Hoi,
Ik was al een tijdje geregistreerd, maar had nog niet mijn auto laten zien. Heb me auto al wel op het forum van de Nissan Club gezet. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik weer hier beland ben.
Op beide fora's ben ik nog niet zo actief. Door werk kan ik ook nog niets aan mijn auto doen als ik dat zou willen en het weer werkt ook niet echt mee.
Maar ik ben Lars, op het forum noem ik mij Larrs. Ben 26 jaar oud en sinds begin maart dit jaar heb ik mijn rijbewijs en ongeveer twee weken geleden heb ik mijn eerste auto gekocht. Een Nissan Micra 1.3 TC uit 1995.
In die tussentijd heb ik redelijk wat gereden in een Suzuki Alto 1.1 GLX uit 2001 van mijn moeder of heel soms in een Ford Focus 1.6 of een Volkswagen Golf 1.6 van het werk. Helemaal autoloos was ik niet. :)
Was eerst van plan om een Toyota Starlet te kopen, maar uiteindelijk is het toch een Nissan Micra geworden. Beide erg betrouwbaar, maar mijn Nissan Micra vond ik ook nog erg mooi eruit zien.
(http://members.home.nl/lars.is/pics/Nissan%20Micra%201.3%20TC.jpg)
Moet nog steeds zelf een foto maken, deze foto komt van het bedrijf waar ik de auto gekocht heb.
Groeten,
Larrs.
Spoiler? Nee.
Volgens mij heeft er ook nooit een spoiler opgezeten, tenzij het netjes is weggewerkt.
Foto achterkant.
(http://members.home.nl/lars.is/pics/Micra_achterkant.jpg)
Ook een foto van het autobedrijf.
Oh, interessant. :)
Als die spoiler bij mij eraf gehaald is, dan is dat wel jammer natuurlijk. Zie ook dat ik die van jouw gedeeltelijk mee gespoten bumpers heeft.
Maar heb nog een vraag.
Mijn auto heeft nu iets over de 85000km gelopen en op 87000km moet die voor een controle beurt. Wat is aan te raden? Een kleine beurt of een grote beurt. APK keuring moet komende zomer.
Ik zit toch aan de grote beurt te denken, om die zekerheid te hebben dat die echt helemaal goed is.
Citaat van: Mystical Green Ã,® op 27 november 2007, 21:00:28
waar kom je vandaan ?
grote beurt bij mij voor kleine beurt prijs
Uit Heeten, ligt tussen Deventer en Raalte. Provincie Overijssel.
Als het niet ver rijden is wil ik best wel langs komen als het zover is. :)
Welkom hier :)
Hallo en welkom hier :duim:
Veel plezier hier :)
Dank jullie wel. :)
Welkom Lars! Overijssel wordt goed vertegenwoordigd op deze manier! Top
welkom leuke auto
Welkom hier! :duim: Leuk autootje!
Steeds meer mensen uit het oosten :)
Nette auto.
succes verder.
vr.gr.
luigi
welkom hier leuke auto en micra altijd betrouwbaar
Deze Micra rijdt ook heerlijk.
Vandaag heb ik mijn Micra gewassen en gepoetst voor JAF. Alhoewel had de Micra sowieso een schoonmaak beurtje nodig.
(http://members.home.nl/lars.is/pics/Nissan_Micra_K11_klein1.1.JPG)
Mooi resultaatje!
Dat glimt inderdaad best mooi :)
Dank je, ben er ook druk mee bezig geweest. :)
Wassen was zo gedaan(van de wasbox zelf plus eigen spons), maar poetsen is pas het echte werk. Ik heb eigenlijk alleen ColorX en Hot Rims All Wheel Cleaner gebruikt van Meguiars.
De Ultimate Quick Detailer nog niet, misschien morgen wel.
Verder nog vlekken uit de bekleding kunnen halen met Carpet & Interior Cleaner. Dit zou nog een keertje mogen, maar het ziet er wel beter uit.
Je merkt nu aan de lak dat het bijna glad aanvoelt. Ben er wel blij mee dat die er zo uit ziet. :)
Zal je morgen wel even helpen neem m`n poetstas toch mee, meteen ff je bumpertjes insmeren.
Citaat van: nismo op 29 maart 2008, 19:26:42
Zal je morgen wel even helpen neem m`n poetstas toch mee, meteen ff je bumpertjes insmeren.
De poetsdoeken gaan mee.
Ik neem ook mijn Ultimate Quick Detailer mee om eventueel bepaalde plekken weg te poetsen.
Bedankt in iedergeval voor je hulp. :)
heb ook altijd de poets spullen bij me en ik heb die carpet & interior cleaner en de glass cleaner voor als je het nog hebt
Je mag mij wel helpen ;) Heb me auto wel gewassen, maar niet gepoetst.. kon niet moest naar dierenarts enz. en bij ons hebben ze de voegen uit de muur gehaald.. dus het is een ***bende hier
Mooi gedaan hoor Lars!!! Ziet er goed uit! en zeker een verschil bij de laatste keer dat ik hem gezien heb! :duim: :duim:
heb alles bij me dus als het nog is wil ik je best helpen
Citaat van: ogduvezz op 29 maart 2008, 21:21:46
heb alles bij me dus als het nog is wil ik je best helpen
dat geld ook voor mij :)
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws. ::)
Het slechte nieuws is dat ik zelf een dikke deuk in mijn Micra gereden heb.
Gister ochtend heb ik met mijn duffe kop niet goed uitgekeken bij het achteruit rijden vanuit een parkeerplaats.
Er zat een verkeersbord in de weg en die zorgde voor wat schade.
Foto's zijn in Rosmalen genomen, maar de deuk heb ik bij mij in het dorp veroorzaakt.
En het goede nieuws is, dat ik andere velgen heb. Hier komen pas foto's van wanneer ik ze onder de auto heb zitten.
Aaai, dat is even minder zeg, tja kan er omheen draaien maar is gewoon domme zet geweest :D
Ga je het wel laten maken?
Ja, ik ga het wel laten maken. Als het kan zo snel mogelijk.
En slim was het zeker niet, maar hier leer je weer van. ;)
Tja een dure harde les. Maar denk dat je nu niet meer snel een paaltje oid raakt :)
:o das een beste! Hoe hard ben je achteruit gereden?
Uhmm, niet zo heel hard. Ik ben in ieder geval niet vol gas achteruit gereden of zo. ;)
Het was wel hard genoeg om dit te veroorzaken. :P
shit... dat is zonde. wat een dikke deuk zeg! Succes met de reparatie!
Citaat van: Taxloss op 04 mei 2008, 21:47:22
shit... dat is zonde. wat een dikke deuk zeg! Succes met de reparatie!
Dank je wel. Het is balen, maar gelukkig is het nog erg lekker weer zodat het geen hinder heeft van vocht.
Er zitten namelijk hele kleine kalen plekken op.
Maar eerst ga ik eens zelf mijn nieuwe wielen monteren. Nog nooit gedaan, maar volgens mij stelt het weinig voor.
dat gaat je wel lukken hoor! Succes
Citaat van: Larrs op 05 mei 2008, 18:49:53
Citaat van: Taxloss op 04 mei 2008, 21:47:22
shit... dat is zonde. wat een dikke deuk zeg! Succes met de reparatie!
Dank je wel. Het is balen, maar gelukkig is het nog erg lekker weer zodat het geen hinder heeft van vocht.
Er zitten namelijk hele kleine kalen plekken op.
Maar eerst ga ik eens zelf mijn nieuwe wielen monteren. Nog nooit gedaan, maar volgens mij stelt het weinig voor.
Als je een momentsleutel heb? en je moet kruislings aandraaien, en beedje voor beedje vaster aantrekken (kruislings). Dan met een momentsleutel 12kg aantrekken (indien alluminium) Stalen velgen is 9kg
Citaat van: kilzone op 05 mei 2008, 20:18:31
Citaat van: Larrs op 05 mei 2008, 18:49:53
Citaat van: Taxloss op 04 mei 2008, 21:47:22
shit... dat is zonde. wat een dikke deuk zeg! Succes met de reparatie!
Dank je wel. Het is balen, maar gelukkig is het nog erg lekker weer zodat het geen hinder heeft van vocht.
Er zitten namelijk hele kleine kalen plekken op.
Maar eerst ga ik eens zelf mijn nieuwe wielen monteren. Nog nooit gedaan, maar volgens mij stelt het weinig voor.
Als je een momentsleutel heb? en je moet kruislings aandraaien, en beedje voor beedje vaster aantrekken (kruislings). Dan met een momentsleutel 12kg aantrekken (indien alluminium) Stalen velgen is 9kg
Kruislings wist ik, maar hoeveel kg weer niet. Maar ik heb ze volgens mij goed vast gezet. ::) :P
Hier is de eerste foto:
jammer van die deuk larrs
mooie velgen trouwens
Hele mooie velgen, komen me enigzins bekend voor, klopt dat?
en nu verlagen die hap!
Citaat van: nismo op 05 mei 2008, 21:10:28
Hele mooie velgen, komen me enigzins bekend voor, klopt dat?
en nu verlagen die hap!
Ja, dat klopt. Zijn van Michiel geweest. :)
En verlagen komt nog wel.
Wat moest je er voor betalen Lars? Inc banden?
Citaat van: Larrs op 05 mei 2008, 21:30:06
Citaat van: nismo op 05 mei 2008, 21:10:28
Hele mooie velgen, komen me enigzins bekend voor, klopt dat?
en nu verlagen die hap!
Ja, dat klopt. Zijn van Michiel geweest. :)
En verlagen komt nog wel.
Ik heb nog een mooie set verlagingsveren en dempers liggen ;)
Maar velgen staan erg goed :duim:
Citaat van: Larrs op 05 mei 2008, 20:47:26
Citaat van: kilzone op 05 mei 2008, 20:18:31
Citaat van: Larrs op 05 mei 2008, 18:49:53
Citaat van: Taxloss op 04 mei 2008, 21:47:22
shit... dat is zonde. wat een dikke deuk zeg! Succes met de reparatie!
Dank je wel. Het is balen, maar gelukkig is het nog erg lekker weer zodat het geen hinder heeft van vocht.
Er zitten namelijk hele kleine kalen plekken op.
Maar eerst ga ik eens zelf mijn nieuwe wielen monteren. Nog nooit gedaan, maar volgens mij stelt het weinig voor.
Als je een momentsleutel heb? en je moet kruislings aandraaien, en beedje voor beedje vaster aantrekken (kruislings). Dan met een momentsleutel 12kg aantrekken (indien alluminium) Stalen velgen is 9kg
Kruislings wist ik, maar hoeveel kg weer niet. Maar ik heb ze volgens mij goed vast gezet. ::) :P
Hier is de eerste foto:
na 50km te hebben gereden nogmaals je moeren goed aandraaien. Stond bij mij op me rekening van de autobanden zaak, die nieuwe banden om me velg had gelecht.
Citaat van: Michiel op 05 mei 2008, 21:46:39
Citaat van: Larrs op 05 mei 2008, 21:30:06
Citaat van: nismo op 05 mei 2008, 21:10:28
Hele mooie velgen, komen me enigzins bekend voor, klopt dat?
en nu verlagen die hap!
Ja, dat klopt. Zijn van Michiel geweest. :)
En verlagen komt nog wel.
Ik heb nog een mooie set verlagingsveren en dempers liggen ;)
Maar velgen staan erg goed :duim:
Ik hoeft ze nog niet direct, al heb je ze wel voor een mooie prijs te koop staan.
