Nissan Micra K10 1992

Gestart door Tamiya2000, 16 april 2013, 12:45:29

Vorige topic - Volgende topic

Tamiya2000

Hoi Thieme

Bedankt voor de info, wat kan er aan dat bendix kwaaltje gedaan worden?

ik woon tegen de franse grens in west vlaanderen,maar als hollander vind ik het niet erg om eens op en neer te rijden. en zeker niet als men auto er beter van word, kan nog eens leerzaam zijn ook.
Die onderdelen klinken zeker wel interessant. eens afspreken lijkt mij goed

Dinky

Welkom

Wat betreft het windgeruis, hoe groot is de naad tussen de deur en het kozijn?
Je kan anders (je deur open zetten) en dan je knie op de hoogte van het raam zetten en de bovenkant van je deur iets naar je toe trekken.
Maar wel met gepast geweld! (voorzichtig dus)
Dan sluit hij iets beter op het rubber aan, waardoor de ruis ook minder storend word

Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Riesh

doe dit wel met je raam OPEN (naar beneden gedraaid dus)
Micra Addict

Tamiya2000

Goed idee dinky, zal ik morgen eens kijken. ik denk zoiezo dat mijn deuren ook wat afhangen want echt mooi in het slot vallen doen ze niet.

Kevertje-SYS

Als je deuren niet over de dorpels slepen met openen en dicht doen lekker laten zitten.
Dan kun je beter het beugeltje van het slot in de deuropening even losmaken en beetje verschuiven.

www.caraudioforbeginners.nl
Bringing Car Audio to a Higher Level

Tamiya2000

slepen doen ze allesinds niet. Zal morgen eens zien naar dat beugeltje

Kevertje-SYS

IS het beugeltje in de sponning wat in het slot in de deur valt
Zit met 2 boutjes vast, even beetje losser draaien zodat je hem wat kan verschuiven

Tamiya2000

En dan beetje bij beetje verschuiven tot de deur netjes in het slot valt en weer aandraaien?

Kevertje-SYS

Eerst los en dan iets verschuiven en handvast zetten
Dan deur VOORZICHTIG dicht doen om te kijken of hij goed sluit
Als dit goed is uiteindelijk stevig vast schroeven weer

Tamiya2000

Dat bedoelde ik ook. Bedankt voor de tip kevertje. zal voor de zekerheid eens kijken of de deur niet sleept

Tamiya2000

Zoiets (niet hetzelfde, ik wil niet gaan kopieren) zou de auto met tijd moeten gaan worden. Ik hou wel van die rally look.

Leo

en dat is nog goed te doen ook nog,

is n Super S bodykit (grill verhaal weet je inmiddels al, op dezelfde manier ff booskijkers maken)

een schroefset verlaging (de verlagingsveren voor n k10 zijn niet echt van hoogstaande kwaliteit naar mijn mening)

leuke OZ velgen en paar grote stickers :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Tamiya2000

De super S kit hoeft niet perse, als ik het niet vind jammer dan. zoiezo laat ik eerst de auto nakijken, voor het zelfde geld valt hij na een half jaar van ellende uit elkaar (wat ik niet hoop)
Wil zoiezo het interieur wat opleuken, vind het wat somber momenteel.Leuk sportstuurtje bvb.
Schroefsetje komt er zeker in, ligt eraan wat de prijs is

Leo

zeer begrijpelijk ;) voor het interieur geld hetzelfde een super s interieur heeft kuipstoelen.

je hoeft dan niet te klooien met je rails e.d. tevens zitten deze echt heerlijk :)

zelfde geld voor sportstuur, dat kun je dus ook origineel vinden (provo eens mailen ::))

en anders een universeel stuurje, je moet er dan wel een stuurnaaf bij zoeken.

voor een schroefset moet je eens rondmailen,
de vooras wordt gemaakt van een corsa B (heeft thom een mooie how to voor gemaakt)
de achteras moet gemaakt worden van een polo 6n
wellicht kan riesh je hiermee verder helpen (nicosport)

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Tamiya2000

Die kuipstoelen zijn ook moeilijk te vinden neem ik aan? ik vond de originele stoelen al lekker zitten, alleen heb ik een hekel aan het motief van de stof :P

Je bedoeld het sportstuur van de Super S? ik zal eens mailen naar provo en eens prijs vragen en vergelijken met een ander race stuur. Want  ik vind dat origineel stuur eng aanvoelen, is redelijk dun (ik heb grote klauwen) en glad, is al paar keer in een bocht uit men klauwen gegleden

Is een hoop voor nodig voor die schroefset, maar zoals ik bij sommige k10 wagens zie is het wel gelikt. Zal Riesh ook eens een PB sturen

dank je wel