Omdat m'n oude topic al 2 jaar oud is en me nx plaats heeft gemaakt voor een micra, maar een nieuw topic.
Sinds afgelopen vrijdag aangeschaft:
Een 1.3 uit '92 met turbo erop ( garret) waar nog het een en ander aan moet gebeuren
Alleen jammer genoeg is er maandag middag al een trut met haar audi tt in gereden....
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-D74IRZQ8.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-YFIKXTBA.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-NUWDWAJA.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-YGTBPCLT.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y63VLLKD.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LIJG4QI3.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-DZB47DDP.jpg)
Wat is er o.a. aan gedaan:
extreme bodykit in kleur
jap style demper
turbo garret
lederen sportstoelen
sportstuur
meegespoten interieurdelen
meters in a-stijl
alarmsysteem
sloten verwijderd uit de deuren
anti-carjacking systeem
16" lm velgen
Wat te doen o.a.:
Sportstuur verwisselen - check
audio erin bouwen - begin gemaakt
deuken eruit
pook er weer in en lederen pookhoes
turbo en motor nakijken en wat fine tunen
toeter aansluiten
witte zijknippers erop
andere achterlichtunits
booskijkers
me xenon er weer in ( als dit ook H4 is - nog niet gekeken, neem aan van wel)
raamband met nick
clubstickers plakken zodra het weer het toelaat.
openluchtfilter erop - zsm
Gaaf hoor, vooral je interieur is mooi, dat grijs met zacht groen, top
Er zit dus toch een turbo in. Interessant. :)
Welkom terug overigens.
Wel ontzettend balen dat een Audi TT jou geramd heeft. :(
Gaat de verzekering dit betalen?
Auto komt me bekend voor, volgens mij eens gezien op een meeting!
Wel k*t dat er al iemand ingereden is! Kun je het verhalen op haar?
Die bodykit is nog steeds niet echt mijn smaak, maarja smaken verschillen gelukkig! Verder ziet de auto er goed uit! :duim: Vooral leuk kleurtje!
Hoeveel pk heeft ie nu of weet je niet?
Misschien een idee? deuren bekleden? Micra heeft normaal gesproken H4 lampen (weet niet of dit dan ook geld voor xenon)
Vind je de zijknippers in zwart niet wat?
Ohja als je lid wilt worden van ons gezellige clubje, dan kun je mij een pm sturen! :P ;)
Denk dat ie total-loss verklaart word, tis wachten op de verzekering voordat ik aan de slag kan.
Weet niet hoeveel pk nu, maar hij houd soms in, dus moet er naar gekeken worden.
Xenon had ik nog liggen uit me nx en dat was H4 dus dan zijn de aansluitingen goed om ook in de micra te zetten. ;)
Verder wacht ik nog met het bekleden van de deuren aangezien ik electrische ramen erin wil hebben, maar ben ook ondertussen bezig om al me audio hier weer in te krijgen .... zonder dat ik de bank eruit gooi. (slik)
Een bekende in ieder geval, hij heeft al een tijdje op marktplaats gestaan.
Ga je hem wel opknappen als hij totalloss wordt verklaard?
Inhouden kan te maken hebben met een te arm mengsel, even een air-fuel meter installeren en je weet het.
Ja, ga hem zeker opknappen.
Alleen heb ik er motorisch niet veel kaas van gegeten.
Hoop dat er hier wat mensen zijn met geduld om me wat uit te leggen. ;)
welkom en ook hier zech ik LEUKE AUTOOOO
Heej Wout!!!
Leuk leuk dat ik je nu ook officieel mag begroeten op ons forum!
Mooie wagen hoor.
Ziet er netjes uit, ik wens je heel veel succes met opknappen enzo, maar dat zal vast wel lukken!
we mailen!
Groet
hey dit is een bekende
hij stond ook op pimped.nl volgens mij.
leuke bak maar zonde dat er weer zo'n dikke audi door je auto heen wil.
voor de rest een leuke auto hopen dat je alles vergoed krijgt
o ik heb nog een luchtfilter liggen intresse?
Citaat van: rob op 07 januari 2009, 17:20:48
o ik heb nog een luchtfilter liggen intresse?
Net te laat - heb er net eentje vandaag gehaald en erop gezet.
Toch bedankt dat je aan me dacht. ;)
ziek micra :D
heb hem ook een tijdje zien staan op MP.
ziet er strak uit van buiten en van binnen aleen die deuk he, heb je die gene die je aanreed meteen een Beuk op zijn gezicht gegeven of niet.
veel suc6 met de verzekering, wees er maar trots op met zown micra.
Citaat van: acinony op 07 januari 2009, 17:37:56
Citaat van: rob op 07 januari 2009, 17:20:48
o ik heb nog een luchtfilter liggen intresse?
