Red Devil-S

Gestart door v6gek, 19 februari 2013, 08:38:57

Vorige topic - Volgende topic

v6gek

Zal dan de afstelling zijn, maar vind het wel vreemd dat ik verschil merk nu de begrenzer er af is.

enigste verklaring waardoor ik verschil kan merken is dat ik de pennetjes in de  ontstekings-kap en de rotor heb gereinigd, op de pennetjes zat een witte korst, en de rotor was aangekoold.

een nieuw setje is al besteld.

trekt in zn 4 nu in een keer door naar 6000 en in 5 ook maar langzamer.

v6gek

Citaat van: Jeroen330 op 20 februari 2013, 22:52:16
Je ontsteking staat niet te vroeg...

De ontsteking stond te laat, deze heb ik weer terug gezet naar -15 graden, zoals het hoort..
Ik merkte op dat de auto wat te arm loopt.. (check je Wideband Lambda).. Dit had de vorige eigenaar expres gedaan na verwachting van het waterstof systeem..

Dit kan je zeker tegenwerken

Ik denk dat je te weinig mengsel hebt, en dat kan op vollast in een hoge versnelling tegenwerken waardoor de motor niet genoeg kracht genereert om boven bepaalde toeren uit te komen in zo'n hoog verzet.. Kortom, je mist vermogen

De Micra heeft de begrenzer rond de 7000 zitten, dat is een begrenzing die ik alle versnellingen geldt.. in z'n vier kan mijn Micra ruim 7000 toeren halen..

Dus, ik zal de auto eens goed laten afstellen op een dyno, want in combi met de uitlaat, inlaat en nokken moet je veel harder kunnen rijden

heb jij verstand van het instellen van de APEXi super airflow converter ? ? ? ?

Jeroen330

Ik heb zelf een apexi S-AFC 2 maar die moet ik nog inbouwen..
Nog geen ervaring mee dus..

Rotor en verdelerkap vervangen en dan gaat het zeker beter!

v6gek

Komt goed, had de delen al besteld.

v6gek

Voor de Riesh..

het waterstof systeem werkt een beetje, levert nu 16-18 amp en wonderwel heb ik op een halve tank ipv 150 km wel 175 km gereden

nu bijna de tank leeg en zit nu op 302 km, heb van volledig vol nu 2x leeg gereden zonder systeem en draaide max 340 km op een tank, ik heb nu nog 1 streepje en een beetje te gaan, dus denk wel op 380 a 390 km te kunnen komen.

390 km op 30 liter hmm valt mee volgens mij.

Riesh

hmm oke, maar dit zou ook nog verband kunnen houden met de afstelling van je ontsteking
Micra Addict

v6gek

dat heb ik pas na de halve tank gedaan, dus het 1e deel is zo als het was en met waterstof.

maar om zeker te zijn, na de nieuwe verdeelkap en rotor te hebben geplaatst zal ik 1x met en 1 tank zonder rijden.

Leo

Citaat van: lurtz op 21 februari 2013, 09:28:43
lijkt een beetje op een mini cooper s zo met die happer op de motorkap en die dubbele uitlaat in het midden

het is ook de luchthapper van een Mini Cooper als ik me niet vergis :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

v6gek

Klopt, mini cooper luchthapper.

vandaag weer iets aan het hho systeem gedaan en heb vandaag al 120 km op een kwart tank gereden, dus HET WERKT of mn meter is stuk.

ben benieuwd naar halve tank score en hele tank en afgelegde KM´S.

Riesh

nu ben ik erg nieuwsgierig.
laat je het systeem nu wel werken op de boordspanning of op een aparte accu ?
Micra Addict

v6gek

Ik ben weer van de aparte accu afgestapt en heb het systeem weer op de auto zijn eigen elektra systeem aangesloten.

ben ook niet boven de 4000 toeren geweest indien niet nodig. (met optrekken soms wel naast dikke bakken )

Milo

Citaat van: v6gek op 25 februari 2013, 09:47:09
Ik ben weer van de aparte accu afgestapt en heb het systeem weer op de auto zijn eigen elektra systeem aangesloten.

ben ook niet boven de 4000 toeren geweest indien niet nodig. (met optrekken soms wel naast dikke bakken )

Haha, en kon je ze bijhouden? Of zelfs winnen? :P
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Riesh

Dan is mijn conclusie eigenlijk dat het wel degelijk werkt.
I wanna know more  >:D
Micra Addict

v6gek

ik kon er enkele grote bakken wel voorbij, maar uiteraard maar tot een bepaal moment, na de 120 ben ik nergens meer om dat ie dan langzamer accelereert.

grote audi a6, en een of andere lul in n bmw die heel gefrustreerd me afsneed bij het inhalen met 130km/u of meer.

riesh, verdiep je er maar eens in in de hho materie

http://www.vrijeenergiemachine.nl/phpBB2/viewforum.php?f=24

deze schijnen de beste te zijn...maar duuuuur
http://stores.homestead.com/hydrogengarage/-strse-180/ICE-BLOCK-77-Cell/Detail.bok

zoek en vind, er is op Nederlandse markt ook goed te vinden.

Riesh

ik had me al een beetje verdiept, alleen was ik erg sceptisch en dat hield me tegen
Micra Addict