Mijn Micra K11 1.3 GX

Gestart door Joosie200, 21 september 2010, 10:28:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joosie200

Zo, de micra heeft een nieuwe v-snaar. :) Nu begreep ik dat afhankelijk van wel of geen stuurbekrachtiging, wel of geen airco uitmaakt in de hoeveelheid exemplaren die je hebt. Maar de garage haalde er slechts een uit. Die vertoonde veel breukjes, slijtage dus. Ben blij dat er een nieuwe in zit. Verder heb ik de micra zoals vermeld naar een poetser/detailer gebracht. Fototijd!   8)





emiel

 :duim:

dat ziet er zo al een stuk beter uit!

Joosie200

@ Emiel: bedankt  :)

Citaat van: Red Racer op 29 september 2010, 17:51:57
koni is opo prijs en monroe is een tik goedkoper.
daarbij zal ook kwali zitten.

Ok, duidelijk. Is sowieso iets voor de lange termijn i.v.m. flink prijskaartje.

Zojuist even langs de benzinepomp in de buurt geweest om de bandenspanning te controleren. Heb er wieldoppen opzitten en kreeg maar met moeite de ventieldopjes eraf. Probeerde ik om er links voor 2,2 bar in te stoppen, wat mooi dus niet lukte. Want wieldop zat in de weg. Rechtsvoor zat het ventieldopje verstopt achter de wieldop want die viel nergens te bekennen. Vervolgens 1,9 bar ingesteld voor achter en door richting rechtsachter.

Die lukte wel om op juiste spanning te krijgen. Maar nadien was de tijd al op, dus aan linksachter ben ik niet toe gekomen. Nogal een domper, want met die volvo op wieldoppen ging dat veel eenvoudiger.  Maara, zal wel liggen aan de kleinere banden i.c.m. de wieldoppen. Hopelijk heb ik volgende keer meer geluk.  ::) Of ik moet er meer geld in gooien, kan ook :P Of gewoon wieldoppen eraf want tis een onnodig extra plastic/kunststof laagje bovenop je stalen velgen.

jasperdg

Gewoon de doppen loswippen en goed terugzetten. Meestal zit er een gat speciaal voor de ventielen in!

Schitterend gepoetst zeg. Is dat duur? Wat kost dat?
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

Joosie200

Citaat van: jasperdg op 04 oktober 2010, 10:47:53
Gewoon de doppen loswippen en goed terugzetten. Meestal zit er een gat speciaal voor de ventielen in!

Schitterend gepoetst zeg. Is dat duur? Wat kost dat?

Hmm, zal het eens bekijken. Dank voor de tip! En tja, hoe duur is duur? Het kost 100 euro. Dat laat ik dan 2x per jaar doen. Een keer om de winter tegemoet te gaan en een keer om de zomer tegemoet te gaan. Kost dan 200 jaarlijks. Dus 16.5 euro per maand. Ach ja, 1x per maand naar de kapper en je bent evenveel kwijt. Zo kijk ik er ook tegen aan voor de auto. Dus.. :)

Red Racer

Citaat van: Joosie200 op 04 oktober 2010, 17:40:16
Citaat van: jasperdg op 04 oktober 2010, 10:47:53
Gewoon de doppen loswippen en goed terugzetten. Meestal zit er een gat speciaal voor de ventielen in!

Schitterend gepoetst zeg. Is dat duur? Wat kost dat?

Hmm, zal het eens bekijken. Dank voor de tip! En tja, hoe duur is duur? Het kost 100 euro. Dat laat ik dan 2x per jaar doen. Een keer om de winter tegemoet te gaan en een keer om de zomer tegemoet te gaan. Kost dan 200 jaarlijks. Dus 16.5 euro per maand. Ach ja, 1x per maand naar de kapper en je bent evenveel kwijt. Zo kijk ik er ook tegen aan voor de auto. Dus.. :)

zo betaal je 100 euro om hem te laten poetsen en ik heb ongeveer bijna 110 piek aan poets spullen en ik doe het zelf,

maar het is een schitterend resultaat vooral aan de achterzijde waarbij die stickers er egt goed uitkomen.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Joosie200

Citaat van: Red Racer op 04 oktober 2010, 19:04:23
zo betaal je 100 euro om hem te laten poetsen en ik heb ongeveer bijna 110 piek aan poets spullen en ik doe het zelf,

maar het is een schitterend resultaat vooral aan de achterzijde waarbij die stickers er egt goed uitkomen.

