Dames en Heren,
Ik heb begrepen dat NGK iridium bougies en verbetering voor de micra zijn. Heeft iemand een type nummer voor me, er zijn zo veel varianten. Daarnaast, heeft iemand ervaring met NGK bougie kabels?
gr,
Heiko
hmz intressant ja vertel mij dat ook is!! ngk bogie doppen wel die zitten op alle vier de brommers hier in de schuur maar ja dat kan je niet vergelijken met auto want die zijn anders ;)
bogies heb ik ook van ngk in me brommers
die zijn best goed ;) op die van me getunde tomos naar dan die klappen er altijd uit om het half jaar... maar in de andere 3 brommers niet ;)
en wat heb je dan alenmaal kabels nieuwe doppen en bogies????
keer 4 is 80 euro en jij doet het voor 55 hmm das nog net prijsje idd
Ik heb toen heel veel verandering gemerkt toen ik overstapte van gewone bougies naar NGK Platina (stapje hoger van iridium), hij was vooral zuiniger :)
nog zuiniger zo dan :P hahaha nou ik weet wat er in gaat als me bogie's op zijn ik bedank alvast voor de info!
Citaat van: rob op 07 september 2008, 22:26:28
nog zuiniger zo dan :P hahaha nou ik weet wat er in gaat als me bogie's op zijn ik bedank alvast voor de info!
Misschien handig om te weten, die platina bougies waren 40 euro per stuk.
dan is het nog niks waar voor marcel ze aanbied
Heb je een type nr. Michiel?
6 is een andere graad, 5 is meer dan voldoende voor een normale auto.
Gisteravond nieuwe NGK bougies erin gezet, hier wat foto´s van de oude. Toch even de oude analyseren. Ziet er goed uit toch?
(http://img41.imageshack.us/img41/7622/foto577.jpg)
(http://img8.imageshack.us/img8/7918/foto579.jpg)
(http://img12.imageshack.us/img12/821/foto578.jpg)
Ziet er goed uit, maar zijn goed op. Kun je zien aan het stiftje in het midden, die is nieuw perfect hoekig, nu afgesleten.
Inderdaad, goede verbranding zo te zien.
Dit is iets waar ik ook wel eens over na zit te denken...... Ik zorg dat de Micra altijd BINNEN de voorgeschreven termijnen zijn beurt krijgt en vervang dan ook de bougies.
Mij is eens verteld dat er geen verschil valt te merken bij het monteren van andere (en helaas ook duurdere) bougies.
Ik heb ooit een Primera gehad waar ik andere nokkenassen in heb gezet. Mij werd geadviseerd hier Iridium (IR20 geloof ik....) bougies in te monteren ipv originele. Dit heb ik ook gedaan destijds. Samen met een set dikke bougiekabels moet ik eerlijk zeggen dat er wel iets te merken was. De motor liep wat soepeler. Maar of dit door de kabels of bougies kwam weet ik niet.
Ik ondervind helaas ook dat mijn CG13 motor met de 773 nokkenassen van Mathew Humphries wat schokkerig loopt en niet lekker vlot op het gas reageert.
De a/f meter geeft soms een waarde aan van 13,5:1 (prima), en dan gaat ie ineens naar 17:1 (te arm) en blijft op die waarde. Ik heb al een AFPR (instelbare brandstofdrukregelaar) waardoor ik wel het idee heb dat het brandstof gedeelte goed moet werken.
Daarom denk ik eraan dat dit onverklaarbare motor-gedrag misschien wel eens met de ontsteking te maken kan hebben.
Als iemand mij kan verzekeren dat ik een positieve verandering ga ondervinden aan mijn motor met het monteren van andere bougies, schaf ik er meteen een setje aan! Graag zou ik dan willen weten WAAR ik ze vandaan kan halen......evenals een set bougiekabels (die zijn ook niet nieuw meer nu)
gr Chrismo
rally nuts
http://rallynuts.com/motorsport
zoeken op k11 of micra ;)
Citaat van: Chrismo op 23 augustus 2009, 23:27:00
Dit is iets waar ik ook wel eens over na zit te denken...... Ik zorg dat de Micra altijd BINNEN de voorgeschreven termijnen zijn beurt krijgt en vervang dan ook de bougies.
Mij is eens verteld dat er geen verschil valt te merken bij het monteren van andere (en helaas ook duurdere) bougies.
Ik heb ooit een Primera gehad waar ik andere nokkenassen in heb gezet. Mij werd geadviseerd hier Iridium (IR20 geloof ik....) bougies in te monteren ipv originele. Dit heb ik ook gedaan destijds. Samen met een set dikke bougiekabels moet ik eerlijk zeggen dat er wel iets te merken was. De motor liep wat soepeler. Maar of dit door de kabels of bougies kwam weet ik niet.
Ik ondervind helaas ook dat mijn CG13 motor met de 773 nokkenassen van Mathew Humphries wat schokkerig loopt en niet lekker vlot op het gas reageert.
De a/f meter geeft soms een waarde aan van 13,5:1 (prima), en dan gaat ie ineens naar 17:1 (te arm) en blijft op die waarde. Ik heb al een AFPR (instelbare brandstofdrukregelaar) waardoor ik wel het idee heb dat het brandstof gedeelte goed moet werken.
Daarom denk ik eraan dat dit onverklaarbare motor-gedrag misschien wel eens met de ontsteking te maken kan hebben.
Als iemand mij kan verzekeren dat ik een positieve verandering ga ondervinden aan mijn motor met het monteren van andere bougies, schaf ik er meteen een setje aan! Graag zou ik dan willen weten WAAR ik ze vandaan kan halen......evenals een set bougiekabels (die zijn ook niet nieuw meer nu)
gr Chrismo
ik heb dus wel ervaring met verschillende merken bougie's. mijn motor bokt enorm met bosch bougie's en helemaal niet met NGK bougie's.
Je kunt het miscchien ook vinden via www.biesheuvel.nl
Ik heb hier altijd mijn denso's gehaald voor mijn opel corsa's, zowel de 1600 GSI en mijn 2 liter vectrablok.