Hoofdmenu

Recente berichten

#21
Show your Micra / Re: MICRA K11 1.3 N-CVT 1998 w...
Laatste bericht door toniboy - 23 februari 2024, 10:04:04
Nou de Micra rijdt weer, de olieseal was lek, hierdoor werd het gedeelte waar de koolborstels overlopen vet. Bak er onderuit gehaald, olie deals vervangen, meteen nieuwe koolborstels er op gezet.Deze gehaald bij een plaatselijk reparateur dynamo's en startmotoren. en weer vast gesoldeerd in de koolborstelhouder.  Bakolie vervangen. Rijdt weer als een zonnetje.








#22
Dienst aangeboden / Re: [Dienst aanbeboden] Frontb...
Laatste bericht door compukit - 26 januari 2024, 12:58:10
goede dag.
ik vondt dit door op google te zoeken en vroeg me af of u nog steeds de dwarsbalk voor van een nissan micra k11 doet vervangen en wat dat dan zou kosten en waar dat dan mogelijk is.
alvast bedankt
#23
Gevraagd / K11 tellerbak met toerenteller
Laatste bericht door Adrenaline - 09 januari 2024, 00:25:34
Hoi. Als iemand een K11 tellerbak met toerenteller heeft liggen. O0
#24
Gevraagd / Re: Hulp voor een Nissan micra...
Laatste bericht door VonApenstein - 11 november 2023, 09:57:42
Citaat van: .maarten op 10 november 2023, 16:32:57Ik ga even iemand attenderen op dit topic!

Danku! De garage heeft ondertussen de ontsteking uitgesloten, want als er remmenreiniger tussen het gashuisklep word gespoten start hij direct 🥲
#25
Gevraagd / Re: Hulp voor een Nissan micra...
Laatste bericht door .maarten - 10 november 2023, 16:32:57
Ik ga even iemand attenderen op dit topic!
#26
Gevraagd / Re: Hulp voor een Nissan micra...
Laatste bericht door VonApenstein - 10 november 2023, 09:18:51
Niemand 🥺??
#27
Gevraagd / Hulp voor een Nissan micra k11
Laatste bericht door VonApenstein - 09 november 2023, 06:09:59
Goedemorgen allemaal! Ik zal mij voorstellen ik ben Liza, 30 jaar oud en sinds kort eigenaresse van een nissan micraatje, helaas wel al met de nodige problemen. Daarom dus ook lid geworden want hier zitten alle fans!

Hij startte niet meer; bleek stroomverdelerkap, dat laten maken, hierna begon het stotteren, niet altijd. Bougies laten vervangen, toen was het even weg maar begon vrij snel weer. Anwb er bij; alles was er om een motor te lagen draaien maar hij sloeg niet aan, mijn motorlampje van mijn dashboard was ondertussen wel aan het knipperen.

Weer naar de garage maar die zitten met hun handen in hun haar: kunnen de micra ook niet uitlezen omdat er een apart stekkertje voor nodig is...

Wie o wie woont er in omgeving noord-holland (of verder) die veel verstand heeft van micra's en tegen vergoeding natuurlijk, die zo een stekkertje heeft en mijn autootje kan uitlezen wellicht?

Misschien dat hij nog te redden is want to be honest hij ziet er zo leuk uit en hij heeft zo een dakje wat open kan 🥺♥️.

Mochten jullie meer over de auto willen weten dan ga ik zo goed mogelijk mijn best doen om te antwoorden, gezien ik hier heuleeemaaaal geen verstand van heb.

Ik hoop op reacties! Alvast bedankt!
#28
Show your Micra / Re: MICRA K11 1.3 N-CVT 1998 w...
Laatste bericht door toniboy - 21 oktober 2023, 07:38:36
Dank je wel voor je reactie, ik ga het doormeten.

