Onze micra K11

Gestart door tinovandam, 18 februari 2015, 10:10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tinovandam

Beste Micra-fanaten,

Mijn naam is Tino en ik wil graag even onze "nieuwe" micra introduceren. Na jaren van twijfelen heb ik onlangs besloten mijn motor te verkopen en een tweede auto aan te schaffen. Uiteraard moest het een leuke, zuinige en betrouwbare auto zijn. Ook had ik een grote voorkeur voor een 5-deurs auto. Da's handig met de kinderen. Na enig zoekwerk heb ik 5-deurs een Micra K11 gekocht! Niet meteen moeders mooiste qua uiterlijke staat maar wel technisch goed en praktisch... een 1.0 16V met 160.000 km van bouwjaar 1999. Na enig handjeklap te hebben gedaan meegenomen voor € 1100,- euries. (incl. tokkelende homokineet).

Even wat snel genomen (slecht weer) foto's!





Na aanschaf meteen maar homokineetje laten vervangen en we zijn van het getokkel af. Ook maar gelijk even het luchtfilter en het interieurfilter vervangen (die zat er pas 16 jaar in dus die was een beetje vies!). Wat een onhandig systeem zeg..... je moet je complete dash slopen om het interieurfilter te vervangen :-[.

Na een paar dagen viel het op dat de auto 's morgens toch wel erg vochtig was van binnen en dat werd snel erger. Een snelle check van de bodem aan de bijrijderskant werkte erg verhelderend... :(. Even het groene blokje onder de parafaan opnieuw afgekit en het probleem was gelukkig opgelost. Na vervolgens de rechter remklauw compleet te hebben losgehaald en opnieuw gemonteerd (één van de glijpennen zat vast) denk ik dat we er voorlopig tegenaan kunnen....

Vrouwlief is al helemaal gek op het karretje en neemt hem liever mee dan de Ford Focus station.

Nu resten er alleen nog een paar kleine dingetje die moeten gebeuren / waar ik nog niet uit ben.... Zoals bijvoorbeeld: het lampje vervangen van de achterruitverwarming schakelaar. En de vraag, Waarom komt er alleen maar koude lucht uit de middelste luchtroosters, ongeacht in welke stand je de kachel zet???? iemand een idee?

Ik hoop op dit leuke forum zo af en toe eens wat info te kunnen vergaren maar uiteraard ook mensen te helpen met mijn ervaringen.

Groeten, Tino


Conodihno

Welkom! Leuke 5 deurs. Middelste rooster inderdaad alleen koude lucht. Filter vervangen is inderdaad dash slopen en weer maken met beugeltjes of zoals ik met een lading tape :)

nismic

Nissan Micra 1.4 Acenta Plus, automaat, wit, 5-deurs, 2006, 182.000 km.
Nissan Micra 1.2 Acenta, wit, 5-deurs, 2008, 140.000 km.
Nissan Qashqai 1.3 MHEV 158 XTronic, Tekna Plus, Pearle White Metallic, 2022, 31.000 km.

Marnik


Marco330


Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Jeroen330


Psydan

Do not underestimate what you will never understand.

PW-performance

www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

tinovandam

Thanks voor het warme welkom allemaal!

@ Conodihno. Wel raar dat er alleen koude lucht uit de middelste roosters komt...Da's in de winter niet fijn. Ik dacht dat het aan mijn karretje lag maar het is dus een standaard afwijking.

MartinAir

Monsterlijk aanwezig (A)
Wanneer het goedschiks niet wil lukken, dan maar nog een keertje.

Leo

Welkom op het forum.

Die koude lucht is nog de jaren 90 denkwijze van ventilatie in een auto

Vanaf 2001 hebben ze dat niet meer
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Ik zou het echt niet weten, ik gebruik die middelste roosters nooit.
Micra Addict

chiba_kun

Welkom hier!

Je kan de middelste roosters ook dichtzetten. Ik gebruik deze alleen in de zomer eigenlijk.

Marnik

Ik wist niet dat het zo zat met die roosters, bij mij zitten ze altijd dicht :)