Jeroen330's El cheapo

Gestart door Jeroen330, 01 augustus 2015, 11:52:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gekke Gerritje

Een Honda Accord van 1986 is nog van echt stevig Japans staal, ahum.

PW-performance

Citaat van: Gekke Gerritje op 01 september 2015, 20:01:42
Een Honda Accord van 1986 is nog van echt stevig Japans staal, ahum.

Ja hier rijd ook een accord van 1989 rond. Zilvergrijs met bruin...;)
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Gekke Gerritje

Hé, die kleurcombi heb ik ook, special paint achter de achterste wielkasten.

Jeroen330

Piet zit niet stil...

Allereerst de tankaansluiting aangesloten op de gastank:






Oude tank aansluiting eruit



Achterscherm donor deel zoeken.. en ja hoor... in kleur ook nog










Nu heel voorzichtig lassen/koelen/lassen/koelen etc..
Daarna glad trekken en afwerken.


Voor de motor ben ik ook aardig aan het inkopen.
Het wordt tijd dat er een serieuze CG13 gebouwd wordt die ook goed loopt en vermogen levert op LPG. Beetje hulp van Japan, Taiwan, Thieme zijn verkooptopic en belletjes met een revisie bedrijf maken het plan compleet..

Hierover pas meer als het daadwerkelijk gebouwd wordt/is

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Dag dag oude LPG aansluiting!!




Geen zin meer in een antenne..





Zat er ooit een antenne?


Jeroen330

Gisteren contact gehad met Dick van Loon.

Heb mijn motorische plannen voorgelegd en hij heeft nog wat adviezen gegeven.
Nu de laatste delen bij elkaar zoeken, wat bij Nissan Nederland bestellen en dan gaat de motor verder uit elkaar!

Eindresultaat zal verassend zijn!

chiba_kun

Dit zou toch een cheap daily worden?

Jeroen330

Citaat van: chiba_kun op 06 september 2015, 18:33:59
Dit zou toch een cheap daily worden?

Not anymore..

Op mijn school geef ik bij Autotechniek het onderdeel Motoren aan alle klassen.
Dat betekent dat ik hun theoretisch alles leer over de vier- en tweeslag motor en dat vervolgens in praktijk ga voortzetten.

Vorige week heb ik met mijn leerlingen wat Micra motoren gedemonteerd om alle onderdelen te bekijken..

Nu ga ik mijn daily gebruiken om een studiemodel te maken betreft tuning..
Aan de hand van deze motor kan ik de leerlingen optimalisatie van de motor leren en op welke manieren je vermogen kan genereren.. Heb ik ze dit aangeleerd dan gaat de motor de auto in..

ideaal.. twee vliegen in een klap!

chiba_kun

Mooi leerproject dan! Goed bezig. :)

Jeroen330

Het is gewoon ideaal dat deze motor op LPG loopt.. dat maakt dat ik veel meer met compressie en ontsteking kan spelen..

Hetzelfde idee dat een motor met turbo meer vermogen kan leveren als je euro 98 tankt dan als je euro 95 tankt.. het is maar net hoe je afstelling is en waarop je de motor bouwt..

Een CG13 kan vrij eenvoudig aangepast worden. Op lpg kun je veilig meer voorontsteking en compressie draaien en daarmee meer vermogen creëren..

Daar speel ik op in. Samen met optimalisatie van inlaat, uitlaat en gewicht van de aanbouwdelen moet de motor makkelijk meer dan 100 pk gaan leveren

Leo

Dick van loon. divalo waar we de dyno meeting hebben gehad ?

Cool dat je het kan combineren met school.

Word een gaaf blokje dan :D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Jeroen330

Divalo ja..

Het voorjaar gaan we wederom een dyno meeting organiseren!

Dinky

Top! Dan wil ik de cube ook wel op de bank!
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Leo

Awesome ik heb mijn oude dyno sheet nog van toen :D
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2