja en wie weet misschien het stationaire toerental iets omhoog, is ie misschien iets makkelijker op de koppeling te manouvreren. En de pook komt niet meer terug naar t midden van links, dus kijken of ik zo'n veer kan scoren :D
Allemaal leuk dus!
Welkom!
Dr zijn genoeg einddempers voor de 1.4 nu te koop.
Dempers van een 1.3 passen niet omdat de bumper lager is.
Omdat er een sport uitvoering van te maken is verlagen zeker een aanrader.
Het toerental verhogen is lastig voor de 1.4. Jeroen330 heeft er een appart topic over.
En het veertje van je pook is overgebroken daarom gaat hij niet meer terug (kun je zien als je onder de auto ligt)
Kun je bestellen bij de dealer of de grotere automateriaal zaken
Of het iets uitrekken en een nieuw boogje/haakje creëren.
Welkom op het forum!
Word leuk onthaald! Bedankt daarvoor :) Zal morgen proberen foto's te plaatsen :)
Citaat van: Conodihno op 24 november 2015, 14:16:51
Of het iets uitrekken en een nieuw boogje/haakje creëren.
Heb ik ook zo gedaan, en werkt perfect O0
Ik probeer foto's bij te voegen maar de knoppen werken niet om wat in te voegen :(
Je moet de img link gebruiken
Het lukt nu eindelijk, linkje werkt niet. Handmatig invoeren dan maar :p maar hier is ze!
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image.jpeg)
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_1.jpeg)
Het onderste deel van de achterbumper gespoten :
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_2.jpeg)
En de deurgrepen in kleur gespoten :)
Voor :
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_3.jpeg)
Na :
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_4.jpeg)
En poging om uit te deuken :
Voor :
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_6.jpeg)
Na :
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_7.jpeg)
Aardig gelukt al zeg ik het zelf :)
Zal binnenkort foto's posten van de audioinstallatie in de kofferbak en natuurlijk de rest van het werk wat nog komen gaat :)
netjes
Leuke micra ! weer een zilveren terug haha. Mooie verbeteringen die je er aan hebt gedaan, de onderkant van d voorbumper en dorpels zwart maken is ook zeker de moeite waard O0
Ziet er toppie uit! En die velgdoppen die je erop hebt zitten, blijven de leukste/mooiste!
Bedankt!
Ja je kan er wel wat leuks van maken, zo'n grijze. Ik heb al wat ideeën om met accenten te gaan werken, ik denk met rode stickers.
En die doppen zijn op zich best netjes inderdaad :) Wil daar ook wat mee proberen. Alleen er zijn er 2 toch wel erg beschadigd, daar zoek ik nog andere voor.
Bij Leo is de sportex uitlaat gereserveerd! Even kijken of ik die 20 december op de meeting kan ophalen of dat ie verzonden moet worden als ik niet kan. En hopen dat het niet teveel brulbak wordt, heb de kat en middendemper nog.
Volgende project is de voorbumper aanpakken, die is stuk, lijkt wel alsof ze er ooit in gezaagd hebben.... En elke keer als ik ergens roest tegen kom even behandelen. Wil deze in tegenstelling tot de 2 vorige wagens een lange tijd houden :)
Nette auto, Of de uitlaat herrie maakt is echt per uitlaat verschillend.
De remus onder me Saxo hoorde je niet zolang de middendemper er nog onder zat bijvoorbeeld.
Ik heb zelf ook de sportex (en nog vele op het forum), is een heel beschaafd uitlaatje. Alleen bij zwaar intrappen hoor je hem en hij staat mooi onder een 2nd facelift, goede keuze! O0
Bij mij hoor je hem ondertussen wel goed, maar dat komt meer door de openluhtfilter en lege katalysator ;D
En oja gewoon 20 december komen !
Welkom in ons midden
Hoeveel maakt een luchtfilter uit bij deze auto's? Heb gelezen over die almera airbox maar heeft dat zin?
En trouwens, naast de micra heb ik nog een hobby :
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_5.jpeg)
Dit is mijn monster :) rond de 145-150pk dus dat rijdt best :)
Vervelend hoor. Geluidje ook met die Termignoni's. Is alleen zo rijbewijs gevaarlijk :P
Een open lucht filter is leuk voor het geluid maar verwacht niet veel meer vermogen. Hij trekt dan wel wat beter op
Heb geen ervaring met de almera box
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/26/561ecd3bb760132d8c5904b91a65e36a.jpg)
goede hobby
Haha, zeker rijbewijsgevaarlijk! en ja, hele leuke hobby :) Goed om te zien dat er meer mensen die hobby delen
Ik heb ook zo'n hobby, alleen niet zo'n dikke motor ;D
Je kan hiervoor ook eventueel een topic aanmaken hierzo (http://www.micrafanclub.nl/index.php/board,49.0.html), heb ik ook gedaan voor mijn fietsje :)
Zeg sodemieter eens op met al die Duc's, pff, mooi speelgoed :D
Vandaag het openluchtfiltersysteem van guido gemonteerd. Niet normaal zeg, wat een brul haha ::) ik heb een filmpje gemaakt van voor en zal binnenkort een filmpje maken van na. Nogmaals bedankt guido! Ohja, en foto's volgen ook natuurlijk
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_8.jpeg)
Open luchtfilter en catchcan geplaatst! klinkt erg lekker! :cheer:
Goed bezig!
Ziet er goed uit!
Netjes O0
Altijd leuk zn filter. Snap alleen niet helemaal hoe de catch can zit maar dat kan aan de foto liggen.
Ik zie het zondag wel op de meeting :)
Ja, die slang is mooi weggewerkt ;)
Ik ga binnenkort aan de gang met het maken van een hitteschild. Het filter voelde laatst warm aan dus dan pakt ie niet genoeg koude lucht. Het zal nooit ideaal worden, maar we doen ons best om een zo goed mogelijk resultaat te behalen :)
Hij lijkt wat sterker te zijn en zelfs zuiniger.... Maar dat zal de volgende tankbeurt blijken.
