Afgelopen week heb ik een Micra SE 1.3 16V uit 2000 gekocht als 2e autootje. Het beessie het er al 258k op zitten maar loopt nog erg mooi!
Hij bevalt me erg goed, hij is lekker rap en hij heeft karakter. Vandaar dat ik me ook heb aangemeld op dit forum.
Ik heb nog wel het e.e.a. eraan te doen. 8)
Ik heb al vervangen:
Luchtfilter
Bougies
LMM doorgesoldeer
en de grille zwart gespoten aangezien het chrome afshuwelijk is ;D
Olie en filter zijn besteld
Spatbord rechtsvoor is doorgerot en moet vervangen worden
en nog een hele waslijst aan andere kleinigheden die met de tijd worden opgeknapt.
Helaas heb ik na het vervangen van de bougies en het doorsolderen van de luchtmassameter wel het probleem dat 's ochtends mijn engine check lampje knippert. En als ik dan even de stekker van de luchtmassameter losmaak en weer vast maakt brand hij gewoon en kan ik weer starten
(http://ep1.pinkbike.org/p5pb14408247/p5pb14408247.jpg)
(http://ep1.pinkbike.org/p5pb14408248/p5pb14408248.jpg)
Ziet er goed uit
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Hey daar, welkom hier op het forum!
Altijd leuk om enthousiastelingen te verwelkomen op het forum O0
Het stomme was dat ik er eigenlijk niks aan wilde doen en hem gewoon op rijden. Maar ik vind hem veel te leuk om dat te doen. Het is dat er al 258K op staat anders had ik hem helemaal opgeknapt :D
Welkom op het forum. Zo begon ik ook ooit met het idee er niets meer aan te doen...
en na een troetelbeurtje ziet hij er zo uit ;)
Van zijn beste kant!
(http://ep1.pinkbike.org/p5pb14408977/p5pb14408977.jpg)
welkom, als het check engine lampje brand dan is er toch iets niet helemaal goed met de LMM.
denk dat je die tzt beter kunt vervangen
dat oprijden zal nog niet meevallen... :D
Zolang roest onder controle blijft, blijven ze rijden. Zelfs met een kapotte LMM. Alhoewel je daar toch echt even wat aan moet doen denk ik.
Welkom trouwens. ;)
Welkom! Hoop dat je nog veel plezier van het wagentje mag hebben
Dank jullie wel!
Ik heb al contact met Jeroen om een afspraak te maken ;)
knipperend check engine lampje + niet willen starten = sleutel niet herkend.
check engine lampje brand kan wel meer zijn dan alleen het gasklephuis.
inderdaad even door jeroen de boel laten uitlezen dat werkt het beste O0
Gisteren de lhm en de lmm stekker behandeld met hydrofuge en vanochtend starte hij zonder problemen.
Had voor de zekerheid maar m'n reserve sleutel meegenomen maar die was dus niet nodig O0
Ik heb vandaag een hele(!) koelvloeistof reservoir en een 2e luchtfilter op de sloop kunnen scoren om eens lekker te gaan hobbyen.
Omdat ik nog twijfel of een open luchtfilter mij niet te lawaaiig wordt maar wel de inlaat wilde aanpakken heb ik naar goed voorbeeld wat aangepast:
Ik wilde de CAI vergroten maar wel op dezelfde positie houden dus een 70mm gat geboord in de donor filterbox en 70mm kachelpijpbuizen pas gemaakt en afgekit. Deze auto wordt namelijk op ''low-to-no-budget'' opgeknapt.
Ook heb ik de doorgerotte plek op het rechter voorscherm maar met 2K polyester opgevuld aangezien het een APK puntje zou kunnen zijn (scherpe delen aan de buitenkant van de auto)
Ik ben nog op zoek naar een vervangend spatbord , eveneens low budget die ik dan eventueel zelf ga spuiten.
Ik zit nu te wachten op de bezorger tot hij de olie en filter komt afleveren :D
Hieronder het resultaat:
(http://ep1.pinkbike.org/p5pb14415191/p5pb14415191.jpg)
(http://ep1.pinkbike.org/p5pb14415186/p5pb14415186.jpg)
(http://ep1.pinkbike.org/p5pb14415192/p5pb14415192.jpg)
(http://ep1.pinkbike.org/p5pb14415194/p5pb14415194.jpg)
Dit koelvloeistof reservoir begeeft het ookal bijna...