Nu moet ik toch eerst de deuk eruit laten halen plus de krassen weg laten werken. Dat gaat me denk ik wel veel kosten.
je kan beter laten doen dat iemand anders die deuk er heeft ingereden
Kost het hem wel zn no-clam, maar die kan je dan aan hem wel terug betalen. Dat uitdeuken en de deur overspuiten zal ook wel weer 400 euro kosten denk?
Citaat van: kilzone op 05 mei 2008, 23:01:48
je kan beter laten doen dat iemand anders die deuk er heeft ingereden
Kost het hem wel zn no-clam, maar die kan je dan aan hem wel terug betalen. Dat uitdeuken en de deur overspuiten zal ook wel weer 400 euro kosten denk?
Sure, daar zal diegene ook echt mee instemmen.... :-X
Als je hem laat uitdeuken (zwart) en zelf al achterbank en binnenzijpaneel demonteert zul je net 100 a 150 euro ofzo kwijt zijn. De deuk is er denk ik wel redelijk makkelijk uit te halen.
Er zijn trouwens ook schadeherstellers die gewoon krassen en steenslag kunnen spuiten met een airbrush, misschien daar even voor kijken....
Citaat van: Michiel op 05 mei 2008, 23:12:46
Citaat van: kilzone op 05 mei 2008, 23:01:48
je kan beter laten doen dat iemand anders die deuk er heeft ingereden
Kost het hem wel zn no-clam, maar die kan je dan aan hem wel terug betalen. Dat uitdeuken en de deur overspuiten zal ook wel weer 400 euro kosten denk?
Sure, daar zal diegene ook echt mee instemmen.... :-X
Als je hem laat uitdeuken (zwart) en zelf al achterbank en binnenzijpaneel demonteert zul je net 100 a 150 euro ofzo kwijt zijn. De deuk is er denk ik wel redelijk makkelijk uit te halen.
Er zijn trouwens ook schadeherstellers die gewoon krassen en steenslag kunnen spuiten met een airbrush, misschien daar even voor kijken....
Zo tegen de 400 Euro dacht ik ook wel ongeveer kwijt te zijn.
En ik ga niks met de verzekering regelen. Ik betaal alles zelf.
Ben ook WA verzekerd, dus dan gaat mijn no-claim achteruit en dan ook niks terug krijgen.
Er zijn gelukkig veel schadeherstellers in de beurt.
Is er kwaliteitsverschil tussen een echte schadehersteller en een (universele) autodealer die schade kan herstellen?
nice je velgen ;) goed bezig ;)
Hey Lars, misschien kan ik wel iets voor je regelen.
Een maat van me heeft een schade herstel bedrijf.
Spreek me anders maar eens aan op msn. :)
Groot deel van die deuk is er waarschijnlijk wel uit te duwen! Al geprobeerd? :)
Citaat van: MaXxX op 08 mei 2008, 16:47:01
Hey Lars, misschien kan ik wel iets voor je regelen.
Een maat van me heeft een schade herstel bedrijf.
Spreek me anders maar eens aan op msn. :)
Groot deel van die deuk is er waarschijnlijk wel uit te duwen! Al geprobeerd? :)
Heej,
Heel toevallig heb ik toennet wat kunnen regelen.
Bij mij in de straat was iemand van Care Schadeservice die wel de deuk eruit wou halen en ook wou overspuiten.
De hele linkerkant en de voorkant wordt gedaan, omdat daar ook schade is wat er al zat maar van mij wel weg mag.
Zelf de deuk eruit halen doe ik niet, ik weet ook niet of mij dat goed gaat lukken. Het metaal kan iets uitgerekt zijn.
Dat klinkt goed, als hij een strak prijsje voor je maakt zal het zeker aantrekkelijk zijn :)
Hij vraagt 500 a 600 Euro (zwart) en doet dat gewoon op zijn werk.
Dan heb ik ook vrijwel alle dutsen, deuken en krassen eruit.
Hij doet linksachter helemaal waar de grote schade zit, de linkerdeur, linkerspatbord, motorkap en rechterspatbord.
Als hij dit voor elkaar krijgt, ben ik helemaal blij. :)
Oh ja, ik moet nog wel een nieuwe stootstrip halen en de letters/cijfers '16 valve'.
Deuk eruit halen kan je gerust doen maargoed als je er toch door een expert laat maken zou ik dat niet doen.
Wanneer gaat het gebeuren?
Citaat van: Michiel op 09 mei 2008, 11:34:02
Wanneer gaat het gebeuren?
Daarvoor moet ik volgende week diegene nog bellen. Op dit moment is het dus nog niet zeggen.
Misschien een idee, als toch de zijkant van je auto wordt gespoten, misschien kan je dan voor een kleine meerprijs ook je bumpers mee laten spuiten, is toch een heel ander gezicht dan ;)
dat is best een heel leuk idee van michiel vind je niet?
Ik zal het in overweging nemen. :)
Staat wel eens stuk mooier al zeg ik het zelf. Demonteer je de bumper zelf, en reinig je de bumper, en laat je hem alleen de bumper spuiten.
Hopen dat je geen kleurverschil ga zien in de delen. Rood heeft namelijk weinig pigment waardoor hij snel verkleurd. Groen verkleurd niet eigenlijk :P
Als ik het laat spuiten, dan laat ik de rest ook doen. :)
Rode auto's zijn inderdaad auto's die snel opvallen door de verkleuring. Merk het zelf alleen nog maar de grill wat van kunststof is. Maar dat kan ik redelijk mooi krijgen met ColorX van Meguiars.
De Micra zelf zit nog behoorlijk goed in de lak zonder verkleuring.
Als je de micra maar goed onderhoud. Af en toe een waxbeurtje enz. Al doe je er niks aan dan gaat hij achteruit jah. Die van jou glimt idd nog mooi
Citaat van: Larrs op 11 mei 2008, 00:22:45
Als ik het laat spuiten, dan laat ik de rest ook doen. :)
Rode auto's zijn inderdaad auto's die snel opvallen door de verkleuring. Merk het zelf alleen nog maar de grill wat van kunststof is. Maar dat kan ik redelijk mooi krijgen met ColorX van Meguiars.
De Micra zelf zit nog behoorlijk goed in de lak zonder verkleuring.
ja idd mijn grill ook zelfde geintje :( denk dat ik hem maar andere kleur geef die gril of opnieuw rood maak en dan ff lak er over doe ofzo
@ verkleuren van auto's mijn buurmand heeft een honda civic en die is aan een kant helemaal licht rood geworden
Aan de kant van de zon..
Daarom zie je ook vrijwel nooit verkleurde ferrari's, ligt niet aan de lak ofzo maar ferrari's staan gewoon altijd in garages dus buiten de zon, de zon is de grootste boosdoener bij kleurvervaging
XD ja maar dan heb je het ook over een auto die je niet zomaar langs de weg zet he :p die je graag in een garage hebt staan ookal zit er een alarm op hahahaha
Tja, mijn sunny heeft ook vaak buiten gestaan, maar staat nu lekker binnen en je merkt echt wel dat dat veel uitmaakt
dat wil ik best geloven ja ;) dan hoef je hem niet zo vaak in de was te zetten en op te poetsen zoals ik moet aangezien mijne onder een boom staat zit alweer onder de stuif meel gisteren me ramen gekleend enzo en vandaag al weer onder is geen begin en eind aan denk dat ik maar zoon hoes er over koop aangezien ik geen garage heb :p
Aangezien ik nog geen kans zie om met die man een afspraak te maken, ga ik proberen om toch zelf de deuk eruit te halen.
Volgens mij is alleen de zijkant ingeklapt, dus moet ik het weer terugklappen.
Vraag is nu nog. Hoe kom ik aan de achterkant van de deuk?
Heb zelf nog niet gekeken overigens. ;)
Achterbank eruit, zowel zitting als rugleuning, dan kun je bij het paneel. Dit zit met klemmen vast dus wel voorzichtig trekken voordat je ze stuk trekt. Opzich moet je er dan wel redelijk bij kunnen.
Uiteraard wel even de onderkant van de achtergordels los maken omdat je anders het paneel er niet uit krijgt.
Heb op NCN forum eens gezien hoe ze een deuk eruit haalden met een busje ??
Door op de kop te houden de deuk bevriezen.. en dan laten afkoelen en deuk ploepte er zo uit :D
Citaat van: Michiel op 04 juni 2008, 21:08:07
Achterbank eruit, zowel zitting als rugleuning, dan kun je bij het paneel. Dit zit met klemmen vast dus wel voorzichtig trekken voordat je ze stuk trekt. Opzich moet je er dan wel redelijk bij kunnen.
Uiteraard wel even de onderkant van de achtergordels los maken omdat je anders het paneel er niet uit krijgt.
Bedankt, dat ga ik denk ik aankomende zaterdag eens proberen. Alleen als het mooi en droog weer is.
Citaat van: nismo op 04 juni 2008, 21:09:32
Heb op NCN forum eens gezien hoe ze een deuk eruit haalden met een busje ??
Door op de kop te houden de deuk bevriezen.. en dan laten afkoelen en deuk ploepte er zo uit :D
Nieuwsgierig als ik was, ben direct gaan zoeken. :P
Link naar de video zelf (http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=32445&EMB=Logo).
Ik denk dat dit niet echt gaat helpen met zo'n grote deuk zoals bij mij. Wel interessant.
Het bevriezen van oppervlaktes met spuitbussen kende ik al. Kan je leuke dingen mee doen.
Citaat van: Mystical Green op 04 juni 2008, 21:26:54
kom maar langs help ik je wel
Nou komt het gereedschap hoor :P
Ben benieuwd :)
;D
Zie hier mijn verlaagde Micra. Heb ik even met mijn mobiel gedaan.
[verwijderd door de beheerder]
Dat ziet er zeker heel goed uit :duim:
netjes hoor ;) lijkt de mijne wel XD onee! hij mist heel wat stikkers en andere velgen enz.
rijd goed he ;) ik vind van wel ik ben tevreden met mijne
ene ik heb precies op zelfde plekje me MFC kaart zitten XD
Iedereen heeft hem daar zitten ::)
Ziet er goed uit lars! :duim:
Het rijdt veel lekkerder he!? (mits je over een hobbelweg gaat)
Het rijdt wel goed ja. Ik moet nog wel een langere rit maken om ook eens de bochten uit te proberen.
Drempels heb ik geen last van gelukkig.
Citaat van: MicraMuts op 28 juni 2008, 12:39:43
Iedereen heeft hem daar zitten ::)
mystical green heeft hem aan de bijreiders kant zitten :P zo ver ik had gezien snel
Citaat van: Larrs op 28 juni 2008, 14:08:16
Het rijdt wel goed ja. Ik moet nog wel een langere rit maken om ook eens de bochten uit te proberen.
hoeoeoe bochten eat your heart out dude!!!
ik neem nu bochten waar bij de snelweg oprit 40 staat met 60 minstens (a) @ oprit maarssen bij voorbeeld
Afgelopen zaterdag ben ik toch nog even aan het toeren geweest. Moet zeggen dat die wel erg lekker rijd.
Rijden over een hobbelweg is ook best te doen. De stoelen zijn comfortabel genoeg. En drempels zijn ook geen probleem.
Alleen het reservewiel piept en kraakt. Kan ook aan het chassis liggen. Maar dat weet ik nog niet zeker.
Wat ik nog wil doen is:
Deuken en krassen verwijderen.
Andere einddemper, liefst uit Japan.
Heel misschien de stootstrippen verwijderen.