De verdere stappen : de onderkant van de voorbumper net als de achterkant zwart maken en cosmetisch verder opknappen. Heb alleen niet de goede spuitbus...bij de brezan komen er op de kleurcode 3 verschillende kleuren uit :( heb KL0 G als kleurcode. Weet iemand welke spuitbus ik dan precies moet hebben?
Niet naar de brezan gaan. Een beetje autozaak met eigen mengmachine heeft een kleurenanalyser en kan daarmee de juiste kleur bepalen. Ze kijken daarmee welke kleur de andere panelen hebben en mengen die kleur.
Met filter zou die onderin wat sneller op toeren moeten komen.
Een hitteschild kan maar verwacht geen wonderen.
De motorruimte is nou eenmaal warm.
Ik heb volgens mij nog wat verf over in klo zal hem voor je meenemen.
Heb je gelijk de juiste kleurcode van motip
Ik kom er elke keer niet uit bij de brezan, bij klo kwamen er 3 verschillende kleuren uit... Net als bij mn lancia. Waar kan je bijvoorbeeld je kleur laten mengen? Zou top zijn als ik inderdaad de goede kleuren heb :) dus ik wacht het even af leo. Tsja en wat dat filter betreft, alle beetjes die kunnen helpen probeer ik. Het is natuurlijk ook lekker hobbyen en materiaal heb ik liggen :)
op 123autolakken.nl proberen...krijg je het dan niet voor elkaar kan je hun je tankklepje oid opsturen en scannen ze de juiste kleur.
Op KL0 zijn er 4 kleuren helaas. Zou jij de kleurcode van de motipbus hier kunnen posten Leo?
Is wel makkelijk. Ook voor mij omdat ik zaterdag een KL0 op visite krijg...
kl0 heeft 8 kleuren zelfs.
ik kan er helaas niet bijzijn zondag, anders had ik zo de kleur in het kleurenboek gezocht voor je.
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/16/96f5f0df9369a101ec8922469c38b63e.jpg)
Dit is precies mijn kleur motip 55300
Ik hoop zo dat dat m is
De versnellingspook werkt weer naar behoren :) Inderdaad erg simpel, hitteschildje verwijderen, nieuw oogje aan het veertje buigen en gaan. Rijdt toch een stuk fijner.
Wat me opvalt is dat de versnellingsbak nogal wat geluid maakt, vooral als de bak nog koud is (beetje gejengel) Komt dat bij anderen ook voor? Heb laatst de bakolie ververst dus daar zou het niet aan kunnen liggen :(
is het over als je de koppeling intrapt ?
Ja volgens mij wel. Ik had het ook aan mijn pa gevraagd. Die zei meteen druklager/drukgroep van de koppeling. Is dat ook jouw idee?
Als het over is als je de koppeling intrapt dan is dat wel mijn idee ja.
Jup, wat riesh zegt. Kan je vaak nog wel een tijdje mee doorrijden.
We gaan kijken of ik de meeting red 😁
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_9.jpeg)
Hij zit er op! Helemaal perfect, niet slijpen in de bumper oid.
En inderdaad wat leo zei, lekker subtiel. Op de snelweg gewoon stil.
Een leuke toevoeging qua looks en geluid.
Vanavond de voorbumper even aanpakken, die heeft betere tijden gekend :p
Nogmaals bedankt leo!
Ziet er goed uit zo!
Graag gedaan. Veel plezier ermee :)
Ziet er goed uit zo
Staat hem goed !
Mooi uitlaatje!
Is een lekker uitlaatje O0
Vanavond een productieve avond gehad.
Eerst het onderste gedeelte van de voorbumper zwart gespoten.
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_10.jpeg)
Linksonder bij de voordeur is de dorpel gedeukt met als gevolg dat de deur beschadigd was en ging roesten.(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_11.jpeg)
Niet als nieuw geworden, maar wel beter :)(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_12.jpeg)
Rechtsvoor heeft het spatbord schade. Tussen het spatbord en de bumper zat erg veel roest, gelukkig nog uit het zicht. Roest weggeschuurd en behandeld met roestomvormer / anti roest en daarna met lak bijgewerkt (net als de deur). Kleur lijkt aardig in de buurt te komen leo!
En ook attendeerde leo mij op de rand bij de achterklep/dak. Die was nie zo best dus ook die geschuurd en met lak bijgewerkt. Dan bladdert de boel tenminste niet meer af. En de kentekenplaat rechtgemaakt, was helemaal gebutst, en gemonteerd met een micra fanclub kentekenplaathouder, staat toch weer netter zo :)
Avond nuttig besteed :)
Dat heb je erg netjes bijgewerkt.
Hou het goed bij deze micra heeft het roest duiveltje al aardig te pakken :(
Het is gelukkig nog oppervlakkig en alleen op de plaatsen waar schade zit :(
Verder is ie namelijk keihard, praktisch geen roest.
Kijk ook onder de rubbers van de achterklep. Bij mij begint het aan de onderkant redelijk krokant te worden
Verder ziet het er goed uit !
Idd de rubbers van de achterklep loshalen en schoonmaken.
Zelfde geld voor de dakstrips.
Die kun je opzij schuiven en daarna los klikken
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_14.jpeg)
Ik had van leo een oliedop gehad. De kleur was echter niet helemaal mijn smaak, dus heb hem gestraald en gesiert met een nismo stickertje. Nu nog klepdeksel opknappen, daar past deze mooi bij dan :) nog iemand een klepdekselpakking liggen voor een 1.4?
Dat ziet er strak uit zeg O0
Bedankt! Oja en na t stralen zwart gespoten natuurlijk....
Leuk gedaan :)
Mooi gedaan! Vergeet niet ook de vier ringen van je pakking van de bougieschachten te vervangen, deze moeten vaak los besteld worden
Citaat van: RubinvdLinde op 23 december 2015, 12:45:16
Mooi gedaan! Vergeet niet ook de vier ringen van je pakking van de bougieschachten te vervangen, deze moeten vaak los besteld worden
De brezan kan ze ook bestellen MET de 4 ringen erbij.
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_15.jpeg)
Interieurfiltertje vervangen.
