Jeroen330's "Blue Ridiculous"

Gestart door Jeroen330, 12 maart 2011, 19:27:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

HOERA!

Sinds vandaag noem ik mijzelf weer een 100nx rijder!
Vanmorgen richting Wilhelminaoord gereden. Gabie (Grover) en Rachel (Angel) stonden mij al op te wachten!

Daar stond hij dan, mijn nieuwe 100nx!
Ik heb de blauwe NX van Gabie gekocht. De 1.6 (GA16DE)

Opties:
- verlaagd dmv verlagingsveren
- GTI skirts
- GTI lip

foto:




De auto heeft aandachtspunten zat!
Omdat dit project mijn Back to basic project heet wil ik betreft uiterlijk en wegligging redelijk terug naar hoe mijn 100nx turbo was..

Daarbij zijn er zat plannen en al een hoop onderdelen binnen, maar dat zien jullie vanzelf! Laat je verassen zou ik zeggen!

MicraMuts


http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

emiel


Micra SRi

Het houdt maar niet op bij jou.
Succes.
gr.
Luigi

TeSprouT

Gefeliciteerd!  O0
Mooie wagen! Ziet er goed uit.

Succes met het project!
Love the potiential

Jeroen330

De plannen voor de 100nx zijn groter geworden dan voorheen bedacht is..
Hierdoor zal deze auto geen daily worden, maar juist de auto in de garage voor leuke gelegenheden..

In de winter wordt de auto geschorst, en in de zomer zal hij stralen op meetings en shows..

Volgende week zaterdag, de 23e is het voor deze auto de grote dag, hij wordt dan gered van de ondergang door de jongens van CustomPainter.nl

Wat gaat er gebeuren?
- Volledige aanpak en behandeling met epoxy van roest binnen en buiten de auto. Dorpels worden gelast en geheel behandeld, wielkasten worden kaal gemaakt en behandeld, nieuwe wielkast randen worden gemonteerd.
- Andere voorbumper
- Andere achterbumper
- Andere skirts
- Custom achterspoiler
- Dakspoiler
- Einddemper pas bij bumper
- Carbonnen motorkap die ook nog eens bewerkt wordt
- nog wat custom modjes die ik als verassing nog niet vertel.. Deze maken de auto vrij uniek en vooral ruig!!

Als de auto aankomt maak ik het thuis af met het volgende:
- 17" dotz radium velgen met pirelli banden
- BC racing schroefset
- Digidash
- Zwart interieur
- radio met klapscherm en touchscreen

Aankomende maandag, dinsdag en misschien vrijdag gaan we aan de slag met de remmerij en het onderstel. Het volgende gaan we dan doen:
- Volledige PU bushing kit
- Big Brake kit Wilwood voorzijde
- Schijfremmen swap achterzijde
- GTI uitlaatlijn + kat
- Shortshifter


Vandaag al met het een en ander bezig geweest:

Leeghalen


Wielkast bestuurders kant is al eens gelast, moet wel opnieuw behandeld worden


Wielkast bijrijderskant, zelfde verhaal


Achterkant dorpel bestuurders kant is krokant.. dit wordt allemaal vervangen


Ook de wielkast rand heeft zijn beste jaren gehad en wordt vernieuwd


Ook nare plekjes in de sponningen van de bestuurders deur, wordt uiteraard aangepakt!


Voorkant dorpel bestuurders kant is niet minder


Bijrijders kant kent ook zijn rottige plekjes in de sponning


Wielkast rand evengoed aan vervanging toe


Achterzijde dorpel bijrijders kant ziet er op het oog goed uit, maar wordt toch kaal gemaakt


Reservewiel bak valt mee.. Mag even een wat behandeling hebben



En toen was er een zijspiegel met een schroef erin


Spiegel eraf en later vervangende erop


Ook de GTI skirts en lip verwijderd:




Spannend allemaal! Ik heb vertrouwen in de jongens van CustomPainter.. Zij hebben de CRX van mijn broer eerder al tot een geweldige showcar gemaakt met een volledige respray.
Nu zal het verhaal zich herhalen op mijn auto, met hopelijk een stralend resultaat!

Meer volgt volgende week, als de remmen er onder zitten en de PU geïnstalleerd is!

the legend

zoals Luigi eerder al zei je bent een bezig bijtje Jeroen.
Hou je het zelf allemaal nog wel een beetje bij ;)

Jeroen330


janus

niet normaal man, wat je allemaal gaat doen!!!!
Zal wel gaaf worden, ben benieuwd.