Als het mogelijk is ook de deurreflectoren verwijderen en vervangen voor en platte strip.
Betere ruiterwissers.
Als het geld toelaat, dan ook nog snellere nokkenassen.
hmz je hebt nog best wat plannen dus ;) en die refelctoren zitten die niet geplakt ofzo??? volgens mij zijn ze niet orgineel namelijk ;)
ik heb ze niet en bij andere zie je ze ook niet
De reflectoren zijn wel origineel, alleen kom je ze niet vaak tegen.
Ze zitten inderdaad geplakt. Dat ze geplakt zijn is volgens degene die ik hier over gesproken heb ook een het probleem. De lak ziet daaronder lelijk uit.
Ik heb die reflectoren ook gehad toen ik m'n auto kocht, misschien een optie geweest bij de dealer...?
Was bij jou de lak beschadigt of onder de lijmresten toen je de reflector eraf haalde?
Vandaag kan ik proberen om ze eraf te halen. Ik wil ook beginnen om de resten van de dubbelzijdige tape waar de stootstrip zat te verwijderen.
Neem ik direct de reflectoren mee.
hmnz optie zou kunnen ja ;)
bij mij is de lak bij de deuren wel lelijk op hoogte waar bij jou refelctoren zitten dus :S wie weet zaten ze bij mij ooit maar dan hadden ze er denk ik wel nog op gezeten... ;) ben 3de eigenaar dus :P
2 oude zakjes voor me in gereden dus hahahaha
Ik heb net de reflectoren maar eraf gehaald. De lak is iets beschadigt en de contouren van de reflector zit in de lak.
Zelf weet ik niet precies hoe ik dat zelf kan oplossen.
Wat ik ook niet weet is hoe ik dat dubbelzijdig tape van de auto krijg. Eraf pullekken duurt te lang.
Heb op andere websites gelezen dat lijmresten met een caramelschijf eraf gehaald wordt.
Geldt dat voor dit ook?
Citaat van: Larrs op 30 juni 2008, 11:59:56
Was bij jou de lak beschadigt of onder de lijmresten toen je de reflector eraf haalde?
Vandaag kan ik proberen om ze eraf te halen. Ik wil ook beginnen om de resten van de dubbelzijdige tape waar de stootstrip zat te verwijderen.
Neem ik direct de reflectoren mee.
Bij mij waren ze toen geklemd, er zat flink wat vuil onder, dus toen erg diepe krassen op de randen.
Voordeel van zwart was wel dat je het makkelijker kunt bijwerken met een lakstiftje.
Gisteren ben ik nog gebeld door het bedrijf die mijn Micra deukvrij gaat maken.
De afspraak was voor vandaag gepland, maar door de vakantie en dat ze mensen ziek hadden kon het niet door gaan.
21 juli is de nieuwe datum, plus dat de Micra weer thuisgebracht wordt. 29 juli ga ik twee weken met vakantie en dan ziet die voor die tijd er weer goed uit.
Ergens in september komt er ook nog een andere einddemper mijn kant op uit Japan. Moet zeggen dat ik erg nieuwsgierig ben hoe die in het echt eruit ziet en klinkt. Maar dat gaat wel goed komen. Het is geen typische "jap-style" uitlaat.
Vandaag heb ik mijn Micra weer teruggekregen. Deuk aan de zijkant is verdwenen. De motorkap is weer als nieuw. Grill is bijgewerkt. Waar de reflectoren zaten is netter gemaakt, gepolijst en iets bijgeverfd.
Voordat ik op vakantie ga, ga ik de auto nog even goed poetsen. Al hebben ze de auto voor mij ook al gewassen, maar Meguiars laat de auto pas echt blinken. 8)
En ik heb ook de rekening gekregen van mijn APK. De APK was iets van 17 Euro, maar doordat ik een nieuwe lichtschakelaar en verlagingsveren gemonteerd moest hebben. Kost het me nu eventjes... 249,94 Euro. ::)
1 ding heb ik geleerd, Nissan onderdelen altijd tweedehands halen. Tenzij het niet anders kan.
De lichtschakelaar was namelijk 90 Euro. ??? :o :'(
90! >:( >:( :-\ :'( :'( >:( :( :o :o :o ??? :P :-\ :'( euro!!!!!??????? is ie dan wel 24-karaats?
wat kostte monteren verlagingsveren precies bij jou? kan het voor 100 euro laten doen, is dat ok of kan dat goedkoper?
Citaat van: illko op 23 juli 2008, 19:12:51
wat kostte monteren verlagingsveren precies bij jou? kan het voor 100 euro laten doen, is dat ok of kan dat goedkoper?
Voor heeft het 98,75 Euro gekost. Scheelt dus niet zo veel.
Citaat van: illko op 23 juli 2008, 19:10:56
90! >:( >:( :-\ :'( :'( >:( :( :o :o :o ??? :P :-\ :'( euro!!!!!??????? is ie dan wel 24-karaats?
Carbonfiber met gouden contacten. ::) :P
Er staat bij stuksprijs 90 euro.
bedoel je alleen voor? dan is 100eu niet zoveel voor alle 4
Zowel voor als achter.
Citaat van: illko op 23 juli 2008, 19:12:51
wat kostte monteren verlagingsveren precies bij jou? kan het voor 100 euro laten doen, is dat ok of kan dat goedkoper?
kan goed koper ik had het voor niks (A) kennis heeft garage en heb het zelf gedaan met hem naar openings tijd :P
Net nog even de liggende versie van de achterruitenwisser gemonteerd. Viel opzich wel mee, maar niet alles wou even makkelijk meewerken.
Het zit goed en het werkt. Na de vakantie zal ik wel een aantal foto's maken. Niet dat die veel verandert is, maar ik heb nog geen mooie foto's zoals die nu is.
Toennet voor het verkeerslicht deed mijn Micra even vreemd. Stond stil in z'n 1, koppeling in en rem ook ingedrukt.
Net voor het wegrijden, leek het even dat het motorblok stil kwam te vallen. Het oliedruk lampje ging ook branden. Maar toen moest ik gas geven, want wat anders kon ik niet, ging het lampje weer uit. Daarna werkte alles weer naar behoren.
Thuis nog even de auto in dezelfde situatie gebracht(met stationair toerental en even op de koppeling en rem drukken), maar nu was er niks aan de hand.
Last van de oliedruk heb ik nooit gehad. Misschien iets met de sensor, terwijl de motor wel bijna stil viel. ???
Even een ding wat in me opkomt..
Heb je naar je olie pijl gekeken?
Dat heb ik nog niet gedaan. Dat zou ik nog wel even kunnen doen, voor de zekerheid.
Denk idd ook dat je oliepeil wat laag zou liggen.
Ik heb net de oliepeil gecontroleerd en dat is wel goed. Er zit zelfs heel iets teveel in, zo lijkt het.
Waarschijnlijk heeft hij even een dipje gehad, iets te veel benzine of te veel lucht. Hierdoor bijna afgeslagen -> te weinig toeren -> te weinig oliedruk, toeren weer op gang brengen -> en daar is de oliedruk weer.
Ik merk soms wel dat het stationaire toerental wat laag is. Dat is misschien te verwijten aan mijn openluchtfilter met het "warme" weer.
Al geeft mijn auto geen krimp als het rond de 30 graden is.
Als het vaker voor komt, ga ik wel verder kijken. Hopelijk blijft het bij het dipje.
ik had eergisteren in een hele hevige regen bui dat me auto ineens heel erg inhield ook bijna uit viel stond namelijk bijna stil toen koppeling in paar keer gas geven en me auto ree weer ken dit zijn gekomen door de nogal grote barst in me spruitstuk ?>>>???
Je kan misschien wel proberen om het stationair toerental omhoog te draaien, hij zou als hij warm is zo rond de 850 rpm moeten liggen.
Ik ga van de week als het een beetje droog is. De soldering eens nakijken van de throttle body / MAF.
Citaat van: www.micra.com.auPoor idle
Symptoms
Fluctuating and intermittent poor idle feeling like the car wants to stall. Also possible power loss and lack of smoothness.
Solution
Your air-flow meter could be out of calibration, they are susceptible to damage and do wear out eventually. There have been a lot of reports of malfunctioning air-flow meters and throttle bodies particularly when the vehicle has clocked anywhere over 100,000km. This is the perfect opportunity to upgrade to a large throttle body from a Nissan GA15DE engine.
This throttle body re-soldering guide has also proven to rectify this problem on many vehicles and is definately worth trying.
This throttle body re-soldering guide has also proven to rectify this problem on many vehicles and is definately worth trying.
Ik vond deze tekst wel erg op mijn Micra slaan, aangezien ik nu pas problemen heb nu ik over de 100.000km ben. ::)
Iemand een throttle body van een GA15DE? :P
Die zijn redelijk zeldzaam in NL heb ik me laten vertellen.
Ik wil er ook nog steeds wel 1 :)
Ik ben net even bezig geweest met het controleren van een vacuumlek en doormeten van de airflow meter van de maf.
Alles zit naar mijn weten goed vast en ik hoor duidelijk windgeruis uit mijn luchtfilter. Tenzij het vacuumlek bijna onhoorbaar is en slecht voelbaar.
Maar over het doormeten heb ik twijfels. Volgens mij heb ik dat niet goed gedaan, aangezien ik niet de waarde krijg die in het Haynes boek staat.
Voor degene die er een hebben:
Blz. 4a.1
Specifications
Airflow meter voltage
0.5v als de motor uitstaat met contact op On. (deze moet als tweede)
2.0v als de motor aanstaat. (deze moet als eerste)
Ik meet bij de eerste test 13.10v
Bij de tweede test meet ik 12.50v
Dat lijkt mij de accu.
als je de etingen bedoeld in voltages dan zou je zeggen dat je idd de accu spanning hebt
maar ja weet niet nog niet hoe dit in de auto techniek zit
De v staat altijd voor volt(age) of spanning. ;)
Ik heb trouwens de pinnen van de voltmeter gewoon naast de draden in de connector gestoken. Als je de connector eraf haalt, dan kan je de airflow meter niet meten.
Als de airflow meter niet goed meet, kan ik twee dingen doen. Solderen of een werkende gasklephuis kopen.
die v snapte ik al ja ;) maar vind he idd vreemt de spanningen die hij aan geeft zou bijna denken dat je verkeerde aan voer hebt gehad zitten er geen plus en min pool op dat systeem wat je wil naar meten??
Hmm, zit net te denken dat ik inderdaad verkeerd gemeten heb. Ik moet terminal 2 en 3 hebben. Ik heb 1 en 3 gedaan. :P
Nu kan ik morgen weer meten, want het mag alleen als de motor warm is gedraaid.
Wat ik wil meten is dit: http://www.micra.com.au/technical-articles/cg13de-throttle-body-resoldering-guide.pdf (http://www.micra.com.au/technical-articles/cg13de-throttle-body-resoldering-guide.pdf)
Dat is de airflow meter en die kan mijn probleem veroorzaakt hebben, omdat ik over de 100.000km ben.
hoe zien ze er uit die contacten of ben je daar nog niet geweest?
kan zijn dat ze wat geoxideert zijn ofzo door beetje vocht wat door 1 of andere manier er in is gekomen (niet goed gekit geweest ofzo)
gewoon opnieuw verwarmen zoals hun ook al zeggen anders probeeren wat tin weg te halen en dan wat nieuw bijvoegen wel uitkijken dat je geen verbindingen tussen de andere contacten maakt dat zou denk ik wel een ramp veroorzaken
Ik had een pdf toegevoegd, wat ik bedoelde. Onderandere over het solderen.