Woorden zijn mijn inziens niet nodig😁
Dat was wel nodig :o
Fijn dat het gelukt is :)
Ik moet hier ook maar eens de moeite voor nemen. Helaas tot op heden nog weinig zin in gehad xD
Citaat van: Milo op 28 december 2015, 10:49:22
Ik moet hier ook maar eens de moeite voor nemen. Helaas tot op heden nog weinig zin in gehad xD
Heeft jouw micra geen airco ?
(Die hebben geen interieurfilter)
Ja die heeft airco. En oh, nja dan moet ik de luchtpijpleiding shizzle eens nakijken, heb het idee dat het beter (zonder moeite) moet kunnen blazen.
Je kunt je airco wel laten nakijken/ afvullen
Ik denk dat Milo zijn blower niet vrij kan blazen. Daar heb ik ook last van. Standje 4 bij mij is standje 2 bij een normale Micra.
Denk dat ik het filter ook maar een keer aan moet pakken. Als ik deze filter zie !
Het scheelt ook wel wat in geur. Mijn fan blies nog prima in alle standen. Toen het filter er uit was lag er ook nog een dot met blaadjes en troep. Dat ook nog weggezogen met een dunne slang op de stofzuiger.
Zit de blower daar ook ergens in de buurt ? Kun je die makkelijk vervangen, in mijn geval dan :d
de kachelmotor zit rechtsonder het dashboardkastje met 3 of 4 schroeven pak je hem er zo uit.
Citaat van: K11-1.4 op 27 december 2015, 16:44:50
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_15.jpeg)
Interieurfiltertje vervangen.
Woorden zijn mijn inziens niet nodig
Is dit het filter waarvoor je je halve dashboard moet slopen?
Ligt eraan. Eerst het dashboard kastje eruit halen en kijken wat je dan aantreft.
Kan is groot dat je een deel van je dashboard moet open maken
Dashboardkastje er uit en daarachter zit ie. Er lopen 2 ribbellijnen achter, als ie al eens open is geweest is er eentje doorgebroken (dat zie je als je het kastje er uit hebt) en dan is het zo te doen. Anders even knippen
Hallo iedereen! Waar zit bij de micra 1.4 het brandstoffilter? Heb die nog niet vervangen en de micra wilde nie starten nie. Dankjewel!
Onder de motorkap ergens naast het remvloeistof potje.
Niet starten is niet gelijk te verwijten aan een oude brandstof filter.
toch vreemd waarom deze k11 2nd facelift 1.4 met airco wel een pollenfilter heeft en de onze niet.
kennelijk toch afhankelijk van een bepaalde uitvoering?
Ik heb geen airco :mfc:
Maar ik zal de situatie van het starten even uitleggen. De startmotor ging rond maar hij sloeg net niet aan. Beetje puffen maar niet genoeg om te starten. Toen met wat gas bijgeven ging ie eindelijk. Er kwam echt een mega zwarte pluim uit de uitlaat maar daarna liep hij prima. Misschien een vuiltje ergens in of hij wilde niet om half 5 's ochtends wakker gemaakt worden :p maar brandstoffilter en bougies is het enige wat nog niet vervangen is, dus die ga ik voor de zekerheid vervangen
Zo, verse bougietjes en brandstoffilter! Alle onderhoudspunten zijn nu aangepakt. Hij verbruikt geen druppel olie of koelvloeistof en hoor echt iedereen die ik spreek en ervaring heeft met micra's of mensen kennen met een micra dat het superdegelijke auto's zijn. Heb eindelijk een goede keuze gemaakt dus😄 Volgende stap : kleppendeksel spuiten.
De motoren krijg je bijna niet stuk. Voor de 1.4 is de LMM erg gevoelig.
Roesten willen ze helaas allemaal of ie nou van 1993 of 2002 is dat maakt niet uit.
Voor het kleppendeksel moet je wel een nieuwe pakking halen bij de nissan dealer
Nou, ik heb besloten om de boel maar goed af te plakken, vind 45 euro voor het spuiten van mijn klepdeksel (iets wat je dus niet echt ziet) een beetje aan de prijzige kant. De klepdekselpakking was bij de gamo 4.50 (bij de nissan 22,50😵) en de ringen die alleen bij de nissan te krijgen zijn kosten 9.50 per stuk. Ik denk dat het resultaat evengoed mooi wordt met mooie inbusboutjes :D
Ik ben 2 autozaken en 3 online shops afgegaan maar die pakkingen waren overall op :(
Die ringen hoef je niet perse te vervangen
Net de 185 aangetikt op de teller. Was wel heuveltje af, maar lijkt genoeg power te hebben om dat op vlak asfalt ook te halen :D
Uhm bij 160 (gps) houd het toch wel op ...
Citaat van: Leo op 20 februari 2016, 22:37:02
Uhm bij 160 (gps) houd het toch wel op ...
Bij jou misschien, mijn 1.4 haalde de 180 op gps (in zn vier).
Ik zat in zn 5 maar ben nooit fan geweest van rijden op topsnelheid. Ga liever rondjes rijden op het circuit :)
Ik voel een uitdaging aankomen :p maar nee, ik trok m gewoon even door onder de tunnel
Citaat van: Leo op 21 februari 2016, 13:09:44
Ik zat in zn 5 maar ben nooit fan geweest van rijden op topsnelheid. Ga liever rondjes rijden op het circuit :)
als jouw 1.6 slechts 160 loopt dan is er iets goed mis. Mijn cuore loopt al 145 op de gps
Ik had het over mn k11 1.4 ...
mijn k11 1.4 loopt ook rond de 180 - 185 op de klok, die is volledig OEM. zal ook wel afhangen van kilometrage, onderhoud, afstelling, enz.
Komende zaterdag staat het in de planning om er een Red Top van te maken :)
Klepdekseltje spuiten :D
Owja, en misschien kijken voor iets van een hitteschild voor het luchtfilter, en ik moet nog vloermatten....en ik wil lichtmetaal.......hmmm
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_18.jpeg)
Klepdekseltje gespoten! Binnenkort de rest even aanpakken :)
Netjes zo :)
Nice
Even een kleine update.
