Micra 1.3 SE mei 1999, met standaard o.a. dubbele airbag, airco,leren stuur en pookknop, elektrische ramen, centrale deurvergrendling met afstandsbediening enz.
De eerste eigenaresse had er ook nog een schuifdak in laten zetten.
km stand bij aanschaf bijna 2 jr terug 42700, nu 89000
Ik heb er ook nog wat kleine dingetjes aan veranderd:
(http://home.concepts.nl/~pc107116/sticker.jpg)
(http://home.concepts.nl/~pc107116/achterkant.jpg)
Buitenkant:
100 NX ster velgjes, met 185/55/14 banden
Chromen deurklinken, handgreep achter
Nissan Sideskirts
Witte knipperlichten
(http://home.concepts.nl/~pc107116/int.jpg)
Binnenkant
-Instaplijsten, maar dan de nissan-stickerplak variant, niet meer de mooie RVS variant zoals ik in mijn vorige micra had
-Middenconsole zilver ipv zwart
-Pioneer Radio 3590MP erin met mp3 speler:-andere speakers, standaard speakers in de A-stijlen, Pioneer in de deuren, Kenwood achter
(http://home.concepts.nl/~pc107116/bougiekabels.jpg)
Onderstel en remmen
OMP 35 mm verlaagd
National gegroefde remschijven / Pagid remblokken
Motorisch
(Limpex Stage 1)
Pipercross Viperkit
NKG gold v-groef (BCP6EV) bougies
Lumenition 8 MM bougiekabels
Cyclone II
Powerboost Valve (op ongeveer 3,8 bar)
OMP(Supersprint) Groep N uitlaat die ook de 2e katalysator vervangt
Vermogensbank Rica Wateringen
(http://jan-paul.com/dyno1.jpg)
(http://jan-paul.com/dyno2.jpg)
Multimedia (blijft niet heel lang online i.v.m. bandbreedte)
Filmpje van mijn auto op de Dynojet van Rica, op de Dyno-meeting van de Nissanclub.
www.jan-paul.com/micradyno.avi
zeer nettje auto ruilen air fuel meter voor de airco >:D
Dan doe ik 't wel even zonder a/f meter. Ik kijk er van de week nog wel naar, of zondag.
En anders wil wel zo'n losse meter. Die zie je beter dan deze kleine led-bar.
hee jan sta jij er ook op met je zwarte note dop :)
blijft een leuk dingtje met 4 wielen he.
michiel
Zeker. En verlaagd, zoals nog niet op deze fotos te zien is, is hij nog leuker >:D
Citaat van: Jan-Paul op 01 juni 2005, 21:32:56
Zeker. En verlaagd, zoals nog niet op deze fotos te zien is, is hij nog leuker >:D
jajaj foto,s!! wil weten hoe een micra erbij staat met die omp veren dan ken ik ze ook bestellen als het goed staat dus doe het voor micraflevoland ;D >:D
Moet ik wel een keertje nieuwe fotos maken, die fotos op Full Speed waren niet duidelijk genoeg. En voordat ik nieuwe fotos maak, moet ik denk ik eerst even mijn auto wassen. :)
Dan ga je nu je auto wassen en morgen de fotos amken. ;D :duim:
ben ik het volkomen mee eens ;) :duim:
hee jan kwam deze foto nog tegen moet de her spee niet zien >:D
(http://maxxx.sytes.net/~nissanclub/albums/userpics/10002/SIMG0505%7E0.JPG)
michiel
zo te zien gaat ie sneller als de mijne :duim:
Hier had je geen luchtweerstand he. Ik weet niet wat jouw auto in 4 deed op diezelfde dynorundag bij Rica?
uit mijn hoofd 179 maar ik gaat ook effe dat kabeltje onder breken dan moet ie er ook boven komen. :)
en zondag het andere spruitstuk er onder en dan effe kijken wat ie dan haalt op de dyno run :duim:
Op de Dynorun heb je volgens mij dan minder vermogen hoor, omdat een ander spruitstuk bij 6000 toeren o.i.d. wel meer vermogen levert. (maar daaronder blijkbaar minder prettig is voor normaal gebruik in verhouding tot het originele)
ja ik ben ook zeer benieuwd wat er gaat gebeuren...
maar heb er een ander lucht filter en bower boost valve bij mischien dat dat het vermogen compenseerst ten opzichte van het spaghetti spruitstuk :)
en daardoor over de gehele linie een betere prestatie leverd ten opzichte van het hebben van een spaghetti spruitstuk.
ik had effe een vraagje ik zat jouw spec van de motor te bekijken?
maar heb je echt die pbv op 3,8 staan???
de mijne staat namelijk maar op 3 ...