Zal nog een foto toevoegen.
Deze connector die je op de foto ziet heeft drie contactpunten(terminals zoals in het boek genoemd worden). Contactpunt 2 en 3 heb ik nodig om weten of de airflowmeter nog werkt.
De female connector is op de foto los gehaald van de male connector. Daar zie je de drie contactpunten.
[verwijderd door de beheerder]
[verwijderd door de beheerder]
Citaat van: rob op 11 september 2008, 20:23:42
kan zijn dat ze wat geoxideert zijn ofzo door beetje vocht wat door 1 of andere manier er in is gekomen (niet goed gekit geweest ofzo)
gewoon opnieuw verwarmen zoals hun ook al zeggen anders probeeren wat tin weg te halen en dan wat nieuw bijvoegen wel uitkijken dat je geen verbindingen tussen de andere contacten maakt dat zou denk ik wel een ramp veroorzaken
Het solderen is inderdaad risicovol werk, goed uitkijken ja. Zo ben ik heel makkelijk van mijn auto af voor een korte tijd.
denk dat je ze van boven af moet tellen 1 de bovenste dus 2 midden 3 onderste ;) lijkt mij het meest logise (zou zo ik ze teminste gemonteert hebben als ik in die fabriek werkte)
Door de regen is het vandaag niet gelukt, morgen maar een keer proberen. Moet morgen toch nog naar iemand toe.
Mocht de meting morgen goed zijn, zit ik ook aan de brandstofpomp te denken.
Alleen nog bekijken hoe dat gecontroleerd moet worden.
Vanochtend naar Apeldoorn gereden. Rijd ik van de snelweg af, auto voor mij en een auto achter mij, valt de motor uit. Ik had alleen de koppeling in, dus de motor mocht het even zelf doen. Niet dus. Het lampje van de accu en oliedruk gingen branden en geen reactie op het gaspedaal.
Aangezien ik toch even hard reed als de rest, heb ik de motor weer via het contact aan gekregen.
Niet leuk, maar wel grappig. Ik wist dat dit een keer ging komen.
Op toeren zijn er weinig problemen, maar zodra de motor niet aangestuurd wordt gaat het meestal mis.
Ik heb vandaag ook de meting kunnen doen.
De onderste twee contactpunten had ik nodig.
motor aan: 0.90v (moet ongeveer 2.00v zijn)
motor uit, contact aan: 0.37v (moet ongeveer 0.50v zijn)
Lijkt mij niet goed. En solderen ga ik toch niet zelf doen, liever een goede gasklephuis voor in de plaats. Het werk is toch te riskant.
Weet je wel zeker dat alle stekkers goed zijn aangesloten en niet half contact maken?
Olie had je al gecontroleerd? Zitten alle stekkers van je injectoren wel goed?
Olie is inderdaad gecontroleerd, de stekkers controleren kan ik nog wel even doen. Dat heb ik nog niet gedaan.
Citaat van: Larrs op 13 september 2008, 16:35:23
Olie is inderdaad gecontroleerd, de stekkers controleren kan ik nog wel even doen. Dat heb ik nog niet gedaan.
Alle mogelijke stekkers onder de motorkap zijn gecontroleerd. Alles zit goed vast en geen corrosie.
Ben ik alleen nog benieuwd naar twee dingen. Wat de stationaire toerental is en hoeveel bar de brandstofdruk is.
Heb alleen geen idee hoe ik dit moet meten.
Stationair toerental is tussen de 800 en 900 rpm.
Als je geen toerenteller hebt kun je het wel zien aan de motor, als hij minder dan 800 rpm draait is de motor aan het schudden (lijkt alsof hij maar op 3 cylinders loopt)
Wij hebben met de eclipse precies hetzelfde gehad. Toen was de stappenmotor kapot. Misschien idee
als je in de buurt woonde had ik het best willen solderen voor je ;) durf het wel aan zulke dingen :P heb zelf een hele licht computer gebouwt (printplaatje is 3 keer zo groot als die in je gaskleppenhuis)
Vandaag ook maar eens op vuil gecontroleerd op het rooster en de sensor in het gaskleppenhuis/MAF. Vuil was er niet.
Daarna gelijk alle schroeven aangedraaid van elke ringklem van het luchtfilter. Deze konden nog strakker.
Weet nu wel hoe je het stationaire toerental eventueel kan veranderen, maar dan heb je sowieso een toerenteller nodig. Om de brandstofdruk te meten heb je een manometer nodig, dat heb ik niet.
Zit wel te denken om naar een Nissan dealer te gaan, zal mij eerste keer worden, alleen voor diagnose.
Citaat van: rob op 14 september 2008, 15:18:33
als je in de buurt woonde had ik het best willen solderen voor je ;) durf het wel aan zulke dingen :P heb zelf een hele licht computer gebouwt (printplaatje is 3 keer zo groot als die in je gaskleppenhuis)
Dat had gemogen. Bedankt in ieder geval. :)
Valt me op dat nu elke dag mijn Micra wel een keer stil valt wanneer ik de koppeling indruk. Net een F1 auto, die rijden ook het beste met hoge toerentallen. :P
Maar morgen ga ik een andere gaskleppenhuis/MAF halen. Hopelijk lost dat het probleem op.
Na mijn werk naar een Nissan dealer geweest voor een pakking voor de luchtmasameter.
Deze hadden ze niet op voorraad, omdat de pakking met de nieuwe luchtmassameters geleverd worden.
Ik ben in Deventer geweest en daar hebben ze nog gekeken of Apeldoorn nog wat had. Beide dealers hadden niks.
Volgens de dealer zou ik mijn eigen kunnen gebruiken als die nog goed is. Als dat niet zo is, hoe zou ik er dan aan kunnen komen?
tja ik heb ze wel is uit een stukje dik print papier gehaalt voor kleine apparatuur denk dat het geen aanrader is voor de auto ;)
kwestie van overtekenen of kopieren is het dan
Dik papier/karton doe ik er niet tussen. Lijkt me inderdaad geen aanrader. :)
Als ik tijd over heb ga ik morgen in Twello vragen bij een Nissan dealer of ze wat hebben. Deze heb ik nog kunnen vinden op internet. ::)
Oude als hij heel is kan je makkelijk gebruiken, ik hergebruik hem ook altijd.
En anders vloeibare pakking (hittebestendig)
Vreemd, een pakking kun je nl. los kopen heb ik ook gedaan bij een Nissan dealer in Nieuwegein.
succes.
gr.Luigi
De luchtmassameter is vervangen en het probleem lijkt opgelost te zijn. Vandaag tijdens de toerrit en de weg terug naar huis zijn de problemen niet meer voorgekomen.
Het probleem dat die stationair langzamer leek te gaan, is ook opgelost. Schijnbaar was dat een voorteken dat de luchtmassameter problemen ging geven.
Mooizo :)
Zoals in het andere topic is aangegeven, wil ik het volgende proberen.
Een luchtmassameter van een Primera Ga16de, airbox van een Almera (de vierkante versie) en als het kan injectoren van een Primera 2.0.
Hier heb ik foto's neergezet van de betreffende Micra uit Groot Brittannië.
http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/album1/
Hier heb ik vanaf gekeken. :P
Het topic op het Engelse Micra forum: http://www.micra.org.uk/showthread.php?t=22225
Heel misschien houd ik het alleen bij de luchtmassameter en de airbox. Ik wil niet teveel problemen krijgen. ;)
De reden dat ik dit wil is, omdat ik eigenlijk geen openluchtfilter wil, maar een gesloten sportfilter. Een CAI.
Die zijn alleen veels te duur. En daarom toch een openluchtfilter genomen. Al was die uiteindelijk ook prijzig.
Ik heb nog veel plezier met mijn openluchtfilter, maar als iets beter kan wil ik ook beter hebben. Alleen moet het niet te duur worden.
ben benieuwt wat het wordt
Interessant topic, vooral die TB met 5e injector.
Leuke discussie over de Ga16de luchtmassameter. Zin of geen zin.
http://www.micra.org.uk/showthread.php?t=23111
Ik dacht, toch even melden tijdens mijn zoektocht.
Er wordt in ieder geval al aangegeven dat een luchtmassameter van een Ga16de zonder adapter past.
Citaat van: Michiel op 20 oktober 2008, 22:58:27
Interessant topic, vooral die TB met 5e injector.
Die 5e injector had ik niet eens gezien, terwijl er wel over gemeld werd. Ik dacht dat zoiets alleen gebruikt wordt met een turbo.
Vandaag is bij mij een Janspeed spruitstuk gemonteerd. Helaas is het wel in de sneeuw gebeurt.
Eerste indrukken is dat er volgens mij wel meer koppel is. Ik moet van de week maar eens bij droger en rustiger weer nog eens goed testen. Dan kan ik echt zeggen hoeveel het scheelt.
wij zijn benieuwd, houd ons op de hoogte.
lekker de snelweg op en testen dan die hap ;)
De snelweg ben ik nog niet op geweest, maar snel weg ben ik wel. Vandaag van Heeten naar Deventer gereden voor Sinterklaas inkopen.
Kon wel merken dat die sterker optrok. Als je echt stevig gaat rijden, dan merk je ook goed dat je in de stoel gedrukt wordt. Dat was zonder dit spruitstuk minder.
Was wel lekker. :P
Wat de Engelse ook al aangaven was dat dit spruitstuk een 'rasp' geluid maakte. Dat klopt dus. In een bepaalde toerengebied komt er een metalig geluid uit het gedeelte bij de tweede kat.
dat lijkt me even wennen das rasp geluid
maar wat zou het doen bij mijn automaat... zou hij nog feller worden?
Citaat van: rob op 25 november 2008, 19:54:40
dat lijkt me even wennen das rasp geluid
maar wat zou het doen bij mijn automaat... zou hij nog feller worden?
Op elke K11 zou het sowieso schelen. Maar je weet het pas echt op de dyno.
denk ik ook wel ja ;)
Net mijn nieuwe stuur gemonteerd.
Het was wel even spannend of ik de oude eruit kon krijgen. Vooral omdat het Haynes boek zei dat je gereedschap moest gebruiken om het stuur eruit te trekken. Helaas heb ik dat gereedschap niet.
Beetje duwen en trekken, met een beetje improviseren is het gelukt.
Het nieuwe stuur gemonteerd en het resultaat zie je op onderstaande foto's.
Alleen heb ik het probleem wat je op de tweede foto ziet. Dat zal waarschijnlijk zijn omdat het stuurhub voor de facelift Micra is en ik heb de pre-facelift Micra.
Maar dat is een vermoeden. Ik heb het wel allemaal goed gemonteerd. ;)
[verwijderd door de beheerder]
[verwijderd door de beheerder]
netjes en niks handboek weg er mee dop er op niet de moer er helemaal af en trekken maar!
ziet er super uit!
Dank je.
Maar heb jij ook zoveel ruimte achter het stuur zitten? Ik vind dat niet echt mooi namelijk.
Ik kan er wel mee leven. :)
uhm iets minder maar wel openingetje ja zou zo wel foto maken bij beide zelfde euvel ;)
bij rood zit hij zo momo naaf
(http://i158.photobucket.com/albums/t103/djtwidd/auto/P1240018.jpg)
en bij zwart zo onbekende naaf
(http://i158.photobucket.com/albums/t103/djtwidd/auto/P1240019.jpg)
valt bij deze 2 dus erg mee
Ziet er goed uit, sportief enzo :)
Citaat van: Michiel op 24 januari 2009, 16:59:18
Ziet er goed uit, sportief enzo :)
Rally stuur heh? :P
Ben er wel tevreden mee. :)
Toennet nog even een stukje wezen rijden.
