Luuukske's K11 : Green Widow : TOTAL LOSS

Gestart door Luuukske, 29 juli 2013, 14:51:25

Vorige topic - Volgende topic

KenSuperS

ik heb nog een heel reservoir in de 1.0 zitten, mag je hebben...
haas en co.

Dinky

Citaat van: Jeroen330 op 27 oktober 2013, 19:10:34
Citaat van: TeSprouT op 27 oktober 2013, 17:02:31
Mooi lijstje luukske, en BC zal zeker merkbaar zijn. Zijn die BC setjes trouwens ook bruikbaar op de faceliftmodellen? Dat je ze van pre-facelift overzet/meeneemt naar facelift? Vroeg ik mij gewoon af.

Citaat van: Jeroen330 op 27 oktober 2013, 16:31:11
Je bent altijd vrij advies te vragen! Als ik het weet wil ik het best delen

Jeroen, wat is jouw ervaring met de GA15 throttle body op een Micra? Ga je hier veel verschil in merken? Ik loop al een tijdje met de gedachte ook iets aan performance te doen en dan kom je al snel op nokkenassen 1.3, GA15 throttle body en uitlaatspruitstuk.

Een GA15 Throttlebody zorgt voor minder restrictie op je gasklep dus een hogere luchtflow. Op lage toeren, waarbij de motor moeite heeft atmosferisch lucht aan te zuigen zorgt de hogere flow voor meer luchtverplaatsing. Kort door de bocht: de motor krijgt op lage toeren makkelijker en meer lucht wat je extra koppel zal geven. Op hoge toeren kan de motor makkelijker lucht aanzuigen en zal de vermindering in restrictie ten opzichte van een 1.3 gasklephuis zorgen voor wederom meer vulling..

Merk je dus verschil? Ja..

Ik heb op de dynomeeting een GA15 Throttlebody gemonteerd op die van Bunny.. zijn run ten opzichte van zijn run met 1.3 gasklephuis viel 2 PK lager uit. Dat is ook niet gek, want de ECU moet opnieuw gaan inleren op de hoeveelheid lucht die de motor in de nieuwe situatie krijgt.. Na 50km rijden moeten de prestaties al meer vorm gaan krijgen want deze tijd heeft de ECU nodig opnieuw in te leren. Je moet dus na monteren van een gasklephuis de ECU uitlezen, resetten en selflearn clearen.

Wat levert het je op? een PK of 2 tot 4 denk ik zo..
Vooral iets meer koppel onderin wat wel fijn is

kan dat bij mijn k12 ook Jeroen?
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Jeroen330

MaStErTuNeR Q

maar dan met de inlaat van een 160sr ?
zou wel kicke zijn .

Luuukske

KVS Reservoir en 1.3 Nokkenassen opgehaald bij Ken,

Meteen maar een kleppendekselpakking besteld bij de lokale automaterialenzaak,

Vandeweek aan de klus.

Foto's volgen!

Jeroen330

leukleuk!

Markeer even je ontsteking voordat je hem eraf haalt he? dan kun je hem weer goed terug zetten.. Daarbij: Distributie ronddraaien totdat de markeringen op de ketting overeenkomen met die op de tandwielen.. Zet de ontsteking op 0 graden en je kunt je nokken verwijderen zonder dat ze kleppen induwen!

Zo beschadig je niets..

Luuukske

i know:)
Ik doe t samen met n maatje van me die zelf ook een leuk projectje heeft gemaakt,
geen micra helaas maar wel een zeer dikke bmw e30 325i --> helaas door z'n baas aan gort gereden. maar wel de kennis overgehouden

TeSprouT

Ben benieuwd kerel! Ook in welk opzicht je de verbetering gaat merken, blijf het volgen. Succes! O0

Dit weekend ga ik ook de 1.3 nokkenassen ophalen.
Love the potiential

Luuukske

weer een kleine update.

Nou eigenlijk is er geen update want ik heb niks meer aan de micra gedaan,
ben nu eindelijk serieus aan het rondkijken voor velgjes voor in het zomerseizoen, de 1.3 nokkenassen alweer doorverkocht. wil eerst de hele auto in orde hebben voordat ik aan het performance gebeuren ga beginnen.

SA053

Lol ik had exact het zelfde met mijn koelvloeistof reservoir gewoon langs gaan bij de sloop, zitten hele goeie tussen voor 10 euro had ik een zo goed als nieuwe , zie show your car topic SA053 - Micra......

Luuukske

heb eindelijk velgjes gevonden die ik gepast vind onder de micra.. heb nu een tijdje rondgereden met staal en wieldopjes. maar nu wil ik voor de zomer nieuwe velgjes hebben.

what do you say.

Is een 15" velg

en komt een 195/45 band op

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Luuukske

ja ik had ze al gezien, twijfelde heel erg lang want ik heb een donkere kleur auto. of het wel zou staan. daarom de keus gemaakt om eerst wieldoppen te gaan rijden.

Ben er wel aan gewend.

Dus daarom voor de zomer deze velgjes.

Milo

Heel even offtopic, waar haal je nou die foto zo snel vandaan?
Die is tog van de Nissan meet in Belgiƫ? Heb ik die gemaakt of iemand anders?
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)