Challenge
Tsja, die druk zou toch nagemeten moeten worden om te kijken wat die druk echt is. Er is mij verteld dat ÃÆ'Ã,Âe op die druk stond, zeker weten doe ik het niet. ;)
oh oke dus jij hebt geen meter er tussen zitten?
want ik heb gehoord als de druk te hoog is je injectoren kapot kunnen gaan vandaar.
maar ik zal het maandag gelijk is effe na vragen.
Als de druk te hoog staat heb je ook een gigantisch benzine verbruik, en dat heb ik niet. Dus 't zal wel goed zijn... ;)
Zo, tijdens de vakantie is de versnellingsbak raar gaan doen. Binnenkort bij de garage langs. Vandaag met een aantal personen er naar gekeken en voorzover wij kunnen oordelen is het niet de koppeling. Die grijpt goed aan.
Het probleem is, soms kun je ''m niet in de versnelling krijgen. Je krijgt de pook alleen met heel veel kracht in de juiste versnelling. Bij lage toerentallen en lang wachten tijdens het overschakelen gaat 't vrijwel altijd goed, bij hoge toerentallen gaat 't meestal niet goed. Ik moet alleen van de week kijken wanneer ik er mee langs ga, de lange afstanden rij ik wel met de auto van mijn ma. >:(
klinkt wel een beetje bekend , dus als je hoort wat het is dan hoor ik het graag!
Het is gewoon als je van bijvoorbeeld 3 naar 2 schakelt, of van 3 naar 4, dat het lijkt alsof 'ie blokkeert. Geen bijgeluiden op dat moment. Als je dan 'm uiteindelijk (bij een laag toerental) wel naar zijn 2 krijgt, dan lijkt het wel alsof 'ie met elastiek tegen wordt gehouden en juist de tegenovergestelde richting op wil. Je moet echt veel kracht zetten om 'm dan in de juiste versnelling te krijgen. En de andere keren gaat 't opeens weer soepel.
ligt het dan niet aan de versnellingspook, dat er van de versnellingsbak tot aan de pook iets fout is? is niet makkelijk te zien dus...
Van de week zal ik het wel te horen krijgen. En dan zie ik wel verder wat er aan de hand is. ;)
ff hier dezelfde reactie neerzetten als ik op het NCN forum had gezet bij mijn vraag hierover....
---------------
Haha, de oorzaak is gevonden en is wel een hele goeie....
Halverwege tijdens mijn vakantie heb ik eens voor de grap onder de motorkap gekeken om te kijken hoe 't met oliepeil e.d. stond. Niks mis mee. Wel was mij opgevallen dat het carterontluchtingsfiltertje spontaan verdwenen was, d.w.z. de slangklem zat er nog, en een stukje rubber. Nou mogen jullie 3 keer raden waar die ergens terecht was gekomen.
Hij is zojuist gevonden tussen de stangen van de versnellingsbak en het schakelmechanisme. Daar zat ÃÆ'Ã,Âe vrij stevig tussengeklemd, in een bepaalde hoek, zodat ie vervelend kon gaan doen als de motor en bak op temperatuur waren en het ijzer een tikke uitzet.
whaha ;D :D en heb je `m er wel uit gekregen?
hij is er tussenuit, alleen dat filtertje was niet meer bruikbaar. Heb inmiddels een andere, die op een andere manier bevestigd is.
Van wat? het nieuwe filtertje? Digitale camera is niet opgeladen.
Het type filter wat er op zat werd blijkbaar niet meer geleverd. Voorlopige oplossing:
Filtertje met andere diameter er in, soort plug er tussen (die in de buis uit je kleppendeksel geklemd zit) en in het aansluit stukje van het filtertje. Ik kreeg 'm er niet uitgetrokken, maar mooi is anders. En het heeft nog een beetje speling. Klein beetje kit er tussen doen ofzo, komt ook wel goed.
