Martens micra k11 1.0 project(je)

Gestart door Smartie-JDM, 18 januari 2015, 00:16:08

Vorige topic - Volgende topic

Bunny

Nee leo geen camber, als je je auto van achter bekijkt gaat je achteras in totaal meer naar rechts staat in verhouding met de auto. Dus de achteras staat niet meer recht onder de auto omdat de lengte van de panhad rod berekend is op de standaard vering

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Smartie-JDM

Oké duidelijk, ja hoor het graag wat het lengteverschil is van de dempers :).
ben benieuwd of hij de dempers ook los verkoopt, als ze nog goed zijn natuurlijk

ReSp4wN

Citaat van: Leo op 18 januari 2015, 16:09:43
ik bedoel ook die dempers van de link

vriend van me had de oude set van respawn overgenomen om pas te maken voor de cuore maar dat gaat niet meer door, dus waarschijnlijk gaat deze set weer in de verkoop

ik heb nog een oude oem demper liggen dan kan ik het verschil opmeten

je achteras gaat bij verlagen scheef onder je autostaan, je krijgt soort van camber op je wiel links achter

De voorste passen zoiezo niet op een micra die zijn pasgemaakt voor een 100nx gti (onderste gedeelte bij de boutgaten) eigenlijk omdat ik er toen geen rekening mee had gehouden dat ze niet meer gingen passen na me 100nx fusee avontuur en ik toen niets anders had en geen geld  ;D

Achterste gedeelte werkt allemaal prima de corsa veer ook als je een stukje uitlaat of ander pijpje last op je veerschotel zodat de veer op zijn plek blijft. (gewone veer gaat om de veerkom/schotel heen de corsa veer komt er op te staan)

die kan heel laag in ieder geval

En welkom  :cheer:

Leo

met verlagingsveren heb je geen aanpassingen nodig

zo ziet het eruit mer corsa vering

heb helaas nog geen reactie over de schroefset,
je zou wel de topmounts van de schroefpoten kunnen gebruiken voor je nieuwe dempers, scheelt weer aanpassingswerk
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Joery-Joery

Roadrunner

Welkom hier. Die blauwe staat er goed bij O0
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Smartie-JDM

Vandaag ben ik even langs de sloop geweest bij ons in de buurt om een raam te halen aan de bestuurderskant. Mijn eigen raam zitten allemaal verticale krassen in ik denk doordat er zand tussen de rubbers heeft gezeten  bij een vorige eigenaar. kom ik thuis mijn eigen raam er uit en pak het raam van de sloop er bij, heeft ie een licht blauwe tint... niet gedaan dus.
lekker handig

Op de laatste foto met de corsa veren zie ik geen andere panhard rod?? of is de orginele ingekort?
Oja en woensdag of donderdag neemt een klasgenoot de GSI voorpoten voor me mee :)

Kan ik mijn titel van mijn topic ook veranderen? zo ja kan dat gewoon hier bovenin?
wil hier graag mijn projectpagina van maken namelijk en kan niet altijd laten staan ff kennis maken..

greets

Roadrunner

Je kijkt precies tegen de panhard aan. Rechtsonder, die roestige bout en moer :P
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Bunny

Voor de topictitel moet je het eerste bericht wijzigen

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Leo

Citaat van: Smartie-JDM op 19 januari 2015, 18:41:03
Op de laatste foto met de corsa veren zie ik geen andere panhard rod?? of is de orginele ingekort?
Oja en woensdag of donderdag neemt een klasgenoot de GSI voorpoten voor me mee :)

is een oude foto, inmiddels heeft respawn een bc racing schroefset en whiteline onderstel ;D

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

ReSp4wN

Dat is inderdaad een ingekorte panhardrod na het installeren van de schroefset toen kwam ik tot de conclusie dat me heel as scheef onder de auto stond  ;D dus door geslepen en vastgelast en goed in de tektiel gezet.

Zoals leo zegt heb er nu wel een whiteline panhardrod onder, heb de oude er wel onder vandaan moeten slijpen die zat helemaal vastgerot  bij de bout:D

Smartie-JDM

Ook nog een optie dus om hem in te korten.. natuurlijk minder netjes maar scheelt wel 80 euro met een verstelbare.  ::) 
of heeft iemand een verstelbare in de aanbieding?

Smartie-JDM

gisteren mijn veren gekregen, en ze vandaag op school uit elkaar gehaald met een verenklem.
ga pas bezig met verlagen als ik de verlaging achter ook binnen heb en ik er op school mee bezig kan.

volgende update duurt ff dus ;)

Moi!

Riesh

dat ziet er niet uit alsof het helemaal goed gaat
Micra Addict

Smartie-JDM

Nee klopt.. :s maar ik zie het wel of het miss toch kan als ik mijn micra poot er uit heb. Miss kan het wel makkelijker zelfs, als de demperstang of hoe je het noemt dezelfde diameter is