Weet je wat het is? Als ik goed spul in huis wil halen (dus combi van Meguairs, Poorboy, Manello e.d.) ben je voor een beetje starterskit zo 100/150 euro kwijt. Maar je wilt goede washmittens, nette shampoo, goede wax, detailspray, polish e.d. Das dus best prijzig. En ja, voor 2x het laten doen kan je aardig wat in huis halen door online te bestellen.

Maar vervolgens moet je het zelf gaan doen. Met alle risico van dien dat je met 0 ervaring gewoon je eigen auto vernaggeld. Ookal heb je goed spul in huis, een beginner met goed spul zorgt gewoon voor niet maximaal resultaat. Een gevorderde met eenzelfde spul weet er gewoon een beter resultaat uit te krijgen. Dat + dat ik liever lui dan moe ben maakt dat het gewoon laat doen. Want wil je het een beetje volgens het vijfstappen plan doen dan ben je gemakkelijk 10-12 uur, zo niet nog langer bezig. Is leuk, maar dan wil ik ook wel resultaat zien. Ben gewoon bang dat dat tegen zal vallen zodra ik ermee ga beginnen. Zodoende mijn overweging om het laten doen  ;)

syrek

Dan rest de vraag, hoe lang blijft het mooi ;)
You should really check out @Dropbox. It's hot. http://db.tt/EQ8exeG

Joosie200

Citaat van: syrek op 05 oktober 2010, 09:01:37
Dan rest de vraag, hoe lang blijft het mooi ;)

Afhankelijk van de regelmaat waarmee ik de micra was. En na 3 maand voorzien van nieuwe waxlaag. Maargoed. Je hebt het vijf stappenplan. Dat is duidelijk. Maar wat is een beetje beginnerset? Vind op geen enkel forum daar een richtlijn voor. Wil best zelf het onderhouden maar wegens limited funds moet dat wachten.

Joosie200

Ik heb via ebay gloednieuwe spatlappen gevonden. Alleen wel voor de K10. Gaat dat een probleem opleveren als je die onder een K11 wilt zetten? Verder vind ik alleen via marktplaats wel voor de K11 spatlappen. Maar die zien er zo uitgeleefd en tweedehands uit  :(

Verder verwacht ik binnenkort dit lijstje te ontvangen:  :)

1x- Meguiars step 1,2,3 + GC Shampoo en tas
1x- Chemical Guys Miracle Dryer
1x- Meguiar's Ultimate Microfiber Wash Mitt
1x- Meguiar's Smooth Surface Clay Kit
1x- Dodo Juice Red Mist Protection Detailer
1x- Meguiar's Hot Rims All Wheel Cleaner
1x- Meguiar's Supreme Shine Microfiber Towel 3 pack

Dan nog die EZ borstel halen, twee wasemmers en een tuinslang. Kan ik in het vervolg zelf zorgen dat ie er netjes uit blijft zien.

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Joosie200

Citaat van: Bunny op 11 oktober 2010, 19:59:14
http://link.marktplaats.nl/385585574

Hmm, vreemd dat ik die nog niet tegen gekomen was. Jammer genoeg is het er maar eentje en is micra in het zwart i.p.v. wit. Naja, ik blijf wel op de uitkijk staan tot ik er weer een paar voorbij zie komen. Zie bijv. wel Nissan spatlappen..

Enfin, zojuist een best offer uitgebracht voor 31 pond totaal inclusief verzendkosten. Komt neer op grofweg 36 euro, dus 9 euro per wieldop.  ::) Achja.. gaat mijn micra qua wielen dezelfde kant op als Skralebende ;) Precies wat ik zocht :)


Red Racer



[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Rob

go je meent het :P
heb nog een super s setje ook alleen die gaat niet weg helaas
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed