NGK Iridium bougies k11

Gestart door Heiko, 07 september 2008, 20:25:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chrismo

Dit is iets waar ik ook wel eens over na zit te denken...... Ik zorg dat de Micra altijd BINNEN de voorgeschreven termijnen zijn beurt krijgt en vervang dan ook de bougies.
Mij is eens verteld dat er geen verschil valt te merken bij het monteren van andere (en helaas ook duurdere) bougies.

Ik heb ooit een Primera gehad waar ik andere nokkenassen in heb gezet. Mij werd geadviseerd hier Iridium (IR20 geloof ik....) bougies in te monteren ipv originele. Dit heb ik ook gedaan destijds. Samen met een set dikke bougiekabels moet ik eerlijk zeggen dat er wel iets te merken was. De motor liep wat soepeler. Maar of dit door de kabels of bougies kwam weet ik niet.

Ik ondervind helaas ook dat mijn CG13 motor met de 773 nokkenassen van Mathew Humphries wat schokkerig loopt en niet lekker vlot op het gas reageert. 

De a/f meter geeft soms een waarde aan van 13,5:1 (prima), en dan gaat ie ineens naar 17:1 (te arm) en blijft op die waarde. Ik heb al een AFPR (instelbare brandstofdrukregelaar) waardoor ik wel het idee heb dat het brandstof gedeelte goed moet werken.

Daarom denk ik eraan dat dit onverklaarbare motor-gedrag misschien wel eens met de ontsteking te maken kan hebben.

Als iemand mij kan verzekeren dat ik een positieve verandering ga ondervinden aan mijn motor met het monteren van andere bougies, schaf ik er meteen een setje aan! Graag zou ik dan willen weten WAAR ik ze vandaan kan halen......evenals een set bougiekabels (die zijn ook niet nieuw meer nu)





gr Chrismo

rob


HSDJ

Citaat van: Chrismo op 23 augustus 2009, 23:27:00
Dit is iets waar ik ook wel eens over na zit te denken...... Ik zorg dat de Micra altijd BINNEN de voorgeschreven termijnen zijn beurt krijgt en vervang dan ook de bougies.
Mij is eens verteld dat er geen verschil valt te merken bij het monteren van andere (en helaas ook duurdere) bougies.

Ik heb ooit een Primera gehad waar ik andere nokkenassen in heb gezet. Mij werd geadviseerd hier Iridium (IR20 geloof ik....) bougies in te monteren ipv originele. Dit heb ik ook gedaan destijds. Samen met een set dikke bougiekabels moet ik eerlijk zeggen dat er wel iets te merken was. De motor liep wat soepeler. Maar of dit door de kabels of bougies kwam weet ik niet.

Ik ondervind helaas ook dat mijn CG13 motor met de 773 nokkenassen van Mathew Humphries wat schokkerig loopt en niet lekker vlot op het gas reageert. 

De a/f meter geeft soms een waarde aan van 13,5:1 (prima), en dan gaat ie ineens naar 17:1 (te arm) en blijft op die waarde. Ik heb al een AFPR (instelbare brandstofdrukregelaar) waardoor ik wel het idee heb dat het brandstof gedeelte goed moet werken.

Daarom denk ik eraan dat dit onverklaarbare motor-gedrag misschien wel eens met de ontsteking te maken kan hebben.

Als iemand mij kan verzekeren dat ik een positieve verandering ga ondervinden aan mijn motor met het monteren van andere bougies, schaf ik er meteen een setje aan! Graag zou ik dan willen weten WAAR ik ze vandaan kan halen......evenals een set bougiekabels (die zijn ook niet nieuw meer nu)





gr Chrismo

ik heb dus wel ervaring met verschillende merken bougie's. mijn motor bokt enorm met bosch bougie's en helemaal niet met NGK bougie's.

Je kunt het miscchien ook vinden via www.biesheuvel.nl
Ik heb hier altijd mijn denso's gehaald voor mijn opel corsa's, zowel de 1600 GSI en mijn 2 liter vectrablok.
Krijg al airmails van het CJIB.

Voor foto's, check;  http://www.mijnalbum.nl/Album=USIV67UB