Ik zal ook maar eens me auto laten zien in dit topic.
Mooie micra, weinig krasjes. geen deuken enz. Voor 2250 euro gekocht.
Hier een lijstje van de kilometers en de data, van de nationale autopas.
03-10-1995 - 1km
22-09-1998 - 7.238km
27-09-1999 - 9.313km
18-09-2000 - 11.578km
19-09-2001 - 13.645km
19-08-2002 - 17.036km
12-06-2003 - 18.560km
21-05-2004 - 26.059km
02-06-2005 - 34.963km
26-05-2006 - 44.884km
25-05-2007 - 54.959km
26-01-2008 - 60.439km
Hieronder wat foto's zoals ik hem bij de dealer had gekocht.
[verwijderd door de beheerder]
De micra begin maart zelf een grote beurt gegeven, en dit allemaal vervangen:
- Multiriem van waterpomp/stuurbekrachtiging (Niparts)
- Oliefilter (Niparts)
- Brandstoffilter (Niparts)
- 10w 40 motorolie (duurste van eigen merk halfords)
- Luchtfilter (Nipparts)
Leuke auto.
Heb je nog meer aanpassingen gedaan? zo ja, foto's! :P
Eind maart de verlagingsveren van Marcel gemonteerd.
Auto is nu 35mm verlaagd.
Gelijk mijn remmen even nagelopen, trommeremmen achter even ontvet, remschoentjes zijn nog oke, remblokjes van schijfremmen voor zal ik even nieuwe voor bestellen, hier zit nog 1 a 1,5mm op.
Tevens is mijn koelvloeistoftank kapot gegaan (plastic was broos) en van een sloopmicra een tankje omgesleuteld.
Citaat van: kilzone op 06 april 2008, 22:29:25
Eind maart de verlagingsveren van Marcel gemonteerd.
Auto is nu 35mm verlaagd.
Gelijk me remmen even nagelopen, trommeremmen achter even ontvet, remschoentjes zijn nog oke, remblokjes van schijfremmen voor zal ik even nieuwe voor bestellen, hier zit nog 1 a 1,5mm op.
Tevels is me koelvloeistoftank kapot gegaan (plastic was bros) en van een sloopmicra een tankje omgesleuteld.
Tuurlijk zijn er aanpassingen gedaan. Ben druk aan het typen en foto's aan het zoeken en plaatsen. binnen een kwartier is me auto bijgewerkt op het forum. Even geduld nog. Heb tevens ook nog een foto van de toerenteller die ik van jou had overgenomen gemonteerd.
Afgelopen weekend begon me ruitenwisservloeistof per dag 0,5 liter te verliezen, dus band eraf gehaald, en pompje eruit gehaald, en oring even schoongemaakt en wat vet erop gedaan, slangetjes 5mm ingekort zodat de slangetjes weer klem op het pompje zitten.
Alles weer gemonteerd, en nu lekt het niet meer.
- De 4 ramen verwisseld voor 4 ramen met getint glas (groen)
- Gelijk de 2 achterste ramen 95% geblendeerd.
- Sportpedaaltjes gemonteerd.
- Kockpit van Nismo overgenomen waar wel een toerenteller in zat.
- Eindstukje van Lazer op me uitlaat geschroeft
(volgende uitlaat wordt een
sportuitlaatje)
- Raamstikker aangebracht op voorraam.
- Spoiler gekocht, gespoten in metalic lak en gemonteerd.
(zeer tevreden over het resultaat)
- Trekhaak van Marcel overgekocht, opgeknapt en gemonteerd
(wel een stukje uit de bumper moeten halen)
- Sport luchtfiler ingebouwd. Gekocht via Marcel.
Auto vandaag gewassen omdat het mooi weer was, en ik aan het bijkomen was van me kater :P vond ik dit een mooie gelegenheid. Op het industrieterrijn in 't Zand (Noord-Holland) wat foto's geschoten met me telefoon met als uitzicht de tulpenvelden. Nederlandser kan het niet toch?
Zie foto's hieronder
ligt het aan mij of zie ik geen foto's onderaan?
Citaat van: nismo op 06 april 2008, 22:43:22
ligt het aan mij of zie ik geen foto's onderaan?
ligt aan mij, foto's zijn te groot ,ben ze even kleiner aan het maken. nog 5 minuten AUB.
Hier 3 foto's zoals hij er vanaf vanmiddag 17.45 uur uit zag.
[verwijderd door de beheerder]
[verwijderd door de beheerder]
Nog eens 3 (sorry kan niet meer in 1 bericht)
[verwijderd door de beheerder]
Foto 1 - Toerenteller van Nismo
Foto 2 - Andere radio (mp3/cd, en aux voor handsfree maken van me telefoon)
Foto 3 - Pedalenset (autostyle)
[verwijderd door de beheerder]
Ziet er goed uit hoor!
Niet gooien!! ::) anders kun je ook nog andere motorkap gaan halen..
Mooie wieldoppen!! Je auto ziet er strak uit! :duim:
Je auto is er al behoorlijk op vooruit gegaan, mooi hoor.
Zijn mooie wieldoppen maar wil volgende maand achter lichtmetalen velgen aan. Dus als iemand nog wat heeft liggen, ik hoor het wel.
Mocht je dat willen doen zou ik het niet op een forum plaatsen :D
Vandaag ben ik met rijden erachter gekomen dat hij de 140 niet zo snel meer haald (de 120 gaat ook wat langzaam) met een 1.0 liter motortje. Hij komt wat langzaam op toeren omdat ik van 13'' naar 15'' ben gegaan. Ik heb maar 50pk en wil hij niet niet echt doortrekken naar die 5000 toeren. Nu zit ik met 2km net op de 3500 toeren in zn 5.
Zal een openluchtfilter wat uitmaken (powerfilter op 70mm buizenstelsel)
Of moet ik aan iets anders denken (Geen turbo of 1.3 liter motor :P )
Owjah, die foto's zal ik woensdag even posten ofzo, omdat ik me kabeltje ben vergeten om de foto's van me telefoon op de pc te zetten.
Inderdaad, je hebt ook bredere banden, dus meer rolweerstand, dat is belangrijk voor je snelheid.
Toch maar later schakelen nu :)
Citaat van: Michiel op 27 april 2008, 19:34:21
Inderdaad, je hebt ook bredere banden, dus meer rolweerstand, dat is belangrijk voor je snelheid.
Toch maar later schakelen nu :)
Ben al weer bezig met openluchtfilter te bouwen.
Heb nu een PVC buis met zo min mogenlijk bochten voor me radiator weten te brengen (neem aan dat dit de goede plaats is) met 60mm pvc (70mm lijkt mij overbodig voor een 1.0)
Nu heb ik een dik stukje slang wat naar je kleppendeksel gaat en die eerst op je filterbox zat over (nergens op aangesloten), en een dun slangetje wat op je filterbox zat over.
Moet ik bijde nog ergens op aansluiten?
Dat dikke slangetje heeft bij mij een vacuum, dus die zal ik dan weer op mn open luchtfilter kunnen aansluiten, en moet dat dunne slangetje er ook weer aan?
Weet iemand hier iets van af?
Een openlucht filter zal na mij weten toch wat prestatieverbetering geven toch? Zeker een mooi geluidje :P
Citaat van: Mystical Green ® op 27 april 2008, 21:59:05
dunne slangetje kan een knoop in en de andere moet je een filter op plaatsen
Waarvoor dient dat dunne slangetje dan? en kan je die dikke niet op je openluchtfilterbuis aansluiten? of krijgd je motor dan weer te weinig lucht?
Dat dunne slangetje is geloof ik ontluchting voor iets, weet niet meer precies. Ik heb dat slangetje gewoon los hangen trouwens.
Citaat van: Michiel op 27 april 2008, 22:18:45
Dat dunne slangetje is geloof ik ontluchting voor iets, weet niet meer precies. Ik heb dat slangetje gewoon los hangen trouwens.
Die dikken moet dus aan een eigen filtertje hangen? Kan deze niet op je openluchtfilterbuis?
Maar zal de micra wat beter gaan doortrekken als je een openluchtfilter (op een koele plaats) heb gemonteerd? dit ivm grotere en bredere banden (weerstand)
Citaat van: kilzone op 27 april 2008, 22:28:28
Maar zal de micra wat beter gaan doortrekken als je een openluchtfilter (op een koele plaats) heb gemonteerd? dit ivm grotere en bredere banden (weerstand)
Dat zal die wel iets doen, maar verwacht geen wonderen.
Hoopte dat hij ging opstijgen, maar zal wel niet lukken :P
Maar iemand nog een andwoord over of ik het dikke slangetje ook op de openluchtfilterbuis kan aansluiten, of moet ik daar een apart filtertje voor kopen?
Dat dikke slangetje mag je vervangen voor een carterontluchtingsfilter of sluit het slangetje aan de buis van het openluchtflter.
Het beste is om hier een apart filtertje voor aan te schaffen, hier komen namelijk oliedampen uit, zonder deze dampen wordt het inlaatspruitstuk niet zo vies :)
Heb hier een mooi uitwasbaar filtertje leggen, die ik wel op dat stukje dikke slang kan aansluiten. Weet niet of de carterontluchting het beste koude lucht aangezogen kan krijgen ipv warme lucht boven je blok
De carterontluchting is zoals het woord al zegt, hij ontlucht, hij zuigt dus niet aan.
Maar je carterontluchting hoeft niet persee met je luchtklephuis in verbinding te staan?
Citaat van: Michiel op 27 april 2008, 23:11:05
De carterontluchting is zoals het woord al zegt, hij ontlucht, hij zuigt dus niet aan.
Als ik me blokje stationair heb lopen zuigt hij wel aan, maar mischien hoe verder je het gas intrap dat hij dan niet meer aanzuigt maar blaast.
Of is het een continue beweging van blazen en zuigen (op de maat van je zuigers)
Citaat van: kilzone op 27 april 2008, 23:12:19
Citaat van: Michiel op 27 april 2008, 23:11:05
De carterontluchting is zoals het woord al zegt, hij ontlucht, hij zuigt dus niet aan.
Als ik me blokje stationair heb lopen zuigd hij wel aan, maar mischien hoe verder je het gas intrap dat hij dan niet meer aanzuigd maar blaast.
Of is het een continu beweging van blazen en zuigen (op de maat van je zuigers)
Dat laatste is inderdaad het geval, gewoon een filtertje erop en klaar.
Ik heb de boosdoener gevonden. Volgens de bandenzaak (waar ik de banden om de velgen heb laten liggen en heb uitballanceren) ligt het aan de pasring die je in je velg klik en die je over je wielnaaf schuif. Deze is iets te krap, en dan krijg je hem natuurlijk nooit 100% recht.
Kan dit ook invloed hebben op je max snelheid? Op een stuk weg kom ik binnen 2km niet boven de 122kmh uit, en met mn 155/70/13 bandjes haalde ik de 160kmh. Lijkt mij stug dat door iets bredere banden je top ruim 30kmh omlaag gaat.
Deze ring is 63mm inwendig op de naaf, en mn naaf is 65mm. Nu zij me pa dat ik de pasring ook kon hoonen naar die 65mm. De konische moeren richten tenslotte de velg uit op het midden.
Citaat van: kilzone op 28 april 2008, 13:45:06
Ik heb de boosdoener gevonden. Volgens de bandenzaak (waar ik de banden om de velgen heb laten leggen en heb uitballanceren) lecht het aan de pasring die je in je velg klik en die je over je wielnaaf schuif. Deze is iets te krap, en dan krijg je hem natuurlijk nooit 100% recht.
