Groupbuy: Air Induction Kit

Gestart door Psydan, 15 juli 2013, 01:01:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marco330

Dank u!

Het slangetje aan de zijkant is om het olieleven in de catch can te meten...

De catch cans die jij vind, die zul je het meeste tegenkomen. Zit gewoon wat werk aan. Mocht je direct een boede willen; QSP of Blackworks. Maar zijn wel prijzig.

Leo

hij zit op zn plek :D

http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,14704.435.html

ik probeer nog even te zoeken naar een tankje met schot en een verlengde nippel.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Marco330

Nice!

Dat blauwe vacuĆ¼mslangetje kan je gewoon inkorten...

Leo

Citaat van: Marco330 op 31 juli 2013, 22:38:24
Nice!
Dat blauwe vacuĆ¼mslangetje kan je gewoon inkorten...

dat wou ik eerst ook doen, maar ik knip hem pas opmaat zodra ik de oil catch tank heb :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Psydan

Nice! Dan ga ik hem binnenkort ook maar erop zetten! Die extra blauwe rubber was gewoon voor de sier ofzo denk?
Do not underestimate what you will never understand.

Leo

Citaat van: Psydan op 31 juli 2013, 22:59:43
Nice! Dan ga ik hem binnenkort ook maar erop zetten! Die extra blauwe rubber was gewoon voor de sier ofzo denk?

niet helemaal, je kunt met dat rechte stuk nog een alu buis plaatsen.
ik zou mijn filter nog kunnen doorschuiven. sommige mensen verplaatsen hun accu.
dan kan de filter weer meer naar voor toe komen :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Psydan

Mijne is ook bevestigd en heb in mijn topic ook filmpjes geplaatst:
http://www.micrafanclub.com/index.php?topic=15326.msg146306#new

EDIT: Vandaag ook Riesh zijn luchtfilter op de post gedaan.
Do not underestimate what you will never understand.

Riesh

Top, heb ik hem maandag of dinsdag.
Micra Addict


Psydan

#99
Dat is wel heel erg duur inderdaad.

Volgends mij is er een mogelijkheid om met een kleine aanpassing de filter te gebruiken die wij hebben.

Citaat van: Jeroen330 op 16 juli 2013, 23:38:54
het enige verschil tussen de '92 - '97 en de '98 - '02 is dat de pre facelift een extra vacuumslang heeft die onder in de luchtfilterbak zit.. das een klein slangetje..

Oplossing is simpel, uit de filterbak het metalen klepje halen, klein gaatje in de silicone bocht maken, tuutje erdoor en slangetje erop drukken.. iedereen vanaf 6 jaar oud kan dat zelf..

verder zijn motoren 1.3 identiek.. ook 1.0 en 1.4 hebben dezelfde diameter aansluiting..
gaan met die banaan

Nu is het dus zo dat het gaatje al in de silicone bocht zit, deze hebben Leo en ik bijvoorbeeld al zelf moeten dichten. Dus voor een pre facelift hoef je alleen maar een klein filtertje te zetten op de pijp. Kijk even op de topic van TesprouT.
Do not underestimate what you will never understand.

Luuukske

ik heb ook het idee dat die pre-facelift intake een typfoutje bevat.. maar ik ga waarschijnlijk dan voor de Green Direct Intake.. Linkie




Psydan

Ziet er ook goed uit. Alsnog is dat wel ruim 2x zo duur.
Do not underestimate what you will never understand.

Luuukske

Jap da is natuurlijk ook weer zo.. maar ben zoiezo beetje laat met de groupbuy..




thieme

Denk zowiezo dat de kwaliteit van een echt green filter beter is dan dat ding wat geleverd werd met deze actie. Heb al een tijd niet gekeken maar het moet volgensmij wel goedkoper kunnen dan in die link.

TeSprouT

Moet ook goedkoper kunnen mijne was verhelijkbaar qua prijs met die van deze groupbuy. Even mailen dus :)
Love the potiential