Mijn auto Micra SE-R update 2 april 2010

Gestart door Micra SRi, 15 oktober 2006, 17:26:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rob

Citaat van: Micra SRi op 23 september 2007, 22:18:33
Vandaag samen met Igor Bi-Xenon ingebouwd, er waren wat problemen maar zijn opgelost.
vr,gr,
Luigi

doet me denken aan die reclame! GO ZO ZIEN ZE JE WEL AAN KOMEN... VAN EEN KILOMETER OF 10 :p

ziet er voor de rest echt supper uit

Micra SRi


Vandaag hebben Igor en ik de Panhard-Rod gemonteerd, daarna zijn we een proerrit gaan maken en je kunt het wel merken dat de wegligging verbetert is vooral bij scherpe bochten, dat ondervond een Volvo T4 die naast ons stond hij kon ons niet bijhouden.
Het is een grote verbetering geworden.
vr.gr.
Luigi




[verwijderd door de beheerder]

rob

doet het het zelfde als een stabilisator over de veer poten ongeveer maar dan tussen de achter wielen....???

ik wil mijne ook eigenlijk wel wat stabieler hebben... ik merkte van middag en vanmorgen nog hoe irri hij hangt in de bochten hang soms tegen in me stoel anders zit ik tegen het raampje als ik de snelweg op draai (bij kanaaleiland richting nieuwegein voor de kenners uit de buurt) maar wel een dikke bmw er uit gereden (a)

Micra SRi

#78
Hoi,
Zou je aan Micra Challenge kunnen vragen die heeft volgens mij gedaan wat jij bedoeld.
vr.gr.
Luigi

[verwijderd door de beheerder]

[verwijderd door de beheerder]

rob

ja mischien helpt verlagen ook wel zit ik te denken krijg je hem lager op de weg dus betere wegligging en meer lucht over de boven kant die hem meer op zijn plek houd toch (als ik het van uit race spellen bekijk ook een beetje) en dan die brug die het spul versterkt....

rob

#80
ziet er wel super uit trouwens

Larrs

Citaat van: rob op 19 mei 2008, 21:14:48
ja mischien helpt verlagen ook wel zit ik te denken krijg je hem lager op de weg dus betere wegligging en meer lucht over de boven kant die hem meer op zijn plek houd toch (als ik het van uit race spellen bekijk ook een beetje) en dan die brug die het spul versterkt....
Het is meer de verlaagde zwaartepunt dan de aerodynamica wat de Micra een betere wegligging geeft.
Of je moet er goede spoilers op zetten, als ze er zijn voor de Micra.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Citaat van: Micra SRi op 19 mei 2008, 21:01:34

Vandaag hebben Igor en ik de Panhard-Rod gemonteerd, daarna zijn we een proerrit gaan maken en je kunt het wel merken dat de wegligging verbetert is vooral bij scherpe bochten, dat ondervond een Volvo T4 die naast ons stond hij kon ons niet bijhouden.
Het is een grote verbetering geworden.
vr.gr.
Luigi

Is zoiets makkelijk te monteren?
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Michiel

Citaat van: Larrs op 19 mei 2008, 21:31:32
Citaat van: Micra SRi op 19 mei 2008, 21:01:34

Vandaag hebben Igor en ik de Panhard-Rod gemonteerd, daarna zijn we een proerrit gaan maken en je kunt het wel merken dat de wegligging verbetert is vooral bij scherpe bochten, dat ondervond een Volvo T4 die naast ons stond hij kon ons niet bijhouden.
Het is een grote verbetering geworden.
vr.gr.
Luigi

Is zoiets makkelijk te monteren?

Als je de moeren goed loskrijgt, en vooral die aan de rechterkant, dan is het monteren niet zo veel werk. Mocht je alles in 1 keer los krijgen denk ik dat je 30 min bezig bent :)

rob

oooo eitje dus!!! supperr ;)

Micra SRi

Van achteren gezien, was de linker bout met moer zeer moelijk om los te halen.
De rechter bout ging soepel.
Ik denk dat als de auto op een brug  had gestaan, dat kun je meer kracht zetten met een hefboom.
Een half uurtje is volgens mij te kort, wij zijn totaal 1.30 uur bezig geweest.
vr.gr.
Luigi

rob

#86
das nog snel toch ;) en ja je ligt dan en dan kan je er minder goed bij dus ja misschien had het 30 minuten gespaard als je kon staan ;)


maar het is toch gelukt zo te zien ;)
das het belangrijkste is een les voor de volgende keer hahaha

Micra SRi

Ik heb nu al een paar proefritten gemaakt ook richting Duitsland, wat een wegligging zeg.
Met dank aan Igor.
vr.gr.
Luigi

rob

#88
ik krijg als het goed is zaterdag me verlaging's veren van mystical green en me nieuwe homokineet en nieuwe spiegel ;) buitenhuis :D kijken hoe mijne dan al op de weg ligt

Micra SRi

Ok, ik ben benieuwd.
vr.gr.
Luigi