Heb nieuwe remschijven en blokken voor gemonteerd.
De oude schijven waren krom en daardoor schraapte de boel.
Ben gewoon voor de standaard schijven gegaan daar er niet mee geracet wordt (dagelijks schiphol 50km heen en weer door mijn vriendin) Dus onderhoud technisch is ie helemaal in orde :D
Aangezien ik geen matjes voorin had heb ik ook een setje besteld. Enkel de matten voorin (achterin had ik al en tsja, dat zie je toch niet echt). Hoogwaardig velours met een blauwe rand, matcht mooi met de blauwe kleuren die in het interieur gebruikt zijn. Ben heel benieuwd, levertijd is 3 tot 6 dagen. Zodra ze er in zitten post ik natuurlijk een foto.
Ook de motorruimte nog wat verder opgeknapt, dus dat is ook mooier. Zal daar ook een foto van schieten.
To do : Tweeters voorin. Heb in de deuren speakers met tweeters maar mis toch het hoge gebied en volume zo. Tevens heb ik wat oppervlakkige roest en beschadigingen. De dorpel onder de linker voordeur heeft een behoorlijke deuk waardoor die tegen de deur aan komt met als gevolg roest aan de deur. Ik ben benieuwd wat het bij pw kost om er wat werk aan te doen, zal van de schades ook wat foto's maken. De plekken die ik bijgewerkt heb komt de roest weer vrolijk terug :D En natuurlijk de bekende kwaal van het afbladderen van de lak. Was ineens op de motorkap door steenslag een stukje van 2x4cm lak weg :o
Verder deed hij laatst weer een keertje raar. Starten, wegrijden en afslaan. Willen starten maar niet aanslaan. Met wat gas bijgeven uiteindelijk weer lopen en niks meer aan de hand. Is nu de 2e keer binnen 6000km. Hoop niet dat t erger wordt, maar wat zou het kunnen zijn?
Hier een foto'tje van de micra (nog zonder lakschade motorkap)
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_20.jpeg)
Vanmorgen ook nog even binnengelopen bij nissan amsterdam :
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_19.jpeg)
Vooral die linker........maar heb geen 99950 euro :p Juke nismo RS vond ik ook wel stoer.
Vandaag tweeters voorin gemaakt. Scheelt een bak hoor! Echter, ik heb onwijs slecht ontvangst in de micra met de radio. Heb al een andere radio geplaatst, een versterkte raamantenne en de normale, maakt niks uit. Hebben meer mensen hier last van?
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_21.jpeg)
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_22.jpeg)
Matjes zijn top :) mooie kwaliteit en past mooi bij de rest van het interieur qua kleur.
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_23.jpeg)
En de tweeter(s) de andere staat er niet op :p maar echt fantastisch mooi geluid nu.
Mooie matjes inderdaad.
Hoe zit het met de pasvorm van de matten tov originele micra matten?
Volgens mij hebben wij dezelfde matten. Ik ben er wel tevreden over. Misschien dat ik volgende keer wel de variant met hakstuk neem.
Ik had geen matten voorin dus daar kan ik helaas geen antwoord op geven. De pasvorm van deze matten is echter perfect :) ben er erg content mee.
Andere vraag. De schokbrekers achter van de micra worden wat minder. Nou jad ik gezien dat nieuwe schokbrekers rond de 50 euro per stuk zijn. Nou vroeg ik me af, wat zou een complete verlaging extra kosten en wat levert het op qua rijgedrag?
een complete verlagingsset van dempers en veren van TA technix kost ongeveer € 200.-
de wegligging verbeterd aanzienlijk :)
houd er wel rekening mee dat je met verlagen ook de panhard van de achteras moet vervangen, piet maakt deze.
je hebt ze niet meteen nodig, de een heeft er meer last van dan de ander
Oke, hoe zit het met laadvermogen? Hij sloeg nu met 5 mensen er in, dat dan weer wel, compleet dood op de minste en geringste hobbeltjes. Nou waren het echt geen zware mensen maar dit was een beetje te gek volgens mij :p
Citaat van: K11-1.4 op 03 april 2016, 12:17:30
Oke, hoe zit het met laadvermogen? Hij sloeg nu met 5 mensen er in, dat dan weer wel, compleet dood op de minste en geringste hobbeltjes. Nou waren het echt geen zware mensen maar dit was een beetje te gek volgens mij :p
Dat heb ik ook na verlaging. Met 3 personen en bagage rijdt het niet lekker want slaat op de veerbegrenzers. Met 4 personen is het gewoon statisch op de aanslagrubbers. Heel vervelend! Echter, een K11 met standaard vering vind ik ook niets vanwege het dweilende weggedrag. Na verlaging als een kart de hoek om. Aangezien ik meestal alleen rijdt, maakt het voor mij niet zo heel veel uit. Maar mocht je vaak met zware belasting rijden wel iets om over na te denken. Overigens wellicht dat stuggere schokdempers dit euvel wel kunnen verhelpen hoor (ik rij op standaard schokdempers i.c.m. Apex 35mm verlagingsveren) . ;)
dat betekend eerder dat je huidige dempers wel heel erg aan vervanging toe zijn :P
ik heb er zelf nooit problemen mee gehad nadat ik de set met sport dempers had gemonteerd
Bedoel jij die verlagingsset van ta technix leo?
Als dat geen problemen geeft is dat zeker een optie.
Ik wil echter niet heel veel rekening moeten houden met als ik mensen of spullen meeneem.
Anders misschien enkel stuggere dempers als dat mogelijk is :p
ja de set met veren en dempers, alleen stuggere dempers is weer duurder want ta verkoopt ze niet los :(
Ik heb een setje nipparts schokbrekers besteld. Zijn gasgeveerd tov. de standaard oliegevulde dempers, schijnt ook al iets stugger te zijn.
De schokbrekers achter vervangen. Dat was echt nodig pfffff wat waren die oude ver op zeg. en wat rijdt ie strakker zo :) ik ga morgen ook maar 2 voorschokbrekers bestellen, want dat kan ook zeker stugger.