Kan dit ook invloed hebben op je max snelheid? Op een stuk weg kom ik binnen 2km niet boven de 122kmh uit, en met mn 155/70/13 bandjes haalde ik de 160kmh. Lijkt mij stug dat door iets bredere banden je top ruim 30kmh omlaag gaat.
Dit heeft meer met de omtrek van je band te maken, dan de breedte.
Ja je hebt gekozen voor een band die hoger is dan de 13 inch die eronder zat en nu heb je dus last van de omtrek snelheid die nu aan de gang gaat.
En nu gaat je snelheids meter dus afwijken.
En lijkt het dat je minder hard rijdt.
Toen ik met me 13 inch vanden 80kmh op de teller reed dan reed ik 73kmh echte km. Nu rij ik met 15 inch (wel dunnere banden) en rij 77kmh echte kilometers. Dus zo heel veel is de afwijking niet. Het lijkt wel dat de micra langzamer rijd, maar dat is dus mislijding, je kijk tenslotte alleen naar je kilometerteller.
Die pasringen heb ik met de boormachiene met rolletje schuurpapier op een buisje gehownd. Nu trilt met stuur bij 140kmh nog niet eens. BETER :P
Ik heb vanmiddag een RJD Powerfilter gemonteerd. Toen ik hem van een gozer overkocht (nieuw) Schrok ik me rot. Wat een groot ding. Dus het plan om de powerfilter tussen de radiateur en de gril te plaatsen ging niet door. Nu heb ik hem direct op de luchtklep aangesloten.
Ik weet niet of het nu beter is dat je hem naar de gril toe breng (koude lucht) of dat je hem direct op je luchtklep aansluit? Als je het powerfilter bij je gril heb moet je 1,5 a 2 meter buis gaan leggen naar je luchtklep. Met deze bochten erin bouw je ook weer luchtweerstand op. Dus dan maar iets warmere lucht, maar dan kan hij wel zn volledige luchtcapasitijd aanzuigen.
Morgen maak ik even met een 3megapixel camera (helaas, tijdelijk slechte kwalitijd foto's maar worden later vervangen voor scherpere) een paar foto's van me velgen en van het powerfilter.
Morgen ga ik de Micrafanclub.com stickers op me geblindeerde uitzetraampjes plakken.
Volgende week dinsdag (6 mei) word me voorruit vervangen door carglass. Kost me 75 euro (eigen risico). De prijs voor wit glas (wat er normaal in zit) en getint (groen) glas is het zelfde, dus had ik gelijk voor getint gekozen omdat ik me zijruiten ook vervangen heb voor getint glas. Nu volgend jaar nog even me achterruit, en dan heb ik weer een getinte micra :P
Owjah, het is een uitwasbaar filter. Moet je deze nog met WD40 of wat dan ook inspuiten?
ik was voor me witte raam 67,50 kwijt.. voor zonneband erin zou ik meer moeten betalen..en dat zat alleen in groen getinte ramen en dat wou ik niet..
Citaat van: MicraMuts op 28 april 2008, 23:43:38
ik was voor me witte raam 67,50 kwijt.. voor zonneband erin zou ik meer moeten betalen..en dat zat alleen in groen getinte ramen en dat wou ik niet..
Dus ge ga me nu vertellen dat er in een groene ruit al een zonneband in zit? Beter. Bij een ander bedrijf moest ik daar nog 25 euro extra voor lappen. Nu voor 75 euro een mooi raampje. Dan ziet me micra er weer strak uit.
die 75 euro is eigen risico, dus dan komen ze hem er ook nog in plaatsen enz. Verder geen kosten meer.
Dat weet ik niet of die er al inzit volgens mij was dat een optie om erin te laten zetten..
ik heb verder ook geen kosten gehad.. maar lijkt me niet dat ze prijs verschillen hebben.. ???
Nog interesse in de stoelen?
Als je ze aan een ander kwijt kan heb ik pech. Moet voorlopig even rustig aan doen met mijn geld. Zondag nog naar de meeting, dat is ook weer 30 euro aan brandstof. Morgen nog te feesten. Net nieuwe banden gekocht, kosten ook weer 260 euro in totaal. Heb het minimum jeugdloon voor een 19 jarige, en een autootje, dus houd je niet zeer veel over in de maand.
Ik heb nu een powerfilter erop gezet, maar betwijfel of dat geluid nu door de powerfilter komt, of dat me pijp lek is? Kan meest niet toch? 1 maand geleden vervangen. Dus maakt het powerfilter dan zo'n rot herrie?
Als ik mijn gas tot een bepaald punt hou hoord hij net als normaal, maar als ik hem verder intrap dan komt er toch een dof geluid. En me auto begint wat te trillen. Iemand hier een verklaring voor?
Citaat van: Mystical Green ® op 29 april 2008, 22:32:09
mooi he heb ik ook
Vooral in een tunnel of onder een brug, even een versnelling terug en flink gas bij geven. :P
Waarom begint me auto dan wat te trillen? omdat hij dan teveel lucht krijgd ofzo? Weet niet of een powerfilter goed voor je motor is.
[verwijderd door de beheerder]
Haha, dat trillen is gewoon dat beetje extra vermogen denk ik, of je motorsteunen zijn niet meer al te best.
En het geluid is idd net een lekke uitlaat, lekker schel, maar heerlijk onder een viaduct of tunnel, koppeling in en gas erop! En als je vrijwel geen gas geeft hoor je als het goed is niks.
Maar je kunt het zondag nog wel bij de andere horen denk ik of het anders klinkt of niet.