Nadeel, zo'n plug is belachelijk duur. Filtertje was 12,50 en plug 7,50 ofzo.
Maar goed, ik ga ook geen extra tijd besteden als ik even onbetaald verlof heb opgenomen. Elk uur dat ik moet besteden om verder te gaan zoeken (of naar andere winkel moet gaan) kost ook weer geld. :(
Hehehe hij gaat goed zo.. in iedergeval geen leverworst die er tussen zat :P
:P, haha, elastiek ;D, wel toevallig dat dan ding nou juist weer daar tussen moet komen :-\
Zo.. gisteren mijn remblokken binnen. Omdat Pagid een lange levertijd had hebben ze uiteindelijk Lockheed remblokken besteld. Deze zijn iets harder dan Pagid blokken, maar weer zachter dan Nissan blokken. Daarna toch maar nagevraagd, en na een controle van de remschijven van mijn Micra ook maar gekozen voor nieuwe remschijven. (ik geloof van het merk International, maar ik kan het verkeerd hebben, ze zijn gegroefd en geventileerd dacht ik, alhoewel ik het laatste niet zeker weet trouwens)
De remblokken zijn dus niet gemonteerd, maar worden binnenkort tegelijkertijd met de nieuwe remschijven er opgezet.
Dus binnenkort weer als het goed is een leuke upgrade om rem-gebied. 8)
Zo, vandaag nog even naar Limpex gebeld.
Hij heeft toch nog de Pagid remblokken binnen gekregen, dus kan mijn (nog niet gemonteerde Lockheed blokken) daarvoor omruilen. Ik moet morgen even bellen en dan zou hij zeker weten of hij de National remschijven binnen heeft gekregen uit Engeland. Nog even afwachten dus..
Ander nieuws: over 2 weken krijgt mijn Micra een nieuwe voorruit, in de huidige zit een barst van 15 cm sinds kort (aan de rechterkant (nog) uit het zicht.
Geeft op zich niet, de ruit had in de loop van de tijd al tientallen (volgens carglass niet meer repareerbare) sterretjes en krasjes opgedaan, dan kon dit er ook nog wel bij. :D
Citaat van: Jan-Paul op 15 september 2005, 21:56:16
Ander nieuws: over 2 weken krijgt mijn Micra een nieuwe voorruit, in de huidige zit een barst van 15 cm sinds kort (aan de rechterkant (nog) uit het zicht.
Das mooi want we krijgen binnenkort weer een voorraad raambanden (logo micra fanclub logo) binnen.
Raamband? De Micra SE heeft standaard al een blauwe raamband. >:D
Sri ook ^-^
Citaat van: Jan-Paul op 16 september 2005, 13:23:59
Raamband? De Micra SE heeft standaard al een blauwe raamband. >:D
Het gaat ook alleen om de letters en het logo van de club ::) ::) ::) ::)
En die van mij heeft ook al gewoon standaard een groenige raamband, maar dat bedoel ik dus niet.
Nieuwe voorruit zit er in, zaterdag komen de nieuwe remschijven er op. :)
Zo, nieuwe remschijven zitten er op. Als je nu door de spaken van de velgen heen kijkt ziet het er al een stuk leuker uit. >:D
Eerste 300 km o.i.d. voorzichtig inremmen werd er gezegd. Dat doen we dan maar.
Uiteindelijk dus: National remschijven (in ieder geval gegroefd, ik zal nog 's kijken of ze nu ook geventileerd waren) en Pagid remblokken.
Vandaag bij de bandenboer om de hoek langs geweest, eens informeren hoe 't volgens hun met mijn banden stond.
Mededeling: binnen nu en een paar duizend km moeten ze vervangen worden. (de set zit er nu 50.000 km op)
De vorige set Contibanden (toen nog in de smalle maat 165/60) is 55.000 mee gegaan, dus wat dat betreft kan 't wel kloppen.
Prijzen van een nieuwe set: Continental : 86 euro per stuk. (H codering (210) in de maat 185/55/14.
Semperit: prijzen 65 euro per stuk, T codering (190).
Alle prijzen incl montage enz.
