Mijn rode Micra 1.3 TC (update)

Gestart door Larrs, 27 november 2007, 20:09:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emiel

Aloha,

je kunt voorlopig in ieder geval weer een jaartje rijden.

De advies punten die kun je dan rustig eens na kijken en zelf verhelpen.

Tja en voor wat betreft schokbrekers en banden is er op internet nog wel wat te bezuinigen tegenover dealerprijzen.

Toedels,

Emiel

Larrs

Nou, ik ga me diep schamen, want ik zie nu dat dat standaard punten zijn op het keuringsrapport. Er staat niks aangevinkt. :-[ :-[ :-[
Zag het net op mijn vorige keuringsrapport, daar stond ook niks aangevinkt.

Had al mijn banden gecontroleerd en die waren allemaal nog perfect.

Met mijn auto is dus niks aan hand, zoals je van een Japanner mag verwachten. :duim:

Ik weet dat ik vaak alles twee keer moet lezen om te begrijpen wat er staat, maar dit vond ik wel erg. ;D :P
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Citaat van: paulus op 15 juli 2010, 21:17:10
Wel een beetje jammer dat eerst de kat vervangen wordt en vervolgens de lambda sensor aan beurt komt? Hadden ze hier nog een verhaal bij? Kan me namelijk slecht voorstellen dat ze allebei kapot waren.... Maar zeg nooit, nooit...

Ze hadden eerst de kat vervangen en toen ging de CO waarde omlaag, maar was nog laag genoeg. Ze hebben me toen gebeld of ze de lambdasensor mogen vervangen. Het CO probleem wou ik gewoon opgelost hebben, aangezien dat de vorige keer ook een probleem was.
Ik heb toen maar ingestemd, ondanks dat het me veel geld gaat kosten.

Ik heb een Nissan Consult en ga wel eens een keer de boel weer nakijken en zien wat het verschil is met de waardes voordat die naar de APK ging.

Kan een lambdasensor ook vervuild raken door een verkeerd afgestelde motor, net als het verbranden van de kat?
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Micra-K12

Verbranden van de kat? Zien we zelden hier in de WP. Dan heeft waarschijnlijk altijd je auto té rijk gelopen.

Lamda raakt niet zo snel vervuild, als deze door o.a. vocht aangetast raakt, gaat deze verkeerde waardes geven.

Micra_powerk10

Lambda Sonde komt nog wel regelmatig voor, Echter vaak pas bij de APK komt dit aan het licht, Deze storing/mankement is wel degelijk af te lezen op de CO meter tijdens de emisietest (Viergastest) Deze is verplicht bij autos vanaf bwjr 1993. Dan moet de auto ong. 2500toeren draaien en aan de waardes voldoen.

Er is via Bosch een gemiddeld vervangingstermijn aangetoont van 150.000km - 200.000km, Echter hoeft dit niet altijd het geval te zijn!

Lambda Sonde's maak ik meerendeels mee bij Auto's van de VAG Groep (Audi, VW, Seat, Skoda) Renault & Opel.

Tegenwoordig hebben de meeste auto's 2 Lambda Sonde's, De 1e regelt. De 2e controleerd.
I am only the driver..
Ford USA Mustang

Larrs

Mijn Micra heeft de 120.000km nog niet eens gehaald.

Het garagebedrijf staat goed bekend in regio, dus helemaal wantrouwen doe ik niet. Maar vreemd vond ik het wel.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Mijn Micra is weer door de APK gekomen, nadat er weer aanpassingen gedaan moesten worden om de co waarde omlaag te brengen.

Nu hebben ze een logische aanpassing gedaan. De lambdasensor hebben ze naar achteren verplaatst, omdat deze maar de uitlaatgassen meet van 2 cilinders in plaats van 4. Hij zei wel dat het vermogen misschien wel wat minder is geworden, vanwege een slangetje ofzo. Dit moet ik nog goed bekijken hoe dit gedaan is.

Nou dat was dus zo, de Micra is minder fel geworden. Vanochtend merkte ik dat die inhield bij 50km in z'n drie met gasgeven. Ik moest toen echt even terugschakelen.

Van het werk naar huis had ik iets minder problemen.

Voor degene die nog een Janspeed 4-2-1 spruitstuk willen hebben, bedenk dan wel dat de co waarde een probleem kan gaan worden met de APK.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Bunny

Op mijn eerste K11 (groene) heb ik ook een Janspeed spruitstuk gehad en ben er zonder problemen mee door de apk gekomen. Voor de rest was mijn uitlaatlijn wel standaard.

.(\__/).
(='.'=)   This is Bunny. The one and only!
(")_(")   March K11 Cabriolet Project Topic

Pobresh

#293
leeg

Larrs

Mijn Micra is van 1995 en zou dus zonder kat mogen rijden, al is dat mijn einddemper niet echt aan te raden. :P

Ik heb ook geen idee wat waardes waren en wat ze nu zijn. Ik kan mijn auto zelf uitmeten, misschien dat daar wat mee te zien valt.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Vandaag heeft mijn Micra een stuk nieuwe dorpel gekregen aan de rechterkant, vanwege een beetje roest. :P



Maar dit was het werkelijk.


Tip: Controleer altijd of er roest zit onder je K11 bij de dorpels en onder de frontbalk vooraan. Dit zijn al bekende roestplekken, maar onderschat het niet. Het is zonde als je Micra naar de sloop moet, terwijl het nog te behandelen is.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Red Racer

Zozo lars dat is nog een heel eid als je al het roest te pakken hebt.

maar het kost wel wat maar dan kan ie idd jaaaaaren lang mee als het goed wordt gedaan.

O0 goed bezig O0


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Larrs

Ik heb het niet zelf gedaan. Chrismo is degene die het gedaan heeft.

Maar er is zeker goed werk verricht. :)
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Riesh

het is er zo te zien iig netjes uitgehaald en goed voorbehandeld
Micra Addict

Chrismo

Was inderdaad even wat meer werk dan ik had verwacht :P , maar nu zal deze kant de auto wel overleven O0. Zit inmiddels een nieuwe binnen en buitendorpel in, en nadehand even met dat "hollow wax" spul de hele dorpel via de deurschakelaar vol gespoten.

Is weer tip top klaar Lars.
Ook de lambda verplaatst. Hopelijk rijdt ie weer als van ouds nu.





gr Chrismo