Nou laat dat bijna maar weg ;D
Toen ik de koelvloeistof weg veegde na montage zat mijn duim er al in >:D Hahaha
De test met de dikkere luchtaanvoerbuis was wel positief. Ik denk dat een open luchtfilter wel zijn plek gaat vinden in dit bakkie :mfc:
Je kunt ook een luchtfilterbak van een almera 1.6? nemen. Weet zo niet precies welk jaartal enof het inderdaad de 1.6 is maar de luchtfilterbak lijkt hetzelfde alleen dan wat groter. Daar zit ook een iets grotere filter in.
(http://ep1.pinkbike.org/p5pb14417933/p5pb14417933.jpg)
In progress...
Goed bezig
Welkom op het forum !
Vanmiddag het werk afgemaakt en bij Slager een open luchtfilter van Pilot gehaald voor weinig. Tevens een klein filter voor de ontluchting van de carter(?)
Wat een heerlijk geluid zeg, en hij lijkt rapper :D
Het geluid is wel een beetje over de top, maar dat geeft wel een grote plus aan plezier. hahahaha ik heb net behoorlijk zitten glimlachen met het testritje
totale budget: 35 euro :wave:
Woooaaap woaaap ;D
et voila:
(http://ep1.pinkbike.org/p5pb14418711/p5pb14418711.jpg)
(http://ep1.pinkbike.org/p5pb14418710/p5pb14418710.jpg)
(http://ep1.pinkbike.org/p5pb14418708/p5pb14418708.jpg)
Als het een stom idee lijkt en het werkt! Dan is het geen stom idee

lekker bezig
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Beetje jammer van de in-het-donker-phone-pics.
Als ik die bocht heb gespoten zal ik wat nieuwe foto's schieten.
Ziet er nog redelijk profi uit voor een beunhaas 8)
Zo komt ie beter tot zijn recht. Net nadat ik de bocht heb gespoten 8)
Alle koppelingen zijn nu ook 100% luchtdicht gemaakt met vloeibare pakking van Hylomar.
(http://ep1.pinkbike.org/p5pb14424808/p5pb14424808.jpg)
(http://ep1.pinkbike.org/p5pb14424807/p5pb14424807.jpg)
Ziet er goed uit O0
En een gepoetste engine Bay.
Weet iemand of je de kleppendeksel verwijderen en terugplaatsen zonder nieuwe pakkingen te hoeven kopen?
Ik kan er niet echt lekker bij als die is gemonteerd is.
(http://ep1.pinkbike.org/p5pb14426868/p5pb14426868.jpg)
Als de pakking nog heel is kun je hem vaak wel hergebruiken. Maar voor die paar euro zou ik hem gewoon vervangen. Zeker wat oudere pakkingen willen nog wel eens gaan lekken.
Ik zou altijd vervangen.. en je moet wat vloeibare pakking op de halve maantjes van de pakking doen, anders gaat hij olie lekken langs je motorblok
zolang hij goed is kun je hem gerust herbruiken.
heb de deksel van m'n sr20 al meerdere malen open gehad, gewoon rubber even een lichte olie film geven, en hij lekt nog steeds nergens.
Het ligt eraan wat voor pakking je hebt om eerlijk te zijn.
Een beschadiging in het rubber is lastig te spotten dus ik vervang ze ook altijd voor de zekerheid gewoon.
Maar een rubber van een BMW is gewoon niet herbruikbaar dingen worden kei en keihard. Maar als jij een lekker laagje vloeibare pakking gebruikt zou je zo maar eens een mazzel kunnen hebben.
Komt weinig mazzel bij kijken toch. Het valt en staat met kunde en kwantiteit toch. Vroeg me af of het toepasbaar was.
Weet er iemand of in het pcv klepje een Veertje hoort te zitten Of wordt hij door lucht terug gedrukt?
volgwns mij zit er niks in behalve een balletje. Hij hoort in ieder geval maar naar 1 kant lucht door te laten.
Maar ik ben niet zeker.
Citaat van: MicraPat op 21 februari 2017, 13:03:33
Weet er iemand of in het pcv klepje een Veertje hoort te zitten Of wordt hij door lucht terug gedrukt?
Dit wordt geregeld door je carterdruk.. geen veertje in het klepje dus
Check! dan is hij goed :mfc:
N.a.v. het topic van Jeroen vandaag ook aan de gang gegaan met een karamelschijf op het ouwe beessie.
