Joery's Micra K12 OEM+ / Micra K12 Elle

Gestart door Joery-Joery, 17 april 2013, 22:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Milo

Nice, ziet er goed uit.
Regensensor is van automatische ruitenwissers neem ik aan? :P
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Joery-Joery

Ik hoop het, zal binnenkort vast wel gaan regenen en dan kom ik er wel achter  :P

Joery-Joery

Hmmm volgens de service manual zit de regensensor bij de binnenspiegel, ben benieuwd wat dit dan is?

Als iemand het weet, roep dan maar  ;)

Bunny

Lichtsensor voor automatische verlichting?

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Joery-Joery

Dacht ik ook al aan, maar volgen het service manual zit deze bij de regensensor in. Ook weet ik dan niet zeker hoe het dan zou moeten werken.  :D

Bunny


.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Joery-Joery

Ik heb wel climate control, maar wat de sensor dan zou moeten doen?? Haha

Bunny

We komen er wel, dat is een zonnesensor. Die meet aan de hand van de zonnesterkte hoe warm je auto gaat worden en past je airco daar vroegtijdig op aan. Luxe dus :P

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Joery-Joery

Oehhh kan niet wachten tot het weer zomer is, Thanks  O0

Roadrunner

#174
Goed bezig hoor. Heeft je radio die remote functie of wordt dat dankzij het genoemde aftermarket kastje mogelijk?
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Joery-Joery

Aftermarket kastje zorgt ervoor dat ik mijn boordcomputer kan blijven bedienen. Deze moet ik namelijk bedienen via de oem stuurwielbediening, echter als je de oem radio weghaalt dan werk de oem stuurwielbediening niet meer.

Naast de bediening van de boordcomputer zorgt het kastje er ook voor dat mijn aftermaket-radio het signaal begrijpt van de oem stuurwielbediening en kan ik dus ook de radio bedienen.

Joery-Joery

#176
Zo het eerste begin gemaakt aan de de install.

Plank op maat gemaakt voor de achterbak:


Even een papieren versie gemaakt van de versterkers om te passen en te meten:


Gat gezaagd om alsnog bij het reservewiel te kunnen:


Opnieuw gepast, erg verleidelijk om hier een 8 inch subje te plaatsen:


En nu voor de zekerheid de versterkers even getestfit:


Gaatjes geboord en inslagmoeren gemonteerd om de versterkers straks makkelijk vast te maken:


Blokjes gemaakt (verlijmd en geschroefd) zodat ik straks een dubbele bodem kan maken:


Onderzijde gelakt en nu zie je ook 3 stukken multiplex die voor de stevigheid zijn aangebracht:


Bovenzijde gelakt, alles in totaal 2x in de lak:


Straks zie je hier niets meer van behalve dan de versterkers, hoewel die ook afgedekt kunnen worden. i.a.w. ik ga dit maal dus voor een stealth-install.
Het is ook de bedoeling dat alles lekker compact is en de achterbak dus nog prima te gebruiken is.

Nu heb ik alles vrij vlot kunnen doen omdat je hier straks niets meer van ziet.
De bovenste bodem zal echter een stuk meer moeite kosten omdat alles dan perfect moet zijn.

De bedoeling is straks om een 8-inch subje aan te sturen voor dagelijks gebruik en daarnaast een wedstrijdkistje te maken voor 1 van mijn ascendant audio assassin 10-inch subs aangestuurd door mijn f2-500 versterker.


Riesh

houdt je die accu een beetje in de gaten ;) 

idee is goed, ruimte zat in je reservewiel
Micra Addict

Joery-Joery

acculader ligt er naast  :P, toch denk ik dat ik nog steeds voor het idee ga om de 8-inch sub te monteren waar nu de rechter achterspeaker  gemonteerd zit. Dan kan ik in de achterbak alsnog in het reservewiel de krik en toebehoren kwijt.

Riesh

dan zou ik stereo doen en links ook een 8 inch subje monteren. ik hou van symetrie :P
Micra Addict