Bleek dat het stuur toch nog zo recht stond als ik dacht. En de richtingaanwijzer ging ook niet uit door het stuur.
De richtingaanwijzer is alleen nog een punt voor aandacht.
Citaat van: rob op 24 januari 2009, 16:19:08
bij rood zit hij zo momo naaf
(http://i158.photobucket.com/albums/t103/djtwidd/auto/P1240018.jpg)
en bij zwart zo onbekende naaf
(http://i158.photobucket.com/albums/t103/djtwidd/auto/P1240019.jpg)
valt bij deze 2 dus erg mee
Oke, ligt dus toch aan het stuurhub.
Die van mij is van het stuur zelf. Allebei van het merk Victor.
tja vreemt zitten er van die palletjes aan?
die zijn namelijk ook voor je richting aanwijzers
Citaat van: rob op 24 januari 2009, 17:55:48
tja vreemt zitten er van die palletjes aan?
die zijn namelijk ook voor je richting aanwijzers
Nee, zat er niet bij. Bij het Nissan stuur zit wel een ringetje bij met uitsteeksels, maar die past niet meer.
nee dat klopt das een soort borg ofzo ;)
hoeveel schroeven zitten er in je stuur? op de naaf
Er zit 5 schroeven in.
oke dan zou je met mijn momo adaptor de oplossing hebben voor het probleem die heeft meer als 7 gaten zelfs
Sjiek stuurke
Ben al wel achter dat niet elke naaf de richtingaanwijzer kan bedienen bij het sturen. Daar valt mee te leven.
Wat me nog wel irriteert is dat het niet zo soepel stuurt zoals met het originele stuur. Ik heb het stuur iets strakker dan handvast aangedraaid en zou goed moeten zijn.
Het sturen gaat een beetje schokkerig en stroef.
Of zou het te maken hebben met dat smeerspul wat je aan moet brengen? Ik heb zelf namelijk het smeerspul van het originele stuur overgezet naar het nieuwe stuur.
Dat hij zwaarder zou sturen klopt wel, je hebt een kleiner steur, dus minder omtrek.
Opzich zou hij niet stroef moeten sturen tenzij hij ergens aanloopt.
Het aanlopen heeft die gedaan toen ik het stuur de eerste keer erop had zitten. Daarna heb ik het opnieuw vastgezet en beter ingesmeerd met dat vet.
Het leek wel minder te zijn, maar niet genoeg bleek vanochtend.
Helaas kan ik de voorwielen niet vrij van de grond krijgen, dan zou het misschien beter bekeken kunnen worden.
mijne stuurde in begin ook zwaarder wendt vanzelf maar toch klinkt het vreemt
Vandaag heb ik eindelijk mijn einddemper op kunnen halen. :wave:
Komt uit Japan en is de Trust MX.
Moet alleen nog gemonteerd worden. Het bedrijf waar ik het gekocht heb had de garage vol en ik had te weinig tijd. Het was voor mij ongeveer 2 uur rijden.
Zie hier de einddemper waar ik maanden op gewacht heb. :P
De CD is ter vergelijking voor de grote. ;)
oelalala mooi potje zou wel lekker klinken
zeer knap exemplaar!
hoe doe je dat eigenlijk via japan?
Citaat van: Red Racer op 27 februari 2009, 20:08:22
zeer knap exemplaar!
hoe doe je dat eigenlijk via japan?
Via een bedrijfje wat onderdelen kan importeren. Moet je wel precies aangeven wat je wilt hebben. En je moet vooraf betalen.
Er zijn best wel genoeg bedrijfjes die het kunnen. Ik heb het via Show and Go (http://www.showandgo.nl/) gedaan.
die on-ine shop werkt lekker niet dus
Citaat van: rob op 27 februari 2009, 20:27:17
die on-ine shop werkt lekker niet dus
Moet ook via de mail of telefoon. Ze zijn ook nog jong en bestaan nog niet zo lang.
Ik heb het via de pm functie van NCN gedaan. :P
Heel gaaf Lars, ziet er goed uit
waar haal je dan die spullen vandaan zodat je ze door kan geven ben wel nieuwschierig
Citaat van: rob op 27 februari 2009, 20:34:18
waar haal je dan die spullen vandaan zodat je ze door kan geven ben wel nieuwschierig
Zelf zoeken op internet. De bedrijven opzoeken en kijken of ze onderdelen maken voor de Micra.
Als je niet weet welke bedrijven er zijn in Japan, moet je de websites bezoeken van de import bedrijven. Je komt altijd wel namen tegen.
En als je het niet zeker weet of een bepaalde fabrikant het nog heeft of maakt, kunnen ze het misschien ook wel nakijken.
oke thnx
of tewel dit lijstje af speuren wat op hun site staat TEIN, JIC, Mugen-Power, Work, AEM, Blitz, Spoon Sports, Backyard Special, TRD, VolkRacing
Citaat van: rob op 27 februari 2009, 21:08:06
of tewel dit lijstje af speuren wat op hun site staat TEIN, JIC, Mugen-Power, Work, AEM, Blitz, Spoon Sports, Backyard Special, TRD, VolkRacing
Ja. :)
Zo heb ik het gedaan. Alleen Spoon en Mugen mag je schrappen, want die hebben niks met Nissan.
andere ook weinig
TRD ook nie is toyota :duim:
Mugen is meestal honda.
Citaat van: Challenge op 28 februari 2009, 12:56:57
TRD ook nie is toyota :duim:
Mugen is meestal honda.
TRD kende ik niet, maar die dus ook niet. :P
dus als je daar op een van die sites wat vind voor je auto bestellen hun het en laten het verschepen naar nederland.
aleen jmmr dat r vrij weinig voor een k10 te koop is GVD.
Citaat van: Red Racer op 28 februari 2009, 16:12:23
dus als je daar op een van die sites wat vind voor je auto bestellen hun het en laten het verschepen naar nederland.
aleen jmmr dat r vrij weinig voor een k10 te koop is GVD.
Klopt.
En de K10 is gewoon te oud. Volgens mij hebben de tuning onderdelen in Japan niet echt een lange productie tijd.
Hier is wel iets te krijgen: http://rallynuts.com/motorsport/Nissan_Micra_K10_2075/ (http://rallynuts.com/motorsport/Nissan_Micra_K10_2075/)
Of anders misschien wel op de auctions site van Yahoo of misschien wel Ebay.
mischien dat ik over een jaar of 2 overstap naar een k11.
Het middelste gedeelte van de uitlaat is vervangen en de nieuwe einddemper zit er ook onder.
In het begin merkte je wel dat die er was, maar na een ritje al wat minder.
Stukje gewenning. ;)
Alleen nog een stukje tunnel zoeken. :P :D
ziet er goed uit zou zweren dat het mijne is voor hij zijn spoilers kreeg
Mooie einddemper Larrs
Dank je. :)
Ben ook wel tevreden mee.
knap pijpje lars!
lijkt idd wat op die van rob
hoe klink die sound trouwens? en je kunt als je dichtbij woont mis de coen tunnel proberen.
Werk wel met mijn catloze uitlaat.
Citaat van: Red Racer op 07 maart 2009, 19:28:54
knap pijpje lars!
lijkt idd wat op die van rob
hoe klink die sound trouwens? en je kunt als je dichtbij woont mis de coen tunnel proberen.
Werk wel met mijn catloze uitlaat.
Het klinkt zwaarder, als goed is geen gebrom maar zeker geen gesnerp.
De Coentunnel is een beetje te ver voor mij. :)
lijkt op wat ik heb... bij mij zoemt het een beetje... zo'n donker geluid
Mooi hoor! :duim: :duim:
maar stukje coentunnel klinkt wel lekker hoor heb ik gedaan toen ik met de zwarte terug kwam :)
anders onder die geluids wal bij zeist naar amersfoort toe hmmm
Citaat van: rob op 08 maart 2009, 14:03:45
maar stukje coentunnel klinkt wel lekker hoor heb ik gedaan toen ik met de zwarte terug kwam :)
anders onder die geluids wal bij zeist naar amersfoort toe hmmm
Zal vast wel, maar die afstand ga ik niet eventjes rijden. ;)
begrijpelijk ;)
Ik had nog een versterker liggen die nog gemonteerd moest worden en door het mooie weer ben daar ik aan begonnen. Heb geen foto's genomen, dus je moet het zonder doen.
Afgelopen vrijdag begonnen met het gedeeltelijk strippen van het interieur en gaan bedenken hoe ik de versterker ga monteren en de kabels gaan leggen.
Dit was even lastig, maar de dag erna op de zaterdag ben ik de hele dag bezig geweest om de kabels zo goed mogelijk te leggen. Dit is mijn eerste keer en kabels leggen in een auto is totaal anders dan voor mijn hifi set in mijn slaapkamer.
Vooral de deuren leken erg moeilijk te zijn, maar uiteindelijk was het eigenlijk super makkelijk.
Het is zo dat je gewoon de rubberen afdichting aan beide kanten eruit moet halen. Heel het hele tussenstuk eruit en haal de tape eraf en dan gaat het met gemak. Je hoeft niks kapot te maken, alleen even nieuw intapen.
Het enige waar ik moeite mee had, was de kabel naar de rechter deur trekken. Je zou eigenlijk het dashboard eraf moeten halen, want je kunt er nauwelijks bij. Maar met mijn geduld is het toch gelukt. :P
Kwam erachter dat de RCA-kabel eigenlijk veels te lang was, dus heb ik zo goed als het kan onder de bekleding gestopt aan de passagierskant. Geen lussen gemaakt, vanwege dat er warmte kan ontstaan en dan kortsluiting.
Uiteindelijk heb ik vandaag alles in het interieur kunnen doen en de versterker op zijn plaats kunnen zetten en aansluiten.
Met de eerste test werkte het direct. Dus ik blij. :)
Alleen heb ik veel moeite gehad met het monteren van de stoelen. Die wouden niet echt meewerken. Net of het onderstel niet recht was of zo.
Van beide stoelen hadden sowieso een probleem met 1 bout. Waarvan eentje dolgedraaid en eentje niet helemaal erin wou.
Dat laatste is mijn fout met het leggen van de voedingskabel. Die zit iets in de weg. Moet nog aangepast worden.
Ontzettend lang verhaal, maar ben het wel kwijt. ;)
12 april is het te zien en te horen. Geen subwoofer overigens.
Vandaag mijn auto gewassen en gepoetst.
(http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/voorkant_klein.jpg) (http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/voorkant.jpg)
(http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/achterkant_klein.jpg) (http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/achterkant.jpg)
(http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/motorruimte_klein.jpg) (http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/motorruimte.jpg)
(http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/interieur_klein.jpg) (http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/interieur.jpg)
En een extra foto van mijn plantje. :P
(http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/plantje_klein.jpg) (http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/plantje.jpg)
Hahaha! Lachen dat plantje! :-))
heel net resultaat zeg
mooi en je audio????
plantjes zijn niet goed zou je wil kas maar is open halen als ik jou was en het weg halen
Citaat van: rob op 10 april 2009, 17:25:19
mooi en je audio????
plantjes zijn niet goed zou je wil kas maar is open halen als ik jou was en het weg halen
Audio is verstopt. ;)
De versterker zit onder de stoel.