Zo, vandaag even wat nieuwe fotos gemaakt. 8)
[verwijderd door de admin]
:duim :duim: :duim: :duim:
oh ja, de nieuwe remschijven zijn ook wel fijn trouwens. :)
Zo ziet er weer aardig bling bling uit :o
glimt als een gek ja :duim:
Zo, vandaag Continental M+S (winterbanden) besteld, in de maat 185/55/14. Kan ik er in ieder geval t/m het voorjaar mee vooruit, en volgende winter weer.
(prijs was behoorlijk scherp, 58 euro incl montage bij de (ex) Nissan dealer. :)
De conti winterbanden bevallen mij uitstekend, tijdens flinke regenbuien nog voldoende grip. :)
Detail: is dat niet met elke nieuwe band die je monteert nadat je je oude banden redelijk ver hebt opgereden? ;)
ik had daar ook al last van, heb er nu 4 toyo's f1 onder zitten en moet zeggen met de regen plakken ze lekker op de weg ^-^
Met een schoon luchtfilter doet 'ie het weer een tikkie beter dan ervoor. :duim:
('t was dus tijd om het luchtfilter schoon te maken)
zo, vrijdagmiddag ga ik een proefrit maken in de opvolger van mijn fijne Micra. :)
>:D >:D
p10 :D :D :D :D
kleurtje rood schat ik zo, in zoetermeer :P
Hoho, ik begin niet aan een P10. Da's te oud naar mijn smaak.
Oke dan was ik het verkeerde aan het volgen. :-[
Je zit eerder verkeerd met je typenummer, er zijn geen p10's meer na 1996. ::)
Citaat van: Challenge op 24 oktober 2005, 22:41:30
ik had daar ook al last van, heb er nu 4 toyo's f1 onder zitten en moet zeggen met de regen plakken ze lekker op de weg ^-^
heeft toyo ook al F1 die zijn toch van goodyear toyo heeft toch geen F1 of wel
T1-R :D
Had effe een lettertje verkeerd.
Citaat van: Jan-Paul op 16 november 2005, 18:58:36
Hoho, ik begin niet aan een P10. Da's te oud naar mijn smaak.
Te oud? Wel de sterkste onderblokken van de SR20De/E series. P11 onderblokken kunnen minder vermogen aan dan die van de P10 ;)
jep heb het gezien,die ander blokje's missen wel het 1 en ander.
Daar heb je gelijk in Igor,, maar de P11 GT die er komt blijft wel standaard. ;)
even een paar impressie-fototje's gemaakt tijdens de proefrit. :)
(http://www.jan-paul.com/Primera1.jpg)
(http://www.jan-paul.com/Primera2.jpg)
(http://www.jan-paul.com/Primera3.jpg)
(http://www.jan-paul.com/Primera4.jpg)
Ik heb vandaag ook het koopcontract getekend. De Micra gaat dus de deur uit.
Kan nog wel even duren, het is tegenwoordig erg druk bij de LPG-inbouwers, dus er kan zo nog een paar weken overheen gaan.
Mooi interieur, ook erg mooi gepoetste motorruimte :)
Ook erg mooie stoelen, die wil ik wel in m'n Micra :)
Mooie bak :duim:.Nu is kijken of je de micra gaat missen ;)
Citaat van: Challenge op 19 november 2005, 10:21:33
Mooie bak :duim:.Nu is kijken of je de micra gaat missen ;)
wat denk je zelf
Die Micra is echt wel een fijn karretje, maar zo'n Primera GT is wel de overtreffende trap in alles.
Als dat niet het geval zou zijn geweest had ik 't natuurlijk ook nooit gedaan. Een Primera 1.6 gx had ik bijvoorbeeld nooit een serieus alternatief gevonden.
Hmm binnenkort wordt de Micra dus voorzien van verhogingsveren voor verlaagde Micra's, verhoogt 35 mm.
En de veerpootbrug gaat er ook af.
En buiten dat, gaan de Pipercross Viperkit, de RLS bougiekabels, de cyclone en het stukje luchtslang, en de powerboostvalve naar de 1.4 toe van de Almera van Bianca. 8)
wat zal dat weer een verschil zijn om nog een ritje te doen met zo'n micra
ps verlaat je nu ook de club of blijf je lid
Ik denk dat we met ingang van volgend jaar lid worden van de NCN, maar we zullen op 't forum toch nog hier blijven rondneuzen en posten. Maar komt wel goed, eerst maar 's afwachten wanneer ik de GT heb.
