TeSprout's Ride: The Red Delight

Gestart door TeSprouT, 26 november 2010, 14:34:03

Vorige topic - Volgende topic

TeSprouT

Citaat van: Bunny op 26 juni 2014, 09:35:33
Douane kosten?

Was ook het eerste waar ik aan dacht, maar denk misschien heeft iemand hier al ervaring mee gehad en kan dit bevestigen. Vind het allemaal zo bij elkaar best tegenvallen qua prijs...
Love the potiential

ReSp4wN

Ik heb het vaker meegemaakt ja, er is staat een invoice op het verstuurde pakket met de  waarde van wat er in zit, daar kunnen ze tot 30 procent extra rekenen die je dan aan de deur moet betalen.. helaas

edit:

Dus douane doet, pakket is 100 euro waard, dan vinden ze je niet lief omdat je buiten de eu koopt, en dan willen ze alsnog geld zien, dus moet je 30 euro aan de douane betalen.

Anders help je de economie van de eu om zeep  :P

TeSprouT

Citaat van: ReSp4wN op 26 juni 2014, 10:13:05
Dus douane doet, pakket is 100 euro waard, dan vinden ze je niet lief omdat je buiten de eu koopt, en dan willen ze alsnog geld zien, dus moet je 30 euro aan de douane betalen.

Anders help je de economie van de eu om zeep  :P

Echt duitse praktijken weer dus... Wordt er ook nog iets gezegt over "Als de EU deze producten niet kan leveren waardoor je aangewezen bent op landen buiten de EU hoef je niet te betalen nie.." :P
Love the potiential

Riesh

invoerrechten en btw (douane kosten dus)
Micra Addict

TeSprouT

Citaat van: Riesh op 26 juni 2014, 11:03:32
invoerrechten en btw (douane kosten dus)

Oke thnx voor de info mannen, helaas is alles dan via Buyee wel een stuk prijziger dan ik verwacht had. Maar goed tis niet anders nu :P
Love the potiential

ReSp4wN

Ik heb 2 keer van de 5 keer dat ik in china/USA enzo besteld heb extra moeten betale, dus het is niet elke keer dat het gebeurd gelukkig

thom-micra

douane kosten zijn (als je het krijgt) altijd 15euro voor bestand wat ze moeten maken voor de invoer, en dan een bepaald percentage van de totale waarde. percentage ligt dus ook nog weer aan het soort product wat je hebt

Leo

Afkloppen ik heb nog nooit extra kosten gehad achteraf. Wel vooraf met gopro uit de usa en met onderdelen uit de uk
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

ReSp4wN

Uk heb ik nog nooit kosten voor gehad volgens mij is dat helemaal niet omdat het EU is?

Leo

Ik heb wel meegemaakt dat iemand douane kosten had voor een pakket uit duitsland. Je moet er maar net geluk mee hebben
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thom-micra

douane kosten vanuit duitsland?
douane kosten is toch alleen bij invoer vanuit buiten de eu??

Riesh

douane kosten uit DLD is onzin, spul komt helemaal niet langs de douane
Micra Addict

Leo

Hmm zal wel zijn doorgelinked ofzo anyway laten we sprout zn topic niet meer vervuilen.

Ik ben benieuwd wat hij besteld heeft :D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

GuidovanVliet

Wat voor merk veren en schok dempers heb je er nu onder zitten?
Vind het namelijk echt een mooie verlaging O0

Leo

Alles van gt-cupline.de
Polo 6n schroefpoten voor
Ingekorte k11 verlagingsveren
Opel corsa b schokdempers achter
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2