Dat plantje moet ook weg, zei mijn moeder ook al. :P
Moet alleen zien hoe ik het weg haal, vanwege de krappe ruimte.
de wielkas open halen dan kan je er zo bij ;)
en ja hij is wel mileu vriendelijk zo je auto :P
nieuwe lokatie om wiet plantjes te kweken
Citaat van: aztec micra op 10 april 2009, 20:16:04
nieuwe lokatie om wiet plantjes te kweken
Dat is ook wel oplossing, alleen nog even warmte lampjes aanbrengen. 8)
wauw wat knap een micra er van op met die wasbeurt, Nette uitlaat nogmaals :duim:
en wat een mooi schot van je plantje, zou m ander wel heel weghalen en in je kamer verder laten groeien :D
Mooi man!
Dank jullie wel. Ben er ook de hele middag mee bezig geweest.
Mooie was, dat na het wassen de lak vuil sporen bevat. Ik heb toen met Ultimate Quick Detailer en een microvezeldoekje de auto gewaxt. De vuil is toen ook eraf gegaan en er bleef een schoon, glimmend en gladde lak over.
De Micra had ik al een tijd geleden al goed in de wax gezet, dus dat hielp wel mee.
De bumpers, spiegelkappen, stootstrips, rubbers heb ik met Trim Detailer behandeld.
De ramen met NXT Glass Cleaner. Interieur met Ultimate Interior Detailer.
Velgen met All Wheel Cleaner. Alleen dit spul gaat erg snel op.
Als je ziet hoe vies de doekjes en pads worden, dan is het wel duidelijk dat het vuil eraf gekomen is. ;) :P
hm ken het van mijne zaterdag poetsen die waren ook alenmaal zwaar zwart
maar meguiars is en blijft lekker spul!!! ben verkocht aan het merk nu!!
hoe veel was je in totaal dan kwijt aan al die spulletjes lars?
Citaat van: Red Racer op 13 april 2009, 19:03:47
hoe veel was je in totaal dan kwijt aan al die spulletjes lars?
Ik heb niet alles in 1 keer gekocht, maar via Carclean.nl kost het in totaal 69,94 Euro.
Dan heb ik de pads en microvezeldoekjes niet meegerekend. De shampoo van Motip kreeg ik gratis, bij Automat toen ik het de eerste keer wat van Meguiars kocht.
Ik heb nog ook nog ColorX van 14,99 Euro, dat is ook van Meguiars. Die gebruik ik 1 a 2 keer per jaar.
Het kost veel, maar is uiteindelijk wel het geld waard.
Ik heb eens zitten bedenken wat ik nog wil gaan doen met mijn Micra. Vooral omdat die er standaard uit ziet, zowel van binnen als buiten.
Terwijl die toch het ene en andere al vervangen is voor betere onderdelen.
Deze lijst is zomaar een bedenksel wat ik graag zou willen doen.
Verstelbare panhard rod check
Super S bumpers in rood
Super S zijskirts? in rood
Heldere koplampen, geen donkere
Andere achterlichten check
Betere bougies(Denso) en bougiekabel(Magnecor)
Handgrepen in rood, dus geen chromen meer check
Interieur minder grijs maken met mat zwart
Ramen licht blinderen
Super S stoelen(staan nog te koop, weet ik)
Misschien weer een andere stuur check
Een spoiler (liefst een functionele)
14" velgen (RS Watanabe (http://www.japanesenostalgiccar.com/forum/pics/rims/watanabe%20rs8%20type%20a.jpg) lookalike/replica) Konig (http://adaptivestrategies.com/KONIG-Rewind-GraphiteRWD.jpg) heeft mooie
Had ook nog mijn luchtfilter willen vervangen voor eentje uit een Almera, maar daar ga ik niet meer opzoek. Misschien als het op mijn weg komt.
Geen idee hoever ik kom. :)
Denso bougies schijnen nog wel eens storingen op te leveren. Gewoon NGK iridium nemen.
En ik heb nog een mooie dashboard liggen (doe maar een bod) ;)
Naar die bougies zal ik wel eens beter naar kijken. Ik dacht dat Denso erg goed was, ze geven in ieder geval aan dat ze duurzaam zijn.
Maar het interieur hoeft niet compleet vervangen te worden. Alleen de console, bakje eronder, tellerhuis en kap achter het stuur wil ik een mat zwarte kleur geven.
NGK is idd goed.
En verder lekker lijstje!
leuk lijstje. super s side skirts??? huh??? geen idee wat je bedoelt bij mij is ook gewoon zoals bij jou hoor
Citaat van: rob op 08 juni 2009, 16:06:16
leuk lijstje. super s side skirts??? huh??? geen idee wat je bedoelt bij mij is ook gewoon zoals bij jou hoor
Nicole heeft Super S bumpers en side skirts, ik dacht dat de side skirts ook van de Super S afkwamen. Anders zoek ik alleen Super S bumpers. :P
na of ze moeten er bij mij afgesloopt zijn maar na mijn weten en kijken op mp zitten er nooit skirts op een super s ;)
tja had wel gekund idd
Die sideskirts waren volgens mij niet van een Super S, maar die zat bij die kit die Marcel op z'n Micra had.
Vanochtend had ik mijn Micra voor de APK weggebracht, maar kreeg net te horen dat die afgekeurd is. :(
Ik had gehoopt dat de zaken die Marcel opgelost had voldoende was, maar er waren nog andere zaken.
- Co waarde te hoog. 6% was de waarde en moet 0.5% zijn. :o
De monteur zei dat het ook door lekkage kon komen, hopelijk is dat het ook.
- Speling in beide fuseekogels. L+R
- Kentekenverlichting werkt niet.
- Op het kentekenbewijs is het kenteken nummer niet duidelijk leesbaar bij de eerste letter.
De Micra heb ik weer mee terug genomen en ga bedenken wat ik ga doen. Dit gaat me wel weer veel kosten en daar ben ik niet zo blij mee.
Ik heb eens zitten zoeken naar het vervangen van de fuseekogel, maar volgens de berichten op NCN is het voor een beginner lastig werk.
Er wordt gezegd dat het beter is om de draagarm te vervangen dan alleen de fuseekogel, is minder werk. Maar ook veel duurder, vooral omdat beide kanten gedaan moet worden.
Hoe zit het precies met de Micra?
Wel jammer,zeker omdat je het zelf niet echt merkt, allemaal met het rijden.
Ik zou gewoon is navragen op de sloop ,wat ze voor een complete draagarm vragen.
die verlichting is het probleem nog niet das doe het zelf klusje
de co2 zit hem misschien in de aansluiting van je nieuwe demper
hebben de de oude aansluit pijp gebruikt of zat er al een pijp aan???
Originele pijp gebruikt: uitlaat cement doet wonderen
Pijp aan de demper: vloeibare pakking tussen de aansluiting
had je bij de vorige apk al problemen met de co2?
gewoon overal uitlaat cement tussen doen, wonderspul.
heb je niet een maat of een kennis die het samen met je wil vervangen van die fusee kogel.
die fuseekogels idd op de sloop halen ofzo..de rest valt wel mee.
Mijn complete uitlaat is nieuw, behalve de tweede katalysator. En ik heb de vorige keer geen problemen gehad met de Co uitstoot.
Heb verder ook niet iemand die het samen kan doen, met de fuseekogel.
Ik ga morgen denk ik een afspraak maken met de garage waar ik de APK keuring heb gehad, dan mogen ze alle problemen oplossen. Kost een smak geld, maar de problemen zijn dan ook verholpen.
Citaat van: nismo op 18 juni 2009, 17:47:41
die fuseekogels idd op de sloop halen ofzo..de rest valt wel mee.
De sloop in de buurt heeft wel alles voor de Micra. Daar staan drie Micra's, maar ik wil wel zekerheid hebben dat het blijft werken.
Belangrijk voor wat betreft het co is dat de motor eens even lekker warm getrapt moet worden,vaak is de lambda vervuilt en leest hij niet goed.
Vaak testen ze de wagens op co met koude motor dan gaat het meestal niet goed.
De fuseekogels zijn wel te doen maar er moet wel een pers aan te pas komen,draagarm is op zich makkelijker maar kost al 170 eurie ex btw.
Losse fuseekogel kost nog geen 30 eurie de draagarm moet er dan ook vanaf.
Citaat van: Ed op 18 juni 2009, 18:38:32
Belangrijk voor wat betreft het co is dat de motor eens even lekker warm getrapt moet worden,vaak is de lambda vervuilt en leest hij niet goed.
Vaak testen ze de wagens op co met koude motor dan gaat het meestal niet goed.
Dat zal dan met mijn Micra ook zo gebeurt zijn, want 6% is wel erg hoog.
Citeer
De fuseekogels zijn wel te doen maar er moet wel een pers aan te pas komen,draagarm is op zich makkelijker maar kost al 170 eurie ex btw.
Losse fuseekogel kost nog geen 30 eurie de draagarm moet er dan ook vanaf.
Dat laat ik dan liever doen. Als de speling opgelost kan worden door alleen de fuseekogel te vervangen, scheelt het wel veel geld.
25 juni loopt mijn APK af.
daarom ga ik liever een maand eerder voor me apk heb je een 13de maand bij de volgende apk
Klein opstekertje. 25 juni vorig jaar heb ik de APK keuring gehad en dit jaar loopt die pas 5 juli af. :P :)
Ik ging er vanuit dat het precies een jaar was.
Aangezien mijn Micra weer terug is na een week, heb ik nog wel 1 probleem over die nog verholpen moet worden.
Mijn stuur piept als een gek bij deze warmte, terwijl ik er vet tussen gedaan heb. En volgens mij heeft de garage het stuur ook iets strakker aangedraaid, waardoor het sturen ook weer zwaarder is.
Volgens wordt elk vet ook er tussen uit geperst. Zelfs de originele plakkerige vet van het oude stuur, nu zit er ander vet tussen. Dat vet lijkt voor fietskettingen en lagers.
Het helpt niks, wel in het begin iets.
Wat voor vet is het wat er officieel tussen moet? Dus dat donker rode/gele plakkerige/stroperige vet.
Zit ook te denken om een originele Nissan stuur(zonder airbag) erin te zetten, alleen niet die er in zat.
ze zullen hem dan moeten losmaken zodat het sturen wat makkelijker gaat.
kan je niet bij brezan voor dat vet gaan kijken, hebben meestal alles daar.
zeker een stuurtje van de sloop?
Citaat van: Red Racer op 01 juli 2009, 18:01:16
ze zullen hem dan moeten losmaken zodat het sturen wat makkelijker gaat.
kan je niet bij brezan voor dat vet gaan kijken, hebben meestal alles daar.
zeker een stuurtje van de sloop?
Als ik het stuur losser aandraai, dan tik die weer wanneer een voorwiel door een kuiltje gaat. Ik snap alleen niet waarom een stuur moet tikken als het te los zit, de spiebanen zouden het stuur op zijn plek moeten houden.
Maar dit stuur is niet van de sloop, maar overgekocht van Marcel. Is al weer een tijdje geleden.
Maar ik zou graag willen weten hoe dat vet heet wat ik moet hebben. :)
Een Brezan is wel in de buurt.
Citaat van: Larrs op 18 juni 2009, 15:41:37
Vanochtend had ik mijn Micra voor de APK weggebracht, maar kreeg net te horen dat die afgekeurd is. :(
Ik had gehoopt dat de zaken die Marcel opgelost had voldoende was, maar er waren nog andere zaken.
- Co waarde te hoog. 6% was de waarde en moet 0.5% zijn. :o
De monteur zei dat het ook door lekkage kon komen, hopelijk is dat het ook.
- Speling in beide fuseekogels. L+R
- Kentekenverlichting werkt niet.
- Op het kentekenbewijs is het kenteken nummer niet duidelijk leesbaar bij de eerste letter.
De Micra heb ik weer mee terug genomen en ga bedenken wat ik ga doen. Dit gaat me wel weer veel kosten en daar ben ik niet zo blij mee.
Even ter info voor de geïnteresseerden. :)
Vandaag de rekening gekregen van de reparaties en het viel mij mee, 209 euro.
Om de Co waarde omlaag te brengen hebben ze mijn Micra aan de computer gehangen voor een diagnose test en ze hebben de motor en Co afgesteld. Dit staat zo ongeveer op het factuur.
val mij wel mee aangezien wat er gedaan moest worden.
het stuur niet losser draaien maar bij je moter, of er meer vet bij doen.
mischien weten hun bij die autozaak wel wat het is.
Citaat van: Red Racer op 02 juli 2009, 20:35:34
val mij wel mee aangezien wat er gedaan moest worden.
het stuur niet losser draaien maar bij je moter, of er meer vet bij doen.
mischien weten hun bij die autozaak wel wat het is.
Ja, mij ook. :)
Kan ook wel eens aan het autobedrijf vragen, anders ga ik wel naar Brezan.
Ben ondertussen ook al weer opzoek naar een ander stuur, maar dan van een Nissan 200sx (S13). Die schijnt ook te passen.
Mijn JDM achterlichten. :)
(http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/new_rearlight1_small.jpg)
(http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/new_rearlight3_small.jpg)
1 woord: SUPER!!
Nog een nacht actie foto :D
ik hoorde al dat er veel geintreseerde waren voor deze lampjes.
nu je klep zkkr cleanen? staat m wel veel better.
BTW heb je dat gekweekte plantje nog in je deurpaneel.
Achterklep cleanen weet ik nog niet. Wel wil ik graag die NL sticker weg hebben.
Weet alleen nog niet of die chrome handgreep wel staat. Nu ik de foto's zie twijfel ik eraan.
je kan aan Rob vragen of ie m ff voor je wil foto shoppen :P
Citaat van: Red Racer op 05 juli 2009, 18:44:12
je kan aan Rob vragen of ie m ff voor je wil foto shoppen :P
Dat lukt mij ook wel. Wordt er steeds handiger in. 8) :)
Ziet er mooi uit :duim:
Staan dus ook mooi op rood :duim:
Dank je wel. :)
Nu ben ik tijdelijk de enige met deze achterlichten. :P
ziet er netjes uit zag me naam weer gaan pfff :P
[verwijderd door de beheerder]
Had niet gehoeven hoor. ;)
Doelde meer op de handgreep dan de stickers. De NL sticker gaat er sowieso een keer eraf.
Weet nu wel dat de Micra en 1300tc sticker zeker weten erop blijven. Dat vind ik wel mooi staan. Te clean staat zo leeg.
Citaat van: Larrs op 05 juli 2009, 19:11:01
Dank je wel. :)
Nu ben ik tijdelijk de enige met deze achterlichten. :P
Zet ze er binnen 5 minuten weer op hoor :D
Citaat van: Challenge op 05 juli 2009, 19:34:55
Citaat van: Larrs op 05 juli 2009, 19:11:01
Dank je wel. :)
Nu ben ik tijdelijk de enige met deze achterlichten. :P
Zet ze er binnen 5 minuten weer op hoor :D
Nee, doe maar niet.
Kan ik nog even genieten van de achterlichten. :P
wat is er mis met je handgreep dan die wil ik juist marcel zou hem bestellen voor me nog niks over gehoord helaas
zou een spoilertje gaan zoeken eerder dan komt het mooier uit het geheel zo een rond het raam als ik heb op de zwarte
Het glimt te erg. Heb het toendertijd gedaan, omdat de handgreep die erop hoort kapot was.
Ik wil de Micra meer in JDM stijl brengen en chrome hoort daar niet bij. Wil het nu nog niet vervangen, tenzij jij nog een goede hebt?
Als Marcel er niet aan kan komen, zouden we heel misschien kunnen ruilen.
Achterlichten staan erg mooi, die vond ik na 2 kleurige lichten (wit boven, rood onder) het mooiste :)
Citaat van: Michiel op 05 juli 2009, 22:16:02
Achterlichten staan erg mooi, die vond ik na 2 kleurige lichten (wit boven, rood onder) het mooiste :)
Dank je.
Toevallig laatst op internet verschillende Micra's gevonden met die 2 kleurige achterlichten. Ze zijn inderdaad erg mooi, alleen nog zeldzamer dan mijn achterlichten.
o foto's? daar van lars?? ben benieuwt zat al te denken bedoelt michiel nou
Citaat van: rob op 06 juli 2009, 11:31:32
o foto's? daar van lars?? ben benieuwt zat al te denken bedoelt michiel nou
Deze:
(http://micra.com.au/images/ciscos-k11s/blue-monster/blue-monster4.jpg)
Juist, die ja.
Dat volgens mij ook de Blue Monster van de Cisco website uit Australië.
En die achterkant ziet er ook erg mooi uit. Helemaal mijn smaak. :P
o die zijn best mooi! :D gaaf jo
Mijn achterlichten werken nu eindelijk goed. Ik moet alleen nog een rode mistlamp kopen.
Ben er nu twee middagen mee bezig geweest en het lastige is, is het goed aansluiten.
Gisteren had tweetal draadjes omgedraaid, wist niet precies welke.
Vandaag weer opnieuw ingedeeld, waarvan ik wist dat het goed moest zijn. Maar had ik alles in spiegelbeeld ingedeeld. :P
En wat blijkt, het schema van de Japanse bubbel achterlichten komen overeen met mijn achterlichten. Dat schema is voor Micra's uit Australië met Japanse achterlichten.
Gelukkig werkt het ook voor Europese Micra's.
Dit schema is het voor degene die ook ooit hetzelfde gaan doen.
altijd handig zulke foto's
Mooi hoor lars...
Net een ander stuur binnen gekregen en direct het probleem ontdekt waarom ik het stuur niet goed vast kreeg.
Het stuur moet op twee plaatsen steunen. Een plaats direct op de lagers in het midden en een plaats indirect met vet waar het stuur moet glijden over een glijcontact.
Dat eerste kan dat aftermarket stuurnaaf niet.
Heb nu een originele S13 stuur.
Op het Australische Micra forum zeggen ze dat het past en ook op het forum van NCN. Dus als het droog is, ga ik dat eens ondervinden. :)
Ziet er mooi uit de achterlichten!! :duim: Vind ze mooier dan de mijne!
Ik heb de draden toen ook aan moeten passen.
Rode mistlamp kun je vinden bij de meeste autostyle winkels.
Challenge(Martijn) heeft anders ook nog wel deze achterlichten over. ::)
En ik ben tevreden met mijn nieuwe stuur. Past goed en stuurt erg goed. Net of ik stuurbekrachtiging heb. :P
Geen aftermarket sturen meer voor mij.
Ik laat ook eens wat van mijn creativiteit zien. :P
(http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/rode_dingen_klein.jpg)
Er moet alleen nog blanke lak op en dan ga ik ze monteren.
Moet zeggen dat het me redelijk gelukt is. Ben benieuwd hoe ze eruit zien met blanke lak en op de Micra uiteraard. ;)
heej jij hebt toch geen metallic kleur? Dan hoef je geen blanke lak te spuiten .
Vind het heel creatief hoor... hahah mooi !
Nee, is geen metallic. Maar de verf winkel zei dat blanke lak wel nodig was en het niet mee vermengt wordt in de lak zelf.
Ik denk zelf ook dat er blanke lak op moet. Ze glimmen nu niet echt. Die grote glimt omdat ik die vandaag gespoten heb.
Moet wel blanke lak op! heb je na de grondverf wel nog een keer geschuurd?
Ik heb geschuurd voordat de grondlak erop ging. Daarna alleen tussen het lakken door een keer geschuurd om de oneffenheden weg te krijgen.
Eigenlijk moet je na de grondlak een keer schuren, om daarvan de oneffenheden weg te halen + de lak hecht vele malen beter.
Maar goed ben benieuwd naar het eindresultaat.
Lars ik hoop wel dat je dus kunststof primer hebt gebruikt als ondergrond anders gaat het bladderen over een tijdje en het beschadigd sneller,dat zou zonde zijn.
Maar het ziet er gelikt uit,en spuit er maar gewoon blanke lak overheen dan gaat het lekker glimmen.
Goed bezig man. :duim: :duim:
Ik heb de kunststof primer gebruikt van Motip. :)
Ik had vanochtend nog een foto gemaakt van mijn witte Micra. Meer heb ik niet, aangezien het best koud is om met je pyjama met -5,7 graden Celsius buiten te staan. ::)
(http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/witte-micra.jpg)
Een mooie witte laag op je Micra ;)
bij mij idem.
:duim:
Het is wel een mooi sfeervol plaatje zo.
gehehehe...
wat een leuke foto zo
ellen
Dank jullie wel, het zag buiten ook zo mooi wit uit. :)
Even een kleine update over mijn Micra.
Ik heb een aantal probleempjes wat ik nog moet verhelpen.
- Claxon werkt niet (geen idee waarom)
- Mistachterlicht werkt niet (waarschijnlijk de schakelaar op het dashboard)
- Ashoes kapot, waardoor ik nu waarschijnlijk de homokineet mag vervangen omdat het geluid maakt.
- kachelventilator werkt niet goed, waardoor ik steeds last heb van een kapotte kachelweerstand. (repareren lukt niet echt, dus moet ik eens bij Brezan vragen voor een nieuwe)
Verder nieuwe deurpanelen en zwarte pookknop en hoes, al had ik die al een hele tijd. Alleen nooit hier kenbaar gemaakt.
Dus foto's komen nog.
Ah dus je hebt eigenlijk wel een klein projectje. Hopelijk is het allemaal een beetje makkelijk te verhelpen.
de meeste dingen kan je van de sloop af halen of je koopt sommige delen bij brezan/cartal
dus je orgi panelen(grijs) heb je vervangen door zwarte? of meer luxe er op.
de fot's zien wij wel verschijnen.
Grt Patrick
Ik zat wel te denken aan de sloop, maar dat doe ik niet. Koop nu wel nieuwe onderdelen.
Er is een Brezan in de beurt, dus ga ik daar heen.
Voor de meeste ben ik al mee bezig geweest, toen het laatst lekker weer was, maar een elektrisch probleem oplossen is best lastig.
Zodra het weer het zonnetje schijnt, ga ik weer verder en zal ik ook foto's maken.
Vandaag is mijn Micra voor de APK geweest en helaas weer niet geslaagd. net als vorig jaar, is de CO waarde te hoog.
En het stadslicht werkte niet, maar die had ik ook vergeten te controleren. :P
De monteur vond dat de katalysator in het midden wat leeg klonk. Kan het zo zijn dat een katalysator door de jaren heen weg slijt? :-\
Ik heb overigens geen katalysator meer aan de voorkant, voor degene die dat niet weten. ;)
Verder moet ik opzoek naar een andere tellerhuis, want de wijzer van de koelvloeistoftemperatuur werkt niet goed meer. Misschien maar eens opzoek naar een Super-S variant waar een toerenteller bijzit.
een kat kan verbranden... en een super s unit kan je in den dolder halen met beetje mazzel. zou je is moeten bellen: japanse autosloperij den dolder opsturen doen ze misschien ook nog wel
Ik heb vandaag mijn Micra naar de garage gebracht met de nieuwe Kat en de CO waarde is gedaald, maar niet ver genoeg. Nu hebben ze mij gevraagd of ze de lambdasensor mogen vervangen.