Net te laat - heb er net eentje vandaag gehaald en erop gezet.
Toch bedankt dat je aan me dacht. ;)
geeft niet mijne zat ook nog nieuw in doos :P en 0 KM gebruikt :P omdat mijn andere het begaf dopje wat in midden van de conus zit was op me lmm gaan liggen en kreeg geen lucht meer heb toen nieuwe gekregen van nl power en
oude heb ik opnieuw vast gekit de dop
Sjikke Micra,
Alleen spijitg van die bluts is te hopen da je er genoeg van de verzekering trekt.
Citaat van: Michiel op 07 januari 2009, 09:05:32
Inhouden kan te maken hebben met een te arm mengsel, even een air-fuel meter installeren en je weet het.
Is elke goed of hebbie een tip voor een bepaalde en waar moet ik die plaatsen ?
De meeste zijn wel goed, een wideband a/f meter is nog niet eens nodig om te zien of hij te arm loopt of te rijk.
Aansluiten doe je op de ecu kabel die naar de lamdbasonde gaat.
Ben nog een beetje een leek, al wel aan het inlezen.. LOL
Kan je misschien een linkje geven waar ik die kan bestellen ?
Bij mijn nx ging zat er één in me spruitstuk naar de ecu - neem aan dat je die bedoelt, was een drie-aderige - bij de micra ook ? Welke draad moet ik dan hebben, of zit er op die a/f meter ook 3 draden ?
Alvast bedankt voor de moeite die je neemt. ;)
zijn dat velgen 16 inch? zoja wat zijn de bandenmaat?
Ik heb er zelf 1 van Autometer, 1 van de betere merken van metertjes.
Er zitten meestal 3 draden op een a/f meter, 2 voor stroom en 1 voor signaal, dacht dat hij op de zwarte draad van de lamdba sonde aangesloten wordt.
Ik bestel meestal dit soort spullen op ebay.
Citaat van: MicRa_16v op 09 januari 2009, 00:09:09
zijn dat velgen 16 inch? zoja wat zijn de bandenmaat?
Ja, idd weet het niet uit me hoofd - te breed iig, zal morgen kijken.
Maar moet nog ff wachten tot ik me 15" velgen terug krijg van de sloop.
Citaat van: Michiel op 09 januari 2009, 00:15:36
Ik heb er zelf 1 van Autometer, 1 van de betere merken van metertjes.
Er zitten meestal 3 draden op een a/f meter, 2 voor stroom en 1 voor signaal, dacht dat hij op de zwarte draad van de lamdba sonde aangesloten wordt.
Ik bestel meestal dit soort spullen op ebay.
Dus zoiets:
http://link.marktplaats.nl/211697121
of
http://link.marktplaats.nl/211891896
of
http://link.marktplaats.nl/218762485
Ze zullen allemaal wel hetzelfde doen, maar ik ben de laatste tijd voor kwaliteit gegaan, Autometer is gewoon het beste uit het rijtje metertjes. Prijs is er helaas wel naar.
Maar als die voor de ecu komt is het dan niet hetzelfde om de micra uit te laten lezen ?
( ik vraag dit omdat een maat van een consult van ze werk kan meenemen.)
Vergeet trouwens niet dat je 98 moet tanken met een turbo Micra, anders gaat hij ook rot lopen.
Oops :-[
Zal gelijk overstappen.
vpowerrrrrrrrrrrrrrrr :P
Citaat van: rob op 09 januari 2009, 17:52:02
vpowerrrrrrrrrrrrrrrr :P
Nee, dat dus niet....
das 97 volgens mij ::) bp ultimate is wel 98 dacht ik
Citaat van: MicraMuts op 09 januari 2009, 20:00:20
das 97 volgens mij ::) bp ultimate is wel 98 dacht ik
Juist :)
En als je ergens tankt en je twijfelt, altijd eerst effe binnen vragen.
98 is dat een keer goed om het systeem weer een kick te geven?
98 rijdt fijner vindt ik maar goed back on topic :offtopic: ::) (ff dat topic zoeken wat over benzine gaat, die staat ergens.)
Heej hoe staat het met je auto? Heb je al een idee hoe je verder kan met de schade? Kunnen we je misschien nog ergens mee helpen?
Ben nog steeds aan het wachten op de verzekering, ook al contact gehad.
Maar door de kerst en nieuwjaarsdrukte waren de papieren nog niet eens in orde gemaakt.
Het plaatwerk moet geen probleem worden, ben u meer bezig met de motor - daar heb ik geen verstand van.
Daarvoor kun je wel bij Michiel terecht, die heeft ook een turbo en kan je een heleboel vertellen over hoe en wat.
