[groupbuy] GT Cupline producten

Gestart door Riesh, 28 december 2013, 01:34:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Micra1.3E3HBSuperSE2

#90
Citaat van: xleonl op 17 januari 2014, 23:02:14
Citaat van: Micra1.3E3HBSuperSE2 op 17 januari 2014, 22:52:19
@xleonl: Dordrecht nissan dealer.
@Marco330: in 'n middag is zeker te doen. Schroefset zo eventueel ook nog goed gaan.

owja nu weet ik het weer :D

mag zoiets gewoon doordeweeks want ik heb vanaf 28 januari weekje vrij :)

kun je hem dan ook meteen (laten) uitlijnen ?

Doordeweeks zou wel kunnen, maar ik doe het liever op zaterdag of 'n donderdagavond. Het uitlijnen moet ik laten doen, want onze uitlijnapparatuur is kapot gereden. Maar als je op zatrdag kan, kan hij na het monteren meteen daarna uitgelijnd worden bij ford ernaast, werkt vriend van me. Voor donderdagavond zou ik het ff moeten vragen of hij kan dan. Dus laat maar weten.

Stuur anders even PM met je tel.nmmr. ;)

Marcooled_79

Citaat van: Riesh op 17 januari 2014, 16:20:31
1. Zaak Gaap          - Schroefsetje - betaald
2. xleonl              - Sportfahrwerk Micra K11 (veren & dempers) - goederen ontvangen
3. ParaChris        - Sportfahrwerk Micra K11 (veren & dempers)   - goederen ontvangen
4. Tommeke        - Sportfahrwerk Micra K11 (veren & dempers) - geannuleerd
5. Marcooled_79 - Sportfahrwerk Micra K11 (veren & dempers) - verzonden eta 16 januari  al binnen ??
6. Micra1.3 etc.   - Sportfahrwerk Micra K11 (veren & dempers) - goederen ontvangen
7. March.be         - Sportfahrwerk Micra K11 (veren & dempers)- verzonden eta 21 januari
8. Marco330        - Sportfahrwerk Micra K11 (veren & dempers)- goederen ontvangen


tot zover deze update


Hèhè, eindelijk weer een internetverbinding... Jep, pakket binnen, volgens mij goed en wel :) zit er iig spiffy uit!

Noob-vraagje: klopt het dat er twee verschillende soorten veren in zitten? Ik heb er twee waarvan de wikkelingen ineens dichter op elkaar zitten (progressief heet dat dacht ik). Misschien voor de voorkant?

Micra1.3E3HBSuperSE2

Dat klopt inderdaad 2 verschillende. En die moeten dan ook voor. Dus goed opletten met monteren ;)

Leo

nee moet zo



die met meerdere windingen moet dus achter en de windingen moeten aan de onderkant

voor meer foto's

http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,15592.315.html

de voorveren zijn ook ietsje smaller volgens mij
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Micra1.3E3HBSuperSE2

#94
Dat ze onder moeten is al fout. Meeste windingen moeten bij je carrosserie,  anders gaat je afgeveerde massa omhoog. En waarom moet je die met meer windingen achter? o.o

En hoe heb jij je voorste veerpoten al in mekaar zitten dan?

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Micra1.3E3HBSuperSE2

Hmmm....
Kga jeroen wel ff pm sturen dan  :-\

Marco330

Heb hier ook even over gedacht, en mijn redenatie is als volgt:

Aan de voorkant heb je de meeste ongeveerde massa. Daar moet dus ook meer weerstand komen (zo star mogelijk, om het induiken van de auto zoveel mogelijk te voorkomen). De veer met de meeste windingen moet dus aan de voorkant. Dat is dus ook de veer met het compactere deel.

Moet het compactere deel dan boven of onder?

Boven. Het compactere deel ligt na een kleinere veerweg al op elkaar waardoor het een star object wordt. De overgebleven veerweg heeft een kleinere veerweg en wordt dus stijver.

Dit is wat ik denk....

Zaak Gaap

Even een vraagje uit nieuwsgierigheid: hoe verhoud TA Techix zich met GT-cupline? Omdat Leo zn setje van TA lijkt te zijn. En betekend dat dat mijn schroefset ook een TA wordt??

thieme

Die foto van Jeroen klopt toch gewoon?

Marco330


thieme

Die foto van hoe hij het zo op de grond heeft liggen iig op de auto zit het anders zie ik nu ...
maar ik zou het eigenlijk niet zeker weten ga gewoon af op Bas.

Micra1.3E3HBSuperSE2

Marco je hebt helemaal gelijk, zo heb ik het ook geleerd ;)

thieme

Die veren met het compacte gedeelte zien er veel breder uit dan die andere die Jeroen al gemonteerd heeft, ziet er zo op het plaatje niet naar uit dat die mooi in de veerschotels zullen liggen. Maar opzich is je redenatie wel goed.

Riesh

meer windingen is soepeler , minder windingen is stugger.

ta technix = gt cupline
Micra Addict