Michiel's Micra Turbo project

Gestart door Michiel, 29 september 2006, 19:15:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Michiel

Het is simpelweg dat de 1.0 niet meer kracht heeft ivm rij en rolweerstand om harder te gaan, in z'n 4 had hij misschien wel sneller die snelheid gehaald.


kilzone

Citaat van: nismo op 21 april 2008, 20:05:07
Waarschijnlijk heb je in z`n 5 gereden en op de top is het zowieso het verhaal van wrijving en weerstand en dergelijke, als je in z`n 1 of 2 rijd loopt ie er wel tegenaan.

Daarnaast is de 1.3 volgens mij rond de 7000rpm begrensd

Ik heb idd in zn 5 gereden. Maar zou je in zn 4 dan (met hoger toeren) nog harder kunnen rijden, omdat je dan even meer vermogen heb?

en idd in zn 1 gaat hij zoiezo tot de 6500, in zn 2 ook zeker weten.
Nissan Micra 1.0lx


thijs

nee in z'n 4 ga je niks harder :-\
ik heb ook een micra 1.0 en het snelst wat ik heb gereden is ook 170
maar mijn blok gaat wel tot de 7000 toeren :duim:
ook nog in z'n 3  ;D
voor z'n 4 moet nog ff een lang recht stuk vinden

thijs

Larrs

Citaat van: thijs op 23 april 2008, 14:16:41
nee in z'n 4 ga je niks harder :-\
ik heb ook een micra 1.0 en het snelst wat ik heb gereden is ook 170
maar mijn blok gaat wel tot de 7000 toeren :duim:
ook nog in z'n 3  ;D
voor z'n 4 moet nog ff een lang recht stuk vinden

thijs
Met mijn 1.3 zou ik dan 190km/u moeten kunnen halen of zo. ???
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

nismo

Net iets minder.. maar met wind mee beetje bergje af moet dat lukken de 190

Anti autostyle!!

kilzone

Dus kwa snelheid is een 1.0 ook gewoon een goede auto?

Ben nu even me banden aan het verslijten :P krijg dinsdag nieuwe banden. Voorbanden zat ook maar 2mm profiel op, dus dan maar glad af voor dinsdag :P

Ik zal ook even kijken (straks) in welke versnellingen ik tot zoveel toeren kan draaien.

En je kan max 6.500 toeren draaien met een micra 1.0, daar is hij op begrenst.
Nissan Micra 1.0lx


nismo

uuhm ik zie net dat we in Michiels topic bezig zijn :P

Misschien idee om even apart topic hierover te openen?

Anti autostyle!!

kilzone

Citaat van: nismo op 23 april 2008, 20:39:06
uuhm ik zie net dat we in Michiels topic bezig zijn :P

Misschien idee om even apart topic hierover te openen?

Owjah, zie het ook net. Zal even in kletspraat een nieuwe openen over vermogen micra
Nissan Micra 1.0lx


Michiel

Vandaag reed ik terug vanuit m'n werk, rij ik de straat in waar we wonen, komt er opeens een vreemde lucht en geur onder m'n motorkap vandaan.

Helaas, motor opgeblazen, het moest een keer gebeuren, dat wist ik maar het komt zeg maar nooit echt uit.
M'n versnellingsbak had ik allang gedacht dat hij het zou begeven.

Waarschijnlijk is m'n koppakking stuk, anders zou ook kunnen dat een nokkenas of een ketting stuk is. Maar aan de witte rook te zien die uit de carterontluchting komt is het waarschijnlijk wel m'n koppakking... :(

Challenge

Mooi ....Ik ken het, het komt nooit goed uit.
Hopen dat ie snel weer rijdt.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Larrs

Haa, oke. Gelukkig valt het te repareren. :)

Maar ja, ben wel weer een paar weken verder.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

the legend

Jammer om te horen Michiel..Veel succes met de wederopbouw..Maar wat je zegt moest een keer gebeuren...Tis zo kl??te daar je er zoveel tijd en geld in geinvesteerd hebt. :-\

Michiel

Ach, het voordeel is dat ik nog een motorblok heb liggen, het duurste wordt dan de vloeistoffen en dergelijke vervangen.

Misschien is m'n huidige blok nog wel te gebruiken, als het verder niet beschadigd is (wat ik niet verwacht) wellicht een ergens een dikkere koppakking laten maken voor lagere compressie.

the legend

Hoop voor je dat daarmee het probleem is opgelost maar ik zou ook vooral voorzichtig zijn met het opschroeven van de turbo druk. Ik weet dat de verleiding groot is ken dat nog uit de tijd van mijn GTI-R. Daar werd me ook verteld uit allerlei hoeken van dat ie makkelijk 1.4  bar kon hebben maar ben toch altijd op eigen ingeving afgegaan en daardoor 6 jaar lang probleemloos kunnen rijden en je weet zelf ook wel dat alles went dus je wilt steeds verder maar dat gaat absoluut niet met standaard internals dan moet je dieper in de buidel tasten. Speed is just a question of money toch??

grtzzz
Har


Michiel

Ik denk inderdaad dat ik dan maar voorlopig weer op 0,5 bar draai. En als de financien dusdanig zijn dan laat ik wel een nieuw blok bouwen.