Citaat van: Taxloss op 10 januari 2009, 18:44:18
Daarvoor kun je wel bij Michiel terecht, die heeft ook een turbo en kan je een heleboel vertellen over hoe en wat.
Zoiets had ik al in de gaten.. LOL
Alleen begrijp ik dat nog niet iedereen me hier ken en als je elke "vreemdeling" gelijk aanbied om te helpen dan werkt het niet, begrijp ik.
Dus even wat actiever hier worden mezelf een beetje profileren.
Wanneer is er weer een meet ?
Zal morgen ook ff wat pica's neergooien van me audio - die zit er half in.
(past niet helemaal, moet ff rustig kijken hoe ik het ga maken.)
Voor nu maar 1 setje speakers in de hoedenplank en 2 12"subs in de "kofferbak". ???
wanneer er weer een meet is weten we nog niet precies... wanneer is de eerste duo meet dan?
DNA vs MFC???
Citaat van: Taxloss op 10 januari 2009, 19:18:42
wanneer er weer een meet is weten we nog niet precies... wanneer is de eerste duo meet dan?
DNA vs MFC???
Moeten we nog steeds ff over hebben... heb al een ideetje, wanneer heb je tijd om te praten ? ;)
Citaat van: Taxloss op 10 januari 2009, 19:18:42
wanneer er weer een meet is weten we nog niet precies... wanneer is de eerste duo meet dan?
DNA vs MFC???
vs toch niet? Dan gaan we er een wedstrijdje van maken, en dat wil ik niet haha
Is dan toch een vriendschappelijke wedstrijd waar we allebei bij winnen.
Zoals van welke club komen de meeste leden opdagen.. LOL
Vs is meer een aanduiding voor samenwerking in bepaalde gevallen, bv in de muziekbizz. ;)
Is dat niet meer ft?
Ach maakt ook allemaal niet uit! Zou gezellig zijn!
ft is tegen elkaar. Maar goed je hebt wel gelijk. Ehm... wil je persoonlijk kletsen of mail kletsen???
vs = versus (tegen)
ft = featuring (+-samen)
maar goed.. in eindhoven is binnekort nog een meeting, niet vanuit de micraclub maar nissan algemeen.
Maar zelf geen voornemens om de auto een andere kleur te geven?
Wout, we hebben het er over, Heb je al een idee? dan hoor ik het graag via de mail... haha. Laten we er iets moois van maken...
Zal het op de mail zetten, maar een keer persoonlijk brainstormen is denk ik ook wel goed.
Tuurlijk plannen om de auto een ander kleurtje te geven maar eerst maar eens strak maken en motorisch goed op de rit.
Kleur word natuurlijk iets met paars... kan niet anders verwachten natuurlijk, mijn nick was altijd Purple Player. :P
Morgen ben ik in zaandam, maar wil ook wel een keer persoonlijk bij je langskomen hoor! gezellig! Dan hebben we het er even over!
Citaat van: Taxloss op 10 januari 2009, 23:32:21
Morgen ben ik in zaandam, maar wil ook wel een keer persoonlijk bij je langskomen hoor! gezellig! Dan hebben we het er even over!
Als je toch in de buurt bent, kan je mijn micraatje ff bekijken. LOL
als we morgen nog wat tijd vinden komen we wel ff een kijkje nemen ;)
Doen we!!!
En hierbij de foto's :
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-AQRK4WMC.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-8D8R843M.jpg)
Voor nu :
2 x 12" Woofer van MTX
1 setje 6x9" 3 weg speakers van Fusion
1 setje speakers voorin zat er al in
1 versterker 2 x 200 watt climax
1 versterker 4 x 300 watt climax
1 condesator 3.0 farad profile oid
Moet eigenlijk nog erin:
composetje 13" MTX voorin
vertserker 2 x 200 watt achterin
setje 6x9"3 weg Fusion achterin
versterker 2 x 50 watt sony voorin
ah het puzzelen is gelukt zo te zien!
Niet echt want het zit er nog niet allemaal in...
En de ruimte is echt te klein om met mdf of polyester aan de slag te gaan.
(Als ik dit er allemaal in wil hebben tenminste.)
Dan moet je echt je bank eruit gooien.
( of een gedeelte ervan, ik heb nu muziek dus kan rustig verder puzzelen.)
dat is flink passen en meten zo te zien in die kofferbak.
of je moet al richting je reserve wiel toe gaan bouwen.
hij heeft alleen wat aan het reserve wiel als die de zelfde maat heeft als velgen die hij nu heeft anders kan die idd er uit
als je die ruimte benut en er dan een kist maakt met die 2 subs er schuin in en die powercap aan de voorzijde.
dan kan je die versterkers aan de bijde zijkanten plaatsen.
