The Red Flash

Gestart door thieme, 29 mei 2014, 13:33:36

Vorige topic - Volgende topic

thieme

Heb ook al stuk gereden maar helemaal naar Zwolle ben ik toch nog niet van plan. Wil eerst rustig wat meer wennen aan de auto en wat spullen ombouwen want ik vind hem op deze manier niet echt veilig al die PK's op een verder standaard micra.
Eerste bewijs dat de uitlaatlijn krap is heb ik al. Ben gister het kleine stukje pijp/sierstuk wat op de knalpot zit verloren ::)

Binnenkort even afspraak maken met uitlaatboer denk dat ik voor een 2.25 inch catback ga en de racekat van de groene kan ik zo overzetten.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

ReSp4wN

;D haha poef, komt door die power  O0 :D

Ik heb zelf ook een poostje rondgereden met een 1.0  uitlaat nog vanaf het uitlaatspruitstuk (lange gedeelte) een 1.0 uitlaat is 2 cm in diameter ofzo  ;D naja niet echt maar wel heel klein  ::)

chiba_kun

Met die standaard uitlaat verwacht helemaal niemand dat er een dik blok in zit. :D

Leo

Ik zou zelf voor 2" gaan.
een prefacelift heeft geen kat nodig voor de apk als ik me niet vergis
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

2" is idd dik zat , maar 2.25" lijkt me niet echt overdreven groot in diameter.
Micra Addict

thieme

het laatste stuk van de 4-2-1 is al 2 inch. dan komt de kat die heeft 2.25 inch flenzen dus het lijkt me zowel een mooie maat als beter voor de algehele doorstroming.

thieme

Zo kleine update. Ik neem morgen van Danny 14 inch Almera wielen over (dezelfde als Chiba dus leen even zijn plaatje)
http://i121.photobucket.com/albums/o204/mfvuijk/CAM00048_zpsf6aea616.jpg
Meteen even winterrubber ervoor besteld
Continental wintercontact ts850 in de maat 185/55/14
Kan ik ook in de winter veilig de weg op en heb ik geen kans op boetes als ik in Duitsland ga tanken.

Heb ook een bedrijf hier uit de buurt een mail gestuurd met betrekking tot de uitlaat. Eerste indruk lijkt goed simons uitlaatdelen gelast met een goed co2 lasapperaat en RVS lasdraad. Nu even kijken wat voor prijs hij me gaat geven.

thieme

Iemand verstand van uitlaat maten?
Heb een mailtje terug gekregen en schijnbaar maakt simons geen 2.25 inch uitlaatdelen dus ze kunnen geen 2.25 inch uitlaat voor mij maken. Nu kan ik kiezen uit 2 inch of 2.5 inch of ik kan een ander bedrijf zoeken wat wel 2,25 inch doet. Weet even niet wat nu het beste is.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

Had mailtje teruggestuurd dat ik toch erg graag 2.25 inch was en verder wilde zoeken. Kreeg ik wat later een mailtje terug dat ie voor mij eventueel wel een ander merk uitlaatdelen in 2.25 inch kan leveren. Dus dat is mooi.

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

thieme

Heb een foto laten zien van een janspeed catback als voorbeeld en kreeg als prijs 350€ incl laswerk exclusief demper. Had het hoger verwacht.
Ben nu nog even aan het achterhalen welke dempers hij aan kan komen.

Leo

een mooie japstyler demper is altijd goed thieme :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

thieme

Ik ben van de wolf in schaapskleren lekker onopvallend :)
Hoop dit keer ook iets minder lawaai dan de groene.