K11 1.4 Miracle & N13 Two-Tone Trend

Gestart door Mich, 17 oktober 2012, 23:12:45

Vorige topic - Volgende topic

Rob3600

Ziet er beter uit met de bbs-en.  O0
Groeten Rob & Zn

Rob

Is en blijft een plaatje je wagen!
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Mich

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!
Zoals jullie zien ben ik een zeer lange tijd niet meer actief geweest op dit forum.

Mijn daily is nu namelijk een Mazda 3 2.0 Sport van 2004.

Na een aantal leuke zomerritjes heb ik de Sunny in de zomer nog eens goed onderhanden genomen. De lak is weer mooi zuiver en ook het bodemwerk is vrij van vuil.
Zo stond hij in de nazomer erbij:

Voor het stallen heb ik een poging gedaan om hem te keuren maar dat gaf helaas weinig geluk.
De remzuigers van de trommels zitten vast en moeten vervangen worden. Ook lekt de uitlaat bij het spruitstuk.

Al met al, nu hij toch is geschorst, kan ik dit op mijn gemak gaan aanpakken in de winter.
In het voorjaar komt hij weer uit de stalling en komt er nieuwe APK op.

Sleep tight Sunny ;)

Verder hebben we nog een kleine, goedkope, zuinige en betrouwbare auto gezocht voor m'n vriendin.
En waar kom je dan uit als doordrenkte Nissan-fanaat, natuurlijk: een K11 :D
Aangezien de auto wel wat pit mocht hebben, voorzien moest zijn van airco en natuurlijk ook een leuke kleur moest hebben kwamen we uit bij een aantal K11 facelift modellen

Het betreft een K11 facelift in de 1.4 Miracle uitvoering met slechts 62.000 km's op de klok.
Geen spatje roest aan te vinden! Perfect!

Uiteraard geen projectauto zonder plannen:

- Schokdemper rechtsachter is lek: vervangen
- Airco functioneert minimaal: pomp is ok, ik laat het systeem even doorspoelen en afpersen
- Remschijven voor zijn krom: nieuwe schijven en blokken besteld
- Deuren zijn ietswat uitgehangen: opnieuw stellen
- Stationair is ietswat aan de lage kant: aan OBD hangen en gasklephuis reinigen
- Lak is sterk vervuild: kleien en polijsten met een DAP

Aangezien de auto veel korte stukken heeft gereden mag het inlaattraject wel een schoonmaakbeurt krijgen.
Hij performt goed maar het stationair is wat onstabiel en laag.

Updates volgen...

Milo

Wauw, mooi ding zeg! En wat een lage KM stand :o
Kun je je probleem met airco eens beschrijven? Je zegt dat deze minimaal functioneert?
Wat kan ik me daarbij voorstellen? Dat ie het wel doet, maar niet koud genoeg wordt ofzo?
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Mich

Citaat van: Milo op 11 december 2014, 14:16:42
Kun je je probleem met airco eens beschrijven? Je zegt dat deze minimaal functioneert?
Wat kan ik me daarbij voorstellen? Dat ie het wel doet, maar niet koud genoeg wordt ofzo?

Thanks! :) ja er is erg weinig mee gereden, er zat gelukkig een compleet NAP rapport met tellerstanden bij waardoor de km-stand betrouwbaar is.

De aircopomp hoor je aanslaan maar de lucht wordt maar zeer minimaal afgekoeld.
Ik kan ook nergens een sticker vinden in de motorruimte met de notatie wanneer het systeem is doorgespoeld, dus ik gok dat hier een lange tijd niets mee gedaan is.

chiba_kun

Citaat van: Mich op 11 december 2014, 14:22:09
Citaat van: Milo op 11 december 2014, 14:16:42

Thanks! :) ja er is erg weinig mee gereden, er zat gelukkig een compleet NAP rapport met tellerstanden bij waardoor de km-stand betrouwbaar is.

De aircopomp hoor je aanslaan maar de lucht wordt maar zeer minimaal afgekoeld.
Ik kan ook nergens een sticker vinden in de motorruimte met de notatie wanneer het systeem is doorgespoeld, dus ik gok dat hier een lange tijd niets mee gedaan is.

Airco een keer opnieuw laten vullen en dan is dat opgelost denk ik zo. :) Nette Micra hoor!

Conodihno

Milo

Dan moet ik dat ook maar eens doen denk ik.
Hij wordt wel koud bij mij, maar volgens mij kan het véél kouder.
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Psydan

Do not underestimate what you will never understand.

Riesh

Mooie Micra hoor.

Ik ben benieuwd of het je lukt om de stationair hoger te zetten, dat schijnt bij de 2nd facelift nogal lastig te zijn,.
Micra Addict

Mich

Thanks allemaal! We gaan het zien of het met Nissan Datascan gaat lukken, en anders rij ik even langs de dealer.

thieme

Nette Micra zal je vriendin veel plezier mee hebben

Mich

Citaat van: thieme op 11 december 2014, 16:32:27
Nette Micra zal je vriendin veel plezier mee hebben

Dat denk ik ook :)

Hij staat nu trouwens op de winterwielen van m'n N13. Ze zijn een maatje groter maar ze passen prima, ze lopen niet aan.

Bigfoot!

Leo

Had het al gelezen bij jsm
Leuke micra

Jeroen lukte het destijds niet om mn stationair te verhogen :(

Het schokken is de LMM het lage stationair is de ivc klep.

Schoonmaken met gasklep reiniger helpt wel maar dat is niet de permanente oplossing

Kom je zaterdag naar gardenz ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Dinky

Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.