Jah, ik ga wel met me orginele filter heen, en neem me powerfilter mee. Anders zit ik 1,5 uur heen, en 1,5 uur terug in die herrie :P
Gister me powerfilter indirect (met 1,5m 60mm buis) naar onder het motorblok gebracht, en daar het powerfilter gemonteerd. (30cm van de weg af) Nu maakt hij wel een sportgeluidje, maar dat lekke uitlaat gebeuren is gelukkig weg. Geluid komt boven je muziek uit. Heb de buizen gisteravond even met pvc lijm gelijmt en blauw gespoten. Vanmiddag komen hiervan een paar foto's te staan.
Toch maar een paar foto's van me micra met de velgen eronder. Heb de kaartlezer weer, dus kan ik die foto's even posten.
[verwijderd door de beheerder]
Nog 2 van alleen de banden
[verwijderd door de beheerder]
[verwijderd door de beheerder]
Ziet er goed uit, achterlichten zijn ook wel goed gelukt zo te zien :duim:
Citaat van: Michiel op 01 mei 2008, 09:38:12
Ziet er goed uit, achterlichten zijn ook wel goed gelukt zo te zien :duim:
Ik heb ze nog iets meer groen gespoten. Vond dit net te licht. Weet niet wat nu mooier is. Licht of donker. Je kan ook niet al te donker, anders helpt je verlichting niet meer natuurlijk
Waarom staat me deur nou weer op een kier :(
Ziet er goed uit met die velgen! Netjes geworden!
Maar die deur op een kier, die is idd eigenlijk goed dicht gedaan of niet?
Heb het wel eens vaker als ik hem dichtdoe dat hij wel eens op een kier staat, dan doe ik onder het rijden (90kmh :P ) me deur even open en doe ik hem weer dicht. Doe gewoon te voorzichtig met me deur dichtgooien denk ik
Ziet er goed uit! :duim:
Me powerfilter zit erop. Hier wat foto's
Foto1: Rood omcirkelde gedeelte wil ik nog een stuk flex slang tussenmaken ivm krachten die op buis komen te staan.
Foto2: Powerfilter komt mooi voor de gril uit
Foto3: Bovenaanzicht naar beneden.
[verwijderd door de beheerder]
Handig die Björn,ik zie dat hier ook pvc rulezzzzzzzz.
Ziet er mooi uit man!!!!! :duim:
Idd netjes gedaan hoor!
Ja, dat ziet er strak uit. :)
Hahaha, zijn er meer met PVC aan het knutselen geweest?
Denk dat je wel net zoveel kwijt ben al een Pipercross:P Ben nu ook 40 euro aan pijp bochtjes en verf kwijt. Maar vind het er persoonlijk wel mooi uit zien.
Eerst had ik hem tussen de radiateur en de grille, maar toen ik het powerfilter binnen had, schrok ik even van de grote van dat filter, die kon daar nooit tussen natuurlijk. Ik had eerst alle koppelingen met tape aan elkaar gemaakt, omdat als het niet uit komt en je heb het al met pvc lijm gelijmt, kan het het weer wegpleuren. Maar nu had ik een mooi plaatsje achter we wielscherm. Mijn filter ligt iets hoger, dus zal niet veel troep van de banden op het filter komen.
Heeft er iemand nog een stukje Flex (rubber) voor me met een binnendiameter van 65mm? (70 lukt ook wel)
Vandaag setje nieuwe speakers van Sony Xplod geinstalleerd in me 2 deuren. Zie hier wat foto's
[verwijderd door de beheerder]
Nog 2 foto's
[verwijderd door de beheerder]
Ik vond me handgrepen om de deur te openen enz zo lelijk worden, dus heb deze delen in me carrosoriekleur gespoten. Metalic donkergroen. Zie hier de foto's
[verwijderd door de beheerder]
Zou het ook leuk staan om de kockpit (ronde kap om je tellerhuis) deze kleur te spuiten? En het plankje boven je pedalen?
Als je toch al lekker bezig bent, dan kan je gelijk meerdere dingen doen. :P
Die kap om je tellerhuis in dezelfde kleur spuiten gaat wel mooi worden. Misschien ook gelijk de console, waar de radio en zo in zit.
Idd, zal wel mooi gaan staan denk ik. Belangrijk is om alles goet met remreiniger ofzo te ontvetten heb ik al gezien. Kockpitspray zit volgens mij ook Silecone in. Hier kwam ik bij me eerste gespoten item al achter. Alles goed ontvetten, kunstofprimer erop spuiten, en dan die kleur. Staat wel leuk, hoop alleen niet dat het gaan glinsteren
Heb je nog pasringen gebruikt bij je speakers of pasten ze er zo in?
op de eerste foto is volgens mij te zien dat hij geen pasring heeft gebruikt.
Hoop wel dat je goed geschuurd hebt.. anders krijg je hetzelfde als mij..
Het ziet er wel goed uit! :duim:
Pasring is niet nodig
Citaat van: Michiel op 03 mei 2008, 00:31:40
Heb je nog pasringen gebruikt bij je speakers of pasten ze er zo in?
Paste er zo in. Speakers waren 45mm diep. Paste gewoon goed.
Citaat van: MicraMuts op 03 mei 2008, 01:56:52
Hoop wel dat je goed geschuurd hebt.. anders krijg je hetzelfde als mij..
Het ziet er wel goed uit! :duim:
Schuren, niet echt.
Ik dacht bij de eerste handgreep die ik gespoten had. SHIT :S
Allemaal silecone.
Me pa had nog een bus van Silkens Antie Silecone, daarmee goed met een doek ingevreven, toen spuiten, en PERFECT. Had ook na het even licht opschuren met 400 schuurpapier even in de plastic primer gezet.