En nieuwe voorschokbrekers gemonteerd. Rijdt weer lekker strak! Erg blij mee :)
Zo, na lange rijd een update.
Micra houdt zich goed! Nu bijna 12000 kilometer gereden sinds de aanschaf.
Gisteren de olielekkage verholpen van het dekseltje waar de distriketting achter loopt.
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_24.jpeg)
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_25.jpeg)
Volgende to do is de auto cosmetisch een beetje opknappen en een aanzuigbuis vanaf de airbox maken. Ik heb nu de 1.6 filterkast maar de aanzuigslang paste niet. FF kieken hoe ik dat ga fiksen.
Nog steeds heel happy met de auto :D
Citaat van: K11-1.4 op 06 maart 2016, 21:26:45
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_18.jpeg)
Klepdekseltje gespoten! Binnenkort de rest even aanpakken :)
vraagje, heb je die kleppendeksel nog met blanke lak behandeld gezien te letters?
Ja als het goed is wel, maar op de foto die jij hebt gepost had ik met witte lakstift de letters gekleurd maar dat werd niet mooi. Ik heb de letters dus kaalgeborsteld met een staalborstel op de boormachine. Zal binnenkort eens een foto maken. Maar op de letters zelf zit dus helemaal geen lak meer.
Citaat van: K11-1.4 op 20 juni 2016, 12:46:18
Ja als het goed is wel, maar op de foto die jij hebt gepost had ik met witte lakstift de letters gekleurd maar dat werd niet mooi. Ik heb de letters dus kaalgeborsteld met een staalborstel op de boormachine. Zal binnenkort eens een foto maken. Maar op de letters zelf zit dus helemaal geen lak meer.
oke je hebt ze kaalgeborsteld maar daarna geen blanke lak meer? was benieuwd hoe dat met roest/verwering gaat. ik wil het zelf ook op die manier doen mooi veilen na het spuiten.
Blijft nu al een maandje of 3 goed en als t corrodeerd lijkt me dat een beetje alu-poets wonderen doet :D
Bij mij zijn de letters gevijlt toen gepolijst, wordt iets dof maar begint nog niet echt te corroderen, dit is nu al dik 1,5 jaar geleden.
pas wel op dat ej niet teveel van de letters af vijlt zoals bij mij wel is gebeurd ;D
Nee dat is wel goed gegaan, met de zachte staalborstel op de boormachine, dus alleen de lak is er af en het oppervlak een beetje gepolijst. Het is niet perfect geworden maar op zich vind ik dat niet erg. Het ziet er nu uit alsof het af-fabriek is :)
oke bedankt jongens. maar eens een busje 600 graden lak halen. :mfc:
Ik heb het niet met hittebestendig gedaan, blijft keurig zitten.
Wordt niet zo heet hoor.
Citaat van: K11-1.4 op 24 juni 2016, 15:02:32
Ik heb het niet met hittebestendig gedaan, blijft keurig zitten.
Wordt niet zo heet hoor.
Inderdaad. Dat kan prima met gewone lak :D
Deze letters zijn geschuurd en daarna blanke lak er over ;-)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160624/d01c51a16a6e2ff823b03783056fccd5.jpg)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
oh in dat geval inderdaad lekker met die action rommel in de weer O0
Zo, de PVC-aanzuigbuis bevestigd.
Zoals vermeld paste de originele primera aanzuigbuis van geen kant. 75mm pvc met 2x 45 graden bochten waren de oplossing. Ik heb aan de binnenkant van het pvc bij de aansluiting op het luchtfilterhuis zelfklevend rubber geplakt. Hij schuift er stroef op, sluit mooi aan en komt er niet van af. Er is verder ook geen bevestiging nodig, hij blijft goed op zijn plek zitten.
Hij steekt net voorbij de accu dus het is niet helemaal optimaal, maar wel veel beter dan helemaal geen aanzuigbuis waarbij hij lekker alle warme lucht pakt.
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_26.jpeg)
Ziet er nog best netjes uit zo
Jeuj! Micra goedgekeurd voor de apk! Kreeg complimenten over hoe netjes de motorruimte is (je moet wat in je vrije tijd he :p) en dat er nog totaal geen roest op de bekende plekken zit. Bandjes werden wat minder dus even naar de bandenboer geweest. Ze waren wel wat verdroogd. Logisch, voor kwamen uit 2009 en achter uit 2002...... Die zijn morgen binnen. Verder alle deurrubbers en dergelijke met vaseline gedaan dus die zijn ook weer soepel.
Gefeliciteerd met de apk.
Banden uit 2002 zijn wel aan vervanging toe ja :o
Goed bezig
Na goed nieuws komt gelijk minder leuk nieuws.
Gisteren voelde ik het al maar het is erger geworden en mn meid voelt het ook.
Met wegrijden en dan vooral met lagere toeren trilt/klopt er iets.
Het is dan op het ritme van de motor en je voelt het echt in je koppelingspedaal.
Je hoort het ook. Het is een soort prrrrr.
Het lijkt van ergens linksvoor te komen.
Iemand een idee? :'(
Gaat het weg zodra je de koppeling in trapt?
Het is alleen bij het op laten komen van de koppeling bij wegrijden. Zodra je met wat meer toeren wegrijdt heeft hij het niet, maar als je wegtrekt met weinig toeren en de koppeling vlot laat opkomen (dus weinig laat slippen zegmaar). Dus als je enkel wegrijdt op de koppeling zonder gas heeft ie het niet, bij wegrijden met meer gas en dus wat hogere toeren (gok rond de 1500-2000 toeren want heb geen toerenteller) dan heeft ie het ook niet, bij achteruit rijden heeft ie het ook niet. Je voelt echt pok pok pok in je koppelingspedaal en je hoort het ook. Je voelt het ook in iets mindere mate door de rest van de auto heen.
Dus zodra de koppeling gepakt heeft is het weg en het komt in de tijd dat je dus koppelt ongeveer 6 keer voor gok ik. Het is op het ritme van de motor (de verbrandingen denk ik)
Dus je geeft licht gas om weg te rijden, je laat de koppeling opkomen, dan prrrr en zodra de koppeling gepakt heeft is t weg.
