Het groene performance gebakje

Gestart door thieme, 14 juni 2012, 21:49:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bunny

Had al het een en ander gelezen op MSC :P gekocht bij fusion?

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

thieme

Nee gewoon hier in NL bij DTA autosport ofzo zijn ook officieel dealer

Leo

wat is het voordeel van nistune t.o.v. je huidige gechipte set ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Micra Addict

MaStErTuNeR Q

foooooooooooooowowowowowtoowwwwwwwwwwsssssssssssssssshhhhhhhhhhhh

thieme

Ik heb de Nistune nog niet ^^ of wil je foto's van de auto met voor de 15"wielen en achter de 13"ers? :P staat iig nergens naar.

@Leo
Nistune is veel breder in te stellen, en ik weet niet eens precies wat er nu precies gedaan is bij het chippen van de normale ECU, volgensmij kunnen ze daar alleen de ontsteking beetje aanpassen en een paar simpele brandstof aanpassingen.
Als het goed is kan ik dadelijk van alles instellen van toerenbegrenzer verschillende maps zoals de complete fuelmap, loadmap etc.

thieme

#126
Dussssss met mijn auto wordt de komende tijd niet meer gereden :(
Dinsdag op de terugweg van het werk ging ik ergens iets te hard de bocht door en vanaf dat moment wist ik dat er iets mis zat. Om rechtdoor te blijven rijden stond het stuur zo'n 15 graden naar links. Ik dacht ok uitlijning dus verkloot meteen ff langs de profile gegaan afspraak gemaakt voor uitlijnen voor vandaag.
De rest van de week nog gewoon met de auto gereden met max 80km/u steeds meer begon ik het idee te krijgen dat het niet alleen de uitlijning van de vooras kon zijn.
Paar keer rond de auto gelopen, aan de voorkant even eronder gelegen maar niks kunnen vinden.
Vandaag was ik dus om 10:15 bij de profile stond bij de receptie te wachten toen een van de monteurs vroeg "jij bent hier voor het uitlijnen?" ja dat ben ik. Hij zei van nou het ligt niet alleen aan de uitlijning en laten uitlijnen heeft zo te zien ook geen nut meer.
Wat blijkt nu het stuk waar de achteras vanaf de veerschotel omhoogbuigt naar de naaf is helemaal rot. Toen ik thuis weggereden ben is me nog niks opgevallen maar bij de garage daar stond het linkerachterwiel al helemaal met positieve camber naar buiten en een beetje naar binnen gericht. Vanzelfsprekend geen meter meer met de auto gereden. Het rechterachter wiel heb ik blijkbaar ook een keer grondig een stoeprand meegepakt want daar was een stuk van de velgrand helemaal recht. Dat zal er wel mede mee geholpen hebben dat de achteras zo naar de klote is gegaan, al kan ik mij niet meer herinneren wanneer ik dan een stoeprand meegepakt zou moeten hebben.

Beetje grote domper dus ben nu ff aan het denken hoe ik dit ga aanpakken, ik neig naar een achteras op de sloop halen maar ik weet het niet. Hou er niet van om zo afhankelijk van anderen te moeten zijn want ik zou dan toch vervoer moeten regelen om ergens een achteras van de sloop af te halen. Ik weet ook niet of een achteras makkelijk te vervangen is. Als al die schroeven/bouten zo erg zijn als de bouten van de panhard rod dan weet ik niet of ik daaraan wil beginnen. Wat denken jullie?

Rob

auww pijnlijk en je hebt heel veel mazzel gehad zo te lezen

ik zeg achter as van de sloop halen moet je rond of onder de 100 euro te pakken kunnen hebben
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Bunny

En dan goed kijken of de auto geen schade achter heeft.

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Riesh

Misschien dat Jeroen je kan helpen ?
Micra Addict

Leo

balen maar jeroen kan moeilijk naar iemand toe gaan als zn auto niet rijd :(
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

Nouja ik heb in ieder geval geregeld dat ik dinsdag eventueel de auto van mijn vader kan lenen nu hopen dat ik dan ook een dag/middag vrij kan krijgen op het werk. Dan die dinsdagmiddag met broertje naar de sloop in Venlo daar staan volgens hem een hoop micra's.
Enigste probleem is dus auto staat nu op de parkeerplaats van de profile hier in Venray en aangezien het niet meer verstandig te rijden met de auto zou ik het dus of door hun moeten laten repareren wat ze wel willen doen. Of ik zou al een autoambulance moeten laten komen en zelf ergens een brug huren maar dat zal elkaar dan waarschijnlijk niet veel in kosten ontlopen.
Kan wel vragen of ik dan zelf bij de profile een brug mag huren maarja ze zouden denk ik wel gek zijn als ze dat toelaten haha. Ik zie wel ze hebben me in ieder geval netjes geholpen en denken een beetje mee dus ik gun het ze wel dat ze mijn auto mogen repareren maar spendeer het geld liever ergens anders aan natuurlijk.

Milo

Dat is goed klote, hoop dat je een oplossing kan vinden!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

thieme

#133
gister waren mijn vader en broertje hier voor verlate verjaardagsvisite en mijn broertje kon mij maar niet geloven toen ik uitlegde wat er aan de hand was, dus we zijn even gaan kijken. Op zijn zachts gezegd was hij verbaast hoe ik dat voor mekaar heb kunnen krijgen haha. Maarja vandaag ff op de fiets naar het werk. Dan morgen vrij en in de middag even op de sloop een andere as zoeken.
Hoop dat dit dan snel gefixt is zodat ik me in de herstvakantie een beetje op de andere dingen die nog gedaan moeten worden kan storten. Ben zo benieuwd naar wat de auto doet met de nokkenasjes en vliegwiel.

Marco330

Wow, dat is balen... Heb je toevallig wat foto's?

Achteras vervangen kan een lastige klus worden. De bouten zitten vaak heel erg vast waardoor ze af kunnen breken. Dus goed gereedschap en tijd is een must...