Het groene performance gebakje

Gestart door thieme, 14 juni 2012, 21:49:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

thom-micra

hmm, ik denk dat de verzending van velgen prijzig is, anders had ik je velgen wel kunnen uitkotteren..



Riesh

Winterbanden neem je oha 1 of 2 maten smaller dan zomerbanden. 195 brede winterbanden is dus geen erg slimme keus onder de micra die standaard met 165 breed schoeisel wordt uitgerust. De auto is simpelweg te ligt.
Micra Addict

thieme

Zit ook weer wat in inderdaad beter door de sneeuw naar het wegdek "snijden" dan op de sneeuw blijven rijden.
Dan denk ik dat ik deze velgen hoogstwaarschijnlijk weer te koop zet. Moet ze dan eerst maar een keer goed schoonmaken.

MartinAir

Mijn wintersetje is ook 15" 7J. Daar zit dus ook geen 195 op idd. Als ik het goed heb uit mijn hoofd 185/50/15. Heel misschien zelfs 185/55/15 maar dat dacht ik niet. Dus daar kun je wellicht (als 185 acceptabel is natuurlijk) ook voor gaan.
Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

thieme

Dat moet dan 185/55 zijn want voor 185/50 is ook geen winterrubber te krijgen voor zover ik heb gezien. Ik weet ook niet wat verder verstandig is erom te gooien. Het is vooral jammer dat de velg zelf 7J is als het nu 6/6,5J was had er ik denk ik gewoon een 175 maatje omheen gedaan.

Riesh

Een 7J velg is 178 mm breed dus ik zie het probleem niet zo
Micra Addict

thieme

http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,15146.msg152994.html#msg152994Van Roadrunner zijn topic met de foto's van diezelfde velgen met 175 breed rubber. Het gaat wel maar het is eerlijk gezegd niet mijn smaak.

MaStErTuNeR Q

Het ligt aan zoveel factoren met hoe een band eroo gaat zitten.
Elke band ligt weer anders om de velg,  je hebt pas zekerheid als je het probeert.
En of je nou 175 of 195 eronder gooit maakt naar mijn weten geen drol uit.
T gaat hier dan om 2 cm extra band,  debk niet dat het een verschil gaat maken.

Is het je tijd ga je toch wel :D

thieme

Ligt inderdaad aan veel factoren met banden maar ik ben gewoon niet zo'n super fan van stretch. Verder vind ik al het winterrubber wat op een 15 inch velg moet passen te hoog.
Als je een beetje keus wilt hebben zit je aan 175/55, 185/55 of 195/50 en dat vind ik niks.

Over die 2 cm verschil kan ik je geen gelijk geven. Er zit mijns inziens echt wel verschil tussen omdat je het complete raakvlak van de band moet nemen. Ik snij dan liever als het ware door de sneeuw heen dan dat ik er op blijf rijden.

Ik verkoop deze velgen en ga dan op zoek naar een leuk 14 inch setje en dan waarschijnlijk 185/55/14. Had liever een mooi 175 bandje gehad maar om die in een mooie maat te krijgen zou ik op 13 inch moeten rijden, weet nog niet of ik dat wil. Heb wel de standaard 13 inchers nog liggen en die banden zijn wel verleidelijk goedkoop ...
Keuzes keuzes.

Milo

Citaat van: thieme op 05 mei 2014, 18:27:36
Ligt inderdaad aan veel factoren met banden maar ik ben gewoon niet zo'n super fan van stretch. Verder vind ik al het winterrubber wat op een 15 inch velg moet passen te hoog.
Als je een beetje keus wilt hebben zit je aan 175/55, 185/55 of 195/50 en dat vind ik niks.

Over die 2 cm verschil kan ik je geen gelijk geven. Er zit mijns inziens echt wel verschil tussen omdat je het complete raakvlak van de band moet nemen. Ik snij dan liever als het ware door de sneeuw heen dan dat ik er op blijf rijden.

Ik verkoop deze velgen en ga dan op zoek naar een leuk 14 inch setje en dan waarschijnlijk 185/55/14. Had liever een mooi 175 bandje gehad maar om die in een mooie maat te krijgen zou ik op 13 inch moeten rijden, weet nog niet of ik dat wil. Heb wel de standaard 13 inchers nog liggen en die banden zijn wel verleidelijk goedkoop ...
Keuzes keuzes.

Als je met bovenstaande dilemma rondloopt adviseer ik dan toch 13".
Veel keuze in bandenmaten en merken en als je een beetje hogere band neemt kun je dezelfde rol omtrek creëren.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

thieme

Ja 175/65/13 kan wel maar met 13 inchers vind ik de velg weer zo wegvallen :/
Weet toevallig iemand of er een reden achter zit dat er geen platte winterbanden zijn?

Riesh

kostenaspect.

Wenig vraag naar, dus weinig afzet is erg dure band om te fabriceren. daar beginnen de fabrikanten dus niet aan
Micra Addict

Milo

Waarom dan gelijk
Citaat van: thieme op 05 mei 2014, 22:18:46
Ja 175/65/13 kan wel maar met 13 inchers vind ik de velg weer zo wegvallen :/
Weet toevallig iemand of er een reden achter zit dat er geen platte winterbanden zijn?

Tsja, het is het één of het ander.
Ik zou er niet zoveel om geven, je rijdt er tenslotte maar hooguit 3/4 maanden mee.
En als we zo een "winter" als dit jaar krijgen nog geen 2 maanden...
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

dandy heeft bijna dezelfde velgen, maar 7J is en blijft breed

ik zelf heb bewust gekozen voor 14'' winterbanden dat is gewoon veel goedkoper
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

Wat voor maat winterrubber heb je dan Leo?

@Milo klopt het is niet lang normaal ben ik over het uiterlijk van me auto ook niet zo ijdel XD
Geen idee eigenlijk waarom nu wel.