Maar elke keer bij het koppelen dus niet alleen bij het wegrijden?
Het is alleen met wegrijden
Welkom leuke en nette micra!
Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk
Micra uitgelijnd. Vond m al een tijdje zweven, met name op de snelweg en het stuur stond een tikkie scheef. Was wel een klein beetje nodig :p
Met name de sporing voor klopte geen hol van (ook het enige wat te verstellen is)
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_27.jpeg)
De wielvlucht rechtsachter is lichtelijk sportief en linksvoor is ook net niet oke, maar verder wel een aardig verschil qua rijden en stuur weer recht :D Ze hebben gelijk alle rubbers even nagelopen en die zijn nog perfect, nogmaals complimenten dat hij er van onderen zo goed uit ziet :D
Dat probleem met wegrijden valt niet heel erg meer op, gewoon klein beetje meer gas geven met wegrijden.
De olie zit er nu ongeveer 12-13000 kilometer in. Wat doen jullie qua interval? Ik dacht dat nissan 12.500km interval opgaf?
Conclusie : Nog steeds happy met de Micra :D
uitlijnen was dus wel nodig.
ze kunnen niet zoveel afstellen bij een micra. voor achter heb je dan een verstelbare panhard etc voor nodig.
olie elke 15.000 km vervangen incl. filter en bougies
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Bougies na 15.000 al? Die laat ik wel even wat langer zitten 😁
Zal de olie over een tijdje gaan doen dan.
ze kosten maar zn 4 euro per stuk van NGK
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Ja maar bougietjes gaan makkelijk 30000 mee. Of je moet van die speciale alfa romeo bougies hebben, die gaan 100000 kilometer mee maar daar betaal je ook naar 😁
herkenbaar die vd 160sr kosten €20 per stuk ...
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Wielvlucht kan je zelf nog wel iets verbeteren.
Ff de 2 moeren bovenop losdraaien en met een dikke schroevedraaier de topmount iets naar binnen drukken scheelt al een paar tienden.
Zelfde kun je doen met de ondeeste bevestiging van de schokbreker. En als het echt moet zijn hier speciale bouten voor
Nou hij rijdt nu veel beter, dus ik laat het lekker zo. Het zweverige is compleet weg.
Ik was geïnteresseerd in de motorkapisolatie van Maarten, maar opsturen werd nogal een probleem ivm. breken. Het is inderdaad nogal fragiel en even langsrijden vanuit beverwijk is toch een stukkie. Bleek nou plots dat ik met mn werk door hoogeveen heen kwam! Dus Maarten een berichtje gestuurd en gelukkig reageerde hij snel. En zo geschiedde het dat ik toch de motorkapisolatie kon overnemen :)
Voor :
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_28.jpeg)
Na :
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_29.jpeg)
Heb daadwerkelijk het idee dat het iets scheelt qua geluid, dus toch weer een leuke toevoeging.
Nou heeft mijn micra werkelijk geen optie op mistlampen en stuurbekrachtiging na, maar bij veel Micra's liggen de kabels er wel voor de accessoires. Dus van Maarten 2 kastjes voor centrale deurvergrendeling meegekregen, maar helaas, geen stekkers bij mij achter het dashboard :( Maar zoals maarten zei : Ach, scheelt ook weer gewicht en das waar ook, net als dat het niet stuk kan gaan. Gelijk het kapotte lampje bij de temperatuurmeter vervangen.
Maarten, hartelijk dank en heb heerlijk staan lullen :D Echt onwijs veel kennis die gozer. Mocht iemand nog geïnteresseerd zijn in de centrale deurvergrendelingskastjes, ik heb er 2 liggen.
Nog ff een kiekje van Maartens Micra.
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_30.jpeg)
Wat moet ik me voorstellen bij 2 kastjes voor centrale deurvergrendeling? Ik wil dat graag in mijn 1e facelift inbouwen, maar is het zo dat er in bepaalde modellen dus al voorbereiding zit om dit aan te sluiten?
Maarten, kom dr maar in. Hij weet t. Dacht dat er bij een 1st facelift een ander kastje in gaat
Centrale vergrendeling zonder afstandsbediening is een module onder het dashboard en motoren in de deuren. En natuurlijk een geschikte kabelboom.
Dat is dan ook weer uit te breiden met een module voor de afstandsbediening. Glassie heeft een 1ste fl met dezelfde module als de 2de fl.
Bij de 2de facelift ligt de bekabeling er 9 vd 10x al in. Van de eerste weet ik het niet maar vaak ligt het voor de vergrendeling zonder afstandsbediening er wel in.
Dat zijn 2 stekkers ergens onder / naast het stuur.
Hier staat een foto van de stekkers enzo:
https://www.micra.org.uk/threads/remote-locking-kit.49264/
Eventjes in het kort:
Centrale vergrendeling bestaat uit een kastje onder het stuur, motoren in de deuren en een geschikte kabelboom.
Centrale vergrendeling met afstandsbediening bestaat uit 2 kastjes onder het stuur, motoren in de deuren, een geschikte kabelboom en een afstandsbediening.
Als je naar de meeting in Zwolle gaat is het zo te checken of je de voorbereiding al hebt of niet.
Vandaag met de stoomreiniger in de weer geweest in de motorruimte van de Micra.
Er zat heel erg veel doorzichtige tectyl of coating in de gehele motorruimte (en 134000km en 14 jaar aan vuil). Nou zullen sommigen mij voor gek verklaren maar bij mij moet het gewoon netjes zijn :p hier zie je duidelijk het verschil met waar ik wel en niet geweest was.