Zo, vandaag de Pipercross Viperkit, Cyclone II en de veerpootbrug van de Micra afgehaald.
Rijdt nog steeds aardig, echt traag is 'ie nog niet. Scheelt wel wat in het geluid, maar goed, dat is nog niet zo storend. Dan maar niet meer racen in de Micra.
De powerboostvalve moet er nog tussen uit, het zag er redelijk simpel uit om er tussen uit te halen ( 2 slangetjes), maar heb 't toch nog niet gedaan. De bougiekabels zaten nogal vast (niet aan de kant van het kleppendeksel, maar aan de andere kant), dus die zijn er nog niet af.
:wave:
Heb je zelf al een voorkeur voor een datum Marcel?
Scheelt wel een hoop geluid trouwens, nu het standaard luchtfilter er op zit.
De groep N uitlaat maakt nu helemaal niet zo veel geluid meer, op de snelweg is 't nu relatief stil.
Ook de trekkracht na 5000 tpm is een heel stuk minder. :(
Is denk altijd een combinatie van beide.
Meer lucht aanzuiging is meer lucht uit de uitlaat :)
Wat er in gaat moet er ook weer uit he. :)
Zo, mijn micra is weer een ruime 3,5 cm verhoogd.
En de powerboostvalve is er ook af. De dure ngk bougies zijn weer vervangen door de goedkope standaard NGK bougies.
En de rode dure bougiekabels zijn ook weer vervangen door de standaard bougiekabels. 1 van de rode kabels zat zo vast, dat deze het heeft begeven. Nou ja, dan maar een nieuwe zien te regelen, voordat 'ie op de Almera gaat.
Nog 1 weekje en dan is 't Micra rijden afgelopen. ::)
JP
En heeft ie al een nieuw baasje? ;)
nou gasfx heeft het aflaten weten omdat de auto ouder is dan 5 jaar... dus zal dan pas in januari ofzo worden en jp wil graag alvast in die primera rijden :D
LPG wordt nu via Vogels Autogas geregeld in Son.
Vandaag de Primera opgehaald, dat rijdt dus erg lekker :) Tot nu toe heb ik de Micra nog niet gemist, misschien wordt dat anders als ik de auto ergens wil parkeren waar weinig ruimte is. ;)
Echt een heerlijke cruisebak om km's mee te vreten. En ontzettend snel op de snelweg, en dat in alle stilte (vergeleken met de Micra en Almera). Stoelen zitten ook erg fijn, kortom, ik ben tevreden. :) Het verbruik is niet des Micra's, het gemiddelde is tot nu toe volgens de boordcomputer 8,4 liter per 100 km. Maar we hebben dan ook nog niet rustig en constant gereden ;) :D
Even snel een impressie, wat fototjes in het donker proberen te maken:
(http://www.jan-paul.com/primera10.jpg)
(http://www.jan-paul.com/primera11.jpg)
(http://www.jan-paul.com/primera12.jpg)
(http://www.jan-paul.com/primera13.jpg)
Ziet er goed uit, nu nog verlagen en andere velgen :)
Turbo kitje misschien ;)
uitlaatje bodykitje aNDER KLEURTJE
;D ;D
Verlagen? Waarom zou ik een perfect sport-onderstel van Nissan gaan verpesten door een verlagingssetje? ???
Het is nu al schraap schraap bij bepaalde drempels.
Ander kleurtje komt er niet.
Andere velgen op korte termijn ook niet, de banden zijn nu nog 2 x 6,0 en 2 x 7,5 mm profiel.
Ziet er leuk uit :)
MOOIE WAGEN HOOR DAT RIJD WEL WAT BETER ALS EEN MICRA DAT KAN IK GELOVEN HOEVEEL HEEFT DEZE GELOPEN?? :duim:
hele leuke auto :duim:
47.000 KM.
De Micra is ingeruild met 110.936 km.
Citaat van: Jan-Paul op 17 december 2005, 15:46:43
47.000 KM.
De Micra is ingeruild met 110.936 km.
kreeg je daar nog een beetje voor terug
voor de Micra? Op papier 4850.
