micra K11 1.3S crossauto

Gestart door Stella52, 13 september 2011, 10:07:13

Vorige topic - Volgende topic

Stella52

Hallo

Ik heb samen met 2 kameraden een autocrossteam. We hebben de laatste 2 jaren een BMW 323i, corsa 1.3GT, honda civic en een  fiat panda gehad. De vader van m'n kameraad heeft jarenlang een nissan garage gehad. We willen dus nu de overschakeling maken naar Nissan omdat we dan van zijn knowhow en voorraad onderdelen gebruik kunnen maken. Voor de autocross is het gewicht zeer belangrijk, daarom willen we gaan voor een micra (slechts 800 kg)

wat staat er op het programma:
alles uitbreken
rolkooi inbouwen
vanvoor en vanachter stootbumper maken
kuipzetel erin
kabelboom uitdunnen
batterij binnen zetten
radiator met dubbele schroef vanachter monteren
carterplaat maken
eventueel uitlaatcollector en luchtfilter vervangen door een sportief model

We gaan binnenkort de auto halen, foto's volgen zeker!

TeSprouT

Heey!

Welkom hier! Je plannen zien er niet verkeerd uit, succes met het project. Ben benieuwd naar de foto's! ;D
Love the potiential

skralebenderacing

heey welko,

in welke klasse zijn jullie van plan te gaan rijden.
ben wel benieuwd naar het rijgedrag van een micra op de crossbaan.
mijn broer en zijn maat rijden in een opel astra 2.0 8v en 2.0 16v in de standaart, soms opstap klasse.

micra power, simply the best

Stella52

hallo

We rijden met de UACVB standaard plus klasse. De crossen zijn vooral in Vlaams Brabant (België). Aangezien een micra nogal smal is, bestaat de kans om overkop te gaan in de bocht. We zullen er dus maar voor zorgen dat de rolkooi goed in orde is zeker  >:D

Maar een micra is ook zeer licht, degelijk en niet te laag bij de grond dus in goede handen zou het wel een  serieus goed crossautootje kunnen worden. Ik heb gehoord dat bij een micra K10 crossauto de versnellingsbak meestal het zwakke punt is, het is te hopen dat die van de K11 meer kan verdragen.

MicraMuts

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

Jeroen330

Ik heb nog wel een versnellingsbak te koop..

Mooi een bakkie achter de hand

Stella52

ja iid handig

maar ik heb  ergens een post van je gezien waar in staat dat er ook een versnellingsbak van een primera ofzo op past. Ik ga er zo eentje in leggen denk ik, die kunnen wat meer verdragen.

2yellow4u

Welkom op het forum en bij de club.
Ik vind het erg leuk en interessant te horen dat je een rally/cross team
hebt met een Micra!

Kunnen we wel een keer komen kijken als jullie een cross gaan rijden ^-^

Jeroen330

Op een 1.3 past alleen een 1.3 bak... Primera bak gaat hem niet worden....

Stella52

Citaat van: Jeroen330 op 15 september 2011, 08:02:19
Op een 1.3 past alleen een 1.3 bak... Primera bak gaat hem niet worden....
zeker van?
in deze link wordt toch uitgelegd dat die van een almera/primera er ook op past... Je hebt de link zelf gepost :) Of kijk ik iets over het hoofd?

http://www.micra.com.au/technical-articles/factory-bolt-ons.php

Jeroen330

Zal mezelf ff verbeteren, vanmorgen had ik haast met reageren..

De bak van een 1.6 injectie past op een cg13de want andersom wordt de cg13de bak ook gebruikt bij een ga16 swap..

Waar je moeilijkheden gaat krijgen is met je aandrijf assen.. Die van een ga16 zijn langer en passen niet..

Daarbij, een ga16 bak heeft in de 1, 2 en 3 een langere overbrenging.. Dat lijkt mij juist ongunstiger? En de kracht.. Tja de ga16 heeft 100pk, de cg13 75..

Hij zal dus niet echt bijster veel sterker zijn...

Stella52

ahzo, ik hoopte een beetje dat je de homokineten kon omzetten van de ene steekas naar de andere

en een versnellingsbak van een Nissan Exa (=100nx? ) ? Weet je welke aanpassingen er daar juist moeten gebeuren? blijkbaar iets aan de motorsteunen...

Jeroen330

Primera, almera, 100nx en sunny ga16de zijn allemaal hetzelfde

Bambamnl

Ik weet het niet, ik ben benieuwt. Ik denk dat die banden over de baan gaan glijden maaar ik kan het mis hebben :) hou ons op de hoogte!

Stella52

we gaan er vanvoor rallycross banden of uitgesneden winterbanden opleggen, dus dat zal nog wel meevallen