Het groene performance gebakje

Gestart door thieme, 14 juni 2012, 21:49:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Jeroen330

Wel spannend dat je de markeringen niet precies hebt staan.. Alles zou moeten kloppen namelijk..
De ketting MOET gewoon op markeringen staan.. Zowel op er krukas tandwiel als de nokas tandwielen.. Een tandje verspringen de verkeerde kant op kan motorschade betekenen, de andere kant op is totaal geen power hebben..

Spreek uit ervaring met het geen power hebben..

thieme

#196
Ik vond het ook apart maar we hebben alles precies zo teruggezet als gevonden en de ruimte tussen de schakels is dus ook gelijk gebleven.
Wat mijn idle betreft ik krijg het niet gefixt. Heb aan de idle stelschroef gedraaid en dat houdt die dan even vol maar als ik niet constant een beetje met het gas speel houdt ie de toeren niet vast.
Zou het alsnog kunnen dat hij ergens valse lucht aanzuigt?

Edit: nog een keer extra gecontroleerd of ik ergens valse lucht aangezogen voelde worden. daarna stelschroef nog meer verdraaid en een stuk gaan rijden. Auto lijkt goed te reageren en lijkt de toeren iets beter vast te houden maar als ik afrem en iets te lang ontkoppel om naar de 2 te gaan voor bijv een rotonde dan zakt het toerental alsnog flink weg.
Hoop echt dat het niks is binnen in de motor en dat Jeroen het morgen weet.

Bunny

Was het niet zo dat je niet kan stellen zonder dat de ecu in timing modus staat?

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

thieme

het werkt gedeeltelijk maar zal wel zoiets zijn
Ik doe er vandaag niks meer aan laat Jeroen morgen wel kijken

Jeroen330

Zal morgen wel even controleren..

Snelle nokken vereisen altijd een hoger idle..
Ben benieuwd wat ik morgen zal zien

thieme

Net terug thuis, net bij Jeroen geweest en er zit dus toch iets mis in de distributie. Ik begon het al veel meer te vermoeden op de heenweg maarja toch maar eigenwijs doorrijden zodat iemand me het nog eens recht in mijn gezicht kan zeggen denk ik .... De ontstekingstiming is nu wel weer goed afgesteld evenals het stationair toerental dus de motor valt nu gelukkig veel minder uit.
Ik moet even kijken hoe ik dit nu weer ga oplossen en wanneer.

Jeroen330

Helaas ja..

Stationair was lastig af te stellen omdat de motor nogal alle kanten op gaat van 1300rpm terug tot stilvallen.. Zo goed mogelijk gedaan.. Ook timing schommelde terwijl de ecu -15 probeerde aan te houden..

Testritje gemaakt.. Aan het einde van de powerband komt er wat extra snelheid in, maar nog niet overweldigend.. Na mijn mening (en refererend aan de resultaten van Lurtz zijn wagen) heeft het blok veel te weinig vermogen dan wat hij zou moeten hebben met deze power-ups..
Ook met het verloop van de powerband kan het bijna niet anders dan dat er een fout in de distributie zit.. Zonde

MaStErTuNeR Q

Alleen de fout is dus nog niet bekend?? 

thieme

Nee moet weer een keer ff de tijd nemen om te kijken maar ben de laatste tijd erg moe etc. en heb er gewoon ff geen zin in :(
Frank van het Engelse Micraforum had dit ook gelezen schijnbaar en had me een PM gestuurd samen met de info die ik zelf al had opgezocht komen we er wel uit denk ik :)

Jeroen330

Ik heb de fout niet kunnen spotten omdat ik vanmorgen geen tijd had het halve blok los te schroeven.. Je moet de onderste markering ook kunnen zien he?

Heb vanmorgen wat olie lekkage opgelost en zo goed mogelijk afgesteld + diagnose stellen van het probleem...

thieme

Klopt!
Ik twijfel er niet aan dat ik met de info van Jeroen, Frank en wat dingetjes die ik zelf heb opgezocht het kan oplossen maar het kost alsnog best veel tijd om te verhelpen.
Daar moet ik dus zelf even voor kijken en iets regelen

thieme

Vandaag heb ik nog even kunnen kijken naar de auto. Alles goed gezet cylinder 1 TDC 2e streep van links op de pulley en de nokken stonden gewoon goed. De onderste ketting hebben we dan niet bekeken want we hebben alleen het afdekplaatje en het kleppendeksel eraf gehad maar als de onderste ketting niet goed zat dan hadden de nokkenassen ook heel anders moeten staan.
Heb dus alsnog geen flauw idee wat die belachelijke RPM drops veroorzaakt en waarom de auto er voor mijn gevoel niet veel in vooruit is gegaan op kracht.

Gaan waarschijnlijk even de oude nokken terugbouwen en kijken of het alleen aan de cams zou kunnen liggen. Dan kijken we wel weer verder.

Leo

niks voor jouw kwa onderdelen ???

http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,15795.0.html

ff groen maken en dan ben je weer klaar :P
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

nah teveel troep die ik weer moet overzetten dan ^^
Denk dat ik alsnog beter af ben om te proberen dit te fixen. Enigste wat er dan nog aankomt is de voorbalk maar voor de rest is de carrosserie goed en de auto rijdt nog steeds fijn.

thieme

#209
Whoops ik zie dat ik hier nog wat dingen vergeten ben neer te zetten dus even een update van dingetjes die nu al een tijdje klaar zijn en nog 1 update van vandaag.

Op 16 november hebben we nog wat aan de auto gewerkt in de DHZ garage.
Nieuwe remschijven en blokken voor gemonteerd en gevlochten remleidingen rondom en een andere katalysator gemonteerd. De monteur van die garage was nog erg geïnteresseerd in hoe het af was gelopen met de nokkenassen. Hem uitgelegd wat het probleem was we hebben toen nog wat met het gasklephuis liggen klooien zodat de auto een stuk beter liep, maar dat hielp alleen tegen de RPM drops en het stilvallen van de motor. Ik miste nog steeds de kracht in de auto.

Maandag 18 november weer voor de APK en gelukkig gehaald met de nieuwe katalysator. Dit jaar moet wel zeker de voorbalk vervangen worden en voor de rest was alles goed.

Vandaag:
Ik heb thuis al een hele tijd het Nistune bordje liggen en dacht dat ik deze zelf wel even in kon bouwen... Nou niet dus de handleiding leek toch iets meer uitvergroot dan ik had gedacht en durfde het solderen zelf niet aan.
Om het te laten inbouwen moet ik mijn eigen ECU op sturen maar omdat ik vooral met dit weer mijn auto graag gebruik had ik twee weken geleden al een andere ECU opgepikt bij de sloop.
Deze vandaag ingebouwd en om een of andere reden loopt de auto nu een stukje lekkerder. Opzich wel apart, of dat toch iets te doen heeft met het werk wat ze bij bullpower gedaan hebben of niet maar ik ben nu weer tevreden net even een rondje wezen rijden en eindelijk is autorijden weer leuk(er)

Het Nistune bordje en de originele ECU stuur ik op om te laten inbouwen en dan hoop ik snel een keer naar Dick te kunnen voor het afstellen.

Als het goed is komt er dinsdag nog een pakketje met nieuwe multiriemen en nieuwe bougiekabels. Als de nieuwe bougiekabels eropgaan maar meteen even de ontsteking openhalen om te kijken of de contactpunten nog goed zijn.