Rick's マーチ Māchi K10 (Gewassen :D VERKOCHT!!)

Gestart door Rick_db, 03 december 2010, 00:31:53

Vorige topic - Volgende topic

Rick_db

OP is van te voren opgesteld, de updates komen vanzelf, zowel in de OP als in een post
Dit keer een spamloos topic, ik plaats hier alleen de updates. Reageren mag natuurlijk altijd, maar voor de netheid en overzichtelijkheid proberen we om niet te ver door te gaan / offtopic te gaan :)

Auto
Nissan Micra K10 U9 1.2

GEDAAN
* Pen Pinguin
* JDM Icons + Hello Wars + Merkstickers voor
* JDM Police achter (asap)
* JVC KD-R312 Headunit
* Fusion CP-FR5020 Speakers
* D1, Mario, Solar Monkey, 1UP Mushroom
* Warning Sign achterin (bij meetings voorin)

PLANNING
* Lak repareren (krassen, kleine roestpuntjes), later overrollen
* Indien het past, 15" Drag DR-20 Bronze
* Wielkasten uitrollen (indien nodig)
* 35 mm verlagen
* Grill aanpassen (kruis uitzagen, achterzijde vullen met zwart gaas)
* Pedobear sticker

Pics
Spring 2011  :D

De auto hou ik motorisch lekker zoals ie is. Het plan was eerst om te kijken naar een Figaro setup (MA10ET, oftewel 1.0 Turbo), m'n huidige blok aan te pakken met een turbo (MA12ET) of zelfs een SR20DE swap. Dit zou echter veel te veel gaan kosten.. Tijdens mijn dagelijkse auto zoektocht zag ik bij SW-Performance mooie Skylines staan, R33 natuurlijk, en de prijzen waren niet verkeerd.. rond de € 7.000,- voor een GTST en rond de € 12.000,- voor een GTR. Omdat ik nog ongeveer 4 a 5 jaar thuiszit (minimaal) heb ik ruim de tijd om ervoor te gaan sparen en deze Micra leuk te maken. En aangezien m'n broer al geruime tijd een R33 GTST bezit is het niet alleen leuk om samen te cruisen maar is het ook een handig adviespunt en hobby-gedoe.

Dusja, wat kunnen we van deze Micra verwachten? Het was eerst een klein geheimpje maar de meesten weten het al: verlagen, Drags eronder als ze passen met een verlaging, andere einddemper voor wat leuker geluid (kinda rice maar boeie.. het wordt gewoon een subtiel eindstukje die ook niet veel lawaai maakt) en wordt overgerold als een Japanse politiewagen, zwart wit twotone met puntje op de motorkap en de tekens op de zijkant, Decepticons politie logo is custom made met corpsnummer 1990 (bouwjaar Micra en mijzelf :D ) en de POLICE tekst is overgezet met de Japanse karakters.

Op de voorruit zitten wat stickers van waar ik mee rijd, niet rice vind ik, want de merken bezit ik in de auto (Fusion audio, JVC radio, Bridgestone rubbers blablabla) en om het niet te serieus te maken is Nijntje ook weer terug gekomen.

Foto's
De auto bij aankoop:

Ondertussen het interieur opgeleukt, misschien dat hij van binnen wordt leeggetrokken, misschien ook niet:

Wat stickertjes geplakt:

Nieuwe velgen, Drag DR-20 bronze, 15":

Verlaagd:

En ander eindstuk

Ander kleurtje, en nu is hij zo goed als af :D

Tot de R33 er is gebruik ik deze gewoon voor de meetings en als film-auto, maar moet goed komen :D

Rick_db

new pic van eigen clubmeet in eindhoven (son)

voor de geinteresseerde, mn filmpje van de dag (niet echt veel spectaculairs, was voor mij meer testen hoe de camera werkt met andere settings sinds ik wangan warriors had gefilmd)

emiel

O0 O0 O0

Tilt ie nou een achterwiel op?!  ;D

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Red Racer

zozo Rick dat is heuvy shit met dat achterwiel, heb je nog maar 1 dopie er op?

[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Rick_db

nee alle 2 voor, omdat ik daar geen naafcover heb, en met pekelen schijnt het zo te zijn dat de binnenkant van de velg kapot kan gaan, vandaar ;)

Rick_db

planning voor volgend jaar:

morgen dashboard update!

davey

hij loop achter over de ronding van je wielkas mee dan moet je dat aan de voorkant ook doen vind ik:p ziet er wel cool uit. Maar aangezien jij je plannen al zo vaak heb veranderd vraag ik me af hoelang de planning weer zo blijft
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Rick_db

zolang het te doen is. iedereen heeft planningen die door andere zaken aangepast / belemmerd worden. dit is goedkoop en op zich strak te doen met goedkope spullen. mn eerdere planning zou meer dan 3000 euro gaan kosten, en aangezien ik hierna zodra ik op mezelf woon een s15 silvia wil, vind ik 3000 nogal zonde voor een auto van 750. enige wat dus duur wordt kwa mods zijn de velgen,banden,verlaging en uitlaat bij elkaar. meer heeft een k10 eigenlijk ook niet nodig om er net wat mooier uit te zien

davey

als je hem 2tone zwart wit gaat maken met een mooie verlaging en retro velgies vind ik dat zeker een vet plan!!! alleen over dat zwarte puntje op je motorkap ben ik niet helemaal uit! is het niet mooier om een zwart vlak vanaf de bovenkant van je kap tapsgewijs richting je gril te laten lopen?
De Micra is niet groot of super snel... lekker rijden en betrouwbaar is hij wel!!!

Rick_db

het puntje op de motorkap hoort bij de japanse politie ;) dat is eigenlijk het hele idee erachter haha :P ik heb al wel onderzoek gedaan naar zelf verven met goede mohairrollers en wijzonol industrilak, alleen even weten hoeveel liter nodig zal zijn. maar eerst alle krassen, lelijke plamuurstukken en een roestplek maken.. krassen zal wel moeten lukken met spuitplamuur en goed schuren lijkt me, evenals oude afwerkpuntjes. alleen het roest wordt voor mij een probleem omdat ik niet kan lassen

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Red Racer

wel een nette planning, ik kan ook kijken of ik golf 2 mistlampen paskan krijgen in de grill voor zown look.

[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Rick_db

nah hoeft niet perse, had mooi geweest als het een kant en klaar grilletje was ;) Zowiezo zit ik nog te schommelen tussen kleur rood houden en even opwerken (kleurverschillen, stukjes die niet strak zijn, kras) wat niet duur moet zijn lijkt mij of echt geheel veranderen. Zijn maar een paar puntjes die bijgewerkt moeten worden maar kan ik altijd navragen bij pivari, alacar of waar dan ook..

davey

pak gewoon de roller kerel! snel en goedkoop! en als je het een beetje goed aanpakt ziet dat er kwa lak nieteens zwaar beroerd uit! en je kan het makkelijk bijwerken!! en betreft die roest... zolang het voor je apk niet uitmaakt gewoon lekker laten zitten eventueel afscheuren en plamuren en dan de roller erover! wat je al zei je spaard voor een dikke silvia!