2000 K11 1.3 NCVT

Gestart door chiba_kun, 08 juli 2008, 13:56:33

Vorige topic - Volgende topic

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

chiba_kun

Gisteren dichtbij de Duitse grens de nieuwe Micra opgehaald. Het was een flinke rit, maar alles ging goed. Eenmaal thuisgekomen gelijk aan de slag gegaan en ook vandaag nog de hele dag bezig geweest.

Allereerst onder de motorkap.

Voor:

Na:

Gelijk de bougies en het luchtfilter vervangen, ondanks dealeronderhouden (waarschijnlijk jarenlang alleen maar jaarlijks een kleine beurt gehad) was het geen overbodige luxe.

Gelijk de voorschermen losgehaald en een hele Intratuin kwam daarachter vandaan.  ;D

Vanmorgen gelijk de (vrijwel nieuwe) winterbanden die erbij zaten eronder gezet, gekleid, gewaxt en ook de achterklep is vervangen voor eentje die niet verveld (gelukkig kreeg ik daarvoor hulp van een buurman). Interieur is supernetjes en weinig parkeerdeukjes. Ik denk dat dit wel een goede opvolger is van de Micra van Yukiko.  8)

De glans is terug!  8)

Jeroen330

Goed bezig! Direct goed van start gegaan Marco!

PW-performance

www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

thieme

Conodihno

Psydan

Goed bezig Marco! Elke micra zou eigenlijk eerst even langs jou moeten ;)
Do not underestimate what you will never understand.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Dinky

Die motorruimte... Echt netjes geworden. Goed bezig Marco!
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

Ries

Ziet er goed uit!  Waarmee heb je je motorruim zo mooi schoon gekregen?
Hoe ben je te werk gegaan?
Echt top werk! :)

chiba_kun

Citaat van: Ries op 24 november 2014, 00:38:11
Ziet er goed uit!  Waarmee heb je je motorruim zo mooi schoon gekregen?
Hoe ben je te werk gegaan?
Echt top werk! :)

Wat ik bij zo'n vervuilde motorruimte altijd doe is:
Stap 1: motorruimte inspuiten met AutoGlym Engine Cleaner en goed afnemen met een oude doek.
Stap 2: motorruimte opnieuw inspuiten maar dan met AutoGlym Vinyl and Rubber Care. Dan ruikt het gelijk lekker fris en dit laat een mooi verzorgend laagje achter op rubber en ijzer. Ook hier gewoon weer een doek gebruikt om het te verdelen en in te wrijven. 
Stap 3: je haalt je duim open aan 1 van de klemmetjes van het luchtfilter... *&&*%@!

En dat is eigenlijk alles wat ik doe. Deze 2 producten zijn echt aan te bevelen. Uiteraard kost het wel tijd om in alle hoekjes te komen, maar het is het wel waard. Volgende keren kan je dan volstaan met alleen Stap 2.

Ik heb voor het hitteschild nog AutoGlym Metal Polish gebruikt (ook voor de einddemper werkt dit trouwens heel goed).

Riesh

Ziet er weer super Marco.
Zeker een waardige opvolger zo :)
Micra Addict

Ries

Thnx voor de uitleg!  Je spuit dus niet eerst het ergste vuil weg met water?

chiba_kun

Citaat van: Ries op 24 november 2014, 10:31:17
Thnx voor de uitleg!  Je spuit dus niet eerst het ergste vuil weg met water?

Ik heb onder de kap geen water gebruikt, dat klopt ja.

Woudam