Aangezien de Micra door de keuring moet, laat ik het door hun doen. Dus weer meer kosten, vanwege die stomme CO waardes. :P
Ik heb de Micra op mogen halen en is dus goedgekeurd.
Alleen heb ik een waslijst aan opmerkingen meegekregen wat ooit nog verholpen moet worden.
Dus voor mij geen extra's meer voor mijn Micra.
gefeliciteerd er voor Larrs :duim:
ps. hoe groot is het lijstje? en zijn het prijzige dingen?
grt
Die adviezen die je bij een garage krijgt daar heb ik niet zoveel mee dat zijn namelijk allemaal praatjes om de kas te spekken.
Het lijstje is als volgt.
- Een band met te weinig profiel (1,6mm t/m 2,5mm).
- Schokdemper met lekkage.
- Roestschade, terwijl dit vorig jaar behoorlijk wat van verholpen was.
- Stuur- of fuseekogel met speling.
- Zichtbare mechanische delen van het remsysteem vertonen verregaande slijtage (letterlijke tekst).
- Gordelspansysteem functioneert niet goed. ( hier heb ik niet zoveel problemen mee overigens, al trekt die zich niet altijd soepel op)
Dit zijn punten voor de volgende APK, maar ik ga het eerst zelf onderzoeken. En inderdaad hoef je inderdaad niet alles direct te doen wat de garage aangeeft.
Staan deze advies punten ook op je APK keurings rapport of zijn ze alleen mondeling gemeld?
Volgens mij zouden er iig 3 vermeld moeten staan...
Wel een beetje jammer dat eerst de kat vervangen wordt en vervolgens de lambda sensor aan beurt komt? Hadden ze hier nog een verhaal bij? Kan me namelijk slecht voorstellen dat ze allebei kapot waren.... Maar zeg nooit, nooit...
Aloha,
je kunt voorlopig in ieder geval weer een jaartje rijden.
De advies punten die kun je dan rustig eens na kijken en zelf verhelpen.
Tja en voor wat betreft schokbrekers en banden is er op internet nog wel wat te bezuinigen tegenover dealerprijzen.
Toedels,
Emiel
Nou, ik ga me diep schamen, want ik zie nu dat dat standaard punten zijn op het keuringsrapport. Er staat niks aangevinkt. :-[ :-[ :-[
Zag het net op mijn vorige keuringsrapport, daar stond ook niks aangevinkt.
Had al mijn banden gecontroleerd en die waren allemaal nog perfect.
Met mijn auto is dus niks aan hand, zoals je van een Japanner mag verwachten. :duim:
Ik weet dat ik vaak alles twee keer moet lezen om te begrijpen wat er staat, maar dit vond ik wel erg. ;D :P
Citaat van: paulus op 15 juli 2010, 21:17:10
Wel een beetje jammer dat eerst de kat vervangen wordt en vervolgens de lambda sensor aan beurt komt? Hadden ze hier nog een verhaal bij? Kan me namelijk slecht voorstellen dat ze allebei kapot waren.... Maar zeg nooit, nooit...
Ze hadden eerst de kat vervangen en toen ging de CO waarde omlaag, maar was nog laag genoeg. Ze hebben me toen gebeld of ze de lambdasensor mogen vervangen. Het CO probleem wou ik gewoon opgelost hebben, aangezien dat de vorige keer ook een probleem was.
Ik heb toen maar ingestemd, ondanks dat het me veel geld gaat kosten.
Ik heb een Nissan Consult en ga wel eens een keer de boel weer nakijken en zien wat het verschil is met de waardes voordat die naar de APK ging.
Kan een lambdasensor ook vervuild raken door een verkeerd afgestelde motor, net als het verbranden van de kat?
Verbranden van de kat? Zien we zelden hier in de WP. Dan heeft waarschijnlijk altijd je auto té rijk gelopen.
Lamda raakt niet zo snel vervuild, als deze door o.a. vocht aangetast raakt, gaat deze verkeerde waardes geven.
Lambda Sonde komt nog wel regelmatig voor, Echter vaak pas bij de APK komt dit aan het licht, Deze storing/mankement is wel degelijk af te lezen op de CO meter tijdens de emisietest (Viergastest) Deze is verplicht bij autos vanaf bwjr 1993. Dan moet de auto ong. 2500toeren draaien en aan de waardes voldoen.
Er is via Bosch een gemiddeld vervangingstermijn aangetoont van 150.000km - 200.000km, Echter hoeft dit niet altijd het geval te zijn!
Lambda Sonde's maak ik meerendeels mee bij Auto's van de VAG Groep (Audi, VW, Seat, Skoda) Renault & Opel.
Tegenwoordig hebben de meeste auto's 2 Lambda Sonde's, De 1e regelt. De 2e controleerd.
Mijn Micra heeft de 120.000km nog niet eens gehaald.
Het garagebedrijf staat goed bekend in regio, dus helemaal wantrouwen doe ik niet. Maar vreemd vond ik het wel.
Mijn Micra is weer door de APK gekomen, nadat er weer aanpassingen gedaan moesten worden om de co waarde omlaag te brengen.
Nu hebben ze een logische aanpassing gedaan. De lambdasensor hebben ze naar achteren verplaatst, omdat deze maar de uitlaatgassen meet van 2 cilinders in plaats van 4. Hij zei wel dat het vermogen misschien wel wat minder is geworden, vanwege een slangetje ofzo. Dit moet ik nog goed bekijken hoe dit gedaan is.
Nou dat was dus zo, de Micra is minder fel geworden. Vanochtend merkte ik dat die inhield bij 50km in z'n drie met gasgeven. Ik moest toen echt even terugschakelen.
Van het werk naar huis had ik iets minder problemen.
Voor degene die nog een Janspeed 4-2-1 spruitstuk willen hebben, bedenk dan wel dat de co waarde een probleem kan gaan worden met de APK.
Op mijn eerste K11 (groene) heb ik ook een Janspeed spruitstuk gehad en ben er zonder problemen mee door de apk gekomen. Voor de rest was mijn uitlaatlijn wel standaard.
leeg
Mijn Micra is van 1995 en zou dus zonder kat mogen rijden, al is dat mijn einddemper niet echt aan te raden. :P
Ik heb ook geen idee wat waardes waren en wat ze nu zijn. Ik kan mijn auto zelf uitmeten, misschien dat daar wat mee te zien valt.
Vandaag heeft mijn Micra een stuk nieuwe dorpel gekregen aan de rechterkant, vanwege een beetje roest. :P
(http://members.home.nl/lars.is/pics/Roestplek/DSCN1472.JPG)
Maar dit was het werkelijk.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-DJ7AGAJG.jpg)
Tip: Controleer altijd of er roest zit onder je K11 bij de dorpels en onder de frontbalk vooraan. Dit zijn al bekende roestplekken, maar onderschat het niet. Het is zonde als je Micra naar de sloop moet, terwijl het nog te behandelen is.
Zozo lars dat is nog een heel eid als je al het roest te pakken hebt.
maar het kost wel wat maar dan kan ie idd jaaaaaren lang mee als het goed wordt gedaan.
O0 goed bezig O0
Ik heb het niet zelf gedaan. Chrismo is degene die het gedaan heeft.
Maar er is zeker goed werk verricht. :)
het is er zo te zien iig netjes uitgehaald en goed voorbehandeld
Was inderdaad even wat meer werk dan ik had verwacht :P , maar nu zal deze kant de auto wel overleven O0. Zit inmiddels een nieuwe binnen en buitendorpel in, en nadehand even met dat "hollow wax" spul de hele dorpel via de deurschakelaar vol gespoten.
Is weer tip top klaar Lars.
Ook de lambda verplaatst. Hopelijk rijdt ie weer als van ouds nu.
gr Chrismo
Kleine update:
Hij rijdt nog. :)
Grote update:
In de tussentijd heb ik mijn einddemper en Janspeed spruitstuk eronder uit laten halen.
Maar wel zelfstandig een originele spruitstuk met pijp, van de sloop, eronder gezet. :)
En een standaard einddemper eronder laten plaatsen.
Vorig jaar is die dan ook eindelijk in 1 keer door apk gekomen. O0
Verder zijn de twee voorveren doorgeroest en zijn vorige week alle vier vervangen voor standaard veren die ik nog had liggen, aangezien ik geen nieuwe verlagingsveren kon vinden voor de K11.
Schijnbaar wordt K11 onderdelen minder winstgevend. :(
Ben ook niet meer van plan om bijzondere dingen te doen aan mijn Micra.
Alleen onderhoud(wanneer het moet) en roestbehandelingen zijn mijn prioriteiten.
dat is mooi om te horen van je O0 dat de micra nog rijd
Het is dus nu meer een vervoersmiddel dan een auto om wat aan te doen, zo heeft ieder zn ding.
mooi, heb je wel nog die JDM achterlichten :)
Klopt. :)
De JDM achterlichten heb ik nog, net als de JDM Panhard rod van RS*R overigens.
Citaat van: Red Racer op 18 maart 2013, 20:24:29
dat is mooi om te horen van je O0 dat de micra nog rijd
Het is dus nu meer een vervoersmiddel dan een auto om wat aan te doen, zo heeft ieder zn ding.
Aangezien ik eindelijk een keer op mijzelf ga wonen, kan er even geen extra geld meer naar de auto.
Maar de verlagingsveren mis ik wel tijdens het rijden. Het is misschien nu comfortabeler, maar de Micra helt wel iets meer over in de bochten.
Kleine update over mijn Micra.
Hij rijdt nog steeds. Laatst gelukkig weer in 1 keer door de APK gekomen zonder opmerkingen. Maar omdat ik er naar vroeg is roest wel iets wat verder bestreden moet worden.
Ik weet dat de linker dorpel nog een keer gedaan moet worden en verder aan de voorkant begint het flink te roesten. Aan de voorkant is het al twee keer wat aan gedaan, maar moet een keer beter en netter.
Ik denk als die twee punten helemaal gedaan zijn, dat met de auto vele jaren verder meegereden kan worden.
Oh ja, moet nog steeds de Micra poetsen, heb het nu al twee jaar niet meer gedaan en de motorkap ziet er niet uit. Vooral omdat dit ooit overgespoten is en daar zit niet dezelfde topkwaliteit lak op als wat er origineel op hoort.
Hey larrs. .
Nog steeds op de weg dus! Nice..
Voorbalk beste in zijn geheel vervangen.. dan kun je er jaren zorgeloos tegen!
Citaat van: Jeroen330 op 29 juli 2014, 22:56:46
Hey larrs. .
Nog steeds op de weg dus! Nice..
Voorbalk beste in zijn geheel vervangen.. dan kun je er jaren zorgeloos tegen!
Yup, zat ik ook aan te denken. Volgens mij zit er ook roest op de voorbalk achter de bumper en daar kan ik niet bij.
Misschien moet ik maar eens bij jou eens een afspraak maken, want volgens mij kan jij dat. :)
Ik vervang de hele balk..
Blijkt toch echt dat de roest enkel in het deel van de balk zit.. het overige deel van het front en de carrosserie is altijd roestvrij.. daarom vervang ik alleen de balk.. Hoe minder laswerk Hoe minder plekken waar de roest weer kan beginnen..
Ik kan het in een dagje doen voor je.. je appt maar ff