Helaas blijven er wel lijntjes ''over'' die niet weg willen. Iemand een idee wat het is en hoe je het weg krijgt? (even niet lettend op de ongewassen staat ;) )
(http://ep1.pinkbike.org/p5pb14441117/p5pb14441117.jpg)
(http://ep1.pinkbike.org/p5pb14441118/p5pb14441118.jpg)
Zijn dat niet precies de lijntjes waar stootstrips hebben gezeten....?
Jazeker
Polijsten:)
Polijsten.... of je moet wat detailer spray en klei gebruiken.. dan komt het ook los..
Karamelschijf gaat dit laatste niet weg krijgen.. eer dat dit los laat brandt je lak al weg door de wrijving.
kleinen en daarna polijsten dan is het zeker wegkrijgen :)
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Polijsten ;D
'T beessie schrikt zich rot als ik dat ga doen. Misschien spuit ik ze wel in kleur en plak ik ze terug O0
Zondag bij Jeroen geweest voor en tune up en vandaag heb ik het opgevolgd door een iets dunnere aanzuigpijp te gebruiken (van 71mm inwendig naar 67mm inwendig)
Ik had namelijk het gevoel dat de aanzuigbuis iets teveel van het goede was. Na wat leeswerk las ik ook dat een dunnere en/of langer aanzuigbuis wat meer koppel onderin zou geven en wat minder vermogen in de top.
Zeker na het bezoek bij Jeroen voelde meer koppel onderin goed aan. Nadat hij de ontsteking had vervroegd had ik ook wat meer porrie onderin.
Dus komende tijd ga ik wat met buisdiameters experimenteren.
De huidige buis is netjes met armaflex buisisolatie geisoleerd om warmte overdracht tegen te gaan. ^-^
Plaatje bij het praatje:
(https://ep1.pinkbike.org/p5pb14458192/p5pb14458192.jpg)
de diameter van je standaard gasklep is maar 45mm in vergelijking is 67 dan toch nog erg veel ;)
Ik heb zelf een ga15 gasklephuis (50mm dia) en ben gegaan voor een 57 buis. Heb verder niet veel eraan getest want 61 kan bijv. ook nog als het goed is maar het verschil tussen 70 en 57 merkte ik in ieder geval wel!
Ik ben destijds voor 57 gegaan omdat er ook een flink aanbod filters is die aansluiting 57 hebben. Hierdoor hoefte ik niet te klooien met 2 verlopen
De binnenkant van de bovenkant van het gasklephuis is 67mm bij mij. Welke diameter bedoel jij Thieme?
Wat je ook kunt proberen is een verloop er op zetten. Deze buis gebruiken en een stukje buis een slag kleiner maken, dan op je gasklephuis. Hierdoor breng je meer snelheid in de aanzuigende lucht.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Naar aanleiding van jou tip heb ik 2 extra lengtes PVC op maat gezaagd en in de lengte doorgezaagd (aan één kant ;) )waarbij ik bij de één een reep van 1cm breed heb uitgezaagd en van de ander 2cm breedt. Deze heb ik beide in de huidige buis geschoven en heb de diameter naar 59mm kunnen brengen.
Mocht het niet naar mijn zin zijn kan ik ze één voor één er weer uit halen O0
Leuk! Ik ben benieuwd!
Ik ben ook benieuwd.
Een aantal jaar geleden in de aanleg van luchtkanalen gezeten. Hoe verder bij de luchtbehandelingskast vandaan hoe kleiner de buis werd. Dat was ook om die reden. De snelheid er in houden.
Ik ga er vanuit dat dat hier ook werkt :-)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Citaat van: MicraPat op 28 februari 2017, 16:03:40
De binnenkant van de bovenkant van het gasklephuis is 67mm bij mij. Welke diameter bedoel jij Thieme?
diameter van de vlinderklep zelf
Juist. Zo diep ben ik nog niet geweest ;D
Ik heb net even een rondje gereden en inderdaad lijkt het een subtiel effect te hebben. Ik ben wel wat herrie kwijt helaas hahaha
Ik ga er een tijdje mee rijden en daarna haal ik er weer 1 of 2 inwendige buisjes uit om te kijken wat en hoe.
Keep you posted
Jup. Dit zijn ook mijn bevindingen..
De standaard vlinderklep in de gasklep is wat Thieme zegt is 45mm. Ik heb nu ook de 50mm GA15DE gasklephuis erop zitten. Het verloop vanaf het gasklephuis gaat naar 67mm en in mijn 45° gaat hij uit naar 76mm op het filter.
Ideaal, je merkt echt een mooi powerband verloop en je hoort meer aanzuig geluid dan motorgeluid.
Pak je een te grote inlaat dan heb je vooral geluid, en minder flow..