The Red Fury

Gestart door dj-tronix, 17 september 2012, 17:11:37

Vorige topic - Volgende topic

Kevertje-SYS

Ziet er netjes uit allemaal.
Wel had ik wat dikkere kabels gebruikt eigenlijk

EN het stereobeeld kun je achterin ook vergeten omdat je de speakers aan een kant hebt.

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

dj-tronix

Ik had eerst alles voorzien op 16mm² en 10mm² maar na meer dan 10 winkels rondgereden te hebben, en geen kabelschoentjes (ogen, vorken en hulzen) te vinden voor 10mm² of meer. Daarna ben ik op www.12vhifi.nl aan het rekenen gegaan en kon ik 4mm² gebruiken met zelfs nog overschot. De kabels worden ook niet warm, het enige wat kan zijn is dat de weerstand nu iets hoger is door de kleinere diameter. Maar ik zoek verder naar de passende kabelschoenen en dan schakel ik alsnog over op de grotere diameter.
En inderdaad, langs achter ben ik grotendeels het stereobeeld kwijt maar dat wordt gecompenseerd door de speakers voorin. Naar mijn mening is er niet echt een merkbaar negatief gevolg. Maar meningen verschillen natuurlijk! ;)

Roadrunner

Grotere kabelschoentjes hebben ze inderdaad niet bij elke autozaak liggen helaas.

Maar internet is je vriend wat dat betreft. Gelijk een voorraadje inslaan kan geen kwaad.

Anders kun je er altijd nog gewoon een knoop in leggen :P
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

dj-tronix

Inderdaad alle kabelschoentjes kunnen vinden bij Conrad.
Misschien binnenkort dan maar es bestellen en dan toch de kabels vervangen!
ringkabelschoen 10 mm²
vorkkabelschoen 10 mm² (moet enkel nog eens kijken of deze vork past tussen de vijsjes van de versterker)
hulskabelschoen 10 mm²

Dankje voor het aanzetten tot internetten Roadrunner ;p
Wat bedoel je trouwens met 'kun je er nog een knoop in leggen'?

Riesh

dit soort spul zouden ze bij de caraudio zaak ook allemaal moeten hebben (alleen dan in vergulde uitvoering)
Micra Addict

Roadrunner

De kabel om de aansluiting knopen i.p.v. kabelschoentjes :D

(disclaimer; uiteraard is het niet de bedoeling dit serieus in overweging te nemen)

dj-tronix

Had ook al zitten denken om eens naar VH car systems hier in de buurt te gaan, maar dan vraag ik me af wat die mensen daarvoor zouden durven vragen... :/

dj-tronix

Gisteren de scharnieren van mijn deuren losgebout en een ronsel tussen het onderste scharnier gestoken. Zo is de deur weer wat verhoogd en kan ik ze eindelijk weer sluiten zonder hard te moeten smijten! :)

edit: een foto van een ronsel :p

Roadrunner

Een ronsel? Kan er wel wat bij voorstellen :)

Volgens mij heb ik die oplossing ook op het engelse micra forum voorbij zien komen. Met beleid uitgevoerd werkt 't prima!

dj-tronix

Ik denk niet dat er andere manieren zijn om de deuren van een micra terug wat op te hogen?

Leo

Citaat van: dj-tronix op 20 juni 2013, 14:41:40
Ik denk niet dat er andere manieren zijn om de deuren van een micra terug wat op te hogen?

ronsel BE, rondel NL oftewel ringetje :)

vijzen is ook zn leuk woord ;D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Roadrunner

Ik werk regelmatig in België, maar daar leer ik toch voornamelijk scheldwoorden :P

dj-tronix

verrassend Roadrunner :p Wij Belgen zijn toch beleefde kerels?

Roadrunner

De gene waar ik vooral mee 'omga' niet :P

Het is een Belg met een...dubieus verleden mag ik wel zeggen. Één F. Verstraten. Eigenaar (geweest) van club Zillion onder andere. Of hoe je het ook schrijft.

Riesh

Ha de Zillion, die ken ik nog wel :)
werd vooral populair na de ondergang van club x
Micra Addict