biermagnaat zijn micra

Gestart door biermagnaat, 24 oktober 2006, 11:48:11

Vorige topic - Volgende topic

biermagnaat

biermagnaat

zooo dan maar eens een paar foto's van de voorbereiding tot aan de uiteindelijke montage.

foto 1

hier zijn de brackets mooi gespoten in een fijn mat zwarte tint :}

foto 2

hier ziet men de remklauwen in dezelfde fijne mat zwarte tint als dat de brackets zijn, dit om te zorgen dat het een geheel word en het niet uit de toon valt bij de rest van het prachtige zwarte exterieur van deze furieuze japanner.:p

foto 3

op deze afbeelding kan men zien dat de rvs remleidingen zich klaar maken voor een cola bad. dit om te zorgen dat wat hardnekkig vuil over night los zal weken. :-D

foto 4

hier ziet men de oude remmen zitten achter de velgen, dez remmen zijn goed bruikbaar voor de betere bolderkar of voor een bromfiets maar om een opgeblazen, niet te houden, ultieme race wagen te stoppen schieten ze toch wat te kort. dus baai baai playmobil remmetjes en......

foto 5

.........WELKOM! mega stoppers! echt abnormaal hoeveel remkracht ik nou heb het is echt heel verslavend om nou te remmen je hebt zelfs als ze spierkoud zijn al aardig wat remkracht beschikbaar. en zonder abs in de auto is dat toch wel een fijn idee.

ik heb ze nog niet echt kunnen testen maar dat gaat de komende dagen zeker gebeuren en ik zal dan ook even een update-je maken.

Challenge

Dus ik had geen gladde verkoop praatje's :D
Maar ziet er goed uit :duim:
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Michiel

biermagnaat

zaterdag bij marcel even een katvervanger opgehaald waar ik nou de schroeven uit heb en zoals het er nu naar uitziet ga ik deze morgen monteren. ben benieuwd of het veel uitmaakt.

biermagnaat

Micra SRi

Challenge

Ik wil ook een keertje gaan,als ik ooit tijd heb......
www.mroosfotografie.nl

biermagnaat

kleine update!

de kat is onderhand leeg even kijken of er misschien nog een pijp in gelast gaat worden om de flow te verbeteren. de trekhaak heb ik ook onder de auto weggehaald en donderdag ziet de auto de ring. whoehoe :D

Challenge

En knallen met dat ding.
Ben zelf wel benieuwd hoe de remmen het houden,anders moet ik zelf ook weer op zoek naar een upgrade >:D
www.mroosfotografie.nl

biermagnaat

ik heb ze gisteren ff serieus uitgetest met een beetje racen in de buurt maar ben bang dat het centreer principe niet helemaal geweldig is gegaan rechts liep een beetje aan toen ik heel hard ging remmen maar links niet. :(

Challenge

m vreemd rij er nu al maanden mee en heb echt nog niks horen piepen of aanlopen.
En rem echt overal op het laatste moment en dan niet met een echt lage snelheid....
www.mroosfotografie.nl

biermagnaat

tsja kan ik zo zien of het goed is gebeurd als ik het wiel eraf haal?

Challenge

Je moet kijken of ze goed de ruimte tussen de 2 bouten boven,beneden  of links,recht goed hebben opgevuld en er geen speling tussen de shijf en de bouten zit.
En als het niet zo is zal die iets aanlopen en als je er lang genoeg mee door rijdt slijten de schijven aan de buitenkant iets af of de remklauwen zelf.
Maar ik weet alleen niet of dat kwaad kan.
www.mroosfotografie.nl

biermagnaat

zo vandaag even de katvervanger gemonteerd. nou ja even. ik was er gisteren al mee begonnen maar kon een paar schroeven niet los krijgen, na lang klooien met een dremel een ijzerzaag een een hamer toch alles losgekregen en de leeggeslagen kat gemonteerd.

het valt me op dat de toerenval minder is en dat ie iets mooier trekt. voor vol resultaat zou ik de middendemper ook moeten vervangen maar dit lijkt me niet echt handig omdat ik dan wel erg veel herrie krijg.