Aztek Micra 11/180

Gestart door Igor, 06 augustus 2006, 20:29:26

Vorige topic - Volgende topic

Igor

Hee!

Afgelopen zaterdag kwam THA webmeister hier de buurt even wakker maken om half 9 in de ochtend om zijn auto af te leveren bij poetsbedrijf rens O0 Helaas zat het weer niet echt heel erg mee in de ochtend maar heb me toch nog enorm kunnen uitlaten op de lak. Allereerst maar eens flink gewassen en natuurlijk ook op de details gelet zoals de binnenkant van de velgen schoonmaken en de wielkasten schoonspuiten. Ook de motorruimte heb ik schoongemaakt, eerst met APC en toen afspoelen met een spons erbij. Vervolgens de auto eens goed gekleid omdat de lak erg ruw aanvoelde. Er kwam me ook een berg rotzooi vanaf waar ik niet goed van werd :D Gelukkig heeft het wel geholpen want de lak werd erg zuiver van glans en was spekglad! Na het kleien de auto gepolijst met Meguiars 83, motorkap zo'n 3 keer gedaan en nog eens 2 maal extra over de krassen op de motorkap gegaan om die zo ver mogelijk te verwijderen. Uiteindelijk maar gestopt omdat ik wel wil dat ie lak over houdt op zijn wagen ;) Na de 83 de wagen met de cleanerpolish 80 gepolijst. Vervolgens de auto in de wax gezet en deze 2 uur laten curen. In de tussentijd het interieur uitgezogen en de bekleding met APC cleaner gedaan evenals alle interieurdelen hiermee afgenomen. Toen de wax uitgepoetst en nogmaals in de NXT wax gezet! Ook ramen en velgen zijn aan de beurt geweest bij beide keren natuurlijk. In de tussentijd maar even een kopje koffie gedaan en al het kunstof + de bandjes zwart gemaakt. Uitlaat even met NXT all metal polish gedaan en daarna in de wax en de gehele motorruimte met siliconenspray zwart gemaakt en in de NXT spraywax gezet. En ziehier het resultaat:

Voor:

motorkap kras:

zijkant + velgjes:

en na:

en de kras... vrijwel helemaal weg en niet meer te zien op de foto zowat:

en wat vinden jullie er van?

Igor

Zeker mooie achterlichten. Heb je niet gezien hoe die glimt?

Igor

Igor

Oh op die manier.

Maak ze morgenavond wel, morgenavond plaats ik de nieuwe koplampen.

angel

helemaal te gek zeg leuke velgen en die achterlichten zijn ook erg gaaf  :duim:

Michiel

Netjes, bij 1 foto wel goed het kleur verloop te zien in de Aztek kleur :duim:

Igor

MicraMuts

ziet er zeker goed uit!  :duim:

Werkt dat echt zo goed, die klei?

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

Igor

Je ziet het.

Met klei haal je alle vuil uit je lak...

criminelis

Ziet er erg strak uit hoor!!

biermagnaat

ziet er echt super uit! die micra van mij zou zoiets ook heel goed een keer kunnen gebruiken!

Igor

Moet je Xtrail-rijder contacteren via het NCN forum.

biermagnaat

ik ken hem wel via het autoweek forum. hij heeft ook een cherry mooie wagens.

Igor

Idd, dat is Rens.

Zo, net mijn nieuwe heldere koplampen binnen, zal vanavond eens foto's maken.

biermagnaat