Ken's '95 Super S

Gestart door KenSuperS, 21 april 2013, 10:40:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ParaChris

Jeroen heeft gelijk wat betreft het oliedruk verhaal! De rest ben ik niet helemaal met hem eens, arm lopem of pingelen kan niet voor headlift zorgen.. Headlift komt door te hoge cilinderdruk door te veel boost..

Het enige gat dat ik recent in een zuiger heb gezien was door eem injector die open was blijven staan.. Arm lopen loopt voor hoge temperaturen, rijk lopen met een late ontsteking ook.. Pingelen zorgt inderdaad voor detonatie schade op je zuiger en in ergere gevallen gebroken ringlands, hoer verlies je veel compressie op..

Mijn gok? Ringlands weg doordat je je motortje nooit hebt afgesteld (een safc instellen is geen afstellen!!!)

Jeroen330

Dan liggen we toch aardig op een lijn Chris..

Feit dat ze motor nog niet afgesteld was heeft de grootste invloed

KenSuperS

ooh maar daar ben ik me ook zeker wel van bewust hoor!! ::)

uit laksheid heb ik er gewoon te lang mee gewacht dus eigen schuld, dikke bult en een gat in je zuigert...

ben behoorlijk aan het twijfelen wat ik met het wagentje moet gaan doen..

1. nieuw blok erin, goed laten afstellen en erin blijven rijden.
2. nieuw blok erin, verkopen en de rest aan de nieuwe eigenaar overlaten.
3. complete turboset verkopen, stnd maken (motorisch) en houden of verkopen.
4. helemaal in onderdelen weg gaan doen.

ik kan het samen met mijn vriendin prima af met 1 auto dus twijfel twijfel... :-\
haas en co.

MaStErTuNeR Q

ik zeg 1 !! zonde om weg te doen .
knallen met dat ding !

Riesh

turbosetup aan mij verkopen :P
Micra Addict

lurtz

nieuw blok erin en knallen

moch je ander je auto weg doen ik wil je kooi maar dat wist je al haha

thieme

Niet opgeven man ik zou hem ook houden

Jeroen330

Een vervangende motor heb ik nog wel...

Alleen kmstand is 155.000. .

chiba_kun

Niet verkopen man! Lijkt mij geweldig om met een Micra die Impreza GT-Turbo van Jordy bij te kunnen houden (want dat kan die toch?). Gewoon lachen die Micra van jou, alleen ja het moet wel hobby blijven natuurlijk. Een ruilblokje hoeft op zich niet zoveel te kosten lijkt mij.

thieme

Fatsoenlijk blokje erin en rondkijken naar een ECU waar je de timing van in kan stellen. Tot die tijd zou je als lapmiddel de timing omlaag kunnen gooien. Wordt de auto in de lage toeren wel iets slomer van maar dan heb je in de hoge load gebieden minder kans op DET

Leo

fixen en afstellen die hap :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

KenSuperS

heb een tijdje met dick van loon aan de telefoon gehangen en hij vertelde me het volgende:

nistune, apexi safc en al die ongein is nergens voor nodig. de ontsteking 5graden terug is genoeg als je 0.5 bar wolt blijven rijden en dan de 1.6 injectoren met originele drukregelaar.  dan een 5e injector in je inlaat die opend als je druk creëert en dan heb je voldoende.

klinkt erg aannemelijk maar toch maak ik me zorgen over de sparkmap en of het dan alsnog wel veilig/voldoende genoeg is.

iemand nog ideeën?
twijfel twijfel hahaha
haas en co.

thieme

Hoge load zal toch spannend blijven denk ik.
Je hebt het verschil nu zelf gezien op het Engelse forum lijkt me niet dat 5 graden veel verschil maakt daar

KenSuperS

nee dat leek mij dus ook, vandaar dat ik zo verrast was dat dick van loon zo zeker van zn zaak is.
ik leg het nog even voor op micra.au aangezien daar wel een paar oudgediende micra turbo beunen zijn.

voorlopig is er nog geen blok dus erg haast hoef ik nog niet te hebben
haas en co.

chiba_kun

In UK rijden er ook nog wel geblazen K11's rond. (micra.org.uk), maar dat zal je waarschijnlijk al weten. Misschien dat je daar nog wat wijzer kan worden?