2000 K11 1.3 NCVT

Gestart door chiba_kun, 08 juli 2008, 13:56:33

Vorige topic - Volgende topic

Riesh

Pst Joery, je hebt inde k12 ook gewoon een 5e versnelling hoor :P
Micra Addict

Dinky

Wowww vak werk Chiba!!
En erg leuke foto's.

@ Joery, jij hebt toch een 1.2 K12? ik een 1.4 zal van de week ff kijken wat hij bij mij in de 5e doet bij 130.

Onlangs trouwens op de A7 me even laten gaan, op de teller 175 km/h viel me niets tegen
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

MaStErTuNeR Q

1.2 k12 doet idd rond de 4000 toeren op de 130 .
en bij de 150 mag je dan wel oordoppen in doen dan kan je geen normaal gesprek meer voeren :D

Joery-Joery

Citaat van: Riesh op 11 september 2013, 17:54:07
Pst Joery, je hebt inde k12 ook gewoon een 5e versnelling hoor :P

Oooooooh daar staat de 5 op de pook dus voor...

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 11 september 2013, 21:54:18
1.2 k12 doet idd rond de 4000 toeren op de 130 .
en bij de 150 mag je dan wel oordoppen in doen dan kan je geen normaal gesprek meer voeren :D

Zoals het hoort bij een raceauto  :P

Citaat van: Dinky op 11 september 2013, 20:15:59
Wowww vak werk Chiba!!
En erg leuke foto's.

@ Joery, jij hebt toch een 1.2 K12? ik een 1.4 zal van de week ff kijken wat hij bij mij in de 5e doet bij 130.

Onlangs trouwens op de A7 me even laten gaan, op de teller 175 km/h viel me niets tegen

Ik ben benieuwd.

chiba_kun

Citaat van: chiba_kun op 06 september 2013, 18:14:44
@Riesh: ik heb er even een net emailtje uitgegooid aan Apex met de vraag of ze mij kunnen helpen. Schijnt meer voor te komen:

http://type-r-owners.co.uk/forums/showthread.php?82556-Clunking-noise-on-new-springs

We wachten even af! ;)

Netjes bericht terug ontvangen van Apex en ze sturen een setje 'sleeves' mijn kant op. Hun beredenering is dat het wel eens kan voorkomen bij de progressieve veren dat de windingen elkaar dan raken. Als ik deze sleeves (een soort stukje slang) ertussen zet dan moet het opgelost zijn. :) 

Riesh

Micra Addict

chiba_kun

Joery-Joery

chiba_kun

De Micra van Mrs.Chiba staat alvast op zijn wintersloffen. Staat wel weer netjes zo met de naafkapjes die ik zwart heb gespoten.

Vanmorgen echt een WTF momentje met mijn Micra. Wat een slechte remmen zitten er onder een K11 Micra, man man man wat een bagger! Ik reed 60-70, de weg wat vochtig en voor mij stond het opeens stil, remmen niets aan de hand, zou je denken... Nou dat liep even anders. De boel blokkeerde (zo hard remde ik nou ook weer niet) en de achterkant kwam gelijk om (stuur had ik al die tijd recht). Voor dat ik het wist zat ik daardoor dus compleet op de andere rijbaan (waar godzijdank dus net niemand reed, een unicum op de ring van Rotterdam).

Zeg me niet hou ik moet rijden/remmen want mag mij inmiddels wel als een ervaren bestuurder beschouwen, met bovengemiddelde wagen beheersing schat ik in, maar hier schrok ik echt van.

Hoe leuk ik de K11 ook vind, voor op de snelweg zijn de remmen onvoldoende en echt onveilig...

Leo

ai, de STD remmen van een micra zijn helaas niet van hoogstaande kwaliteit :(

heb je massieve of geventileerde remschijven ?

en als je kleinste velg maat 14'' of groter is zou je een remupgrade kunnen overwegen
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

Massieve remmen inderdaad, maar een remmenupgrade zit ik niet op te wachten. Mijn beredenering, als ik nu al blokkerende remmen heb, dan nog eerder blokkerende remmen (want grotere remmen).

Zoals iemand op NCN had aangegeven is dat er waarschijnlijk iets mis was met de remverdeling (remdruk?) in het gescheiden systeem... maar ik heb daar totaal geen idee van. Remmen moet 'ie en geen bijna doodervaring, want dan heb ik het er snel mee gehad.

KenSuperS

met een 1.6 of gti rem upgrade heb je meer vertraging vóórdat hij gaat blokkeren.

de originele remmerij is ruk inderdaad, het is echt heel goed merkbaar wanneer je deze zou upgraden.

kan natuurlijk altijd zijn dat je verdeler niet goed is, of dat de remklauwen en trommels even schoon gemaakt moeten worden.
haas en co.

ex streetlegal micra

Vergeet de banden niet
Dit is dus de zwakke schakel aangezien de remmen het wel goed doen ;)
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

chiba_kun

Probleem gelukkig niet meer gehad... ook de afgelopen tijd echt geen tijd gehad om naar de garage te rijden, maar komt goed.

Vandaag de 14" Almera N15 velgen met vers Bridgestone rubber onder de Micra gemonteerd. Staat erg mooi moet ik zeggen. Sorry voor de kwaliteit foto's ik had even niet mijn goede camera bij de hand. ;)

Gelijk even alles netjes gemaakt ook kunststof e.d.