Micra-DAF K11 [under tha hood mod]

Gestart door Timvl, 09 februari 2012, 18:54:33

Vorige topic - Volgende topic

Timvl

ook hier maar is een topicje openen nu ik een micra heb

ik ben Tim van Loon en rijd rondjes in deze Micra K11 met CVT-bak:

hiervoor heb ik 2 jaartjes rond gereden in deze Primera P11-144:

en zoals die uiteindelijk was:

hiervoor heb ik ook nog een Almera N15 gehad:

Bunny

Welkom :) Waarom ben je overgestapt op de Micra?

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Timvl

Citaat van: Bunny op 09 februari 2012, 19:11:10

omdat een primera een geweldig rijdende auto is ALS DIE RIJD :P
een primera is een stuk duurder in wegenbelasting verzekering en VOORAL in peutverbruik...heb met de micra al 2 keer staan lachen toen de pomp bij 33 liter stopte, bij een primera ga je dan nog een 25 litertjes verder.
verder had ik met de Primera al een aardig kostenpostje gehad de afgelopen 2 jaar en iedere keer ging ik me steeds meer ergeren dat er weer iets stuk was.
ik weet dat er ook dit jaar weer flink wat aan zit te komen met die wagen, dus werd het tijd om hem uit te zwaaien. problemen met die wagen begonnen de 1e dag bij de dealer vandaan al en heb nooit echt meer het gevoel gekregen dat die wagen goed zou worden. en heb in die 2 jaar iedere rit zitten uitkijken naar een rode Almera N15 met kenteken 07-DD-JR om die wagen zo snel mogelijk terug te kopen :P

deze micra van 2000 is niet de netste van buiten (hoop putdeuken) maar hij is hard en bij de koop had die 64000 km gereden. tegenover de 205000 die op de teller van de primera stond.

in ieder geval al even een afspraakje bij de nissan Heemskerk in Roelofarendsveen de 14e om het CVT-bakje een lekker verse slok olie te geven.
(geloof niet dat die dat gehad heeft aangezien het iedere 30000 moet en het oliepeil van de bak net onder het niveau is) ja ik weet het, peilen met draaiende motor in [P] na een ritje van 5 minuten

Jano

Je rijdt alleen maar rondjes in de Micra? Das ook maar saai :D

2yellow4u

Welkom bij de club en op de site!

Rob

welkom kerel binnen kort weer is hangen he :P
en kijken wie wie nou te snel af is bij het stoplicht :P
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Timvl

Citaat van: Jano op 09 februari 2012, 21:01:24
Je rijdt alleen maar rondjes in de Micra? Das ook maar saai :D

als je het goed bekijkt doet iedere auto dat... huis-bestemming-terug naar huis

ik heb het niet over circels :P

MicraMuts

Welkom!  O0

Die laatste foto lijkt wel in apeldoorn op een meeting wat jaartjes terug, klopt dat?

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Joery-Joery

Welkom hier Tim  O0 ik geniet ook veel meer van mijn Micra dan van de 100nx die ik hiervoor had.

@ Marleen
Nope dit was bij een dna meeting in amsterdam, mijn 100nx staat naast de almera van tim  :D

MicraMuts

Ah oke  :) Het leek er wel op namelijk  ::)

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

nismic

Welkom op het forum Tim.
Een Micra is een goede keus.
Ik heb tegenwoordig een 1.4 Luxury uit 2001. (binnenkort maar even hier plaatsen)
Ik heb ook naar een Primera zitten kijken, maar een Micra is veel goedkoper in de vaste lasten en onderhoud dan een Primera.
Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Timvl

Citaat van: MicraMuts op 10 februari 2012, 01:24:59
Welkom!  O0

Die laatste foto lijkt wel in apeldoorn op een meeting wat jaartjes terug, klopt dat?
Citaat van: Joery-Joery op 10 februari 2012, 10:13:47
Welkom hier Tim  O0 ik geniet ook veel meer van mijn Micra dan van de 100nx die ik hiervoor had.

@ Marleen
Nope dit was bij een dna meeting in amsterdam, mijn 100nx staat naast de almera van tim  :D

ja dat was nog in de tijd dat het allemaal nog goed zat bij de DNA. helaas zijn de tijden verandert :(

Timvl

zo vandaag is de k11 met dafbak bij nissan heemskerk in roelofarendsveen geweest

in de CVT zit weer een paar litertjes lekker verse DURE olie.

kosten: 113,31 euro

EA

Citaat van: Timvl op 09 februari 2012, 19:28:08
Citaat van: Bunny op 09 februari 2012, 19:11:10

omdat een primera een geweldig rijdende auto is ALS DIE RIJD :P
een primera is een stuk duurder in wegenbelasting verzekering en VOORAL in peutverbruik...heb met de micra al 2 keer staan lachen toen de pomp bij 33 liter stopte, bij

En wat is nou de werkelijke reden? :)

De grootte van de tank zegt natuurlijk niets over het verbruik. Er zijn genoeg auto's met het zelfde verbruik als een Micra en met een grotere tank.