Ik hou je op de hoogte !

groeten
Ton
#29
Show your Micra / Re: MICRA K11 1.3 N-CVT 1998 w...
Laatste bericht door .maarten - 15 oktober 2023, 21:13:10
Als je de motor start en met de handrem erop hoor je in de n op pin 1 van de borstelhouder tussen de 6 en 8v meten.
En als je een multimeter tussen pin 2 op de stekker en pin 2 op de houder verbind hoor je rond de 110ma te meten. (Pin 1 naar pin 1 ook ff doorverbinden zodat je een stroomkring hebt)

Ik ken wel iemand in de buurt van Schiphol die misschien geschikt uitleesapparatuur heeft.
Ik woon zelf in Hoogeveen en heb ook uitleesapparatuur liggen. Maar dat is niet echt in de buurt voor je. Al helemaal niet met een niet rijdende auto.
#30
Show your Micra / MICRA K11 1.3 N-CVT 1998 wil n...
Laatste bericht door toniboy - 15 oktober 2023, 07:14:44
Hallo mede Micra rijders, ben al een tijdje lid, maar nog niet voorgesteld.

ik kom uit de kop van noord holland en ben een zestig plusser , mijn eerste auto was een datsun 1200 op mijn 18e jaar. in de tussentijd inmiddels heel wat auto's gehad. Datsun/Nissan/Toyota/Saab
huidige wagenpark momenteel een Nissan Micra K12 1.6 op LPG van 2007 , Honda Civic Type S 2009 op LPG en een Saab 9-3 Aero 2002.

Gezien ik graag hobby aan auto's, koop ik wel eens een opknapper voor de wintermaanden. 2 weken terug dus een leuke Micra 1.3 SLX gekocht van 1998 met N-CVT met 126.000 km NAP, met het probleem dat de auto niet wil rijden.

wat is het probleem:
auto start perfect.
Geen storing op NCVT, inmiddels alle testen gedaan , NCVT lampje gaat ook netjes uit als de motor draait.
Maar op het moment dat ik wil schakelen in de D of R,N,Ds,P voel ik geen beweging van de auto. met andere woorden , de auto wil niet rijden. je hoort niks en voelt niks. Er gebeurt gewoon niks.

als eerste de koolborstels verwijderd en bekeken, 1 koolborstels was wat langer dan de ander.
dus deze vervangen door 2 nieuwe Koolborstel, bij een plaatselijke revisie zaak voor 10 euro 2 koolborstels.
deze gesoldeerd en doorgemeten en weer gemonteerd. Helaas mocht niet baten.
deze weer verwijderd en constateerde dat ze vettig waren ( zwarte rubberachtig substantie) in de opening gekeken, daar lagen wat klontjes van de rubberachtig substantie, mijn vraag wat zou dat kunnen zijn?

overige constateringen :
  • Olieniveau bij stilstand flink hoger dan het aangeven "cold" merkteken op peilstok.
  • Olie van de NCVT is opmerkelijk schoon ( mooi helder rood)
  • Als ik de auto heen en weer duw, hoor ik geratel uit de bak komen


Als ik de service manual bekijk , zijn er een aantal zaken/elec. componenten in het systeem, die gecontroleerd worden voordat een CVT zijn werk wil doen. maar dit is alleen te testen met de juiste apparatuur .

Dus mocht ik andere CVT willen monteren, wil ik uitsluiten dat de storing in het electrisch systeem zit.

Mocht iemand ervaring cq een oplossing hebben of tips, dat zal ik zeer op prijs stellen. Ook gezien ik deze Micra te mooi vind om te slopen voor onderdelen.

ik hoor het graag ! bedankt alvast

UPDATE :

Nou de Micra rijdt weer, de olieseal was lek, hierdoor werd het gedeelte waar de koolborstels overlopen vet. Bak er onderuit gehaald, olie deals vervangen, meteen nieuwe koolborstels er op gezet.Deze gehaald bij een plaatselijk reparateur dynamo's en startmotoren. en weer vast gesoldeerd in de koolborstelhouder.  Bakolie vervangen. Rijdt weer als een zonnetje.