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_34.jpeg)
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_35.jpeg)
Dit was het grootste verschil (helaas beetje wazig) :
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_38.jpeg)
Heb nu eindelijk het oliedopje van Leo er in zitten. Was eerst bordeaurood-achtig, nu matzwart met een nismo stickertje :)
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_36.jpeg)
Het resultaat mag er wezen :)
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_39.jpeg)
Gisteren de uitlaat gefixt. Die zat tegen de bumper aan. Heb het achterste rubber van de demper losgehaald en die hangt nu aan tie-wraps zodat ie wat lager hangt. Zonder dit rubber deed ie t ook maar heb het voor de zekerheid maar met de tie-wraps gedaan. Misschien toch een ander rubber voor halen. Dan heb je het rubber rechtsachter bij de bumper. die beugel zit met 2 bouten vast. Heb er 2 grote moeren als opvulling onder gedaan waardoor het geheel ongeveer een centimeter omlaag komt. Het resultaat, geen uitlaat meer tegen de bumper en stiller op hobbels en klinkerwegen :D
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/Mobile%20Uploads/image_40.jpeg)
Heel netjes onder de kap! Daar hou ik van. :)
Supernice!
Dat ziet er strak uit zo
Ik verklaar je niet voor gek. Dit ziet er gewoon super uit
Gaaf zeg, mooi hoe het zo kan opknappen!
netjes gedaan zeg :)
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Goed bezig.
Vorig jaar ook eens onder de kap gepoetst. Stoomreiniger is helemaal luxe natuurlijk maar een stapeltje doeken en Dasty doen echt wonderen.
Ja zeker weten, wij hebben sinds kort een Karchertje, klein apparaatje die oorspronkelijk voor het reinigen van de trap (tapijt) was. werkt voor de auto's ook perfect, en dasty in combinatie met de stoomreiniger is echt killing, niks blijft zitten, haha.
Micra still going strong! En er is iemand toegevoegd aan het Nissankamp.
Mijn broer was ook op zoek naar wat anders, zijn Saxo ging een beetje deud....
Hij wilde een Mazda Xedos 6 2.0 v6 kopen. Mooie wagen hoor, maarrr is vrij zeldzaam en onderdelen dus ook wel. Alleen de distributiesnaar vervangen ging al 700 kosten......
Heb hem er af gepraat en ik zag dichtbij een Nissan Primera 2.0 automaat staan (geen cvt, maar een ekte ekte automaat :D)
Nu had hij voor die 700 bijleggen dus een SR20de (zonder T helaas), met ketting zoals we gewend zijn he ;) Nooit gezeik dus :) Maar wat een fijne bak zeg... 104000 kilometer voor 1998 en onderhoudshistorie en staat van het interieur getuigen echt van die kilometerstand. Zal snel eens foto's posten.
Heb al het een en ander qua onderhoud gedaan en alles zit ongeveer net als bij de Micra, dus peanuts. Hij is er superblij mee gelukkig, we hadden beide niet verwacht dat hij aan de Nissan zou gaan.
Ik wil uiteindelijk wel een Maxima 3.0 v6, vind het hele mooie stijlvolle bakken. Maar dat zal er voorlopig gezien toekomstplannen niet in zitten.
Ach, superblij met de K11 :D
Ik kan wel zeggen dat ik vandaag een mazzeltje had op de sloop :)
Een hoedenplank met speakers, voorraamstijlen met tweeters, een ruitenwisserschakelaar omdat de ruitenwissers bleven staan (en ik heb van die korte krengen uit 2002)
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/IMG_1108.jpg)
En last but not least, van dit :
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/IMG_1097.jpg)
Naar dit :
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/IMG_1109.jpg)
Kilometerstand week maar 1000 kilometer af dus das ook nog eens een mazzeltje.
En dat terwijl ik voor een maatje wat ging halen en hier stom tegenaan liep.
So, dat is een goede vangst. Mooi man O0
Das inderdaad een mooie vangst O0
Nice. Doe je goed
Leuke dingen !
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja, vooral de tellerbak en hoedenplank ben ik blij mee, helemaal omdat van de teller de tellerstand nauwelijks afweek. Vind t toch zonde als dat namelijk veel afwijkt. Daarnaast is het een zwarte tellerplaat, vind die groene gewoon echt niet mooi. En met de hoedenplank wordt het ook een stuk netter als de standaard "verzaagde" versie :)
hele mooie vondst kjeld, de ruitenwisser pookjes die in je micra zitten zijn de voorlopers van de k12.
Tjonge, dat is echt mazzel! Vooral met die kmstand.
Ja echt wel, helemaal voor het geld. Was alles bij elkaar 6 tientjes kwijt.
De ruitenwissers werken weer naar behoren, tellerbakkie zat er uiteraard binnen 5 minuutjes in (wel wat lampjes moeten vervangen) en soundboard hangt er ook al in.
Mooi gemaakt zodat mijn DLS X-program speakers gewoon op de originele bedrading van de hoedenplank aangesloten zit. Heb de hoedenplank wel eerst met action matzwart gespoten waardoor hij er nu als nieuw uit ziet :)
De achteraf ingebouwde tweeters van voor gaan naar achter en voor komen dan de originele micratweeters. Ik wil voor trouwens ook gaan aansturen over de versterker aangezien achter nu zijn volle potentie gebruikt en voor gewoon niet hard gaat...
Verder bladdert de lak lekker verder en begint nu ook ergens in die dakgoot op een random plek :'( Zo jammer omdat hij verder gewoon erg netjes is.
Hij begint voor en achter ook wat te rammelen dus zal verder ook de ophanging gaan bekijken op speling. En hij kraakt nu al heel lang als ik (met name ver naar rechts) stuur. Het zijn niet de draailagers omdat hij lekker soepel stuurt zonder geknak oid. Het is echt alsof je een soort snaar opspant, zo'n soort geluid. Heb ooit iets gelezen over het stuurhuis dat gesmeerd moet worden dan, maar kan het compleet mis hebben. Suggesties?
Euh waatom 6 tweeters??
Haha de tweeters die achter zitten gaan weg (die zijn kapot), die nu voor zitten komen achterin want die zijn nog goed (zijn van het merk inphase) en de originele komen uiteraard voorin waar ze horen. Nou zitten er in de deurspeakers ook al tweeters maar die hoor je niet door de positie. Dus in principe gewoon 4 tweeters :)
Plannen voor de komende tijd :
Opknappen. De micra is nogal gehavend dus heb besloten om de voor- en achterbumper, spatbord rechtsvoor, achteeklep en de motorkap te gaan spuiten. Motorkap zal alleen plaatselijk zijn bij de grilletjes omdat de lak daar afbladderd.... heb ik weer wat te doen 😄 Als er iemand toevallig voor weinig een van die onderdelen schadevrij in KL0 heeft liggen is dat alleen maar beter maar geen noodzaak!
Zal binnenkort foto's posten van de hoedenplank en tweeterraamstijlen, gewoon omdat t kan :)
Wil tevens de voorste speakers ook mee gaan pakken over de versterker, denk dat dat veel verbetering brengt.
Ik heb nog een setje originele speakerroosters voor de hoedenplank liggen, voor die OEM look;)
Haha, die heb ik al! Laatst uit een sloper gehaald samen met de tweeter raamstijlen en toerentellerbak :)
Ah nice!
Was op de sloop om 2 stukjes kabel met stekker te halen zodat ik niet in de tweeterdraadjes hoef te knippen, wil voor namelijk ook over de versterker gaan zetten. Mn vriendin was mee en zoals de meeste vrouwen had ze even een spiegel nodig, maar mijn skeere micra heeft natuurlijk alleen in de bestuurderszonneklep een spiegeltje zitten. Daar mooi de zonnekleppen uit een luxury gescoord, dus nu aan zowel de bestuurderskant en bijrijderskant een make-upspiegel :) Tevens mooie instapstrips gevonden!
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/IMG_1500.jpg)
Kijk eens aan. Goed bezig.
Die instaplijsten zien er ook goed zo
Jaa dit was weer leuk zo! Greep van de week helaas naast de almera velgjes, maar zal ook wel weer komen 😄 In de tussentijd maar wat andere dingen dan 💪🏻
Die lijsten staan hem goed.
Da's een mooie vondst. Erg netjes.
Nette lijsten!
Citaat van: K11-1.4 op 16 april 2017, 08:31:57Greep van de week helaas naast de almera velgjes.....
Sorry🙈
Citaat van: Riesh op 16 april 2017, 11:56:52
Citaat van: K11-1.4 op 16 april 2017, 08:31:57Greep van de week helaas naast de almera velgjes.....
Sorry🙈
Ach, met sommige dingen moet je mazzel hebben, maar dit is al de 2e of 3e set waar ik net bij misgrijp dus ik baalde wel even :'(
Dus als je er van af moet :p
er staat nog een set te koop op NCN
http://www.nissanclub.nl/oud/index.php?topic=53957.0
Weinig te melden op het feit na dat de Micra weer vlekkeloos door de apk gekomen is :D
Das altijd fijn gefeliciteerd O0
Ik was vandaag aan het werk. Dus ik onderweg stoppen bij een Burger King, zag ik een grijze K11 staan. Ik denk ah leuk. Zag ik het kenteken, dat was 73-JP-PK. Ik heb 74-JP-PK!
Echt heel grappig om te zien! Was net als de mijne mooi gebutst en half afgebladderd maar had al het verkleurde plastic nog wat ik matzwart gespoten heb, ziet er toch iets netter uit bij mij. Maar meneer was erg tevreden met zijn micra en moest ook erg hard lachen toen ik de foto's van de mijne liet zien ;D
Beide ook op dezelfde dag op kenteken gezet :)
Gisteren lekker met de Micra bezig geweest!
De voorstoelen werden een beetje smoezelig dus met de stoomreiniger schoongemaakt. Er kwam bruin water van het doekje af, dus die waren echt goed smerig....
Ook de matjes voor de achterpassagiers en kofferbakmat ingespoten met dasty en met de tuinslang afgespoten. Verder het interieur met een dressing gedaan en goed gestofzuigd. Lekker fris weer :D
Tevens met de afbladderende lak in de weer geweest. Tot de conclusie gekomen dat bright zinc spray verdomd dicht in de buurt komt van KL0. Voorkant ziet er weer erg strak uit en het is nauwelijks nog te zien dat de plek bijgewerkt is! foto's van resultaat volgen uiteraard, heb helaas geen foto van hoe het was.... Gelijk even wat andere plekken meegepakt die aan het afbladderen waren of lelijk waren. Aanblik is al veel beter zo!
Ook een plakkertje op de koplamp geplakt. Door steenslag een klein gaatje in de koplamp met als gevolg vocht in de koplamp. Klein stickertje er op en hij is weer dicht :)
Ook zag ik dat het koelvloeistoftankje poreus begint te worden. Via ebay een nieuwe besteld voor €11.40, dan heb ik wat liggen voor het geval hij stuk gaat.
dat is een mooie deal via ebay, ben benieuwd naar de foto's
Mijn vriendin en ik zijn op vakantie in italie en hadden het over het een en ander. Zo kwam ook het onderwerp misschien voor wat anders kijken aan het bod. We vinden allebei een Panda 100HP leuk (de gulden middenweg voor wat handig is / wat qua kosten interessant is naar ons idee). Heeft ook wat meer luxe als onze micra en een leuk blokkie dat ook nog wel een beetje op te peppen is naar 110-120pk. Als we weer thuis zijn komende week gaan we een kijkje nemen. Nou dacht ik misschien zijn er hier wel geinteresseerden die iets zoeken of iemand weten die een kneiterharde en technisch in topstaat verkerende 1.4 zoekt. Lakwerk ben ik nog aan het aanpakken maar het is wat dat betreft zoals bekend geen toppertje. Voel me er wel dubbel in aangezien de micra me werkelijk nog nooit heeft laten staan en ik weet dat het echt een gouden wagentje is...
Die panda's zijn leuke bakkies , heb er zelf 1 gehad en zit er stiekum weer naar te kijken
Mijn bevindingen zijn dat 100 pk idd net te kort is om hem lekker sportief te noemen
Houd er ook rekening mee dat ze vrij stug zijn , niet alleen qua veer/demping maar ook de band(hoogte) en de stoelen zijn hard wat hem in totaal stug maakt
Deze stoelen zitten lekker voor iemand met normaal postuur
Gewoon een proefrit maken en je zal zien dat die oude slogan klopt
In een panda lach je iedereen uit !