Mijn blauwe nissan micra k11 S

Gestart door dimimicra, 06 januari 2010, 10:43:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

dimimicra

Veren zullen dinsdag binnen zijjjnnnn , spannennnddd


dimimicra

Vraagje, moet ik voor iets specifieks opletten als ik de verlagingsveren op de micra zet ?


davey

mja als je gaat verlagen met alleen veren moeten je schokdempers nog wel enigzins fris zijn anders schiet je er weinig mee op!
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

dimimicra

schokdempers zijn een jaar geleden vervangen geweest.


dimimicra

En btw, zal altijd beter zijn dan de gewone veren denk ik hoor :S


davey

ow oke dan zal het wel goed zijn O0 je moet begrijpen dat een standaard schokdempers icm verlagingsveren zwardeer belast worden en dus sneller zullen slijten. Als ze al niet zo fris meer zijn is het binnen no time afgelopen en zijn ze zo lek als een mandje. geloof me ik heb er ervaring mee!
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

dimimicra

Haha ^^ Toch bedankt voor de info. Ga wel eens de achterschokdempers nakijken :) Zijn die moeilijk te vervangen die dempers ?


Rob

ik heb al een keer op me kont gehangen @ dempers op :P
had verlaging die moest er uit omdat het aanliep dus weer omhoog (dempers van 93 datum stond er nog in) en toen ik weer omlaag ging was het plop... hing op de kont :P
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

dimimicra

Is het vervangen van achterschokdemper moeilijker dan voorschokdempers of niet ?


dimimicra

En wat is het verschil met gasveren en met olie gevulde veren ? Het verschil in prijs is 10 euro... ?


Rob

achter is een eitje je hebt die 2 grijze punt pakjes in je kofferbak
daar zitten de moertjes van de dempers die moeten los (waterpomp/griptang tang op het schroefdraad en met steeksleutel de moer los maken)

en onder geloof ik sleutel 7 op de dempers bij de as... auto op de krik en ondersteun je as als de wielen los van de weg komen
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

dimimicra

Bedankt voor de uitleg. En wat is nu het verschil met met gas gevulde veren en met olie  ?


richardwbb

olie is iets stugger, dat is het voordeel, gaan ze lek kan je APK afkeur krijgen

gas is minder stug, ik heb daar geen ervaring mee en als je toch nieuwe haalt, hoef je je om lekken ook niet echt zorgen te maken

ik sprak wel iemand op de JAF meeting en die had het over een attest dat je nodig hebt en dat ze de wielgeometrie nakijken zoals jij aangaf en dat de veren alleen gemonteerd mogen worden door een erkend installateur.

Of is dit laatste niet meer zo?

Verders mag je alleen goedgekeurde veren plaatsen, dus niet alle merken zijn toegelaten en wa hij ook nog vertelde was dat op het attest de hoogte van de koets 32 cm was en dat was het, toen is hij gaan tanken, bleek tijdens de controle 31cm en dat was een probleem.

dimimicra

Hoii,

Veren in Belgie moeten geleverd worden met een GOCA attest. De veren die ik heb gekocht hebben dat :)
Dat van die erkend installateur is ook juist, maar ik zal proberen ergens aan zo'n papier te geraken.
Wielgeometrie zal ik dan laten doen zodat ik die veren er niet elk jaar moet af doen voor de controle :)
Vandaag mijn achterdempers opgehaald, nu afwachten dat de veren geleverd worden. Morgen worden ze dan op de micra geplaatst :)
Eindelijk !


dimimicra

Veren zitten erop !

VOOR :



NA :



Ben er echt superblij mee! Wereld van verschil dan met gewone veren. Auto rijd nu veel beter en aangenamer