Jeroen330

Vandaag een mooie klusdag gehad!

nog niet alles is klaar, morgen ga ik verder om het af te maken, maar toch al een verslagje van vandaag

Gister op weg gegaan met een hoop onderdelen in de auto:
- Remschijven achter
- big brake kit voorkant
- Shortshifter
- GTI-kat
- Handremkabels
- Stalen remleidingen
- Set 16" velgen (omdat de 14" velgjes niet om de big brake kit passen)

In Drachten lagen al wat spullen van mij op mij te wachten
- Schijfremswap GTI schijven
- Complete PU rubberset
- GTI middendemper en einddemper

Zo gingen we vandaag aan de slag...
De remmerij aan de achterkant was eerst aan de beurt.. Draagarmen losmaken was vreselijk.. de bouten zaten Muur en Muurvast... uiteindelijk moet ik een draagarn losslijpen en langs de Nissan dealer om een nieuwe camberbout van de ophanging te bestellen. Donderdag is deze binnen.

Ik was samen met Piet bezig aan de ophanging en remmen achter. Intussen was Roy (sportprophet) lekker op zijn gemakkie bezig de rest van het interieur eruit te slopen..

Na wat tegenslagen is het gelukt de remmerij achter te swappen van trommel naar schijf! Bij deze swap zijn de remklauwen uit elkaar geweest, remcilinders zijn schoongemaakt en alle draagarmen ed zijn voorzien van hyperflex PU rubbers!!

Ook is de shortshifter gemonteerd en is de 1.6 uitlaatlijn vervangen voor een 2.0 uitlaatlijn (kat, middendemper en einddemper)

Morgen ga ik lekker bezig de voorste draagarmen uit elkaar te halen, PU rubbers monteren, Big brake kit monteren en de boel lekker ontluchten en dan zijn we een stapje dichterbij!!!

Met dank aan:
- Piet
- Mirjam (voor de drankjes en de lekkernij)
- Roy (voor het aangeven van gereedschap en verwijderen van het interieur)

En dan nu: FOTO"S!
Interieur eruit!!


Hier werden de trommelremmen verwijderd.. Je ziet ook dat de remleidingen onder de auto door niet meer van staal zijn, maar van koper! Dit scheelt roest aan de remleidingen


Alle rommel in de kofferbak


Bestuurderskant remschijfswap achter gemonteerd!


En de bijrijderskant gemonteerd!


Uitlaatlijn er onder vandaan.. de handremkabels liggen nog los zoals je ziet


De 16" wielen er onder met 2,5cm spacers! (ja, er zitten langere tapeindes in de wielnaven!!)


Nog even een fototje van de schijfremmen achter!


Nadat ik de hele dag onder de auto heb gewerkt met het demonteren en monteren van de uitlaat, schijfremmen en shortshifter had Piet de eer de Kat er onder te hangen! Ik was namelijk wel ff klaar met het staan in een smeerkuil van bijna 1,80 meter terwijl ik zelf over de 2 meter ben... da's een lange dag dan



Al met al een mooie dag! Morgen ga ik verder met de ophanging voor... Alles moet PU en de big brake kit gaat er dus op!

Lekkerlekker!

Riesh

Micra Addict

Jeroen330

Foto tijd!

Ik heb de auto uit handen gegeven. Daarmee is er een soort van droom uit gekomen.
Mijn auto mag eindelijk verbouwd worden naar mijn smaak!

Wat foto's:

Op weg naar Bellingwolde. Piet reed voorop, ik scheurde er achteraan!



Flink kaal! Zelfs de trimms eraf!




Sneakpeek bumpers en overige rommel!


Detailfoto van de shortshifter, vorige week geplaatst! (let vooral niet op de pookknop)


POEP!


Zelfs de antenne ging eraf!


In Bellingwolde verder met strippen! Vooraan Robin (Staartbek) en achteraan Pietjuh (Piet)


Lekker met z'n drieën strippen en ik af en toe fototjes maken!




En zo bleef hij achter




Aankomende 5 weken wordt aftellen in spanning...
Respect voor het werk van Piet en dat van Robin, Jullie zijn toppers!

Vleespet

ZO! Dat is nog al wat. Flink wat werk!

Hoe heb je dat met de achterremmen gedaan? Is dat plug&play of moest je wat customizen?
Wat voor kleur gaat het worden? Of zit daar nog een embargo op...

Jeroen330

Kleur zit nog een embargo op..

Achterremmen zijn van een 100nx GTI maar daarvoor zijn nog een hoop aanpassingen voor nodig... zowel remleidingen als draagarmen, fussees en noem maar op..

Mijn Micra krijgt overigens ook schijfremmen achter