Ik heb nog een 15" reserve wiel liggen van me gti, weet alleen niet of die achterin past... moek nog ff passen - alleen nu eerst ff van me herrie genieten.. :P
Hee vond erg leuk om je micra gisteren even in het echt te mogen bewonderen. Helemaal top! Zag er goed uit! Binnenkort kom ik ff die koffie halen en doen we even een meet om een meet overleggen.
zoals een aantal al weet houd me micra in.
Er is een consult aan gehangen en alles is motorisch verder goed, wat gespeeld onder het rijden met meer en minder benzine/lucht.
Met meer lucht reed hij beter.... hmmm
Heb nu een goedje bij de benzine gegooid om de injectoren etc schoon te maken en ik kan nu wel door trekken voorbij de 4500 toeren... :)
Maar nog steeds lijkt het alsof die verzuipt... dus we blijven bezig.
Denk er toch aan om een intercooler te bevestigen zodat ie wat meer lucht krijgt maar of dat het is...
to be continued...
Heb je er ook een A/F meter inzitten?
Dan kan je dus zien of de auto te veel of te weinig benzine krijgt.
Kost niet veel maar kan je een hoop aan aflezen.
Mocht je er vragen over hebben hoor ik het wel :)
1.6 injectoren erin stoppen, maar het belangrijkste is inderdaad een A/F meter erin.
Wat voor kleur zijn je bougies trouwens, want waarschijnlijk verzuipt hij niet maar loopt hij veel te arm...
Bij de consult liep hij niet te rijk idd eerder te arm.
Naar me bougies heb ik niet gekeken.... heb nog wel bougies liggen van bosch.
Dus deze maar eens vervangen bedoel je ?
Aangezien ik een beperkt budget heb, en niet een hele zooi kan halen staat een a/f meter dus bovenaan het lijstje voor een intercooler ?
Kan ik met een a/f meter hem ook bijstellen dan ?
Dus:
1) a/f meter
2) intercooler
3) bloww-off
4) turbo-boost controller
of toch anders ?
Eigenlijk zat ik er ook aan te denken om de turbo er tussen uit te halen, omdat dat op het moment de goedkoopste oplossing is, maar is dat ook wel zo ? volgens mij heb ik dan ook weer een standaard spruitstuk nodig. ( of iig eentje met een normale aansluiting.)
vragen, vragen en nog eens vragen.. ???
Toch maar anders zou ik het doen:
1. A/F meter
2. arm lopen oplossen (anders nieuw blok kopen als je zo doorrijdt).
3. Blow off
4. Intercooler
En het balangrijkste voor dit moment probeer hem niet vol in te trappen.
Voel wanneer de boost inkomt en schakel dan over.
Zo kan je tot je de spullen hebt ,zorgen dat je blok niet kapot gaat.
Een A/F meter heb je denk ik al voor 50 euro ongeveer.
En daarna kan je gaan kijken wat je moet gaan aanpassen.
niet vol intrappen..... ooooops
Denk dat het beter is om de turbo er tussen uit te halen en eerst alles bij elkaar te sparen.
heb er laatst een flesje in gegooit (door de benzine) voor het schoonmaken van de injectoren oid... en dat haperen rondom de 4500 toeren is wel weg nu...
Ik blijf weer twijfelen...
En toch zeg ik NIET je gas vol intrappen!
Zeker omdat je niet weet wat er allemaal loos is.
Meten is weten echt waar,kost zo'n hoop geld als je hele blok in de soep draait....
is de waarde van de auto denk ik bijna
zo te horen is het echt eens tijd dat er door een specialist mnaar gekeken moet worden om m goed te late lopen.
mischien door iemand van t forum?
en dan alvast wat onderdelen gaan kopen.
Kan iemand mij een directe link geven van een goede a/f meter zodat ik weet welke te bestellen/kopen voor de micra en hoeveel die kost ?
Is dit een goede dumpvalve voor op de micra ? Staat geen info bij:
http://www.nissanclub.nl/index.php?topic=25641.0
( is wel erg goedkoop.... )
Misschien een 2e hands intercooler dan om de kosten laag te houden, misschien dat ik het dan toch doe... ::)
Ik heb nog wel een intercooler liggen, groot formaat, maar heeft wel goed gewerkt op mijn Micra. 75 euro :)
Citaat van: Michiel op 24 februari 2009, 18:48:54
Ik heb nog wel een intercooler liggen, groot formaat, maar heeft wel goed gewerkt op mijn Micra. 75 euro :)
Neem aan zonder aansluitingen etc. ?
Lijkt me wel wat die cooler pm me ff een piccie aub dan hebben we wel ff contact hoe we het regelen.
kan jij ook ff kijken wat een goede a/f meter is en mij een directe link geven ?
Alvast bedankt.