Heb echt veel dingen groen gemaakt. Zien julie morgen op de meeting wel. (degene die heen gaan) En voor de gene die daar niet zijn staan er morgenmiddag wel een aantal foto's op.
ik heb dat ding al gespoten die boven je tellers. is erg mooi geworden en het midden gedeelte heb ik ook gespoten.
Citaat van: Taxloss op 03 mei 2008, 23:50:44
ik heb dat ding al gespoten die boven je tellers. is erg mooi geworden en het midden gedeelte heb ik ook gespoten.
Heb ik ook gedaan. En dat zekeringklepje, en die 2 plaatjes helemaal voor tegen het raam aan. De bovenste ring van de pook, dashboard kastje, en het kunstof aan de deur (behalve raamslinger)
Zie je straks wel.
Dinsdag komt Carglass om mijn voorruit te vervangen. Hier zat een vochtplek rechts onderin me voorraam, en deze kan ik voor 75 euro laten vervangen (Eigen Risico). Ik had gezecht dat er een ster in zat, dus had ik bij deze er vandaag een in gemaakt.
(http://www.micrafanclub.com/index.php?action=dlattach;topic=3943.0;attach=5009;image)
(http://www.micrafanclub.com/index.php?action=dlattach;topic=3943.0;attach=5010;image)
Moet zeggen dat dit een aparte plek is om een ster in te krijgen, voor steenslag kun je hem in ieder geval niet door laten gaan, dat is een ander soort inslag namelijk.
vervelend. maar mooi dat je hem voor een klein bedrag kunt laten maken, ik kan me herinneren dat het maken van mijn ruit me toen 290 heeft gekost. Bij de lada dealer die was het goedkoopst hier. haha
ik had er een vochtplek in, vandaar dat ik een nieuwe wou, en voor een vochtplek krijg je geen nieuw raam, dus dan maar een ster erin slaan.
misschien stom en slap, maar ik zou zoiets nooit doen... haha
Weet niet waar je geweest bent, maar wij zetten gewoon nieuwe ruit en dienen het in bij de verzekering!, Verzekering komt nooit controleren
Dusja..
Citaat van: kilzone op 04 mei 2008, 22:42:03
ik had er een vochtplek in, vandaar dat ik een nieuwe wou, en voor een vochtplek krijg je geen nieuw raam, dus dan maar een ster erin slaan.
Weer een nieuwe update. Jah, eindelijk.
Ik ben naar de sloop geweest omdat ik me motorkap wou aanpassen door er booskijkers aan te lassen, en dan opnieuw over te spuiten.
Ook heb ik voor 2 tientjes een mooie spoiler gevonden van de micra die rond je achterraam zit. erg mooi.
Daarna lak, blankelak en plamuur wezen halen. WAT DUUR ZEG:P 155 euro. (halfe liter metalic lak is 60 euro)(op kleur gemengd)
Hier wat foto's van wat ik allemaal aan het doen ben.
Aankoop:
(http://img20.imageshack.us/img20/5994/1001830.th.jpg) (http://img20.imageshack.us/my.php?image=1001830.jpg)
tot nu toe:
(http://img20.imageshack.us/img20/4110/1001833.th.jpg) (http://img20.imageshack.us/my.php?image=1001833.jpg)
Net niks voor het geld:P :
(http://img20.imageshack.us/img20/6817/1001832.th.jpg) (http://img20.imageshack.us/my.php?image=1001832.jpg)
Spoiler (bijna zelfde kleur) :
(http://img20.imageshack.us/img20/9701/1001831.th.jpg) (http://img20.imageshack.us/my.php?image=1001831.jpg)
nice man keep up the good work!
Nice ziet er allemaal goed uit.
Dat moet er ook goed uit zien. haha
ga hem donderdag in de lak zetten, en na de glanslaag (als die droog is) zal ik direct weer een foto posten.
Als de kap goed gelukt is ga ik me spoiler, en me grille (waar ik het horizontale tussenbalkje uit ga zagen) en mischien nog me spiegels overspuiten.
Ook wil ik me kuntstof strippen er aan de zijkant afhalen, maar weet niet of dat wel mooi is, omdat die lak daaronder nog de orginele kleur is, en het overige mischien al een paar tinten verkleurd is.
Daarna wil ik nog achter een ibiza cupra lip zetten, en dan me gehele bumper overspuiten.
En een Laguna lip aan de voorkant eronder zetten, en ook alles over spuiten.
Dus als iemand nog aan een van deze 2 lips kan komen, ik heb intresse.
Ik denk dat je het wel gaat zien als je ze eraf haalt. Een metallic kleur verschiet niet zo heel veel maar de top laag heeft wel minder te leiden gehad onder de strips.
Ga ze er gewoon afhalen, want 1 laat toch al los. Als het niet staat, plak ik ze weer terug.
Na een binnenbrandje voor bij me koppelingspedaal (gelukkig beperkt gebleven op een relay en kunstof kapje na) nadat ik het gat van me antenne ging dichtlassen.
Effies 3 vraagjes tussendoor:
Wat voor relay zit er voor bij je koppelingspedaal achter dat kleine kunstof kapje tegen de zijkant van de auto?
Hoe demonteer je die kunstof strippen bovenop je auto (ivm dichtplamuren van antenne in slijl)
Met wat voor spul kan je zonder je metalic lak te beschadigen de lijmlaag van de kunstof stootstrippen eraf halen zonder dat je lak dof wordt?
Alvast bedankt, en prettige dag nog allemaal. Mooi weer he vandaag:P
ik heb BTW nog een senic lip liggen mischien is dat wat voor je.
die lijm kan je er wel afkrijgen met commandant of met mequiers of zo.
Strakke moterkap die je hebt!!! nu nog verfen.
De kap is al gespoten, en woensdag me motorkap al gespoten. Ga nu effies me auto poetsen (blijft de komende tijd toch mooi weer, dus kan het wel) en daarna een paar foto's schieten. Kap is natuurlijk niet helmaal zoals bij de echte spuiterij, hier zitten wel een paar stofjes op, maar verder geen zakkers druipers, en alles is super glad.
Nu net me gril gespoten, maar daar zitten wat grote stofjes op, omdat het nogal waait, dus die doe ik morgenavond even over.
Heb net nog een rooster gemaakt voor de gril. (ik wed dat julie hem niet mooier konden maken:P ) Super pas.
Nu gisteravond na de binnenbrand:S:S:S evengoed nog 2 componenten plamuren, en vanmorgen nog 2x, en het stuk stijl staat nu in de 2 componenten gondverf, en heb het al weer met waterproof uitgewazemd. Nu morgenmiddag het gegronde gedeelte laten overvloeien met lak op het bestaande gedeelte, en dit ook nog eens doen met de 2 componente blankelak
Ik spuit alles met de compressor, spuitbusjes is voor NOOBS:P
er is van commedant poets middel idiaal om stofjes ver te poetsen
ik heb alles aan me auto met busjes gedaan, compressor is te veel werk en heb er de verf niet voor.
mijn compressor heeft maar 2 liter zoek een oude gas tank die kan ik dan ombouwen en dan kan ik ook spuiten met compressor
Wij hebben zon gastank die omgebouwd is tot compressor, gaat (ongeveer) 500 liter in. Je krijg met spuitbusjes nooit de kwalitijd die ik je nu hieronder met foto's laat zien :P
hier onder de foto's? ben ik te vroeg ofzo :P nou dat lukt wel hoor ;) kost wat meer tijd maar oke ;)
Gisteravond me me antenne gat (die ik in me stijl heb) wezen dichtlassen, opeens kwam er rook door de stijl omhoog, en werdt steeds erger, tot ik me deur van me auto open deed en ik BRAND zag in de hoek onder de stijl. Hier een foto van de schade (op de foto lijkt het erger dan dat het eigenlijk is, omdat er normaal een kunstof kapje voor zit, dat bij mij dus helemaal verbrand was)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-EBOU3K73.jpg)
Vanmiddag even me auto op de foto gezet in de natuur:P. Dit is me nieuwe motorkap dus (hij was rood:P)
VOOR:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LV4UERJR.jpg)
NA:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MKW3G6O3.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-8JJX6IMD.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ULZSNN6J.jpg)
En dan ga je effe een biertje doen, en effies later loop je naar je auto zit er een klein vogeltje op de net gewassen auto, en jah hoor. Me kap was dus goed genoeg om lekker warm net nog in het zand over me auto leggen te rollen:S
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-SAQQVRXJ.jpg)
Hier wat foto's van voor het spuiten en na het spuiten. De logovrije gril met racegaas (vond wit wel het mooiste). Heb het gaas super mooi passend gemaakt voor me gril.
(http://http://www.mijnalbum.nl/Foto-VEMIH66Y.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-YVLQF3N8.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-IWFP4M7V.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-BAILMIUJ.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RYZEWPZO.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ER3XPL4K.jpg)
Achterraam spoilertje
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4FHLWIDW.jpg)
mooi geworden hoor heb je snel gedaan ;) toch goed idee van mij he die bewerking zo in plaats wat je wilde zoals de devil red micra
Ik vind het niet verkeerd inderdaad. Als zondag me gril af is staat het wel helemaal leuk. Daarna gaan we verder met de bumpers en bumperlip
Citaat van: rob op 22 mei 2009, 23:34:36
mooi geworden hoor heb je snel gedaan ;) toch goed idee van mij he die bewerking zo in plaats wat je wilde zoals de devil red micra
ik zoek nog hard voor me met de voorbumper lip ;)
Ik heb nog niks van je gehoord jah. Zal morgen even op de sloop vragen wat dat moet kosten. voor 20 euro per lip neem ik ze mee. Als ze nog een super s voorbumper met lampen hebben ben ik helemaal verkocht:P
net even voor je gebeld naar een sloop maar niks helaas
Ziet er goe uit :duim:
Evengoed bedankt, ik zal eens vragen op de sloop wat die lips kosten. Zit hier in hoorn een hele grote, waren ongeveer 12 micra's k11, en nog 4 k10's ofzo.
Evengoed bedankt voor het zoeken. TOP!! :duim:
Citaat van: rob op 23 mei 2009, 09:37:34
net even voor je gebeld naar een sloop maar niks helaas
Vanmiddag dus even naar de sloop in hoorn, een platte ruitenwisser halen, een relaytje wat bij mij nu verbrand is, en zon kunstof kapje.
Ook zal ik even voor een ibizalip en een lagunalip vragen.
Volgende maand ga ik voor sideskirts kijken, maar zal mij god niet weten van welke auto ik ze op de micra kan zetten.
Bedankt voor de leuke reacties. Vind het steeds leuker om mijn topic te onderhouden met info en foto's. En op www.mijnalbum.nl even een acount gemaakt, zodat de foto's na een paar maanden niet opeens van mijn topic verdwenen zijn.
Hier 2 fototjes van me gerenoveerde (logovrije) gril met racegaas erachter gezet, op een professionele manier (helaas geen foto van de achterkant)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ML4SHJRG.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-I4FA3MEJ.jpg)
Zo das netjes gelukt hey. :duim:
Vond het zelf ook goed gelukt. Volgende wat ik gaan aanpassen is de bumper voor en achter. Achter wil ik evengoed me trekhaak houden, maar het moet er evengoed mooi uit komen te zien. Dus ook iets met racegaas ect.
WIl er ook nog groene neon achter de gril maken. Zal wel mooi effect zijn.
Erg mooi, goed spuitresultaat. En staat erg goed :duim:
Citaat van: Michiel op 25 mei 2009, 23:27:14
Erg mooi, goed spuitresultaat. En staat erg goed :duim:
Met Michiel. :)
Dat ziet er knap uit... Misschien ga ik het namaken. Dat ontwerp van Rob is ook erg mooi, maar zeer bewerkelijk. Dit lijkt wel een eenvoudige kwestie van de dwarsribben wegzagen/vijlen...
Hoeveel Micra's staan er op de sloop in Hoorn? Ik wil morgen misschien ff gaan kijken.
erg mooi maar dat wist je al ;)
haha. Vind zelf ook erg mooi. Donderdag nog een nismo sticker van rob op me gril plakken. met cnc een 1mm plaatje frezen als de zelfde vorm van de sticker, en dan plak ik hem in een hoekje van me gril (zoals de Golf GTI))
Staan zeker 10 micra's van type k11. (nog een spoilertje rond het raam ook)
moet de stickers nog op de post doen ;) zal zo ff doen ;)
strakke voorgevel heb je daar met je micra!!!
btw een foto van de achterkant kan je vinden in het topic gespot en de sloop is in oosterblokker Gem.Hoorn
ik was daar ook die dag aan het rondstrunen voor een luchtfilterbak.
Neon er achter mag tegenwoordig weer met de APK dat scheelt. Ben benieuwd wat je er allemaal van gaat maken.
Voorlopig wordt het wel weer wat rustig met de veranderingen. Eerst met vakantiegeld weer vangen over 2 weken.
Dan wil ik me voor en achterbumper demonteren en 2 lips kopen (ibiza en ....) van deze samen 1 maken, en me zwarte strip dichtplamuren, en dan weer overspuiten.
Wil van de week of volgende week met auto met comandant helemaal oppoetsen, voorals omdat ik bij me antenne 2 laklagen over elkaar heb, en deze egaal wil uitpoetsen. Me pa heeft zon professionele schuurmachine die ze in de autoherstelbedrijf ook gebruiken. Daar zal ik dan ook effies een pad voor halen waarmee ik me lak kan polijsten.
Citaat van: Arno op 26 mei 2009, 22:51:26
Neon er achter mag tegenwoordig weer met de APK dat scheelt. Ben benieuwd wat je er allemaal van gaat maken.
Jahhhhhhhhhhhhhhhhhh, Zijn we weer met een update. Mag ook wel, stond op pagina 2 :P
Ik ben een beetje mijn audio over de kop heen getrokken, omdat ik het niet echt mooi vond allemaal kwa geluid in me auto. Slechte bas, veel hoge tonen (ZERE OREN :P ) Komt allemaal door me Magnat Clasic 480w Versterker en me merkloze active (ingebouwde versterker) subwoofer met onbekend vermogen, en signaal en voedingskabels die via 1 baan naar de versterkers gaat (storingen)
Nu heb ik het volgende gekocht en ingebouwd:
Excalibur X280.4 Versterker (4 channel x 280w) (1120w totaal)
Excalibur X280.2 Versterker (2 channel x 280w) (560w totaal)
BM 10 inch Subwoofer 600w
MDF kist voor Subwoofer
Nu heb ik de 1120w versterker voor mijn deur en hoedenplank speakers gebruikt. De versterker heb ik gebrugd (hier straks nog even een vraagje over) omdat ik nu nog een 4 kanaals radio heb, en wil ik over 1 a 2 maanden een 6 kanaals radio voor kopen.
2x Sony Explod 200w max speakers in deur (wordt vervangen voor Pioneer)
2x Pioneer 260w speakers in hoedenplank
De 560w versterker heb ik gebrugd en gebruikt voor mijn subwoofer.
Ik heb nu een 25mm2 van de accu door de wielkast aan de linkerzijde de kabel naar binnen laten gaan, en links langs de goot naar de kofferbak naar de wielkast geleid, en daar een verdeelblokje geplaatst. Vanaf daar ben ik met 2 kabels van 10mm2 weer zelfde weg terug gaan leggen, en voor de achterbank naar rechts naar het midden geleid waar ik ze op me versterker heb aangesloten.
De massa kabels van 10mm2 heb ik vanaf iedere versterker onder de bout vastgedraait van de handrem.
De RCA kabels heb ik rechts voorlangs getrokken tot voor onder de voorstoel, over het middenstuk naar de versterkers gebracht samen met het stuurdraadje voor de versterkers in en uit te schakelen die ik op de antenne uitgang van de radio afgetapt heb.
---Vraag 1--- heb ik de 1120w versterker zo goed gebrugt voor 2 kanaals? Ik denk namelijk zelf dat ik de speakers gewoon achter als front en rear moet aansluiten, en de 1rca plug op de plus van de front moet zetten, en de andere rca plug op de min van de rear, en dan een schakelaartje omzetten voor het bruggen, maar weet niet of dat goed is. Zie onder voor duidelijke foto's.
---Vraag 2--- Moeten de frecuenties van de subwoofer en de speakers gewoon in het midden staan, of kan je de frecuenties terugvinden bij de specificaties van de speakers en subwoofer?
Fotos ben ik nu aan het plaatsen, staan er 11.00 uur op.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RPWTPGMY.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6RA4WSYY.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-NYYMXXWN.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-HKFMUNYD.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-W6SNQIY6.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-WWAEIB3D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-TVUAMMFX.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-UEFM7AZI.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-YBNX8DG8.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-SIDZHYS8.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GDD4R8GU.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-G7B86GQY.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-JSRQSU78.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-EGVTFMGF.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-NCYGSFTC.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-QZEVUWNG.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-FRFYYD7R.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4P8ZTXAC.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-JV8NXBMO.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-AKIEPGBH.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q4J8GV4R.jpg)
Handig he, demontabele hoedenplank :P
Verdeelblokje wou ik ook achterin hebben omdat je er dan makkelijk bij kom, en niet tegenaan zit te trappen ect.
goed werk :duim: ziet er netjes uit!
Mag ook wel, ben er best lang mee bezig geweest om alles perfect te krijgen. Nu al 2 middagen en avonden mee aan de gang geweest. Nu me bekabeling achter me radio nog netjes aansluiten, en dan inregelen.
Citaat van: Ronald op 25 juli 2009, 11:04:23
goed werk :duim: ziet er netjes uit!
t mag wat tijd gekost hebben maar dat mag ook wel
beter in 1x goed dan straks met problemen
heb liever geen sluiting in me auto.
Hoor nu alleen nog een brom in al mijn speakers. is dat weg te halen met zon ontstoor condensator?
Iemand nog antwoorden op mijn vragen?
groetjes bjorn
Ziet er mooi uit,ook alles netjes weggewerkt :duim:
En komt er veel geluid uit :)
Citaat van: kilzone op 25 juli 2009, 12:33:55
Hoor nu alleen nog een brom in al mijn speakers. is dat weg te halen met zon ontstoor condensator?
Iemand nog antwoorden op mijn vragen?
groetjes bjorn
misschien vervelend klusje nu: maar je hebt hoogst waarschijnlijk een massalus in je auto.
Waar heb je je massa op vastgemaakt? heb je beide versterkers op 1 centraal punt geaard?
Citaat van: Ronald op 25 juli 2009, 13:34:33
Citaat van: kilzone op 25 juli 2009, 12:33:55
Hoor nu alleen nog een brom in al mijn speakers. is dat weg te halen met zon ontstoor condensator?
Iemand nog antwoorden op mijn vragen?
groetjes bjorn
misschien vervelend klusje nu: maar je hebt hoogst waarschijnlijk een massalus in je auto.
Waar heb je je massa op vastgemaakt? heb je beide versterkers op 1 centraal punt geaard?
Ik had me versterkers voluit, en dan kon ik maar tot 40% op de radio, dus nu heb ik het andersom gedaan. Max van de radio en dan de versterkers afregelen dat ze niet vervormen.
De massa's zitten 10cm bij elkaar vandaan. Op de 2 m8 bouten die je handrem vast zet. Is ca 30cm naar bijde versterkers toe.
Kan nu alleen me versterkers maar half open zetten, anders vervormen me boxen.
Is hier wat aan te doen?
Je kan eigenlijk niet meer in de auto zitten met afregelen. heb nu effe in me radio ingesteld dat de verhouding subwoofer speakers dat hij iets meer subwoofer heeft dan speakers, anders is het echt niet meer uit te houden in de auto.
Subwoofer kan trouwens wel voluit, maar me speakers niet. Erg jammer al zeg ik het zelf, omdat ik nu me bass ook moet terugregelen omdat anders de verhouding weg is.
Citaat van: Challenge op 25 juli 2009, 13:19:15
Ziet er mooi uit,ook alles netjes weggewerkt :duim:
En komt er veel geluid uit :)
Citaat van: kilzone link=topic=4099.msg76740
Ik had me versterkers voluit, en dan kon ik maar tot 40% op de radio, dus nu heb ik het andersom gedaan. Max van de radio en dan de versterkers afregelen dat ze niet vervormen.
ben je wel van de brom af nu?
Citaat van: kilzone op 25 juli 2009, 16:20:34
Kan nu alleen me versterkers maar half open zetten, anders vervormen me boxen.
Is hier wat aan te doen?
En als je de gain van je 4 kanaals versterker helemaal op min zet?
Citaat van: Larrs op 25 juli 2009, 17:38:33
Citaat van: kilzone op 25 juli 2009, 16:20:34
Kan nu alleen me versterkers maar half open zetten, anders vervormen me boxen.
Is hier wat aan te doen?
En als je de gain van je 4 kanaals versterker helemaal op min zet?
Ik heb hem afgesteld zodat de bass en de speakers samen een mooi geluidje produceren. het geluid is goed als ik de radio op zn max zet, maar als ik de gain iets verder draai dan krijgen de speakers mischien te weinig vermogen.
Heb ik die 4 kanaals versterker zo wel goed gebrugt trouwens?
je hebt toch de 2 kanaals gebrugd? de 4 kanaals heb je alle 4 de kanalen aangesloten zo te zien
Dat de gain niet voluit kan is niet erg. daar is de gain juist voor.
als je de versterker op een andere autoradio zou aansluiten met dezelfde speakers zou je de gain weer anders moeten instellen (minder of meer).
waarschijnlijk heeft je autoradio MOSFET waardoor de uitgangen al (licht) voor versterkt zijn.
Op de 2 kanaals heb ik alle 4 de spakers op de front kant aangesloten, en aan de achterkand de speakers voor paralel aangesloten op elkaar en de speakers achter paralel aangesloten. Maar weet niet of ik het zo niet verkeerd gedaan heb.
Tips?
afregeling van de versterker
Op een versterker zitten een aantal instelpunten, zoals de gain en de highpass en lowpass filters. De gainafregeling is de aanpassing van de ingangsgevoeligheid van de ingang van de versterker aan het uitgangsnivo van de headunit.
Vuistregel: stel de gain zo laag mogelijk af.
Procedure:
- alle gains op minimaal
- headunit op 80% van het maximale volume
- gain opdraaien totdat er hoorbare vervorming optreedt.
- gain terugdraaien totdat vervorming verdwijnt.
Het gevolg van deze afregeling is dat de ingangstrap van de versterker bijna nooit overstuurd kan worden door de radio. Terwijl het maximale uitgangsvermogen van de versterker wel wordt gehaald. Bijkomend voordeel van een lage gain is de lagere gevoeligheid voor storingen veroorzaakt door aardlussen.
bron: http://www.12vhifi.nl