De GT was 5900 ex afleveringskosten,
+ nog 1 nieuwe band bij besteld, en nog tectyleren, en nog wat klein spul, kwam op 1850 euro uit bijbetalen, nog zonder de nieuwe lpg installatie.
En 6 maanden garantie op de GT. Vond 't wel goed zo. :)
netjes hoor ik vind mooie auto die gt :duim:
Vind het een mooie auto!! :) :duim: :duim:
enne... mooi rood is niet lelijk >:D
De Primera GT blijft 't goed doen hoor. Het verbruik is op dit moment een tikkie hoger dan de Micra (nu rond de 1 op 13), maar dat is niet zo schokkend.
Straks wordt dat met de LPG nog ff een stukje goedkoper. Verder heb ik de Micra nog niet gemist. Ja, als ik 'm bij de garage zie staan dan vind 'ik 'm er maar zielig erbij staan, maar goed, ik heb er een mooie opvolger voor de in plaats. :)
Ik hoorde vandaag bij de garage dat de Micra verkocht is aan een jonge vrouw uit Rotterdam.
Gaat dan op en neer pendelen tussen Rotterdam en Amsterdam. De velgen gaan er onderuit, en gaan plaats maken voor originele velgen met wieldoppen. :D
oowh en wordt ze lid van de club?
Ik weet niet wanneer 'ie afgeleverd wordt, anders moet je daar even snel clubmateriaal afgeven voor in die Micra. ;D
tja is wel een eindje fietsen voor me ;)
De GT blijft het goed doen, inmiddels al weer 13.000 mee afgelegd sinds december. Het is totaal geen vergelijk verder met de Micra. Als je hiermee echt op de max. gaat rijden rij je gelijk asociaal hard, bij de Micra had je bij lagere snelheden dezelfde funfactor om het zo maar 's te noemen.
Ben wel blij dat ik nu hier ook een Cold Air Intake op heb (van Place Racing), dan heb ik in ieder geval weer een leuk geluid bij het gasgeven. ::)
Misschien dat ik hier net als bij de Micra hier weer een Supersprint einddemper onderzet (of OMP, afhankelijk wat ze op de einddemper hebben gedrukt, dingen zijn identiek).
Dus je mist de micra niet ::)
De Micra was zeker een leuk bakkie, maar kostentechnisch is dit veel leuker en geeft bovendien nog een dosis rijplezier ook. :)
enne tanken voor 45 tot 50 ct per liter..... in plaats van een hele euro meer. Dat tikt aan bij 40.000 km / jaar.
Ssst: niet verder vertellen, maar er komt hier weer een K11 op de parkeerplaats te staan!!
De Primera GT is namelijk in juni vorig jaar verkocht. Ik heb een half jaar een full-options-Civic Hybrid gereden (met leder, navigatie enz).
Ik ben ambtenaar geworden en heb zodoende geen auto van de zaak meer. De 2e auto, een Smartje, is een jaar geleden verkocht. Als hobby-auto hebben we een Kever 1200, die nu een half jaar als 2e auto is gebruikt. Deze gaat weer de stalling in.
Stand van zaken nu:
De sloep ('mijn auto') een Nissan Maxima QX 2.0 V6 uit 1998.
Mijn hobby-auto: VW Kever 1200 (uit 1984)
De 2e dagelijkse auto (volgende week van Bianca) een Micra K11 1.0 Sail uit 1995. Met origineel Nissan schuifdak.
Terug naar het vertrouwde dus, maar dan als 2e auto en vooral voor stadsgebruik en alle andere leuke korte ritten. Het is zo'n zelfde uitvoering verder als mijn witte Micra 1.0 uit 1994, die ik nog bijna dagelijks in Waalwijk tegenkom.
Verdere info volgt ergens volgende week. Woensdag halen we de auto op bij Nissan specialist Sprangers in Wagenberg. De auto krijgt bij aflevering een grote beurt en 3 maanden garantie. De km-stand is een ton of 2. Net ingereden dus :)
Klinkt goed! :duim:
Ben benieuwd naar de foto's!
nou we wachten af.
Mooi wagenpark zo. :)
Hoe snel kan de tijd gaat. We gaan opzoek naar een nieuwe Micra-achtige:) Een K12 of een Note, of misschien een ander merk.
De huidige Micra staat te koop:
http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,13119.0.html