Mijn rode Micra 1.3 TC (update)

Gestart door Larrs, 27 november 2007, 20:09:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Larrs

Citaat van: illko op 23 juli 2008, 19:10:56
90! >:( >:( :-\ :'( :'( >:( :( :o :o :o ??? :P :-\ :'( euro!!!!!??????? is ie dan wel 24-karaats?
Carbonfiber met gouden contacten.  ::) :P

Er staat bij stuksprijs 90 euro.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

illko

bedoel je alleen voor? dan is 100eu niet zoveel voor alle 4

Larrs

Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

rob

Citaat van: illko op 23 juli 2008, 19:12:51
wat kostte monteren verlagingsveren precies bij jou? kan het voor 100 euro laten doen, is dat ok of kan dat goedkoper?

kan goed koper ik had het voor niks (A) kennis heeft garage en heb het zelf gedaan met hem naar openings tijd :P

Larrs

Net nog even de liggende versie van de achterruitenwisser gemonteerd. Viel opzich wel mee, maar niet alles wou even makkelijk meewerken.

Het zit goed en het werkt. Na de vakantie zal ik wel een aantal foto's maken. Niet dat die veel verandert is, maar ik heb nog geen mooie foto's zoals die nu is.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Toennet voor het verkeerslicht deed mijn Micra even vreemd. Stond stil in z'n 1, koppeling in en rem ook ingedrukt.

Net voor het wegrijden, leek het even dat het motorblok stil kwam te vallen. Het oliedruk lampje ging ook branden. Maar toen moest ik gas geven, want wat anders kon ik niet, ging het lampje weer uit. Daarna werkte alles weer naar behoren.

Thuis nog even de auto in dezelfde situatie gebracht(met stationair toerental en even op de koppeling en rem drukken), maar nu was er niks aan de hand.

Last van de oliedruk heb ik nooit gehad. Misschien iets met de sensor, terwijl de motor wel bijna stil viel. ???
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Challenge

Even een ding wat in me opkomt..
Heb je naar je olie pijl gekeken?
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Larrs

Dat heb ik nog niet gedaan. Dat zou ik nog wel even kunnen doen, voor de zekerheid.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

nismo

Denk idd ook dat je oliepeil wat laag zou liggen.

Anti autostyle!!

Larrs

Ik heb net de oliepeil gecontroleerd en dat is wel goed. Er zit zelfs heel iets teveel in, zo lijkt het.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Michiel

Waarschijnlijk heeft hij even een dipje gehad, iets te veel benzine of te veel lucht. Hierdoor bijna afgeslagen -> te weinig toeren -> te weinig oliedruk, toeren weer op gang brengen -> en daar is de oliedruk weer.

Larrs

Ik merk soms wel dat het stationaire toerental wat laag is. Dat is misschien te verwijten aan mijn openluchtfilter met het "warme" weer.

Al geeft mijn auto geen krimp als het rond de 30 graden is.

Als het vaker voor komt, ga ik wel verder kijken. Hopelijk blijft het bij het dipje.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

blackie

ik had eergisteren in een hele hevige regen bui dat me auto ineens heel erg inhield ook bijna uit viel stond namelijk bijna stil toen koppeling in paar keer gas geven en me auto ree weer ken dit zijn gekomen door de nogal grote barst in me spruitstuk ?>>>???
MY BRAIN HAS AN ERROR HARDCORE DARKCORE TERROR

IT DOESN'T MATTER IF YOU WIN BY AN INCH OR A MILE WINNING IS WINNING

Michiel

Je kan misschien wel proberen om het stationair toerental omhoog te draaien, hij zou als hij warm is zo rond de 850 rpm moeten liggen.

Larrs

#104
Ik ga van de week als het een beetje droog is. De soldering eens nakijken van de throttle body / MAF.

Citaat van:  www.micra.com.auPoor idle
Symptoms

Fluctuating and intermittent poor idle feeling like the car wants to stall. Also possible power loss and lack of smoothness.
Solution

Your air-flow meter could be out of calibration, they are susceptible to damage and do wear out eventually. There have been a lot of reports of malfunctioning air-flow meters and throttle bodies particularly when the vehicle has clocked anywhere over 100,000km. This is the perfect opportunity to upgrade to a large throttle body from a Nissan GA15DE engine.

This throttle body re-soldering guide has also proven to rectify this problem on many vehicles and is definately worth trying.

This throttle body re-soldering guide has also proven to rectify this problem on many vehicles and is definately worth trying.

Ik vond deze tekst wel erg op mijn Micra slaan, aangezien ik nu pas problemen heb nu ik over de 100.000km ben. ::)
Iemand een throttle body van een GA15DE? :P
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.