Effe voorstellen

Gestart door Stefan Aztek, 05 augustus 2005, 18:17:08

Vorige topic - Volgende topic

Stefan Aztek

Ja heb klepje idd carbon look gemaakt. Met van die folie. Ook de plastic kapjes bij de spiegels zijn carbon look. Zijn kleine details maar valt een hoop mensen op.

Jaloers haha.
Met durex om je knuppel verlies je geen druppel!!!!

www.groeppernis.nl

Igor

Netjes! Mooie stoelen!

Wanneer ga je m verlagen?

Stefan Aztek

Hij is al verlaagd. 3,5 cm. Ga niet lager anders kan ik in het dorp niet meer normaal rijden.  Allerlei slechte wegen en verkeersdrempels hier.
Effe verzinnen wat mijn volgende project wordt. Mischien dvd scherm op het dashboard maken in een huis van polyester. Zien het wel eerst maar weer eens wat sparen.

www.groeppernis.nl

Richard

Zeer mooie wagen (y) Staat er erg netjes en strak bij!
Micra ombouw begonnen!!

angel

wat een supergave auto zeg en erg mooi kleurtje  :duim:

Stefan Aztek

Zo een tijdje stil geweest, maar ben weer bezig geweest. Heb er opnieuw een raamstreamer van NISMO op geplakt. Dit keer zijn de letters wit. Vorige keer zilver.

Ik had er een tijdje geleden ook universele kuipstoelen in gezet. Na een tijdje met die stoelen rond gereden te hebben was ik het er toch van overtuigd dat ze voor het mooie te hoog waren. Had ze de laatste keer op de makkelijkste manier geplaatst. Dit blijkt weer eens niet de beste manier geweest te zijn. Na een tijdje verzinnen heb ik het op de volgende manier aangepakt.

Ben begonnen met twee strippen (per stoel ) op maat te zagen en om te zetten. Om tot de juiste hoek te komen heb ik het orginele frame ernaast gehouden als mal.

Zo ook de andere kant. Hier moet een schuin stuk weggeslepen worden.

Aan de voorkant kunnen de strippen nu bevestigd worden. Dit zijn de makkelijkste punten. Voor de achterste twee steunpunten moet je wat creatiever zijn. Dit heb ik als volgt aangepakt.  Ik heb eens steuntje van de orginele slede gebruikt. Hier heb ik eerst de klinknagel voor doorgeboord en los geslagen met hamer en beiteltje. Hierna met beleid de lassen doorgeslepen. Als je dit met beleid doet kan je het gat gebruiken om de strip aan vast te maken. Ik heb dit gat gebruikt om zowel de strip en mijn stoelslede aan elkaar te verbinden met een bout.

Een kant klaar.

Om de andere kant ook de kunnen bevestigen heb ik een hoekstaal gebruikt. Deze moest ook enigzins vervormd worden. Om het makkelijk te houden. Goed warm stoken en met een hamer omslaan. Om hoogteverschil op te vangen een blokje gefreesd en deze tussen het hoekstaaltje en de strip vastgebout.

Na de strippen in de auto gezet te hebben de stoel met een bout vast zetten. De gaten moeten nu afgetekend worden voor de overige bevestiginspunten van de stoelslede. Tip maak ter plekke waar de boutgaten ongeveer komen dat gedeelte zwart met een stift. Gebruik dan iets scherps dat om een hoek staat om de gaten af te teken. Vaak kom je der met een doodgewone pen niet bij.

Dan de gaten boren en eventueel draad tappen. De strippen en steuntjes voorzien van een mooie zwarte kleur en monteren de stoelen. (het leukste werk).

Hoop dat het een klein beetje duidelijk is geworden hoe ik de stoelen heb gemonteerd. Zoniet vragen mag altijd.

Groetjes Stefan

Zo staat mijn micra er op het moment er bij.

www.groeppernis.nl

Michiel

Netjes, mooie steunen geworden, heb je ook nog een foto van beide stoelen in de auto?

Stefan Aztek

www.groeppernis.nl

Micra SRi

Mooi gedaan, leuke stoelen.
vr.gr.
Luigi

biermagnaat

Heel netjes gedaan. Ik heb er wel geld voor over als je het ook zo voor mij kan maken. De enige reden waarom ik niet aan andere stoelen wil is omdat ik bang ben dat ik veel te hoog kom te zitten. maar volgens mij heb jij dat probleem vakkundig getackeld.

Igor

Waar heb je die stoelen vandaan?

Stefan Aztek

Als je over de juiste middelen kan beschikken.  Geduld heb en een beetje technisch inzicht kan je een hoop zelf doen natuurlijk. Ik ben hier ook vrij lang mee bezig geweest om het allemaal zo voor elkaar te krijgen. Toch een aantal avondjes. Omdat de micra een kleine auto is is het nog moeilijker om de stoelen er goed in te krijgen. Zoals je op de foto's ziet passen de stoelen net. Eigenlijk nog net iets te breed.

De hoogte is nu perfect. Lager kan bijna niet. Dan zou je steuntjes moeten maken aan de stoelsledes en dit zie ik niet zo zitten.

De stoelen waren een keer bij de halfords in de aanbieding. Een mooi setprijsje.

Ben de stoelen ook een keer op marktplaats tegen gekomen.

www.groeppernis.nl

Micra_powerk10

Netjes gedaan! :)

Ziet er goed uit.

Mvgr
I am only the driver..
Ford USA Mustang

Stefan Aztek

Ik ben vandaag bij de nissan dealer geweest voor een wintercheck en het monteren van mijn stalen wintervelgen. Tijdens het wachten een rondje gelopen en zag er een hele mooie zwarte ford fiesta ST (oftwel dikke 2 liter met 150 PK) staan. Ik praatje gemaakt met een van die verkopers. Wanneer ik de ford zou kopen en mijn auto inruil zou ie €2850,00 voor mijn auto geven. Wanneer ik niks in ruil zou ik €750,00 korting krijgen. Dus bij deze wil ik eens peilen wat een jullie een mooie, goede eerlijke prijs lijkt om mijn auto particulier te verkopen.

Gaat om de volgende auto

Nissan Micra Aztec (le mans) uitvoering.

- Auto gespoten in speciale lak
- getinte ramen
- verlaagd 3,5 cm
- 15 inch postert velgen
- spagethie uitlaatspruitstuk
- andere nokkenassen (rond 100 PK nu)
- aangepast deurpanelen van polyester in kleur van auto meegespoten
- tellerbak kap meegespoten
- midden console meegespoten
- kleppendeksel in kleur met gepolijste letters
- verschillende onderdelen onder motorkap gespoten
- setje stalen winterbanden 1 seizoen mee gereden (pirelli kwam als 2 de uit de test)
- mooie pioneer cd, mp3 radio 4x50W met aux ingang (twee versterker uitgangen)
- jbl 17cm 3 weg boksen (65 W rms) in de voordeuren
- pioneer 4 weg hoedenplankboxen 380W max weet rms effe niet
- 1 versterker pioneer en versterker Stealth
- subwoofer sony 1200W max
- eigengemaakte hoedenplank
- orginele hoedenplank
- neon bij voeten en onder stoelen  (twee aparte schakelaars)
- universele verstelbare kunstlederen sportstoelen
- orginele stoelen
- orginele nissan boxen nog aanwezig
- eigengemaakte rvs instaplijsten
- eigengemaakte gril (standaard gril ook nog aanwezig)
- K&N filter nog aanwezig met kant en klare aanzuigbuis
- orginele kleppendeksel
- Nismo raam sticker
- sparco schouderpads
- elektrische ramen
- alle beurten netjes gehad
- kilometerstand net over de 81000
- witte knipperlichten
- chrome handgrepen
- centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- alarm
- remus einddemper

Ik hoor het wel wat jullie een minimale prijs vinden om de auto particulier (bijv marktplaats) te verkopen.

www.groeppernis.nl

Challenge

Je moet er denk ik zoiezo een liefhebber voor vinden.
Ik schat  4000/4250.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl